Rival Trophy 2021: čeká nás souboj Práška s Popovem?
Text: Martin Hakl | Foto: Rival Trophy | Video: Rival Trophy | Zveřejněno: 5.4.2021 | Zobrazeno: 4 978x
Po loňské úspěšné premiéře se připravuje druhá sezóna pitbikového seriálu Rival Trophy a už před jejím zahájením je jasné, že pokud plány pořadatelů nezhatí koronavirová opatření, tak se na tratích opět budou odehrávat skvělé bitvy plného startovního pole, ve kterém budou zastoupení nejen hobíci, ale i jména pořádně profláknutá ve světě naší silnice.
Závody pitbiků jsou ve světě čím dál populárnější a tuhle perfektní zábavu a zároveň jeden z nejpřístupnějších motocyklových sportů si díky závodnímu šampionátu Rival Trophy můžete užít také u nás. Pro letošní rok pořadatelé připravili seriál pěti závodů, které se pojedou podle stejného schématu jako vloni - v pátek bude pro zájemce připravené volné ježdění, v sobotu pak komplet závodní program čítající volné tréninky, kvalifikace a dvě závodní jízdy. Stejně jako v sezóně 2020 šampionát odstartuje závod ve Vysokém Mýtě (14. - 15. května), naopak poprvé se pitbikeři představí na třineckém Steel Ringu (11. - 12. června), který tratí i zázemím patří mezi nejlepší „malé“ autodromy u nás a prázdniny budou zahájeny (2. - 3. července) v chebské Kartaréně. Okruh v píseckém Hradišti, připomínající svojí náročností legendární okruh v Laguna Seca, pitbikery přivítá 6. - 7. srpna a seriál bude 11. - 12. září ukončen opět ve Vysokém Mýtě. Tím ale sezóna nekončí, protože jezdci, kteří jsou zaregistrováni na kompletní sezónu, se mohou těšit i na 24. července - tento termín se prozatím stále ladí.
Stejně jako v loňském roce se závodů budou moct účastnit motorkáři (samozřejmě i motorkářky!) starší čtrnácti let. Protože ale už nyní je počet přihlášených vyšší, nežli tomu bylo v předešlé sezóně, budou startující podle výkonnosti rozděleni do čtyř kategorií a vedle stávajících tříd PRO, FAST, OPEN pojede nově i kubatura NEWCOMERS pro úplné začátečníky. Dále jsou i podkategorie LADY a JUNIOR - zde zařazení piloti pojedou společně s ostatními účastníky a jejich výsledky budou vyhlašovány na základě nejrychlejších kol dosažených během všech závodních jízd. Technické řády jsou změněné o pár důležitých informací, takže rozhodně je povinností jezdce si tyto řády přečíst a hlavně znát. Závodů se budou moci účastnit stroje libovolné značky s výkonem do 14 hp s max. kroutícím momentem 12,50 Nm (bude kontrolováno motorovou brzdou) - motárdy s koly o velikosti dvanáct palců a stroje třídy Mini GP s koly deseti a dvanáctipalcovými.
Při pohledu na seznam přihlášených pilotů je jasné, že i letos se bude jednat o velice zajímavé akce, ve kterých spolu budou soutěžit jak ryzí hobíci, tak jezdci z agenturních závodů, minibiků, ale i závodníci, kteří bojovali a bojují o přední příčky jak na tuzemských přírodních tratích tak i autodromech u nás i zahraničí. Titul mistra nejprestižnější kategorie Pitbike PRO bude obhajovat trojnásobný mistr seriálu Alpe Adria Michal Prášek, který vloni zcela dominoval a připsal si sedm vítězství a jedno druhé místo. Nejvážnějším soupeřem mu podle papírových předpokladů bude velice zkušený Miroslav Popov, který před pár lety bojoval o titul italského šampióna CIV kubatury 125 ccm a představil se i v několika závodech Grand Prix ve třídách Moto3 a Moto2. Přestože to před dvěma lety po nepříjemném zranění vypadalo na konec jeho kariéry, tak nakonec je vše jinak a Míra bude určitě patřit k největším favoritům letošního Rival Trophy. Jediným jezdcem, který vloni dokázal Práška porazit, byl mladý Jakub Horyna, jenž přes svoje mládí předváděl „dospělé“ výkony a zcela určitě i letos se bude pohybovat na místech kolem stupňů vítězů. Na nich se ale budou určitě chtít ukazovat i vloni bronzový David Polák či Petr Tomiška a Matěj Hakl, kteří skončili za stupněm vítězů a uzavřeli elitní pětici kategorie profíků. Hodně vysoko míří Petr Wiesenberg, který se po letech strávených na přírodních okruzích již naplno vrhnul na závody pitbiků, stejně jako Tomáš Zdařil, jehož vitrínu zdobí i pohár za titul mistra Evropy minibiků. Ze světa těchto nejmenších strojů pochází nejenom on a talentovaný Kuba Horyna, ale také Daniel Kadaník, Matěj Skácel nebo David Kubišta. Závodění v Rival Trophy berou jako skvělou přípravu pro přírodní okruhy například Jiří Petrla, Marek Hložek nebo Leoš Hlaváček. Už teď je jisté, že nás opět navštíví pitbikoví specialisté z Itálie, kteří svoje umění tentokrát předvedou na okruhu v Písku.
I v letošní sezóně nás tedy rozhodně čekají kvalitní sportovní klání, která však půjdou ruku v ruce spolu s pohodovou atmosférou v depu. O veškerém dění Vás na našem webu, který bude opět hlavním mediálním partnerem, budeme pravidelně informovat nejenom prostřednictvím pozvánek na závody či tréninkové akce, výsledkových servisů, rozhovorů s jezdci, ale reportážemi „na vlastní kůži“ neboť redakční pisálek Martin Hakl bude opět sedlat stroj PBS 160 Thunder v týmu PBS Motorsport. Podobnou šanci jako on máte i vy, protože tenhle tým všem případným zájemcům nabízí i letos pronájem strojů na celý seriál, jednotlivé závody či tréninkové akce.
Aktuální kalendář, registrace, stejně jako veškeré podrobné a aktuální informace najdete na webu pořadatele – www.mv69.cz v sekci Rival Trophy. Pro spoustu dalších zajímavých informací a především zábavy můžete navštívit i youtubový kanál Motor Village 69 s livestreamy, kde se průběžně představují jezdci tohoto seriálu.
Informace o redaktorovi
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.