sten14> To může a nemusí být pravda.
Všechno vychází z toho, jak máš zatíženou motorku, resp. kolik váhy na předním a kolik na zadním kole. To se samozřejmě mění - náklad, únava tlumících prvků atd. Ale to nejzákladnější - aktuální zatížení kol máš na svědomí ty jako pilot během jízdy ve své pravé ruce - Plynovou rukojěť.
Řekněme, že V má zdvihy 150/145 mm př./z. kolo. Aby ti tlumič fungoval nejlépe a v největším rozsahu, je potřeba, aby největší čas trávil ve své prostřední třetině, zde 50-100 mm, a oba extrémy (dorazy 0 a 150mm) navštěvoval co nejméně. Toto nastavení se jmenuje Předpětí pružiny, viz. pár příspěvků výše, co se týče jeho nastavení. Toto nastavení je nezávislé na následujích dvou a pouze určuje, kolik zdvihu z tlumiče budeš využívat.
Dále jsou zde dvě nastavení - Rebound (odskok) a Komprese (stlačení). Obojí mohou mít ještě rozdělení na pomalé a rychlé, ale to už bývá jen u kvalitních vyšších řad, obvykle závodní mašiny.
Komprese určuje, jak rychle se tlumič stlačí a Rebound zase, jak rychle se po stlačení roztáhne do své původní pozice. Vzhledem k tomu, že V má pouze rebound a to vzadu ještě skokově, moc nastavit se to nedá.
Dále do nastavení promlouvá olej, správná tuhost pružiny a planžety, přes které ten olej teče. Ale toto je věc odservisování tlumiče a jeho naladění na potřeby pilota.
Fakt je ten, že i se špatně nastaveným podvozkem jsi schopen jezdit a naučit se s ním jezdit tak, že budeš hodně jeho chyb a omezení eliminovat jezdeckým stylem.