Kejmara na ME v Andoře neposlouchal motocykl

Na nepříliš vyhovující trati v daleké Andoře se jel třetí podnik MS a ME SuperMoto. V evropském mistráku se tentokrát dařilo více Petru Vorlíčkovi než Pavlu Kejmarovi, kterého zle potrápil motocykl suzuki. Vorlíček vyhrál jednu jízdu a skončil celkově čtvrtý, Kejmar obsadil příčku devátou.

Třetí závod letošních seriálů FIM SuperMoto World Championship a UEM Open SuperMoto Championship se jel minulý víkend v andorském letovisku Pas De La Casa a v "Evropě", kde jeli dva čeští piloti, nakonec po problematickém průběhu zvítězil Ital Teo Monticelli. Pódium doplnili jeho stájový kolega z týmu Freccia Italian Honda Massimiliano Porfiri a Brit Anthony Ford-Dunn. Hned za nimi se umístil Petr Vorlíček, který dokonce první jízdu vyhrál. Druhému z Čechů Pavlu Kejmarovi se tentokrát tolik nedařilo jako v minulých závodech a skončil celkově devátý. Na vině byly problémy s motocyklem, který podle mělnického jezdce nechtěl jet z pomalejších pasáží.
„Trasa do Andory měřila 1 750 kilometrů. Naštěstí nebylo moc problémů na cestě a vše šlapalo tak, jak má. Trať v nadmořské výšce skoro 2 500 metrů byla masakr, protože tam zase takové teplo nebylo a ještě trať nebyla moc trať, řekl bych spíše traťička dlouhá 1030 metrů. Terén byl celkově dlouhý tak cca 30 metrů, to byla jedna zatáčka, dá se říct bez skoku. Celý terén teprve dělali v pátek večer. Okruh se jel necelá minuta, takže opravdu krátké a docela dost pomalé. Každopádně podmínky pro všechny stejné, i když si myslím, že na MS a na UEM to nebyla opravdu ideální trať. Počasí se tam strašně rychle měnilo a byl dost častý silný vítr,“ vypráví Pavel Kejmar, který před Andorrou držel skvělé třetí místo v průběžné klasifikaci mistrovství Evropy.  
„V sobotu byly opět dva volné tréninky a kvalifikace, vše po 30 minutách. Kvalifikace se mi podařila vyhrát, ale motorka mi nějak nechtěla odjíždět s pomalých pasáží. Vůbec, byl jsem zvědav na nedělní rozjíždky. V neděli nám posunuli warm-up o dvě hodiny kvůli silnému větru. Odjel jsem warm-up a čekalo se na první rozjíždku, jestli začne pršet nebo ne. Skoro celé depo nakoupilo mokré gumy, tedy kromě nás, jelikož jsme měli každou chvíli aktualizované zprávy o počasí. Naštěstí trať nebyla mokrá, takže vše vyšlo na suché pneu. Ve všech třech rozjíždkách jsem neodstartoval dobře. Motorka do mírného kopce nechtěla absolutně jet. Takže první rozjíždka po pádu sedmé místo. Druhá rozjíždka a hromadný pád ihned po startu. Mně to jako jedinému chcíplo, takže jsem se musel probojovat co nejvíc dopředu. Naknec z toho bylo osmé místo. Ve třetí rozjížďce mě po startu předjela skoro i celá čtvrtá řada, hned v první zatáčce opět menší konflikt a odjížděl jsem předposlední. V polovině závodu jsem byl už na 10. místě a chtěl jsem dále dopředu. Jenže nejprve Monticelli spadl po vlastním oleji z motoru a za ním spadlo sedm jezdců. Já to udržel a projížděl jsem cílem na třetím místě. Kolo nato závod zastavili. Po dlouhých debatách nakonec federace řekla, že výsledky budou počítány tak, že Monticelli za to nemohl a tedy vyhrál. Osobně si myslím, že toto rozhodnutí není absolutně spravedlivé. Ale pořádají to Italové a první byl Ital...,“ povzdechl si Pavel.
Co bylo příčinou problémů se strojem se nezjistilo. „Bohužel, to nevíme. Měnili jsme převod, dali jsme zadní rozetu o dokonce šest zubů víc a motorce se furt nechtělo jet. Přičinou si myslím, že byla opravdu ta nadmořská výška, ale na druhé straně v sobotu ještě jela motorka normálně. Celkově v Andoře jsem byl na 9. místě. Takže v Evropě jsem se v průběžném pořadí propadl o pár bodů na čtvrté místo. Momentálně jsou první tři Italové. Pokračování je na konci srpna na Sicilii v Triscině. O tomto víkendu se jede další podnik německého ADACU, tentokrát v Dortmundu. Bude to premiéra, taky na městském okruhu, jako minule v St. Wendelu. Už se moc těším,“ dokončil své povídání Kejmar. Jak jsme již informovali, závod mistrovství světa suverénně vyhrál Francouz Adrien Chareyre na aprilii, bratr úřadujícího šampiona Thomase Chareyra. Adrien vyhrál svou vůbec první SuperMoto Grand Prix, když v žádné ze tří finálových jízd nepoznal hořkost porážky.

ME Open Andorra - Race 1:

1 Vorlíček, Petr CZE Suzuki 20:37.203 min.
2 Monticelli, Teo ITA Honda + 4.449
3 Porfiri, Massimiliano ITA Honda + 4.806
4 Tognaccini, Alessandro ITA KTM + 12.304
5 Ford-Dunn, Anthony GBR Honda + 13.260
6 Vermeulen, Devon NED KTM + 21.243
7 Kejmar, Pavel CZE Suzuki + 30.381
8 Malachi, Mitchell-Thomas GBR Honda + 42.452
9 Lapini, Lorenzo ITA FMI Honda + 43.019
10 Martella, Mattia ITA KTM + 46.833

ME Open - Race 2:

1 Porfiri, Massimiliano ITA Honda 20:38.817 min.
2 Ford-Dunn, Anthony GBR Honda + 2.015 sek.
3 Lapini, Lorenzo ITA Honda + 3.648
4 Monticelli, Teo ITA Honda + 4.011
5 Tognaccini, Alessandro ITA KTM + 7.195
6 Vorlíček, Petr CZE Suzuki + 7.196
7 Vermeulen, Devon NED KTM + 14.279
8 Kejmar, Pavel CZE Suzuki + 19.472
9 Malachi, Mitchell-Thomas GBR Honda + 34.247
10 Martella, Mattia ITA KTM + 38.047

ME Open - Race 3:

1 Monticelli, Teo ITA Honda 11:28.579 min.
2 Tognaccini, Alessandro ITA KTM + 8.049
3 Ford-Dunn, Anthony GBR Honda + 8.394
4 Vorlíček, Petr CZE Suzuki + 8.730
5 Porfiri, Massimiliano ITA FMI Honda + 9.260
6 Martella, Mattia ITA FMI KTM + 13.966
7 Lapini, Lorenzo ITA FMI Honda + 14.206
8 Malachi, Mitchell-Thomas GBR Honda + 16.632
9 Vermeulen, Devon NED KTM + 17.456
10 Kejmar, Pavel CZE Suzuki + 17.960

ME Open – GP Andorry celkem:

1 Monticelli, Teo ITA Honda 65
2 Porfiri, Massimiliano ITA Honda 61
3 Ford-Dunn, Anthony GBR Honda 58
4 Vorlíček, Petr CZE Suzuki 58
5 Tognaccini, Alessandro ITA KTM 56
6 Lapini, Lorenzo ITA Honda 46
7 Vermeulen, Devon NED KTM 41
8 Malachi, Mitchell-Thomas GBR Honda 38
9 Kejmar, Pavel CZE Suzuki 38
10 Martella, Mattia ITA KTM 37

ME Open, průběžné pořadí šampionátu:

1 Monticelli, T. ITA 204
2 Tognaccini, A. ITA 176
3 Porfiri, M. ITA 166
4 Kejmar, Pavel CZE 151
5 Vorlíček, Petr CZE 142

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist