DETAIL SKUPINY
Moto skupina Kawasaki Versys

Kawasaki Versys

Vítame všechny správný motorkáře v naší skupině (i 1000)

Skupina má 195 členů a byla založená 26.08.2013 21:50
Správci skupiny

mašány  |  -Lapchik-  |  Krejza  |  sten14


Adresa profilu: http://www.motorkari.cz/skupina/kawasaki-versys


nastavení pružin

08.05.2016 08:31
Vím že už tady tohle téma bylo ale nejsem s toho moudrej dost mě překvapilo nastavení pérování na nějakých 68 kg "sakra kdo z nás to má že" co třeba poradit nějaké neutrální nastavení cca kolem 90 kg .A co znamená rozdělení komfortní nebo rychlá jízda ? Každý jezdíme rychle jen podle svých schopností do včera jsem to neřešil ale včera jsem jel v tandemu a dohromady jsme měli nějakých 180 kg což je oproti 68 značnýn rozdíl a bylo to dost znát
Předchozí
1 2
Následující

nastavení pružin

08.05.2016 15:14 | Nahoru #1
Tak předně nastavit ten jídelníček... a pro jízdu ve dvou si vybrat spolujezce do 60ti kg.
Ani jedno se mi nepodařilo....

nastavení pružin

08.05.2016 16:42 | Nahoru #2
Já osobně mám nastavení o proti továrnímu na předku o čtyři otáčky povolené předpětí a na zadním tlumiči o 15mm přitvrzeno (otáčky si nepamatuji bylo jich hodně). Na odskok jsem nešahal ani v předu ani vzadu. Jezdíme často ve dvou a mě se to jeví akorát. Předek nekope a zadek se v zatáčkách nepohupuje. S manželkou vážíme dohromady cca 170 kg, z toho dvě třetiny já .

nastavení pružin

08.05.2016 20:25 | Nahoru #3
Přiznávám se, že přesně nevím co to udělá, když jedno či druhé přitáhnu či povolím, už jsem si i vytiskl jak se to nastavuje a nějaký článek co, co je, al stále jsem tomu odpružení nepřišel nějak na kloub.... Universální nastavení na 90kg by mi asi také mohlo sedět

nastavení pružin

08.05.2016 21:15 | Nahoru #4
68kg to je akorát na mě co se tam dá vlastně všechno nastavit? Nějak jsem se do toho zatím nevrtal, akorát přepětí na předku, jinak nic.

nastavení pružin

09.05.2016 12:42 | Nahoru #5
Problém je s linearitou nastavovacích prvků.Zatím co u předpětí to docela ujde(stlačujeme-povolujeme pružinu),tak tlumení-odskok má sice rozsah 3 1/2 otáčky,ale ty "nejviditelnější" změny se dějí od úplného utažení zhruba 1 1/4 otáčky,pak už je to v podstatě nerozeznatelné.
Dá se tomu pomoct výměnou oleje za hustější - 5W vs 10W a ideálně progresivní pružiny.
Zadek jedině vyměnit za "kvalitnější" komponent.
...jinak sem řešil také problém s vymačkaným horním uložením zadního tlumiče.Po rozebrání,opucování a optické kontrole žádný nález,takže jsem to dal zase dohromady a už se to v uložení viditelně nehýbe,asi to chtělo jen dotáhnout .

nastavení pružin

09.05.2016 21:55 | Nahoru #6
ramlik> já řešil teď akorát výměnu gufer a stíracích kroužků ve předu, pněvadž to trochu prosakovalo, .... olej z toho teda vytekl docela černej .

Čím štelujete zadní přepětí?

nastavení pružin

09.05.2016 22:30 | Nahoru #7
jirka-mz> nemáš origo nářadí? ...i když i s tím to jde pěkně blbě! blitzkama(kleště) to jde dobře.
...ty předky jsi dělal sám,nebo jak?Nějaké spešl nářadí,nebo to šlo v pohodě?

nastavení pružin

09.05.2016 22:39 | Nahoru #8
ramlik> Nářadí nemám, právě přemejšlím co použít, zkusím v dílně něco pohledat. Třeba sikovkama jsem to zkoušel, ale to je tak to pěkně podrápat ani hadr moc nepomůže.
Předek jsem akorát vymontoval, a odvezl odborníkovi, sám bych si na to asi netroufnul

nastavení pružin

09.05.2016 22:47 | Nahoru #9
http://www.mojedilna...t-E112603T-d1027.htm
tak asi totok,ale asi né za ty prachy!

nastavení pružin

09.05.2016 23:05 | Nahoru #10
Předně, V moc nastavení nemá, předek ještě ujde, centrál už je o dost horší, vzhledem k tomu, že je nastavitelný pouze skokově. Takže nastavit to tak, že zadek bude určovat nastavení a předek do něj doladit.
Předpětí pružiny - nastavuje rozsah, ve kterém bude tlumič působit. Ideálně během jízdy bude v polovině tak, aby se využily oba dva směry. K tomu slouží tzv. static sag. Když sedíš na motorce (aktuální zatížení vč. oblečení, kufrů, manželky atd.), tlumič by od plného vyvěšení měl klesnout o cca 25-33%. U V to znamená zhruba 37-50mm. Problém, jak píšu výše, je ve skokovém nastavení centrálu, to je potřeba dělat první. Vždy po změně přeměřit oba konce, neboť se navzájem ovlivňují.

nastavení pružin

09.05.2016 23:11 | Nahoru #11
Co se týká odskoku, to znamená jak rychle se tlumič po předchozím stlačení vrátí do původní pozice. Opět, zadek jde skokově.
Idea je ta, aby to nebylo ani moc rychle, ani moc pomalu. A hlavně oba konce motorky stejně rychle.
Dá se to poznat stlačením, ale to chce praxi. Nebo čtením pneu, což chce ještě větší praxi.
Navíc toto nastavení je ovlivněno mnoha faktory, především jízdním stylem, teplotou okolí a servisem, který tlumičům věnujeme.

nastavení pružin

09.05.2016 23:31 | Nahoru #12
Krejza>
...jak praví mistr.

nastavení pružin

10.05.2016 05:34 | Nahoru #13
ramlik> Tohle slovo si nech pro opravdové, já jsem jen přisírka, která něco načetla. Z gum nepoznám skoro nic a citem to je ještě horší

nastavení pružin

11.05.2016 02:40 | Nahoru #14
No a co výška zadku? Jde nastavit?

nastavení pružin

11.05.2016 04:27 | Nahoru #15
posejpik> jedině, když koupíš adaptér na snížení, na nějaké jsem na netu narazil. Nebo kompletně jiný tlumič

nastavení pružin

11.05.2016 07:16 | Nahoru #16
Krejza> tak mě to vysvětli polopatě prosím? Jestli jsem to pochopil správně tak to mám nechat tak jak to je origo neboť je to někde na středu a funguje to nahoru i dolů

nastavení pružin

11.05.2016 14:54 | Nahoru #17
Bych zadek taky potřeboval snížit a vůbec netuším jak na to

nastavení pružin

11.05.2016 15:48 | Nahoru #18
sten14> To může a nemusí být pravda.

Všechno vychází z toho, jak máš zatíženou motorku, resp. kolik váhy na předním a kolik na zadním kole. To se samozřejmě mění - náklad, únava tlumících prvků atd. Ale to nejzákladnější - aktuální zatížení kol máš na svědomí ty jako pilot během jízdy ve své pravé ruce - Plynovou rukojěť.

Řekněme, že V má zdvihy 150/145 mm př./z. kolo. Aby ti tlumič fungoval nejlépe a v největším rozsahu, je potřeba, aby největší čas trávil ve své prostřední třetině, zde 50-100 mm, a oba extrémy (dorazy 0 a 150mm) navštěvoval co nejméně. Toto nastavení se jmenuje Předpětí pružiny, viz. pár příspěvků výše, co se týče jeho nastavení. Toto nastavení je nezávislé na následujích dvou a pouze určuje, kolik zdvihu z tlumiče budeš využívat.

Dále jsou zde dvě nastavení - Rebound (odskok) a Komprese (stlačení). Obojí mohou mít ještě rozdělení na pomalé a rychlé, ale to už bývá jen u kvalitních vyšších řad, obvykle závodní mašiny.
Komprese určuje, jak rychle se tlumič stlačí a Rebound zase, jak rychle se po stlačení roztáhne do své původní pozice. Vzhledem k tomu, že V má pouze rebound a to vzadu ještě skokově, moc nastavit se to nedá.

Dále do nastavení promlouvá olej, správná tuhost pružiny a planžety, přes které ten olej teče. Ale toto je věc odservisování tlumiče a jeho naladění na potřeby pilota.

Fakt je ten, že i se špatně nastaveným podvozkem jsi schopen jezdit a naučit se s ním jezdit tak, že budeš hodně jeho chyb a omezení eliminovat jezdeckým stylem.

nastavení pružin

11.05.2016 20:08 | Nahoru #19
Tak sem dneska vratil varana vypadal jsem jako když si ro vymejšlim dali mi o7min takže celkem pruvar 16 to je v prdeli

nastavení pružin

11.05.2016 20:41 | Nahoru #20
Krejza> dík tak já to nechám raději tak jak to je nebo to rozšteluju a už to nikdo nedá dohromady stejně rozumím hovnu

nastavení pružin

11.05.2016 20:43 | Nahoru #21
mašány> lepší něco než nic Versys je zase na obzoru ? tu tvoji zprávu že sháníš to s tím H nikdo stejně nebere vážně

nastavení pružin

12.05.2016 06:07 | Nahoru #22
sten14> až se dostaneme na společný trénink, vezmu metr a nářadí. A vůbec, kdy bude?

nastavení pružin

12.05.2016 06:31 | Nahoru #23
Krejza> ale sešteluj mu to až po druhém obědě, aby to neměl zbytečně měkký

nastavení pružin

12.05.2016 12:26 | Nahoru #24
Krejza> no vždyť nemáš vůbec čas

nastavení pružin

12.05.2016 12:28 | Nahoru #25
-Lapchik-> no bóže tak jsem měl dva obědy

nastavení pružin

12.05.2016 17:10 | Nahoru #26
mašány> Na pohled paráda, uvnitř hnůj... - vracíš se k Versysům, nebo nějaký jiný experiment?

nastavení pružin

12.05.2016 18:25 | Nahoru #27
Lyžař> bude laborovat dál, jak malej Jarda...

nastavení pružin

12.05.2016 19:28 | Nahoru #28
sten14> Na vás si ho udělám, to přece víš, ne?

nastavení pružin

12.05.2016 19:52 | Nahoru #29
Krejza>

nastavení pružin

12.05.2016 20:23 | Nahoru #30
Lyžař> zase varan
Předchozí
1 2
Následující

TOPlist