Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce

Na Masarykově okruhu odstartovala klíčová fáze rozsáhlé rekonstrukce. V areálu Automotodromu Brno, který se připravuje na červencový návrat světového šampionátu MotoGP™, se aktuálně frézuje vysloužilý povrch, což je zásadní krok před pokládkou nového speciálního asfaltu.

Na projektu se podílí mezinárodní společnost Topcon Positioning, která má bohaté zkušenosti s výměnou povrchů závodních tratí po celém světě. „Je mi ctí být zde a předávat své zkušenosti i na této významné dráze. Věřím, že rekonstrukce zajistí okruhu úspěšnou budoucnost,“ uvádí Luca Nocentini ze společnosti Topcon.

Topcon trať naskenoval už před více jak dvěma měsíci a získaná data detailně analyzoval. „Kontrolovali jsme absolutně všechno. Rovnost povrchu, jeho zvlnění nebo strukturu. Analyzovali jsme i stav obrubníků,“ pokračuje Luca Nocentini. Přísný dohled nad celým procesem výměny asfaltu zajišťují i GPS satelity ve výšce 24 tisíc kilometrů. Odchylka nerovností je totiž u světových tratí velmi přísná a nesmí přesáhnout 2 milimetry na 4 metrech délky.

„Děláme spoustu jiných závodních tratí a jsem rád, že se tato technologie dostala i k nám domů,“ navazuje Adam Gennert na slova svého kolegy ze společnosti Topcon. „Přesnost, kterou musíme dodržet při pokládce, není dána jen v podélném směru, ale i v příčném. Proto se všechny nerovnosti měří ve dvou směrech, což je pro nás poměrně kritické, protože u běžných silnic se řeší jen podélný směr.“

„Během pěti dnů se vyfrézuje 82 000 m² podle specifikace, kterou jsme dostali ve 3D modelu od firmy Topcon,“ vysvětluje hlavní stavbyvedoucí Igor Janča z firmy Strabag, která realizaci provádí. „Frézujeme průměrnou tloušťku 65 mm, recyklát v celkovém objemu asi 14 000 tun odvážíme a bude následně znovu použit.“

Nový povrch bude tvořen speciální směsí asfaltu, která zajistí maximální přilnavost ve všech klimatických podmínkách.

Kromě výměny asfaltu probíhají v areálu další rozsáhlé úpravy, včetně rozšíření výjezdových zón v zatáčkách. „Dále jsme vyměnili třetinu obrubníků za nové a některé úseky prodloužili podle požadavků Mezinárodní motocyklové federace. Chystá se instalace signalizačních panelů doplňujících vlajkovou signalizaci traťových komisařů, probíhá generální rekonstrukce sociálních zařízení, úprava parkovacích ploch, renovace sedadlových tribun a dílčí opravy řídicí věže a nadboxových prostor,“ dodává výkonný ředitel společnosti Automotodrom Brno Miroslav Bartoš.

Rekonstrukce, jejíž náklady se odhadují na více než 150 milionů korun, je financována výhradně ze soukromých zdrojů. Umožňuje to i zapojení klíčového partnera, kterým je skupina CREDITAS.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist