narazil jsem na tento článek:
https://motosvet.cz/...oj-za-cnc-packy.html
Chudákovi policisté sebrali CNC páčky a musel motorku nechat odtáhnout odtahovkou..
Máte někdo zkušenosti s kontrolami v cizině, jestli taky koukají na páčky?
Případně nějaké problémy na STK v ČR?
Jelikož budu potřebovat jezdit Německo a Rakousko a mám taky čínské páčky, tak uvažuji o koupi páček
s německou homologaci od výrobce V-Trec, vyjdou na cca 100 euro za celou sadu.
Například tyhle:
https://www.motea.co...ec-foldable-119543-0
Neví někdo jestli ta homologace platí jen v Německu nebo všude?
Díky
1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
husq701 píše: a jak nemcovi dokazes ze jsi ty cinsky packy mel na motorce v dobe konani STK a nedal je tam vcera?
STK ti dava na motorku nejakou pecet a nejde do dalsi STK nic vymenit? gumy ti taky vydrzi 4 roky do dalsi STK?
Edit: vim ze reju, ale moje ryti neni od veci :)
Gumy mají svojí homologaci vypálenou stejně jako koncovka výfuku a zrcátka a podobné kktinky co si člověk rád tuní. Těch páček by si třeba ani policajt nevšimnul kdyby každej nechtěl barevně kudrnaté. Kdyby třeba byli čistě černé nebo stříbrné tak si jich ani třeba nevšimne.
s těma gumama to byl hodně hloupej příklad
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Nevim jestli na zbrojni prukazy existuji nejake dohody, zbrane nemam. Ale treba na auta, autodily, technicke kontroly, ridicaky smlouvy existuji.
Koukni na odkaz co jsem tu psal.
2 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
MartasUS píše: Gumy mají svojí homologaci vypálenou stejně jako koncovka výfuku a zrcátka a podobné kktinky co si člověk rád tuní. Těch páček by si třeba ani policajt nevšimnul kdyby každej nechtěl barevně kudrnaté. Kdyby třeba byli čistě černé nebo stříbrné tak si jich ani třeba nevšimne.
s těma gumama to byl hodně hloupej příklad
je tu rec o packach a ty prijdes s argumentech o vypaleny gume :D
ja reaguju na to, ze Alant pise ze vsechny dily maji na sobe homologacni znacku, ale original ji nema a ty reknes, ze kazdej chce kudrnaty packy.
tak ja nevim jestli se bavim s hluchym a blbym
dotaz teda na oba dva, jak policajt pozna ze je packa original kdyz na ni neni zadna znacka a jeste je kazda jina.
PS: jeste porad ti spedice slape? co kam vozis, pro zajimavost
PS2: jak vypada homologacni znacka na vyfuku vyrobenem pres rokem 2001? musi tam byt?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Alant píše: Hanz.D.>
Nevim jestli na zbrojni prukazy existuji nejake dohody, zbrane nemam. Ale treba na auta, autodily, technicke kontroly, ridicaky smlouvy existuji.
Koukni na odkaz co jsem tu psal.
Koukam na tvuj odkaz uz podruhe a jedine, co tam vidim jsou smernice a normy Evropske Hospodarske Komise, ktere plati zavazne pro celou EU. Nikde tam neni zminka o narodni homologaci ABE, KBA, ATEST 8SD.
Kdyz jdu v Nemecku na technickou s motorkou s aftermarket packama, tak technik se ridi nemeckym zakonem jehoz paragraf §§ 30, 61 StVZO jasne rika ze packa ma mit ABE nebo KBA ale zadnej ATEST8SD je vubec nezajima.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
doprava frčí. Auta jezdí nakládají a vykládají.
edit: příspěvek č. 25 jsi fakt dement
Naposledy editováno 25.03.2020 10:17:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
MartasUS píše: Každý výrobce co má své věci homologované je o něco dražší než napodobeniny z číny takže kdokoli si dá na auto/moto něco bez homologace tak je to jen jeho boj a je pak od věci říkat, že je policajt nebo týpci na STK idioti.
S cenou si dovolim nesouhlasit. Kupoval jsem nedavno jednu packu na svyho intrudera. Hledal jsem vzhledove originalni abych nemusel menit obe. Nasel jsem jednu za par centu, udajne ze zasob nejakeho oficialniho skladu Suzuki, kterej rusili. Jenze muzu tomu verit? Packa vypada naprosto stejne, jako original, kupoval jsme na nemeckym ebayi za par centu, ale nikde na tom neni znacka nebo cislo. Stejnou packu bych z Ciny koupil taky, ale jak ted poznam, kterou muzu mit na motorce a kterou ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
V tom odkazu je jen zhrnuti predpisu. Platnost jednotlivych homologaci muze vyplyvat z odkazovanych
dokumentu a dohod, do detailu jsem to nezkoumal.
Tam se dokonce zminuje o celosvetovym sjednoceni homologaci, ne jen o evropskem.
To, ze v nemecku nekdo nechce uznat ceskou ATEST 8SD, muze byt jen neznalost uredniku, jak to casto byva..
Mezinarodni dohody obecne maji vetsi prioritu nez narodni predpisy.
Napriklad tady zminuji, ze ATEST 8SD plati v cele EU:
https://www.varecha....olie/atesty-a-zaruky
Tady zase neco o nemeckych a ceskych homologacich platnych v cele EU:
https://tn.nova.cz/c...je-tyto-detaily.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Ale do ted jsem nikde nenasel predpis, kterej by resil celoevropske schvalovani brzdovych pacek.
Druha vec je, ze kdyz na svoje auto registrovany v cechcach das folie s ATEST8SD, muzes s tim jezdit po cele EU a nikdo ti nesmi zakazat dalsi s tim jezdit, ALE kdyz si takovy auto pujdes prihlasit v nemecku, tak na prvni na co se technik na TUV zepta je, jestli k tomu mas ABE certifikat. Nemas, muzes it problem. Ale protoze je to regulovane smernici evropske unie, ktera stanovi jak ma ta nalepka vzpadat a co na ni ma byt, tak tam uvidi udaj o mninimalni propustnosti svetla. To uz technika uspokoji vic, ale stejne si to nemec jeste sam zmeri jestli to odpovida. Ze je tam napsano ATEST8SD je mu uplne jedno. protoze jemu zakon uklada kontrolovat ABE, KBA nebo minimalni propustnost.
Naposledy editováno 25.03.2020 10:44:32
Hanz.D. píše: S cenou si dovolim nesouhlasit. Kupoval jsem nedavno jednu packu na svyho intrudera. Hledal jsem vzhledove originalni abych nemusel menit obe. Nasel jsem jednu za par centu, udajne ze zasob nejakeho oficialniho skladu Suzuki, kterej rusili. Jenze muzu tomu verit? Packa vypada naprosto stejne, jako original, kupoval jsme na nemeckym ebayi za par centu, ale nikde na tom neni znacka nebo cislo. Stejnou packu bych z Ciny koupil taky, ale jak ted poznam, kterou muzu mit na motorce a kterou ne?
Tak pokud je stejná tak bych to asi taky neřešil. Měl si štěstí s tou cenou Na tom videu jak ty benga dusej toho němčíka za ty páčky je vše špatně. Kdyby se tam nemotal pitomec s kamerou tak ho třeba nechali být. I když němci sou dementní na pravidla. Zlatá amerika. Tam STK neexistuje a člověk může jezdit v čem chce pokud to má SPZku, která nijak není závislá na technickém stavu auto/moto.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Gahan37 píše: husq701> Před 2001 tam nic být nemusí
a jak teda nemcovi ukazes tu homologacni znacku na vejfuku vyrobenym pred 2001 kdyz tam misto originalu muzes mit z alobalu smotanou trubku?
jak ukazes homolagacni znacku na original pacce vyrobeny loni...
jeste mi na to nikdo neodpovedel
1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
Existuje vôbec nejaký sumár, kde to je spísané? Ideálne anglicky alebo česky.
MartasUS píše: husq701> koukám, že máš nějaké psychické výkyvy Ty gumy si sem nahodil jako první ty a byl to hodně debilní příklad. Jen sem reagoval na tvůj hloupý názor.
doprava frčí. Auta jezdí nakládají a vykládají.
edit: příspěvek č. 25 jsi fakt dement
a co konkretne a komu vozis?
zopakuju teda dotaz i pro severocechy, jak policajt pozna ze je packa original kdyz na ni neni zadna znacka....
to ze mi rikas demente prejdu, u lidi tvyho veku je zvysena inteligence bezny jev
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
husq701 píše: a jak teda nemcovi ukazes tu homologacni znacku na vejfuku vyrobenym pred 2001 kdyz tam misto originalu muzes mit z alobalu smotanou trubku?
jak ukazes homolagacni znacku na original pacce vyrobeny loni...
jeste mi na to nikdo neodpovedel
mam motorku z roku 87 a homologace na vyfuku je...
myslim ze ten predpis rika ze na vyfuu sice nemusi byt homologace, ale musi tam byt oznaceni vyrobce nebo jeho interni vyrobni, typove cislo. Z hlavy si to uplne presne nepamatuju. Jawa treba nedavala na vyfuk znacky zadne, protoze tenkrat se to u nas nevyzadovalo, ale v celem zapadnim svete uz se to znackovalo a jsou na to predpisy. Kdyz si na starou masinu namontujes original Marving vyfuk, ma na sobe jmeno vyrobce a jeho vlastni seriove cislo.
Naposledy editováno 25.03.2020 10:55:59
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Koukni odkaz, a muzes studovat
http://mezinarodni-p...-sud.cz/cs/informace
Chtelo by to nejakeho pravnika..
Naposledy editováno 25.03.2020 10:56:25
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Alant píše: Metric>
Koukni odkaz, a muzes studovat
http://mezinarodni-p...-sud.cz/cs/informace
Chtelo by to nejakeho pravnika..
Chtelo by to nekoho, kdo zna normy EHK a dokaze tam najit skupiny dilu, ktere podlehaji evropske homologaci. Ja tam packy nikde nenasel. Ale zameroval jsem se na svetla, ramy stojanky... a vzhledem k tomu ze nemeckej paragraf o packach se na Euro normu neodvolava (narozdil od jinych) usoudil jsem ze to je jen narodni pozadavek.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Brzdova packa patri do dilu pro brzdovou soustavu, urcite na to bude nejaka norma EHK, to vyplyva ze zminene dohody.
To same spojkova packa.
Naposledy editováno 25.03.2020 11:04:24
Hanz.D. píše: na svoje auto registrovany v cechcach das folie s ATEST8SD, muzes s tim jezdit po cele EU a nikdo ti nesmi zakazat dalsi s tim jezdit, ALE kdyz si takovy auto pujdes prihlasit v nemecku
Tiež by som očakával, že toto bude zásadný rozdiel - to rovnako môžem povedať, že každé prevádzkované auto musí mať TK (alebo TUeV v Nemecku), z toho vyplýva, že ak sem niekto chce prísť z cudziny, musí svoj voz najprv dotiahnuť na vozíku na STK, aby mu to tam dali.Alant píše: Hanz.D.>
Brzdova packa patri do dilu pro brzdovou soustavu, urcite na to bude nejaka norma EHK, to vyplyva ze zminene dohody.
To same spojkova packa.
Patri do dilu pro brzdovou soustavu, ale co jsme nasel bylo ze jakemusi schvalovani podlehaji hadice, kotouce a brzdove oblozeni. O packach jsem se nikde nic nedocetl.
1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
European approvals according to the following framework regulations:
?Regulation (EU) 2018/858 (passenger cars, buses, trucks and trailers – replaces Directive 2007/46/EC)
? Regulation (EU) 167/2013 (agricultural and forestry tractors)
? Regulation (EU) 168/2013 (motorcycles and light 3- and 4-wheel vehicles)
?Separate technical units, components and systems
•Non-European approvals according but not limited to the following standards:
?ADR for Australia
?CMVSS for Canada
? FMVSS for North America
? GB-Standards for China (CCC mark)
? GOST for Russia
? INMETRO for Brazil
?TRIAS for Japan
? VSTD for Taiwan
•National approvals according to local road traffic licensing regulations:
?Germany
?Czech Republic
Je tu jasne videt, ze existuji evropske normy pro vsechny a pak narodni s omezenym polem pusobnosti.
Naposledy editováno 25.03.2020 11:18:22
Hanz.D. píše: Zrova gumy bych do toho netahal. V tom jsou nemci naprosty idiotic. Protoze pokud si chces dat na moto jinou znacku gumy nez mas v technicaku od vyrobce, musis si to nechat na technicke schvalit a nechat zapsat jako upravu...
Koukám do DE techničáku manželčinýho městochoda a je tam akorát rozměr gum. Nic o značce. Dost pochybuju, že u motorky by to bylo jiný.