Matěj Vít #58

Motocyklový talent, pocházející z vesničky Chotěšice, nedaleko Poděbrad. Úspěšný český okruhový a road racingový závodník se aktuálně připravuje na nabitou sezónu 2022, kterou odstartoval závodem na Jarní ceně Brna!

Začátky v sedle motocyklů

Matěj Vít závodí od svých pěti let, kdy za ním přišel jednou táta s nápadem, jestli by nechtěl jezdit na motorce. První motorka, na které kdy jezdil byla Blata „dva a půlka“. Poté zakoupili další motorku tentokrát už trochu silnější Blata Elite 40 na ní odjeli 2 sezóny. Na této motorce vyhrál svůj první titul Mistra ČR.

Začátky v sedle motocyklů Blata

Mimo českou republiku se poprvé dostal v mistroství Evropy v Německu a v Itálii. S motorkou, která neměla skoro žádný výkon dokázali tehdy na vodě v kvalifikaci Německého klání urvat třetí místo. To byl obrovský úspěch, vzhledem k tomu, že za ním skončili jezdci, kteří dneska jezdí např. Moto3 v Mistroství světa.

Matěj s tátou Slavkem Vítem

„Asi nejznámější, s kým jsme společně začínali je Filip Salač, právě s ním jsem byl dvakrát na Mistroství Evropy. Dále také třeba Petr Svoboda a Ondra Vostatek, kterého jsem učil základy na motorce.“

LoStav Racing Team

LoStav Racing Team

V závodění má silnou podporu doma, otec Slávek ho doprovází na všech závodech, v jejich týmu LoStav Racing Team. „Momentálně jezdím pod týmem LoStav Racing Team, který je opravdu skvělý a je mi vždy velkou oporou a mohu se na něj v čemkoliv spolehnout. Zde bych chtěl jmenovitě poděkovat každému členu týmu. Děkuji svému tátovi, který mi pomáhá úplně se vším, Ondrovi Martincovi za podporu a možnost jezdit pod LoStav Team, Pavlovi Králíčkovi za pomoc s motorkou, Pájovi Senohrábkovi za motivaci, Péťovi Jirkovi, Petrovi Slámovi, Pepoš-Moto za sestavení motorek a všem fotografům, kteří zachycují momenty z trati.“

Jako technický komplet využívají v týmu Yamahu R6

Matěj jako jezdec nedá dopustit na Yamahu R6, v úpravě Stock, „Jezdí se mi na ni skvěle a strašně mě to baví“. Není mu cizí jízda na vodě, ale také na nezpevněné cestě. Není problém ho spatřit i v sedle motokrosové Kawasaki KX 250F, na které usilovně trénuje. Motorky celkově miluje a v soukromí se občas sveze na své starší Kawasaki Zephyr. „Občas jezdím, ale hodně výjimečně, spíše to beru jako část relaxu a odpočinku. Mám Kawasaki Zephyr 550. Ani to není žádný žávoďák, spíš veterán.“

Jeho číslem je #58

Kariérním číslem mu je číslo 58, které používá již od mládí. „Pětka, protože v pěti letech začal jezdit a osmička, protože se 8. ledna narodil“. Není pověrčivý a při závodech nepoužívá žádný speciální rituál, „žádný nemám, ale jsem vždy před závodem rád sám. Musím se naladit na správnou vlnu. Vše si urovnat v hlavě abych neudělal žádnou chybu.“

Úspěšná sezona 2021

V poslední sezóně 2021 dosáhl např. první pódiové umístění při jarní ceně Brna, na závodech v Dolním Hričovu 2021 dosáhl ve dvojzávodu na P2 a P3, a získal také pohár za první místo v MČR na přírodních okruzích v kategorii do 600 ccm na Alpe Adria Cupu, na Slovakiaringu. Pod hradem „Matúša Čáka Trenčianského“ si zase sáhl ve dvou závodech nejprve na druhé místo, a následně na příčku nejvyšší!

Závody v slovenském Trenčíne

Na divokou kartu jsme ho mohli také vidět v závodu IRRC Hořice. „Hrozně dlouho dobu jsem vůbec přemýšlel, zda se přihlásit do závodu, protože jsem měl z trati určitý respekt. Po dokončení závodu jsem vůbec nelitoval toho, že jsem přihlášku odeslal a bylo pro mě velké překvapení, že mi byla vůbec udělena Divoká karta. Pocity z jízdy jsou nepopsatelné. Z atmosféry po závodě jsem měl doslova husí kůži. Bylo neuvěřitelné sledovat radost fanoušků a velice mě těšilo, že jsem s nějakými fanoušky mohl i prohodit pár slov.“

Na divokou kartu startoval v závodu IRRC Hořice

Vrcholem sezóny však byli domácí Dymokury a v nich zlatý věnec za vítězství na krku. „Celý víkend jsem si užíval plnými doušky a do depa za námi přišlo i velké množství fanoušků, známých a kamarádů, což mě velice potěšilo a motivovalo. Jelikož mám trať doslova za domem, tak při jejím projíždění mám pořád husí kůži a vybavují se mi krásné vzpomínky na tento závodní víkend. Sice to byl skvělý a užitý víkend ale na druhou stranu to pro mě bylo hodně psychicky náročné, protože to je domácí trať, kde jsem se chtěl ukázat jen v tom nejlepším. V Dymokurech jsem jel vlastně podruhé v životě a hned se nám povedlo zajet třetí nejrychlejší čas, co se kdy jel na trati v kategorii Supersport 600. Zároveň se mi poprvé v životě povedlo zajet Pole Position, a tudíž jsem poprvé startoval z prvního místa. O to víc náročnější pro mě závod byl. Celý závod jsem se držel na prvním místě, a tudíž jsem závod na domácí trati dokázal vyhrát. Pocity po průjezdu cílovou čárou byly nepopsatelné, doslova mi to vehnalo slzy do očí.“

Dymokury 2021

Vítězství v domácím závodu

Sezónu 2021 ukončoval na prvním místě v Mistrovství České republiky v kategorii do 600. A co ta nadcházející?

Sezónu 2021 ukončoval na prvním místě v Mistrovství České republiky v kategorii do 600

Sezona 2022 v podání Matěje Víta

„Sezóna 2022 bude pro nás velice těžká, protože se od nás budou očekávat výsledky. Zároveň měníme malinko obor. Chceme se více věnovat šampionátu Alpe Adria, ale na road racingu nás diváci také uvidí. Také přemýšlíme nad IDM, ale tam je ještě dlouhá cesta a nikam se hnát nechceme. Jinak to jsou plány na sezónu 2022. Také chceme zopakovat stejný výsledek jako v sezóně 2021.“

Jarní cena Brna 23.4.-24.4.2022

Informace o redaktorovi

Tomáš Scherer - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist