S manželkou jsme se cca týden zpátky (19.2.2020) rozhodli, že se za dva roky (až manželka dokončí vysokou) vydáme na cestu kolem světa a to tak, že každý pojedeme na své motorce.
S cestou kolem světa to myslíme vážně, a proto jsem začal hledat vhodný stroj, který bude:
- lehký kvůli dobré ovladatelnosti v terénu
- zvládne náročnější terén (Mongolsko, Bolívie, Argentina...)
- jednoduchý (málo elektřiny, karburátor, nakopávačka…) a tím pádem i co nejvíce spolehlivý, jelikož kde skoro nic není, nemá se co rozbít + čím jednoduší stroj, tím jednodušeji se ho naučím rozebrat do šroubku a opět složit
- malé vibrace od motoru při vyšších rychlostech
- dojezd aspoň 300 – 350 km (pokud se rozhodnu pro Yamaha TT 600 R, budu muset koupit větší 20 L nádrž)
- pořizovací cena za jeden stroj kolem 40-60 tisíc Kč
Toto vše by mělo TT R splňovat.
S terénními motorkami nemám vůbec zkušenosti (jezdil jsem vždy na naháčích).
Proto bych znal rád Váš názor na toto:
1) jak dle Vás Yamaha TT 600 R zvládne cestu kolem světa?
2) jak se tato motorka chová na silnici a v terénu, pokud je vzadu ověšena bočními hliníkovými kufry + mezi nimi naskládané další věci, kde odhaduji celkovou hmotnost kufrů a „nákladu“ na 50 - 70 kg, těžko se to nyní odhaduje, když ještě přesně nevím, co vše sebou budeme brát
3) jakou motorku (mimo Yamaha TT 600 R) byste si na cestu kolem světa vybrali Vy a proč?
Všem moc děkuji za názory
PS: pokud budete chtít sledovat jak naší přípravu, tak cestu samotnou posílám zde odkazy, kde vše budeme sdílet :
Youtube: bit.ly/2uxEPyJ
Facebook: bit.ly/39ZxV4m
Instagram:bit.ly/2PsuJq3
Web: bit.ly/3938M8S
Naposledy editováno 26.02.2020 19:03:58
Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
když vezmu jen odpovědi:
1/ zvládne ji normálně jako cokoliv jiného od 1200GS po hondu 50cub či jawu 350 či cestovatepslsky upravené EXC500 - problém vidím v nákladu - pokud sebou chete brát 70 kg tak bych to viděl na jjinou motorku
lehčí jendoválec není nic extra na delší siniční přejezdy, ale na RTW cestě kde máš čas to není zásadní problém
a lepším sedlem, větší nádrží a nějakým malým plexi
2/ chová se blbě a v terénu ještě hůř - v okamžiku kdy s nákladem začneš rešít terín tak řeším problém s podvozkem, průchodnotí a poškozením stroje - prskající podsedlovka atd.
3/ to závisí jak postavíte trasu, čas a peníze - pokud na lehko tak CRF250/WR250R/DRZ400 a pokud víc na těžko tak Tenere 700, z levnějších a starší pak Transalp, to TTčko nevidím jako ideální z důvodu stáří - sehnat zachovalý kus je problém a pokud ho nedáš dokupy tak je ot na úkor spolehlivosti - a to dávání dokupy je problém - i to co nehcáš je pořád 20-30 let staré - takže únava materiálu je zcela bežná
je na samostatnou diskuzi zda co nejjenodušší stroj a mít snahu ho spravovat nebo novější a spolehlivý - sibirskiextreme měl pený článek na téma karbec vs. vstřikování - za mě je vstřikování kromě čerpadla (co s edá vézt sebou a dá se bez problému koupit) je hodně spolehlivé, to s karburátory můžeš mít víc problémů - výška (viz Bolivie), vychození vnitřků (viz kluci na supertenerkách v asii), prasklá membrána se na 20 let starou motrku bude taky po světe dost blbě shánět
1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Vše co ti píšu není má vlastní zkušenost, ale kamarádů který jeli na moto řekněme víc jak 10 tisíc kiláků na jedný cestě mám dost. Ale držím palce ať ti to vyjde a sen si splníš.
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Kdybych měl peněz trochu víc a nechtěl po cestě techniku moc řešit, vzal bych asi CRF250L a věřil... Nemyslím si, že je potřeba nutne enduro.. Většinu cest kudy se jede, používají místní v normálních autech... Do extrému se člověk se 70kily za zády stejně pustit nemůže ani na supertruper enduru, kor s nezkusenou ženskou...prostě se trochu zpomalí, ale i obyčejná jawa toho projede opravdu dost...
Držím palce, já jsem svoji dobu, kdy to šlo zaspal a teď musím počkat, až děti odrostou
1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Odobne bych vzal nejaky mensi (starsi) overeny dvouval typu TA, KLE, CB, z novych T7. Nebo jit cestou pomalu, ale jiste, potom derivaty Hondy 125-250 4T. Jo a v prvni rade se zameril na co nejvetsi redukci baglu.
Naposledy editováno 26.02.2020 20:53:18
Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Edit: to s těma baglama co píše Vilém je taky dobrá poznámka...
Naposledy editováno 26.02.2020 20:56:29
1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
K věci - já bych si klidně to TTčko (nebo jinej starej jednobuch) koupil, na jaře na tom začal trénovat jízdu v terénu někde na polňačkách/lesačkách/pískovnách za barákem a v létě to vytahnul na dva/tři tejdny někam na Balkán (na což nebude třeba tu motorku nijak náročně připravovat) - a vono ti potom bude jasnější, jestli se na tomhle chceš táhnout kolem světa, nebo ne. A pokud ne, tak bude i jasnější, jakym směrem se posunout a ten jednobuch bez velký ztráty pošleš dál.
1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Hlavně člověk potřebuje hromadu peněz a další rezervní hromadu na řešení potenciálních problémů. Objet svět dokola může být nějakých 20.000km v naší zeměpisné šířce, ale taky 50.000km, kdyby to vzal člověk skrz víc kontinentů. A to je 40-100 tisíc korun za palivo a gumy za každou motorku. To samo může stát jídlo, nějaké ubytování, poplatky všeho druhu, v jedněch hadrách to taky vydržet nepůjde. A to je minimum skromného nuzáka. Vůbec bych nezkoušel posílat motorku přes moře, to může vyjít stejně draho, jako ta motorka samotná. Pokud by ta cesta zahrnovala Ameriky, tak bych tam na začátku nějakou motorku koupil a na konci cesty zase prodal. Není lepší procestovat každý kontinent extra tam a zase zpátky, než se trmácet kolem světa dokola?
Naposledy editováno 26.02.2020 21:49:42
1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
doporucoval bych si udelat "reparat" po vychodni evrope - priprav se s citem jak si myslis ze by to mělo byt s vybranymi motorkami bagazi atd. aspoň 3 tydny a 7000km + moc se nesetrit sebe ani stroje - dostat se do stavu kdy ubyvaji sily a motorky uz zacinaji byt v rozkladu - po navratu budes mit odpověď na většinu otázek které si ještě ani neklades
3 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Borntobewild píše: A proč vlastně chceš cestovat? proto abys poznal cizí kraje, lidi, kultury. Nebo proto abys nasbíral lajky a sdílení a odběry? Jak to vypadá, vzhledem k narůstání podobných projektů, za ty dva roky bude každej objíždět svět a youtubovat to a nejvíc cool bude a nasbírá nejvíc lajků ten, kdo bude sedět doma na prdeli
Další level je startovač
2 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Edit: příspěvek píšu fakt v nadsázce, třeba tu cestu opravdu dají.
Naposledy editováno 27.02.2020 09:16:12
1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
2 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Jelikož na to mám dva roky, tak mám v plánu motorky co pořídíme, rozebrat udělat kompletní generálku a opět je složit + trochu poupravit ( zesílení podsedlovky, vystužení rámu atp.)
Super, díky za kontakt
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Díky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
až vybereš cokoliv projdi si fóra cestovatelů a tam zjistíš obvyklé neduhy ev. možné vylepšení, pozor však no nemoc touratech..abys nepropadl mánii na moto navěsit všemožné doplňky s různou mírou užitečnosti
ostatně kdy dojde na oblíbenou diskuzi jaké gumy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Ta CRF250L vypadá zajímavě
Nakonec mi to nedalo a sepsal jsem soupis všech věcí co bychom sebou brali + dohledal jejich hmotnost. Včetně kufrů, 10L vody na pití atp. každý povezeme vzadu 38 Kg (takže vezeme jen to nejnutnější). Jediné co jsem do toho nepočítal jsou náhradní díly, jelikož ještě nevím na čem pojedeme, takže nevím co za díly povezeme.
O enduru přemýšlím, jelikož by dle mého selského rozumu, mělo být enduro přece stavěno na větší "zátěž" (tím myslím jízdu po nekvalitních silnicích a terénu) než jiný typ motorky a tím pádem by měla něco vydržet. Pokud se mýlím, tak mě opravte, jak jsem psal v endurech se nevyznám.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha TT600R plasty Yamaha TT 600 R, Yamaha TT 600 S, Yamaha TT 600 E, Y... | pavol123 | 1 | 1.8.2024 v 09:46 Gahan37 |
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 | Muluri | 15 | 8.1.2024 v 11:17 Muluri |
Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro Yamaha TT 600 R, KTM 690 Enduro, KTM 690 Enduro R | pospa5 | 18 | 14.6.2023 v 20:11 tucnak66 |
Nastavení předpětí pružiny Yamaha T... Yamaha TT 600 R | Blueracing | 8 | 30.3.2023 v 20:55 Blueracing |
Výměna oleje u TT600R Yamaha TT 600 R | jent | 15 | 30.3.2022 v 13:28 Wolf_64_2010 |