Při ostré jízde na šestý rychlostní stupeň kolem 8 - 9000ot. Na plný plyn jdou otáčky plynule ale ca u těch 9 tisíc najednou výstřelí na 11 - 12 000 a to jedu cca těch 220 což je dle technicaku maximalka.
Je možné že je ta rychlost nějak omezena? Nebo to třeba spojka už nedává a prokkuzuje? Řekli by jste že to je vlastnost (limitni hodnoty spojky) a nebo zkrátka vlastnost šestky? Či mi stroj naznačuje že spojka už má něco za sebou?
Ve všech ostatních situaci převodovka i spojka funguji naprosto hladce přesně a bezchybně až se celkem divím u 20 let starého stroje ??
GSX 750 F 2001 / 68kw (lehce modifikovaný motor z GSX-R)
1 reakcí na tento příspěvek Prokluz spojky při 220km/h
Naposledy editováno 08.03.2020 19:43:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prokluz spojky při 220km/h
Mě to vůbec nevadí při běžné jízdě neproklouzne ani trošku a takhle rychle jedu velmi výjimečně ?.
Olej mám přesně dle specifikace co doporučuje výrobce.
Takze suma sumárum na šestku se klade při 9000ot na spojku ten největší zahul a proto klouže, díky za vysvětlení ???
1 reakcí na tento příspěvek Prokluz spojky při 220km/h
1 reakcí na tento příspěvek Prokluz spojky při 220km/h
Budu ji trochu šetřit a nebudu za to ve dvou kilech tak tahat ?? A časem udělám tedy kontrolu spojky ? a rovnou vyměnim těsnění.
Korado50 píše:
Takze suma sumárum na šestku se klade při 9000ot na spojku ten největší zahul a proto klouže, díky za vysvětlení ???
Vždyť ti to nahoře píšu úplně jasně. Opotřebení spojky je už do té míry, že v oblasti největšího krouťáku (polopaticky největší "síly" motoru) je ta přenášená síla už na tu spojku moc a neudrží to. A neklouže kvůli tomu záhulu, klouže kvůli tomu opotřebení. Za normálního stavu to spojka udrží, je na to dimenzovaná. Ale je to spotřební díl, jako řetěz, destičky atd.
Korado50 píše: Modrý plechy vystavovací mechanismus :D aj aj asi bych si to mohl nastudovat ?.
Budu ji trochu šetřit a nebudu za to ve dvou kilech tak tahat ?? A časem udělám tedy kontrolu spojky ? a rovnou vyměnim těsnění.
To je jasny, opraví se to samo
1 reakcí na tento příspěvek Prokluz spojky při 220km/h
Korado50 píše: Strabontis, assassin => ty otazníky jsou všechno překlik :D dal jsem tam smajlíky z Android klávesnice a takhle to dopadlo... Takže v podstatě to znamená že sem pochopil že mi spojka naznačuje že bude třeba se jí trochu pověnovat ?.
Aha, no zas dobre, ze ses hned neurazil
Jak rikas. Prvni bych zkontroloval ovladaci mechanismu - vule na pacce, lehky chod, nastaveni mechanismu sneku (pokud to je lankove) vse je popsané v servisním manualu. Nasledne kontrola lamel, plechu a opotřebení koše. Pokud bude vse v norme, tak bych vymenil ty pruziny.
Vyměnil sem olej (měl najeto cca do 5000km).
Prokluz je pryč :), olej nevypadal nějak strašně ale saze obsahoval to ano.
Předchozí olej byl také ten samý - Motul 7100, je to má druhá výměna, to co tam bylo předtím - těžko říct možná že to bylo jen zaneseny a další výměnou oleje se to prostě vyčistilo.
Jinak musím pochválit tento olej, nevím jak to je možný ale před první výměnou když sem motor zatizil vysokou rychlostí pod hlavou lehce prosakoval olej, po výměně se to už nikdy neopakovalo.
Takže suma sumárum dost možná to bylo olejem který už ztrácel své vlastnosti.
1 reakcí na tento příspěvek Prokluz spojky při 220km/h
Na rovince prokluzuje cca v 9500 (cca 200km/h)
Kdyz jedu 180 a dám hned plnej plyn proklouze to a uleti ale všiml sem si že když pomaličku přidávám plyn vydrží neproklouznout do 235km/h ale bylo to zas na rovině no :).
No já sem vybral 7100 protože má jako jeden z mála api SG a navíc jsem četl tady na fóru že je právě pro moji moto vhodnej (což se mi zdá logicky když přesně odpovídá specifikacím mého stroje zejména API SG)
Udělám kontrolu lamely, pružinky moc dobře asi nemám jak zkontrolovat max koupit nový :D.
Musím vypustit olej když chci vyndavat lamely??
1. precitaj si servisny manual, su tam aj hodnoty pre kontrolu pruzin, lamiel a pod.
2. Precitaj si ho, uz len minimalne z toho dovodu aby si tu nebol za debila.
3. precitaj ho (servisny manual - service repair manual) pozorne, cely postup je tam popisany. 4. Vservisnom manuali sa dozvies viac ako pisanim po kdejakych forach kde nikdy nevies kto ti odpoveda.
4. olej musis vypustit ked rozoberas spojku. Pretoze davas dole pravy dekel kartra. V podstate ho vypustat nemusis lebo ti vytecie aj sam.
5. si sa nepytal, ale evidentne mas koruna-vyrus a peniaze su asi v tvojej penazenke prilepene dako napevno a nechce sa im von. Ale poviem ti ze spojkova sada je v rozmedzi 70-100 Eur
1 reakcí na tento příspěvek Prokluz spojky při 220km/h
tratadadáá
...tu je to
https://www.motorkar...x-750-f.html#manualy
...nastuduj si manual svojej motorky, alebo to daj do servisu. Ja ked robim spojky na hociakej moto uz nepotrebujem pozerat servisny manual, ale to uz som zmontoval fakt vela spojok a precital vela manualov. No vzdy ked pride nieco nove tak pozriem aj manual, myslim aj pri vymene spojky, je to taka kucharska kniha mechanika.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prokluz spojky při 220km/h
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prokluz spojky při 220km/h
1 reakcí na tento příspěvek Prokluz spojky při 220km/h
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prokluz spojky při 220km/h
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prokluz spojky při 220km/h
Nafta rozpusta karbon a usadeniny v motore, navyse je na baze uhlovodikov rovnako ako olej alebo benzin.
Cerpadlo ju bez problemov natlaci vsade, ma malu viskozitu oproti oleju, preto sa dostane vsade.
...ale budes pocut motor so zvukmi ako si ho nepocul. Netreba sa bat. A netreba to robit casto, ak je motor z vnutra cisty tak to nema zmysel. Na prvej foto - ventily - mam R1100RT ktora ma mozno 150.000 a nema zmysel ju cistit. Pravidelna vymena oleja a moto nikdy dlho nestala, usadeniny nemaju byt z coho.
Na druhej foto R1150R final drive, v ktorom stal olej pridlho, ten svetly pas je ocisteny brake cleanerom, tak by to malo vyzerat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prokluz spojky při 220km/h
Korado50 píše: Koudy01> pěkně se válí na bůčku :D já to vidim že tuhle spojku ještě nechám a s výměnou oleje to otevřu a kouknu se jak je na tom, když už lamely tak i pružinky :).
Pružiny vyměn určitě. Lamely změř a uvidíš. Já si myslím, ale to už sem psal, že to bude pružinama a lamely budou ok.
Sešteloval jsem tedy spojkové lanko a trochu víc ho napružil a snížil tak freeplay páčky , pak sem se dočetl v manuálu že ten freeplay má být 1 - 1.5 cm přibližně předtím byl tak 5 cm
Seštelování zabralo tak 5minut a při následném testu spojka už neklouže a celkové se mi zdá motorka živější ono těch 68Kw celkem táhne
i tak Díky za rady všem aspoň budu líp připravenej na případný servis spojky.
Naposledy editováno 02.04.2020 20:37:43
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivoměr Suzuki GSX 750 F | Tkolda | 7 | 31.3.2024 v 13:31 Tkolda |
Suzuki GSX 750 F nerfunkční dálkové... Suzuki GSX 750 F | Balthus | 14 | 27.9.2023 v 16:04 Balthus |
Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry ... Suzuki GSX 750 F | Balthus | 17 | 4.5.2023 v 20:41 Balthus |
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
Šikovný mechanik Suzuki GSX 750 Katana | DRN. | 7 | 14.9.2022 v 18:03 jetam |