Pre - testy Moto2 a 125 ve Valencii
Text: Jiří Mikšík | Foto: Press | Zveřejněno: 10.2.2011 | Zobrazeno: 2 708x
Na okruhu Ricarda Torma dnes začaly třídenní testy IRTA obou dvou nižších objemových kubatur seriálu Grand Prix. A několik zajímavostí těsně před zahájením dnešního testování si můžete přečíst zde.
Nejdříve se podívejme na kubaturu malorážek, tedy na stopětadvacítky. Nizozemský tým Molenaar Racing včera oficiálně stáhl svou účast ze šampionátu této kubatury a oba dva jezdci Luis Salom ze Španělska (2010 - 12.) a Jasper Iwema (2010 - 16.) jsou tak volní. Rovněž japonský veterán Tomoyoshi Koyama (2010 - 8.) definitivně potvrdil svůj odchod do španělského šampionátu CEV do kubatury Moto2.
V praxi to znamená, že z první desítky loňského šampionátu budou chybět mistr světa Marquez, třetí Pol Espargaro, čtvrtý Bradley Smith, šestý Esteve Rabat (na snímku), už jmenovaný osmý Koyama a ještě devátý Krummenacher - kteří všichni odešli o kubaturu výše.
Nejvíce jezdců bude mít tentokráte finská stáj manažéra Aki Aja, celkem pět. Efrén Vazquez (2010 - 5.) a Johann Zarco (2010 - 11.) budou startovat v barvách Ajo Motorsport. Zulfahmi Khairuddin (2010 - 24.) pod sponzorem AirAsia-SIC-Ajo a dvojice Jonas Folger (2010 - 14.) a Danny Kent v satelitním týmu Red-Bull, tedy Red Bull Ajo Motorsport Team.
Naopak vloni nejpočetnější stáj, Worldwide Race, vloni pod názvem Ongetta Racing manažéra Fiorenza Caponery ztratila nejen všechny jezdce (Folger, Masbou, Marconi, Khairuddin a Fagerhaug), ale i hlavního sponzora Ongettu. Tato firma bude totiž letos podporovat další italský tým CBC Corse s naším pilotem Jakubem Kornfeilem a Britem Harry Staffordem. A Caponerova stáj pojede - zatím bez sponzora - se Simonem Grotzkyjem, Taylorem MacKenziem a Giulianem Pedonem.
Jediné dvě KTM ve startovním poli - pilotované Danielem Kartheiningerem a Hirokim Onem - ovšem nejsou tovární motocykly, nýbrž motocykly ex-stáje ISPA z roku 2008 (tehdy skončil Koyama v MS 17. a týmový kolega Zanetti 22.) a už tehdy nebyly konkurence schopné. Nyní je tedy nasadil tým Caretta Technology a úrovni motocyklů "odpovídá" i požadovaná suma za jezdecké místo - 120 000 Euro, což je v současných peněžních zvyklostech opravdu hodně málo!
V Moto2 se rovněž v poslední době udály některé události, které pochopitelně ovlivní nejen toto testování. Na testech bude chybět mistr světa supersportů Kenan Sofuoglu z Turecka, který z vážných rodinných důvodů odcestoval už v pondělí z testů v Barceloně domů a jelikož zdravotní stav jeho otce je kritický, tak po dohodě s týmem CIP Technomag se těchto testů vůbec nezúčastní. Zde jen připomínám, že turecká rodina Sofuoglových má ustláno na hodně trnitých růžích, neboť Kenan přišel v roce 2002 o nejstaršího bratra Bahattina (24 let) při dopravní nehodě a v roce 2008 o dalšího bratra Sinana (25 let), který se zabil při tréninku tureckého motocyklového šampionátu.
V době psaní tohoto článku stále ještě nebyla vyřešena otázka náhradníka za španělského pilota Alfonse Gonzalese Nieta, zkráceně Fonsiho. Ve hře na uvolněné místo byli celkem čtyři piloti, a mezi nimi i náš Lukáš Pešek. Na těchto testech by se tedy měl objevit za tým G22 Racing pouze Ital Raffaele de Rosa.
Ovšem volné místo se nyní objevilo i v týmu Stop and Go Racing, a 40. místo - tedy poslední volné místo - ve startovní listině Moto2 má dle našich informací mít zajištěn eventuální druhý jezdec týmu JiR Moto2 Racing, tedy jako spolujezdec Alexe de Angelise.
Informace o redaktorovi
Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)