1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
Milos> jo tak proto se tak vztekas!!! to ty jsi s tou praso-picovinou prisel, ....tak pak uz trosku chapu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
PS jo a byl to filtr D-class, ...vyhybka ta je aspon k necemu (tzn je slyset), filtr je k hovnu pokud nejsi netopejr (..von teda k hovnu uplne neni kdyz je dobre navrzenej, ale tak jak jsou navrzeny vetsinou k hovnu jsou a nikomu to neva, a asi ani tem netopejrum, kolikrat toroidni civky, moc chutovka pro spinaci FET, to uz by se mu lip spinalo bez filtru uplne... to uz zabihame moc daleko.. )
1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
uznavam ze jakou silu vyvyne ziva krava, a zda je tato sila rovna silam v krku rizeni netusim muzeme experimentalne ukrast kravu, privazat ji k ramu a zamavat trenyrkama... rekl bych ze takovou silu aby urvala krk ramu R1 mit nebude..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
kerut píše: Milos1> hele asi tak, jestli opravdu nechapes rozdil mezi zajisenim loziska, a vytmelenim vylagrovanyho pouzdra, tak je slovo prase zcela urcite na miste a spis i o dost horsi vyrazivo... vona prdel se da zcela urcite utrit i zaclonou, ale vesina lidi proste pouzije hajzlpapir, tecka, bez dalsi diskuse..
Nejmíň inženýre Turku, on to chápe, ale ty meleš furt nesmysly. O zatmelení vylágrovanýho pouzdra tu zatím nikdo nic nenapsal. Myslím, že kde kdo už začíná tušit, že diskutovat s tebou seriozně o technickém řešení je balada (abych ti to přiblížil) vo hovně. Skoro, všichni se klaníme tvému univerzálnímu vzdělání, kultivovanosti projevu a síle demagogie, a za mně, bych s tou diskuzí končil, než to s tebou sekne z
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
kerut píše: assassin> udelame nejakej experiment ? jak moc jsou nenamahana ? 3D tiskarna - tvrdsi plast napr ?
Jo klidne bych to zkusil vytisknout z igliduru. Mam takhle v podstate vsechny futra v montážních bodech tlumicu na kolech (fox přešel z tech teflonem potazenych plisku na plast vložky) a maka to ok.
Jenom tak v rychlosti... brzdim 1G, tzn postavim na vidlici celou vahu motorky a jezdce - zanedbam to, ze jde vidlice do zdvihu (zkrati se) a vezmu celou tu silu jako kolmou slozku (opet pro me horsi pripad). Tzn na vidlici pusobi kolmo 3000N. Od kontaktniho bodu kola ke spodnim brylim je to 890mm. Od spodnich bryli k lozisku je to 240mm - tzn horni lozisko zachytava reakci 3,7x vetsi (nejspis na krut hodne poberou spodni bryle, ale opet zanedbam, opet ve svuj neprospech) - reakce 3000N x 3,7 = 11100N
Hridel v lozisku ma prumer 30mm. Pulka te valcove plochy je namahana na tlak, zredukuju to na tretinu (neni to kolmá plocha) ... PI x D /3 = PI x 0,03 /3 = 0,031 mm krat vyska loziska 15mm a mam plochu na ktere sila pusobi, ok? Tzn 0,031 x 0,015 = 0,000471 m2 ... mno a 11100/0,000471 = 23,5 MPa ... iglidur (pro tisk) ma mez pevnosti 46/33MPa podle smeru tisku. Takze mi tam vychazi i jakasi bezpecnost ne? Zvlast s tim vsim co jsem zanedbal ve svuj neprospech .... je fakt , ze jsem dneska klikal pres noc, takze jsem docela jetej - mam tam nejakou zasadni botu?
Naposledy editováno 03.03.2020 12:40:47
1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky
Problém je v tom, že jen na ten krk u motorky by to vyšlo něco přes tři tisíce. U velkých strojů kde průměr ložiska byl kolem 60 cm. to stálo i s prací 150 000 Kč.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
assassin píše: Jo klidne bych to zkusil vytisknout z igliduru. Mam takhle v podstate vsechny futra v montážních bodech tlumicu na kolech (fox přešel z tech teflonem potazenych plisku na plast vložky) a maka to ok.
Jenom tak v rychlosti... brzdim 1G, tzn postavim na vidlici celou vahu motorky a jezdce - zanedbam to, ze jde vidlice do zdvihu (zkrati se) a vezmu celou tu silu jako kolmou slozku (opet pro me horsi pripad). Tzn na vidlici pusobi kolmo 3000N. Od kontaktniho bodu kola ke spodnim brylim je to 890mm. Od spodnich bryli k lozisku je to 240mm - tzn horni lozisko zachytava reakci 3,7x vetsi (nejspis na krut hodne poberou spodni bryle, ale opet zanedbam, opet ve svuj neprospech) - reakce 3000N x 3,7 = 11100N
Hridel v lozisku ma prumer 30mm. Pulka te valcove plochy je namahana na tlak, zredukuju to na tretinu (neni to kolmá plocha) ... PI x D /3 = PI x 0,03 /3 = 0,031 mm krat vyska loziska 15mm a mam plochu na ktere sila pusobi, ok? Tzn 0,031 x 0,015 = 0,000471 m2 ... mno a 11100/0,000471 = 23,5 MPa ... iglidur (pro tisk) ma mez pevnosti 46/33MPa podle smeru tisku. Takze mi tam vychazi i jakasi bezpecnost ne? Zvlast s tim vsim co jsem zanedbal ve svuj neprospech .... je fakt , ze jsem dneska klikal pres noc, takze jsem docela jetej - mam tam nejakou zasadni botu?
Zbytečně počítáš tlak na hřídel, problém je na misce pro D ložiska, takže při stejné B je to mnohem větší plocha.
FJRPEPA píše: Pro rychlé a zcela plnohodnotné vymezení vůle ložiska v jeho uložení se tmelící či lepící přípravky používají zcela běžně a to u strojů či věcí, kde namáhání ložiska je mnohokrát větší než v krku na motorce a jsou to stroje, které běží 24 hodin denně celoročně s malýma přestávkama. Vznikne vlastně futro pro to ložisko, které má lepší vlastnosti než stávající materiál. Mnohokrát jsem na vlastní oči viděl.
Problém je v tom, že jen na ten krk u motorky by to vyšlo něco přes tři tisíce. U velkých strojů kde průměr ložiska byl kolem 60 cm. to stálo i s prací 150 000 Kč.
přes 3000 Kč mi přijde úplně ok v porovnání s s cenou práce (případně hodnotou času pro majitele) kvli odstrojování motorky a přeskládávání. Ale tady stačí lepidlo za pár stovek.
Naposledy editováno 03.03.2020 13:35:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
PetrL3 píše: Zbytečně počítáš tlak na hřídel, problém je na misce pro D ložiska, takže při stejné B je to mnohem větší plocha.
Uvazuju s tim plastovym krouzkem misto loziska, tzn me zajima misto kde je nejvetsi namahani. Pripad s vytlucenym prumerem pro lozisko z puvodniho prispevku neresim, nevime jak velka je tam vule, proc vznikla, co s tim kdo delal... resim tu “silu jako krava” a pokus s kouskem plastu misto loziska.
Naposledy editováno 03.03.2020 13:48:39
1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky
1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky
Naposledy editováno 03.03.2020 14:33:04
1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky
1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky
Jarinn: jasne muze tam docházet k nejakym razum, ale zrovna od dopadu zadního kola na zem? Uz tenhle vypocet jsem si zjednodušil, ale myslim, ze tam je docela slusna rezerva
Kazdopadne se aktualne futra a vedeni z tehle plastu davaj misto kulickovejch šroubu jako upgrade 3d tiskáren, funguje to fakt super.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
assassin píše:
Jarinn: jasne muze tam docházet k nejakym razum, ale zrovna od dopadu zadního kola na zem? Uz tenhle vypocet jsem si zjednodušil, ale myslim, ze tam je docela slusna rezerva
no asi by to bylo zasadnejsi pro hardtail motorky, zadni tlumic to nejspis cely vytlumi (ten mi v uvahach uplne vypadnul)
3D tiskarny si nechavam na duchod
Naposledy editováno 03.03.2020 15:31:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
ale dejme tomu ze jsem lehci a mam lehci motorku tak tam bude taky kolem 12 kN (ram R1 jsem nikdy nemeril....)
....pri 12mm vysce krouzku (15mm tam nemam, ale tele je zase vetsi to beru) vychazi nejakych 30Mpa, vnitrni krouzek neni zalisovany takze zadny dalsi a dejme tomu ze ti to ramcove sedi
takze OK, 23,5Mpa ....v mijivem/stridavem zatizeni ...46/33 je mez pevnosti ...no tak malo to zase neni, ale nutit te to tisknout a jezdit s tim urcite nebudu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1234, 1235] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 37032 | 17.10.2024 v 17:03 Veverčák |
Lozisko starteru Yamaha YZF-R1 | Krugs | 1 | 13.10.2024 v 12:19 _Michal |
R1 RN49 - problém s motorem Yamaha YZF-R1 | maree | 5 | 11.10.2024 v 14:54 maree |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 27, 28] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 839 | 19.9.2024 v 22:30 Ariete |
Perňův Racing koutek - přestavby ok... [1 ... 346, 347] Yamaha YZF-R1 | Perňa_81 | 10406 | 12.9.2024 v 15:11 Ozzy_ |