1 reakcí na tento příspěvek Pružiny&prášková barva
Jinak komax na nich mam a v pohode. Ale zalezi na druhu a bacha na pec at si pruziny nezkurvis.
Me kdyz to strikal tak rikal ze ne kazda barva je na tohle vhodna a pekl to na mene stupnuba delsi dobu nez bezne. Teplotu a cas uz si presne nepamatuju. Tusim ze to bylo 160 stupnu.
E: Na vysledek muzes kouknout ke me do deniku.
Naposledy editováno 05.03.2020 17:08:56
1 reakcí na tento příspěvek Pružiny&prášková barva
Za 1. Komax Ti popraská,při správném "vypálení ".
Za 2. Co je za povrch a jaká struktura materiálu těch pružin ?
No a za 3 ? Komax zase až tak pružný není,aby držel při propružení.To Ti 2x zmokne a pak se to sloupe.
A mě se taky plete háčky ,čárky....funguju už 28 hodin v kuse a padám n a klávesnici.Omlouvám se,,,
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny&prášková barva
Čurdajurda píše: karavanista !!! Ne.Zadní pružiny.
Za 1. Komax Ti popraská,při správném "vypálení ".
Za 2. Co je za povrch a jaká struktura materiálu těch pružin ?
No a za 3 ? Komax zase až tak pružný není,aby držel při propružení.To Ti 2x zmokne a pak se to sloupe.
A mě se taky plete háčky ,čárky....funguju už 28 hodin v kuse a padám n a klávesnici.Omlouvám se,,,
Nepopraská a nesloupe když se to udělá dobře a zvolí správná barva. Od roku 2016 pořád ve stejném stavu, najeto x tisíc.
https://www.motorkar...etail&ddid=58509
https://www.motorkar...amp;act=fotogalerie#
Naposledy editováno 05.03.2020 23:10:25
1 reakcí na tento příspěvek Pružiny&prášková barva
V_i_c_i píše: Nepopraská a nesloupe když se to udělá dobře a zvolí správná barva.
taky si rikam, podle me jsou vsechna ta zadni pera z vyroby komaxitovana... (nerikam teda ze libovolnou barvou, ale zas aby se u pruzinovky dostali na "metalurgicky pouzitelnou" teplotu to uz by muselo sakra bejt.. i 200°C je troufam si tvrdit takhle od boku malo.. )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny&prášková barva
To máš nějaké staré kurvy někde ze chléva nebo zkoušíš vymýšlet nějaké nové vynálezy ?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny&prášková barva
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny&prášková barva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny&prášková barva
No tak tojsi měl definovat hned v zadání.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny&prášková barva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny&prášková barva
tenere píše: aby teplota vypalovaní nepřekročila 200 stupňů. protože pružinová ocel ma teplotu popouštění od 300 - 420 stupňů
Tak tohle tvrzení si už z principu nechám rád odborně vysvětlit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny&prášková barva
https://www.bodycote...lechteni/popousteni/
1 varianta (200 až 300 °C) - Zbytkový austenit se přeměňuje na bainit. Transformace je doprovázena zvětšením měrného objemu.
2 varianta(nad 300 °C) - Kubický martenzit (M´) a ?-karbid se přeměňují na ferit a cementit. Cementit koherentně precipituje ve tvaru destiček a roste na úkor rozpouštění ?-karbidů se společným úbytkem uhlíku v matrici. Výsledkem je velmi jemná feriticko-cementitická struktura. V literatuře je označována jako sorbit. Při III. etapě dochází ke snížení vnitřního napětí, poklesu tvrdosti, zvýšení houževnatosti a zmenšení měrného objemu.
3 varianta (nad 500 °C) - Dochází k hrubnutí feritických zrn a cementitu, dále k rekrystalizaci zrn feritu. Je umožněna difúze legujících prvků. Karbidotvorné legující prvky obohacují cementit nebo vytváří své vlastní speciální karbidy. Pevnostní charakteristiky se snižují a houževnatost roste. U některých legovaných ocelí může v této etapě nastat tzv. sekundární tvrdost. Dochází precipitaci některých speciálních karbidů a pevnost se zvyšuje. Například u žáropevných ocelí.
tady je teplote komaxitu
http://www.fehas.cz/...o-praskove-lakovani/
nechtělo se mi to vypisovat tak jsem to jen zkopiroval
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny&prášková barva
pricemz ani jedno z toho stejne nijak nevysvetluje tebou vyse uvedene tvrzeni, resp. ten (drobny) rozdil 100°C
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pružiny&prášková barva
v příloze mas odkazy pro nejčastější materiály na tlačné pružiny
http://www.knife.cz/...source.ashx?a=100210
http://www.bansteel....ial-w.nr.-1.5026.pdf
tenere píše: Pružinové oceli jsou středně legované a proto mají vyšší teplotu popouštění
to samozrejme chapu, ale porad nechapu proc beres jako mezni/hranicni teplotu popousteni jineho typu oceli, kdyz v te same vete sam pises ze je teplota popousteni od 300°C ? to je asi stejny jako bych usuzoval ze kdyz se spagety vari 10 min a potom jsou rozvarene, tak musim hovezi pect maximalne 10min aby nebylo rozvarene
Když je povrch dobře odmaštěný, barva nepraská a neodlupuje se. Stará komaxitová barva se špatně odstraňuje a myslím si, že pískováním to půjde těžko.
U nás starou barvu vypalujeme pružinu natáhneme, znovu tepelně zpracujeme (pouze kalící mat.), naštosujeme a nabarvíme.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Simson SR 50 1c elektroinstalace Simson SR 50 | prokopn | 2 | 27.8.2024 v 15:02 karavanista |
Simson SR 50 blinkry Simson SR 50 | prokopn | 1 | 27.8.2024 v 06:35 Frantas |
Rychloměr Simson Simson SR 50 | loguran | 0 | 13.8.2024 v 05:56 loguran |
Simson SR50 scooter Simson SR 50 | bisop | 6 | 17.3.2023 v 20:10 bisop |
nestartuje Simson SR 50 | ondravesnican | 1 | 2.12.2022 v 22:50 kokoška. |