Co mě zaráží, jsou první dvě planžety co příjdou nejblíž k ventilu - 0.15x13 a 0.10x9. Za prvý v balení vůbec nejsou, a za druhý ta 13mm plně nezakryje tělo ventilu (viz fotky). Není to chyba? Nejsem odborník, ale přeci když zůstanou ty porty na ventilu z půlky odkrytý, tak to nemůže fungovat ne?
Podařilo se mi sehnat tabulku z doby, kdy ještě racetech dával odstupňovanou škálu nastavení , a všechny začínají planžetou 17mm, která krásně pasuje na tělo ventilu. To mi přijde logický
Máte s tím někdo zkušenosti? Ty chybějící planžety není problém u nás sehnat, ale nepřipadá mi to tak správně
Navic pisou, ze je to 2stage shim stack, ale podle tech rozměru by byl 3stage. Zkus si nechat na tom webu vygenerovat na jiny zatížení/styl jízdy - co to vyplivne a pak bych napsal dotaz do racetechu, me to prijde jako blbost. Navic Paul Thede kterej “objevil” gold valce ve sve knížce suspension bible pise, ze zkousel různy setupy s bleed shim a ze to nefunguje, takze je blbost aby pak takovej shim stack doporucoval. Bude to začínat několika velkýma, pak mala, velka a pak klasika k mensi a mensi ...
O bleed shim slyším poprvé, ale do těla ventilu sem vrtal 1.2 mm díru právě jako bleed hole, tudíš mi potvrzuješ, že je to nesmysl.
Do racetechu už jsem psal, problém je, že vygenerovat další setup nejde - ten kód je jednorázovej proto sem i hledal ty tabulky, který dávali před tím..
Celý mi to příjde, jakože ty první dvě planžety tam nemají být. Pak by to byl 2stage shim stack, a dávalo by to smysl..
Díky za reakci, trochu sem doufal, že se někdo jako ty, kdo tomu rozumí ozve
Naposledy editováno 02.03.2020 19:13:18
2 reakcí na tento příspěvek Instalace kitu vidlic Racetech
Zase na druhou stranu - proč prostě nezměřit planžety na stávajícím rebound ventilu, a jednu shodnou tam nepřidat?
Když už jsi řešil na TL předek, dělal jsi něco s centrálem? Nebo je dostačující? Na vfr je podvozek celkově dost ošizenej, vidlice mají pružiny pro jezdce o váze asi 55kg, proto jsou z výroby přetlumený aby dokázaly pojmout jízdu v jednom, i ve dvou a naloženej - špatně v celým spektru. Centrál má taky slabou pružinu. Ten z 929 mám předpětím skoro na plno, abych měl sám sag na 35mm - taky nic moc.
1 reakcí na tento příspěvek Instalace kitu vidlic Racetech
assasin: jo, s tím souhlasím. Je to pokus/omyl, chci to prvně zkusit s racetechem na kompresi a originálem na reboundu, a uvidím jak se to bude chovat. Vytáhnout kartridži a přidat planžetu není velký zásah, postupně krok za krokem ne?
stejně to bude obrovská změna, když původní setup měl sag 50mm (1/3 chodu) a brutálně přetlumenej, už jenom tahle změna musí být sakra znát..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech
2 reakcí na tento příspěvek Instalace kitu vidlic Racetech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech
Dargas píše: V cem presne spociva uprava tech jehel? Ostrejsi uhel toho kuzele na konci? Cili mensi zmena prutocny plochy pri posunuti jehly o stejnou vzdalenost, cili jemnejsi ladeni?
Teoreticky v tom neni rozdil, ta jehla mela takove to klasicke osazeni, ktere si myslim, ze tam je kvuli tomu abys pri max utazeni nedotahoval jehlu do sedla - mohlo by se to kousnout - ale na plochu. Tzn jediny co jsem vymyslel je, ze tam diky vyrobnim tolerancim je dost velka dira hned jak to malinko povolis a nejde odskok utahnout dostatecne. Udelal jsem to podle pozadavku neni to muj vynalez. Plus je to v originale docela “kopyto” takze jsem se snazil o lepsi povrch
Asi jak pises, plus vetsi rozsah. Tady je k tomu neco napsano. Ptal jsem se Rogera Ditchfielda z revolution racing i mailem a potvrdil mi ze je to dobrej napad, tak sem mu veril :) Roger je celkem dobrej ladic, byl zapojenej i do projektu zavodniho vtr1000f od hrc - byly myslim 4 nezavisli ladici - moriwaki v japonsku, hpower v australii, big valley honda v us a revolution. Pak sebrali zkusenosti a udelali vtr sp :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech
jinak racetech nereaguje, proto zkusím následnovné: jimi navrhnutý shim stack oberu o .15x13 a .10x9 planžety, potom je téměř shodný se stackem c34 z původní tabulky a uvidím, jak se to bude chovat.. Nic lepšího mě teď prostě nenapadá
assassin píše: Teoreticky v tom neni rozdil, ta jehla mela takove to klasicke osazeni, ktere si myslim, ze tam je kvuli tomu abys pri max utazeni nedotahoval jehlu do sedla - mohlo by se to kousnout - ale na plochu. Tzn jediny co jsem vymyslel je, ze tam diky vyrobnim tolerancim je dost velka dira hned jak to malinko povolis a nejde odskok utahnout dostatecne. Udelal jsem to podle pozadavku neni to muj vynalez. Plus je to v originale docela “kopyto” takze jsem se snazil o lepsi povrch
To by mi mohlo pomoct i s tím zoufalým reboundem u těch mejch sockagusta vidlí?
2 reakcí na tento příspěvek Instalace kitu vidlic Racetech
Povolit spodní šroub, který drží cartridgi ve vidli je pěknej voser, když nemá člověk dlouhej imbus do goly. Má mělkou díru a rád se žvejkne.
Rozhodit vidle klasika, žádnej zádrhel. Co mě překvapilo, kompresní ventil nešel ani u jedné cartridge zatlačit dovnitř, abych se dostal na segrovku. Musel sem ho přes oříšek sklepat, a pak zase přes tyč tlumiče vyklepat ven. Z těla cartridge pak vypadalo pár hliníkovejch pilin. Zpátky už šli docela dobře.
Originál ventil má tak třetinový porty oproti gold valve, a shim stack se skládá z 5ti planžet, přičemž tři největší mají tloušťku 0.20 . To je teda sakra tvrdší, než co je u gold valve.
Pocity z jízdy budou, až se umoudří počasí. Pár fotek pro inspiraci
1 reakcí na tento příspěvek Instalace kitu vidlic Racetech
Předpokládám, že zadní tlumič bude muset do servisu - rozebrat ho v domácích podmínkách je asi nereálný?
1 reakcí na tento příspěvek Instalace kitu vidlic Racetech
já nevím, spousta lidí na americkejch forech dělala tenhle upgrade, a s výsledkem byla spokojená. na druhou stranu tam další spousta lidí pořizovala buď nějakej after market zadní centrál, nebo ho nechávala přestavit.. dostávám pocit, že ten z cbr 929 stejně nebude to pravý
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech
Martin.z.brna píše: Dnes projeto, první dojmy: na drobných nerovnostech trochu víc cítím přenos do řidítek, patrně tvrdším low-speed tlumením. Jinak je předek velice slušnej, střední nerovnosti zvládá perfektně. Na fest rozbitejch silnicích mi ale pořád příjde, že by chtělo o planžetu ubrat. 120km nešel víc jak do 2/3 zdvihu. Ale to se těžko odhaduje, protože zadní tlumení je mnohem tvrdší než přední, a přenáší se to. Na vlně je cítit, že předek ji pohltí, a zadek mě nakopne. I s kompresí povolenou na max.
Předpokládám, že zadní tlumič bude muset do servisu - rozebrat ho v domácích podmínkách je asi nereálný?
nevim jakej je tam tlumic, ale vetsina jde rozebrat i v domacich podminkach - myslim, ze s tim co umis se do toho muzes pustit, kdyztak mi napis do PM kdybys potreboval poradit
ad nastaveni, na dalku tezko soudit - on se casto jako tvrdej tvari tlumic co je mekkej a chodi k dorazu. taky se muze stat, ze je moc velkej rebound a na serii nerovnosti se nestaci vratit.
kazdopadne tlumic nastavenej na jinou motorku nemusi byt to prave. casto se to preplanzetovava.. ale to uz jde blbe baj oko.
jo a taky se neda podvozek naladit tak aby zehlil v malejch i velkejch rychlostech, tzn pokud je tlumeni udelany smerem k track jezdeni tak to v nizkejch rychlostech drnca a jak zrychlujes tak to teprve zacina makat jak ma.
Ja mam ted v TL komplet Ktech vnitrky a pomalu je to strasna koza, ale jakmile rucicka vyleze na 150 tak to krasne "levituje" i na rozbity okresce
Naposledy editováno 28.03.2020 01:30:22
Z toho co píšeš si myslím, že to sedí na to co myslím, máš tam plno předpětí, nebudeš mít žádnej free sag, pak to nakopává. Tlumením to v tomhle případě spíš nebude. Jako jednoduchej test můžeš zkusit povolit pružinu až na zadku budeš mít těch 10-15mm "free sag" a projet se, motorka bude měkká, to je jasný, ale neměla by odskakovat.
Potřebuješ podle mě prostě jenom jiný zadní péro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Instalace kitu vidlic Racetech
S tím reboundem o tom vím, mám ho zatím asi o otáčku povolenej oproti defaultnímu nastavení. Kompresi sem měl povolenou 2,5 z 3,75, zkusím jak se to bude chovat na obě strany.
jak změřit, do jakýho zdvihu chodí? na vidle si člověk hodí o-kroužek, ale u centrálu? asi tam budu muset lípnout kameru a pak mrknout na záznam
Kocandak - hmm, to je k zamyšlení. Free sag myslíš jenom při váze motorky? Zase ale když povolím předpětí, budu mít velkej static sag, čímž se připravím o kus dráhy tlumiče, takže bude častěji chodit k dorazu?
měkká pružina je tam každopádně, na to si stěžujou všichni kdo se o to zajímají a to předpětí skoro na max pro správnej sag tomu nasvědčuje..
tady je fotka obou centrálů, s červenou pružinou je origo vfr, žlutá je cbr 929. nemusíte připomínat, že je ten z cbr kratší - zdvih mají oba stejnej (ověřeno), a uchycení je upravený takže výsledná výška je stejná.
Assasine klidně ti ten origo nafotím detailněji, když mi poradíš jak ho rozdělat :D já tam ten z cbr ani nepotřebuju, když budu schopnej si ten původní přeplanžetovat dle mých požadavků
1 reakcí na tento příspěvek Instalace kitu vidlic Racetech
ad sag - nastavis predpeti tak aby sedel sag bez jezdce - tzn jen hmotnosti motory - 8mm nebo neco takovyho, me ty cisla furt vypadavaji, musim se divat do tabulky i na tohle pak si na to sednes a zmeris sag s jezdcem - pokud je to ok, tak mas spravnou pruzinu. pokud je ten sag s jedcem moc velkej tak se predpetim sesteluje tak aby byl ok ten s jezdcem - ale je to kompromis, spravne bys mel dat silnejsi pruzinu.
ty konverze na tlumice z cbr se delaji hodne, ale ti co to delaji vic "profi" tak je preplanzetovavaji podle motorky kam ma prijit - tzn treba stev ma taky cbr tlumic ve veteru, ma ho taky prodlouzenej nejam mezikusem a ma ho od typka co ho rovnou pro tenhle ucel upravil... jinak je to nastaveni a planzetovani spousta hodin pokusu a omylu u cloveka co je dost sensitivni a cejti ty zmeny - coz ja treba poznam prd...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Hledám svou starou VFR800 SPZ 5T4565 Honda VFR 800 | motokuba | 5 | 1.9.2024 v 17:13 Gahan37 |
Honda vfr800 vtec Honda VFR 800 | wer954 | 4 | 21.8.2024 v 10:47 Gapyra |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |