U lvicat je potrebna trpelivost
Text: Jiří Mikšík | Zveřejněno: 20.8.2005 | Zobrazeno: 1 015x
Jorge Aspar Martinez: Po velmi problematickem startu se moje lvicata postupne dostavaji do patricneho tempa.
Obratem byl Assen, Sebastian Porto zde vyhral zavod 250 ccm a Hector Faubel dojel ve stopetadvacitkach jako druhy.
“To bylo po debaklu v Barcelone hodne dulezite”, rika vitez 37 zavodu Grand Prix Jorge Martinez. “Od te doby spim podstatne lepe…!”
A tak v Donningtonu vyhral sice jeho druhy pilot Randy de Puinet zmokly zavod, ovsem na suchem Sachsenringu to ani v jedne tride na stupne nestacilo. Presto “Aspar” nevidi mistrovstvi jeste ztraceno, vzdyt do konce mistrovstvi sveta 2005 zbyva jeste skoro cela polovina.
“V prvni rade mam radost, ze se uz uzdravil Julian Miralles z meho juniorskeho tymu a mel by uz v Brne startovat. Jsem z neho nadcen, presto ze se tezce zranil, tak vubec nelamentuje, ba naopak. Stal se dle meho nazoru jeste silnejsim, i kdyz si pred dvema roky v ramci spanelskeho mistrovstvi zlomil rameno”, rika Jorge Martinez.
“Co se tyka dalsich dvou mladiku, tedy Faubela a Gadey, tak u nich musim mit trpelivost. Chybi jim jeste zkusenosti a take nekolikrat vlastni sebeduvera. Ale napriklad Hector Faubel jezdi uplne vpredu, v Le Mans byl v prvni skupine, kdyz musel odstoupit pro defekt. Co je ale zajimave, uplne stejny defekt vyradil o tridu vyse i Porta ! A to se mi v me cele kariere opravdu nestalo, aby se na dvou uplne rozdilnych motocyklech objevily dva uplne stejne problemy. A to pritom dodrzujeme predpisy od Aprilie na 100%, ovsem proti necemu takovemu jsme bezmocni”, je si jist sef tymu.
“Ovsem v Mugellu mohl Hector vyhrat, bohuzel ho Kallio sestrelil. To ale rozhodne nebyl umysl. To se muze stat. Je mi to lito pro Faubela, ktery v letosnim roce jede opravdu fantastickou sezonu”, zastava se sveho pilota “Aspar”.
“Co se tyka motocyklu Aprilia, tak si myslim, ze jak Pasini, tak Simoncelli a i muj Faubel maji stejny zavodni material, aspon dle mych informaci. Ovsem v nasem tymu ma nyni Faubel privilegium, co se tyka nejnovejsich dilu od Aprilie, to je ale zcela normalni.”, vysvetluje dale sef tymu.
“Co se tyka kubatury do 250 ccm, tak ta rozhodne neprobiha dle nasich predstav. Oba dva piloti casto padaji, ale…Nikdo z naseho tymu nemuze jeste hovorit o prohranem mistrovstvi sveta ! To je sedm zavodu pred koncem (k mani je jeste 175 bodu) hodne brzo. My proste musime, tak jak doposud, odjet kazdy zavod na 100 %, ale k tomu potrebujeme take stesti. Napriklad v Barcelone jsme zajeli vyborne trenink, oba dva piloti stali potom v prvni rade. Na zavod si vzali tvrde pneumatiky, s kterymi se normalne vyhrava. Ale situace byla uplne jina. De Puinet spadl a s ohnutymi riditky skoncil nakonec sesty, ale stejne mohl tento zavod vyhrat. A Porto proste pridal prilis brzo plyn a byl odmrsten. Ale to jsou veci, proti kterym neni nikdo imunni,”, je i nadale plny optimismu zkuseny byvaly pilot Grand Prix.
“To, ze de Puinet hodne pada, je i pro nas prakticky zahadou. Ja osobne si Randyho vazim jako jednoho z nejlepsich pilotu, vzdyt v zime byl pri testech vzdy vpredu. Ale zrejme pro neho plati, nazabyvat se prilis minulosti a radeji myslet na budoucnost. Vzdyt co se tyka uz odjetych zavodu, tak na nich se uz neda nic zmenit !”, rika na zaver Jorge “Aspar” Martinez.
“To bylo po debaklu v Barcelone hodne dulezite”, rika vitez 37 zavodu Grand Prix Jorge Martinez. “Od te doby spim podstatne lepe…!”
A tak v Donningtonu vyhral sice jeho druhy pilot Randy de Puinet zmokly zavod, ovsem na suchem Sachsenringu to ani v jedne tride na stupne nestacilo. Presto “Aspar” nevidi mistrovstvi jeste ztraceno, vzdyt do konce mistrovstvi sveta 2005 zbyva jeste skoro cela polovina.
“V prvni rade mam radost, ze se uz uzdravil Julian Miralles z meho juniorskeho tymu a mel by uz v Brne startovat. Jsem z neho nadcen, presto ze se tezce zranil, tak vubec nelamentuje, ba naopak. Stal se dle meho nazoru jeste silnejsim, i kdyz si pred dvema roky v ramci spanelskeho mistrovstvi zlomil rameno”, rika Jorge Martinez.
“Co se tyka dalsich dvou mladiku, tedy Faubela a Gadey, tak u nich musim mit trpelivost. Chybi jim jeste zkusenosti a take nekolikrat vlastni sebeduvera. Ale napriklad Hector Faubel jezdi uplne vpredu, v Le Mans byl v prvni skupine, kdyz musel odstoupit pro defekt. Co je ale zajimave, uplne stejny defekt vyradil o tridu vyse i Porta ! A to se mi v me cele kariere opravdu nestalo, aby se na dvou uplne rozdilnych motocyklech objevily dva uplne stejne problemy. A to pritom dodrzujeme predpisy od Aprilie na 100%, ovsem proti necemu takovemu jsme bezmocni”, je si jist sef tymu.
“Ovsem v Mugellu mohl Hector vyhrat, bohuzel ho Kallio sestrelil. To ale rozhodne nebyl umysl. To se muze stat. Je mi to lito pro Faubela, ktery v letosnim roce jede opravdu fantastickou sezonu”, zastava se sveho pilota “Aspar”.
“Co se tyka motocyklu Aprilia, tak si myslim, ze jak Pasini, tak Simoncelli a i muj Faubel maji stejny zavodni material, aspon dle mych informaci. Ovsem v nasem tymu ma nyni Faubel privilegium, co se tyka nejnovejsich dilu od Aprilie, to je ale zcela normalni.”, vysvetluje dale sef tymu.
“Co se tyka kubatury do 250 ccm, tak ta rozhodne neprobiha dle nasich predstav. Oba dva piloti casto padaji, ale…Nikdo z naseho tymu nemuze jeste hovorit o prohranem mistrovstvi sveta ! To je sedm zavodu pred koncem (k mani je jeste 175 bodu) hodne brzo. My proste musime, tak jak doposud, odjet kazdy zavod na 100 %, ale k tomu potrebujeme take stesti. Napriklad v Barcelone jsme zajeli vyborne trenink, oba dva piloti stali potom v prvni rade. Na zavod si vzali tvrde pneumatiky, s kterymi se normalne vyhrava. Ale situace byla uplne jina. De Puinet spadl a s ohnutymi riditky skoncil nakonec sesty, ale stejne mohl tento zavod vyhrat. A Porto proste pridal prilis brzo plyn a byl odmrsten. Ale to jsou veci, proti kterym neni nikdo imunni,”, je i nadale plny optimismu zkuseny byvaly pilot Grand Prix.
“To, ze de Puinet hodne pada, je i pro nas prakticky zahadou. Ja osobne si Randyho vazim jako jednoho z nejlepsich pilotu, vzdyt v zime byl pri testech vzdy vpredu. Ale zrejme pro neho plati, nazabyvat se prilis minulosti a radeji myslet na budoucnost. Vzdyt co se tyka uz odjetych zavodu, tak na nich se uz neda nic zmenit !”, rika na zaver Jorge “Aspar” Martinez.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?