Předem se omlouvám pokud jsem vložil téma do špatné sekce, ale popravdě mě nenapadla jiná sekce kam bych to hodil
Teď k tématu. Jelikož je doba karantény, a já nemám co dělal, tak jsem se nudil, a narazil jsem na jedno video kde opět "Sršeň" vysvětluje že motorka se neřídí rukama....
Mohl bych se zeptat jak to tedy je ? Po dnešku v tom mám zase guláš
Teď něco ke mě, papíry na motorku mám něco málo přes dva roky, takže nebudu machrovat, a rovnou napíši že zkušenosti nemám....
Ze začátku jsem začínal na Staré Jawě ( 250 ) Od minulého roku jsem ale přesedlal na Hondu CBR 500
Na závěr ještě napíšu jak celou dobu jezdím ( zatáčím ) já
Už od autoškoly to dělám tak, že pokud chci projet například levotočivou zatáčku, tak lehce zatlačím do levého řídítka, tělem se lehce vychýlím do vnitřku zatáčky a zároveň jakoby dopředu k levému zrcátku.
Podle "Sršně" je to ale prý akorát tak na rozbití huby.... A na mokru je to prý jistota....
Co jsem koukal tak "Sršeň" stále doporučuje řídit respektive zatáčet přenášením váhy.... Popravdě si ale moc nedokáži představit jak přesvědčím 200 kilovou motorku aby ve 100 kilometrové rychlosti zatočila pouze vychýlením těla...
Mohu se zeptat jak to děláte vy ? Rád bych se něco přiučil, a pokud to dělám špatně tak bych to i rád změnil
Zde přidávám odkaz na dvě videa. V prvním videu mluví "Sršeň" A druhé video "Sršňovu" teorii a rady spíše vyvrací.
Děkuji.
Naposledy editováno 28.03.2020 16:23:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne
e: viz ten lachtan, to lidi žerou do teď.
Naposledy editováno 28.03.2020 21:07:22
Kdybych to býval věděl, tak bych to býval nedělal...
Naštěstí nebyli youtubeři a tak jsme věděli hovno a jezdili a jezdili...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne
kokonhead píše: Srsen jezdit umi, ale verejne vyjadrovat by se nemusel...
Ale vlastne proc ne...aspon je nejaka prdel...
"Drzitkum" zdar...
Bubrak by mohl vypravet...
to bych moh a docela dlouho
ale presne jak rikas... hlavne ze je vecirek
jen me mrzi, ze nas nikdo nevyfotil kdyz sme se potkali tehda v Tchorovicich na letisti, pry byl uplne rudej
2 reakcí na tento příspěvek Používáte "kontra" řízení, nebo ne
Mě by zajímal závod dvou motorek na okruhu typu Indianapolis - všechny zatáčky na jednu stranu - kdy by jedna motorka měla uprostřed na řídítkách doraz, aby nešlo kontra dát ani podvědomě. Vsadil bych všechny svoje peníze na výhru té druhé a vím proč A klidně bych tu bez dorazu řídil já a na té druhé by mohl sedět Sršeň, který mě jezdecky strčí do kapsy nejmíň desetkrát
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne
Kocandak píše: assassin> To bych řekl že jsou spíš praktický důvody, aby ty nohy měli víc chráněný, aby je někde "nenechali".
Sršeň to tuším komentuje, že máš na špičkách lepší cit...řekl bych že cit máš mít v zadku a rukách, v nohách bys měl mít sílu. A stát pořád na špičkách je pravej opak toho, navíc tě to unavuje...někdy se to určitě hodí, ale on to podává dost dogmaticky
hele myslim ze ne, je to kvuli tomu ze ti noha v tom nartu pruzi. kdyz mas stupacku uprostred chodidla, jde ti vsehno pekne v lajne od stupacek az do mozku... respektive kamaradi co jezdi mx dobre tak tyhle veci zkousi a na vliv to ma. ten styl se vyviji.. stejne jako na silnicnich zavodech se jezdi jinak nez se jezdilo 10let zpatky...
tim jsem spis myslel, ze ve vrcholovym mx je videt i tohle, srsne neresim, to urcite neni kapacita od ktere bych chtel poslouchat nejaky moudra o offroad jezdeni....
Pepe - špička z mxgp je jezdecky trosku neco jinyho nez srsan. Ono hodne podrží i jen ty boty.
Hyr treba Dungey:
Naposledy editováno 28.03.2020 22:42:37
1 reakcí na tento příspěvek Používáte "kontra" řízení, nebo ne
Jenže to co jsem napsal nedává smysl ani v zatáčce, na stupačce je asi obvykle jen vnější noha že ? Takže tam krom druhýho jezdce nemá za co moc zachytit no
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne
Kocandak píše: Chápu a vidím těch výhod hned několik, já teda měl na mysli hlavně zatáčení, ten zbytek se silničkou moc srovnávat nedá - normálně člověk dřepí na sedle než že by stál ve stupačkách A spíš se přizvedává a poposunuje.
Jenže to co jsem napsal nedává smysl ani v zatáčce, na stupačce je asi obvykle jen vnější noha že ? Takže tam krom druhýho jezdce nemá za co moc zachytit no
ja jsem zacatecnik, ale MX je uplne jinej vesmir proti tomu co jsem doted znal ze silnice - dokonce jsem si kdysi myslel, ze umim trochu jezdit
jo v zatacce je vnejsi noha na stupacce a kolenem tlacis docela velkou silou motorku pod sebe, koule si drtis o viko nadrze a vnitrni nohu mas vykopnutou pred sebe co nejvejs abys s ni nehrabl do zeme Na MX se musis hejbat, musis makat, jinak nic nefunguje. Jsem z toho uplne vedle, nikdy jsem neveril, ze by me tahle blbost mohla bavit pritom te vlaste celou dobu neco strasne boli.. a pak zhruba jeste dva dny kdyz si nic neudelas - fakt super zabava
jinak bejvaj na trati tak hluboky koleje, ze ti to sundava nohy ze stupacek... ale me to teda obvykle sundava celyho z motorky
Naposledy editováno 28.03.2020 23:15:04
Že to je parádní ježdění a zábava nepochybuju, ale já bych se asi bál zranění... skoky budou fajn, dokud se to neposere a ono je spíš otázka kdy, ne jestli
1 reakcí na tento příspěvek Používáte "kontra" řízení, nebo ne
Ja jsem na sebe opatrnej, jezdím tuzku, takze zraneni se tolik neobavam. Doted jsem se vic dobil na okruhu
Nejvic zraneni je ze závodění a pak z toho, ze chtej velky skoky skákat lidi co to maj dost bud a nebo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne
ono, podle mě míchat sportovní ježdění a ježdění v provozu je dost blbost a matení lidí.
Třeba při tom motokrosu, vždyť tam jsi v pohybu úplně furt, a navíc je to hrozně individuální jak kdo jede a jak má nastavenou motorku, poloha řídítek, páček, na okruzích to samý. I na vzrůstu jezdce záleží...
Dělat z toho dogma je snad i nemožný a nemyslím že to může fungovat.
Druhá věc je, že po silnici se jezdí na úplně jiných motorkách Řešit na nich nějaký lachtany a podobně je nepohodlná zbytečnost... Pro někoho kdo má vzadu 40 kilo v kufrech a bábu třeba? K čemu? A geometrie motorek, cestovní mají dlouhou stopu aby byly stabilní. A jsou těžký na předek, abys nedej pámbu nešel na zadní s batůžkem za zády. To pak není divu, jak tam ten v tom dalším videu zkouší že to váhou zatáčí líně, ta Afrika.
assassin píše: Ja se skákat bojim, tak daleko jsem se jeste nedostal .... zatim se učím projet zatáčku
Ja jsem na sebe opatrnej, jezdím tuzku, takze zraneni se tolik neobavam. Doted jsem se vic dobil na okruhu
Nejvic zraneni je ze závodění a pak z toho, ze chtej velky skoky skákat lidi co to maj dost bud a nebo.
Ha, ze by...ja se skakat prestal bat na dvojaku,.co jsme meli na trati, nez z neho udelali...no nic, klasickej prejezd, coz je skoda...predtim me to nutilo skakat, pak prd a pak jsem prodal enduro...a proto bych rad poridil mx, pac to by bylo jiste lepsejsi...:/ :)
Ale ten pocit, kdyz das dvojacek a predjedes/preletis kamose, ktery to bere "vedlejsi" je k nezaplaceni...to uz asi dlouho nezaziju...
E: musim poznamenat, ze to bylo vse na domado trati, tudiz skoky ala loket, tam fakt nebyly...:)
Naposledy editováno 29.03.2020 01:46:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne
1100Virago píše: Bubrak-ZX10R: Popisuj, přeháněj
ja myslim, ze je tu i nekde vlakno o tom jak na svym FB sdilel moji zdejsi profilovku a pripsal k ni velmi nehezky vzkaz akorat to vlakno nemuzu najit nejak
fotku toho prispevku mam ulozenou, bohuzel ho pak smazal (driv, nez sem ho stihnul videt sam), kdyz zjistil, ze me hodne lidi zna a zacali mu tam asi davat najevo ze to trochu prehnal, ale podrobnosti uz nevim, pak sem mu tam napsal neco hodne nad veci a v navaznosti na to sem se za nim vypravil si to vypovidat.
a taky tu bylo vlakno primo o Pepojc co kde kdy vyplodil za moudro a naramne sme se bavili na jeho ucet, coz samo vyprovokovalo ten jeho protiutok na fejsu
1 reakcí na tento příspěvek Používáte "kontra" řízení, nebo ne
Bubrak, aspoň gúgliť viem lepšie od teba(cca pol minúty).
https://www.motorkar.../?t=173425&pgr=1
Naposledy editováno 29.03.2020 07:52:37
1 reakcí na tento příspěvek Používáte "kontra" řízení, nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek Používáte "kontra" řízení, nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne
gugo píše: Tak jestli si jezdil na kole, tak kontra pouzivas ani o tom nevis. Chce to moc o tom nepremyslet, jak na to zacnes moc myslet tak alespon u me to vede k tendenci jet tak abych se zrakvil.
ale velky hovno a furt dokola, a dokola, a dokola.. kurva clovek se na chvilku vrati do civilizace, a nestaci se divit, ..retardi nosej nahubky, vlada evidentne chodi hromadne cuchat toluen a na mcz se placa placa.. (BTW nicmene s babisem jsi mel Gugaci docela pravdu, to ac nerad uznavam,.. ustavu zmenit nmuze ale ejhle situace a uz ji vyuzil k nastoleni totality... )
ad kontra - pokud zvlasnes rozhodit teziste jakkoliv jinak tak kontrovat nemusis, nicmene s motorkou co vazi 2x tolik co ty to asi jiak neudelas..
na kole (prkne, lyzich) se pohnes o 10cm a teziste posunes o 9,5cm,.. na kole mas nejakej malej moment setrvacnosti kol, ale premuzes ho snadno, na lyzich te v rovnem smeru nedrzi skoro nic... na motorce se pohnes o 10cm a teziste posunes tak o 3cm, cimz roztoceny kola zmenit smer nedoduntis.. tak holt posles to teziste rizenim na druhou stranu a to je cely slavny kontra.. ale to asi vis a provokujes ryze naschval.... no jdu zas pryc, skoda ze tenhle virus neudela nejakou zasadnejsi darvinovskou cistku, hodila by se
1100Virago píše: Bubrak-ZX10R: Popisuj, přeháněj
Mě by zajímal závod dvou motorek na okruhu typu Indianapolis - všechny zatáčky na jednu stranu - kdy by jedna motorka měla uprostřed na řídítkách doraz, aby nešlo kontra dát ani podvědomě. Vsadil bych všechny svoje peníze na výhru té druhé a vím proč A klidně bych tu bez dorazu řídil já a na té druhé by mohl sedět Sršeň, který mě jezdecky strčí do kapsy nejmíň desetkrát
Asi by to nebyl moc zajímavej závod, myslím, že řidič motocyklu s tím dorazem na řídítkách by se vyválel hned po startu, ještě na rovince, i kdyby to byl Sršeň, jediná možnost je, že by jel celý závod jen po zadním kole, ovšem to by byl vzhledem k tomu, co se mělo dokázat, podvod.
1 reakcí na tento příspěvek Používáte "kontra" řízení, nebo ne
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne
kerut píše: no kdyby jel pomalu a mel dost mista tak s dorazem na druhy strane urcite zatoci, ale je nesmysl to delat.. to je sportovni metaforou asi stejny jako kdyby pri brusleni chlap tahal babu do zvedacky mrtvym tahem, asi by ju taky zvedl ale bylo by to nejspis posledni co by v te jizde predvedl, tak si ji svihne nad hlavu dynamikou.. nebo v hokeji to samy, posadit si na hrb devadesatikilovyho chlapa je dost narocny, a ejhle, kdyz se nekdo rozjede a nekouka jak elegantne se da vyuzit jeho vlastni energie.. stejny je to s motorkou, cilem je proste dostat (co nejjednodusim zpusobem) v pudorysu teziste mimo drahu jizdy/kol.. , a jestli to udelam riditkama, vahou nebo jinou silou (jako muzu se odstrcit od vedle jedouciho traktoru, a zatocim take.. vyrazne se ale nedoporucuje odstrkavat se od kolegy motorkare, mohl by si sve nasledne odboceni do skarpy vykladat treba nejak spatne ).. naopak treba na vratke silnicce je pitomost kontrovat, kdyz staci posunout prakticky i jen hlavu a ramena a ono to ochotne pada do naklonu samo,.. kdo neveri at si zkusi kontra, ale doporucuju nedrzet se dole v obloucich, to se pak vybira spatne...
Když si dáš doraz, tak abys mohl otáčet řídítkama z přímého směru třeba jen doleva, tak Ti garantuji, že po pár metrech od rozjetí budeš ležet na zemi, zkus si to třeba na kole, pro zmenšení škod.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne
BTW zrovna na tom lehouckem kole bys ale z principu (dejme tomu male, vahou opravdu dobre ovladatelne BMX) lehnout nemusel, i kdyz by to vyzadovalo slusnou ekvilibristiku.. na tezky moto to nemas moc sanci efektivne pretahnout vahou ani bez dorazu, to je jasny..