Jerez da la Frontera - MotoGP

Tak je to tady a konečně se něco děje. Jak všichni víme, dnes začaly na okruhu Jerez da la Frontera za poněkud větrného počasí oficiální třídenní IRTA testy. O výsledcích, resp. dosažených časech vás informoval Martin v bleskovkách. Já mám pro vás alespoň pár „stručností“.

Nicky Hayden - velmi tvrdě a intenzivně testující (107 kol) ex-mistr světa byl dnes jednoznačně nejrychlejší.

Randy de Puniet – na kvalifikačních Michelinech poslal všem svoji navštívenku před koncem testování. Tento jediný pilot LCR , stejně jako zbytek satelitních týmů Hondy měl poprvé k dispozici nový motor.

Jorge Lorenzo – loňský mistr světa třídy 250 ccm v čele skupiny motocyklů Yamaha jedoucích na Michelinech

Colin Edwards a James Toseland – anglo-americké duo týmu Yamaha Tech3 uzavírá tuto TOP-FIVE skupinku jezdců kteří tam dnes poslali časy pod 1.40.

 

Že by 5:0 pro Michelin?

Vypadá to tak ale ve skutečnosti to zatím neznamená vůbec nic. To nejdůležitější,. tedy prozatím, se bude dít až zítra. Ono totiž opravdu prozatím o moc nejde. Tedy kromě BMW Z4 M a určité psychologické výhody do začátku sezóny.


To že si chlapci dávají porce okolo 80 – 100 kol tj. +/- tři závody je ukrutný. Nejde jen o to že odkrouží svoje, ale oni se při tom ještě se trefují do desetinek a dost se u toho baví. Mazec.

 
Taseland dal pátý čas s téměř nejpomalejší motorkou - 272 km/h. Nejvíc to jelo Nickymu – 282 km/h, Rossi pelášil 281 km/h (na pneu-ventilu).

 

Z tiskových zpráv:

 

Fiat Yamaha

Jorge Lorenzo

„Ráno nezačalo moc dobře. Zlobil nás nejen vítr ale i na motorce byly nějaké problémy. Vše se ale začalo krok za krokem lepšit. Nastavení předku se hodně zlepšilo a to se projevilo hlavně při brzdění. Na motoru se také usilovně  pracovalo a díky tomu teď máme větší výkon než kdy dříve. Takže nakonec to byl vlastně vynikající den. “

Valentino Rossi

„Je super slavit tady narozeniny a užívat si jízdu na motorce. Fakt to byla legrace. Samozřejmě, byl to první den a ne všechno bylo optimální, ale máme dobré pneumatiky a dost výkonu. Trochu ještě musíme zapracovat na chování motorky v zatáčkách ale jsem si jistý že budeme připraveni k boji s ostatními.“

 

Yamaha Tech3

Colin Edwards

„Čas vypadá výborně ale něco někde nehraje. Máme lepší elektroniku, lepší motor a přesto na podzim to tady bylo lepší. Večer si musíme s techniky sednout ke kompu a trochu to rozebrat. Na rovinu – jsme z toho trochu zmatení. Dobré ale je že vím kde se zlepšit. Při nájezdech do zatáček je motorka nějak nervózní a dosažení slušného času není tak snadné jako v listopadu. Ale asi nebude tak špatně když máme čtvrtý čas.“

James Toseland

„Skončit s pátým časem je docela pecka. Opravdu se dařilo.V listopadu na závodních pneu jsem tady jezdil 1.41.2 a dnes 1.40.7. Moc se mě líbí kontrola trakce, už vím jak co funguje a tak můžu spoustu  věcí dělat podvědomě. Takže věřím že budeme ještě rychlejší.“

 

Ducati Marlboro

Tým dnes ani nenasadil kvalifikační gumy. Hlavním bodem programu bylo nalezení nejlepšího možného nastavení pro tento velmi náročný okruh.

Casey Stoner :

„Naše dnešní práce byla zaměřená hlavně na správné nastavení motorky pro okruh. Loni jsme tady měli drobné problémy takže máme co zlepšovat. Bridgestony fungují dobře ale motorky ne, protože v zatáčkách ztrácím grip, a tak se vše podřídilo naladění šasi. Původně jsme totiž chtěli v průběhu dne zvládnout i testy pneumatik ale to nakonec muselo počkat. Udělali jsme hodně práce a mnoho věcí jsme už vyřešili takže by mělo být všechno OK.  Uvidíme zítra, má se trochu zkazit počasí ale snad budeme moci všechno splnit a naplánované testy dokončit.“

Marco Melandri :

„Jsem docela spokojený i když jsou tady nějaké problémy. Na nových gumách je všechno celkem v pohodě ale jakmile se opotřebují je to boj. Nějaká řešení už ale máme a to je to proč jsme tady. Nejsem tu proto abych dal jedno rychlé kolo nebo zítra vyhrál auto. Jsem si jistý že pokud dosáhneme dobrých výsledků na závodních gumách tak potom na kvalifikačních to taky bude dobré.“

 

San Carlo Honda Gresini

Mechanici tohoto týmu si užili báječnou noc. Ne proto že by snad tmelili kolektiv na nějakém prima mejdanu, ale do rána museli stihnout nainstalovat nový motor dodaný na poslední chvíli od HRC.

Vše šlo velmi dobře a tak Shinya i Alex mohli už odpoledne zkoušet kvalifikační gumy.

Alex de Angelis :

„Bylo opravdu fajn vyzkoušet nový motor od Hondy. Podle očekávání je po všech stránkách mnohem lepší než předchozí verze. Nicméně, my stále potřebujeme najet více kilometrů abychom mohli potvrdit výsledek tohoto testu. A také nový materiál od  Bridgestone je vynikající.“

Shinya Nakano :

„Jsem rád že jsem v tomto týmu. Za dnešek se povedlo vyzkoušet mnoho věcí a odjet mnoho kol a to je dobře i vzhledem k zítřejší předpovědi. Jsem nadšený z nového motoru i z nejnovější várky pneumatik.“

 

Rizla Suzuki

Nový a silnější motor by měl pilotům umožnit snadnější předjíždění než v minulosti, kdy byly motorky úžasně stabilní na brzdách ale chybělo jim zrychlení. Ale jak říká Paul Denning: „Továrna hodně zapracovala a tak teď máme opravdu rychlou motorku. Je snadnější někoho vybrzdil když jedete vedle něj, než když ztrácíte 15 metrů.“  Moc si pochvaluje Lorisovy zkušenosti získané u Ducati při vývoji elektroniky a jeho schopnost přesně pojmenovat příčinu problémů a najít jejich řešení.

 



Kawasaki Racing

 Přestože Kawa jako první začala zkoušet pořadí zapalování screamer, vývoj zatím nepokročil natolik aby byl tento motor použitelný pro závody.

Testovací jezdec Olivier Jacque: „Má mnohé výhody, ale my ho nebudeme dávat jezdcům dokud nebude všechno perfektně odzkoušené. Problém například je, že na dynu nemůžete zjistit jak stroj působí na pneumatiky."

A tak John Hopkins a Anthony West zahájí sezónu s motorem big-bang, a nedostanou screamer dokud to Jacque neschválí.

Velkým problémem Kawasaki je zranění Hoppera, kvůli kterému bude absolvovat jen část testů v Jerezu.

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist