Měl jsem stržený šroub na pravém krytu skříně své CRF 450 R, ten jsem protáhl závitníkem na větší závit. Bohužel se mi nějakým způsobem povedlo dostat se závitníkem skrz díru pro šroub, viz video:
Hlavní odlomený kus jsem ze skříně vyndal, viz foto:
Předpokládám, že ve skříni v oleji zůstanou nějaké částečky zbylé z řezání závitu. Můj dotaz je, zda z této části skříně jde olej přímo do motoru (k pístu a dalším důležitým věcem, které maže), nebo tam jde až přes filtr. Pokud půjde přes filtr, je dle mého bezpečné to zkusit zkompletovat a jezdit s tím, samozřejmě to bude asi sáknout přes šroub. Pokud ale jde z této části olej přímo „do motoru“, asi by nebylo moudré mu tam poslat ty piliny a kdoví jestli ne ještě nějaký odlomený kousek ze závitu.
Další dotaz je - jak moc je náročné tento kryt sundat, kdybych to chtěl opravit? A jak to opravit, napadl mě nějaký tekutý kov.
Díky za rady a až budete podobně zkoušet řezat závit, opatrně, moc síly jsem nepoužil a vidíte, kde jsem.
Naposledy editováno 09.04.2020 21:54:32
myslim, ze co se tesneni tyka by stacila i medena/hlinikova podlozka pod hlavou sroubu, pokud tam zbejva aspon kud dosedaci rovne plochy.
Naposledy editováno 09.04.2020 22:02:46
Měděná podložka .
Naposledy editováno 09.04.2020 22:13:55
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně
Embie píše: V pohodě . Jo, na ten závitník fakt opatrně, nebylo to moc síly a jsem skrz. A to jsem zvyklý na závity M3 z modelů, fakt to šlo celkem snadno, možná už se tam někdo o něco pokoušel přede mnou. Počkám jestli se ozve někdo jiný, nějaký fotky jsem našel, asi by to snad neměl být velký problém.
jo to je mozny, ze zkousel nekdo pred tebou delsi sroub, jestli se nechyti ke konci diry.. nebo tak neco. To je prave problem starsich krosek, lidi to casto opravuji jako zemedelskou techniku.
co to je za rok?
jo a neni to leva strana motorky? tam vede ovladani spojky, obyc excentr.
manualy na starsi modely hyr>
https://www.motorkar...]=Honda%20CRF%20450R
Naposledy editováno 09.04.2020 23:09:14
edit.: jinak to víko sundat, po vypuštění oleje, je bez problémů. Hlavně při montáži kup orig. těsnění, tímto spojem vedou olejové kanály a pokud je "zapatláš" silikonem... máš vyděláno
Naposledy editováno 10.04.2020 08:34:10
Takže... olej mazací soustavou teče v tomto pořadí:
1) z vany do sacího koše přes sítko
2) přímo do olejového čerpadla (- některý typ zubového, protože je to jedno z mála čerpadel, co nepotřebuje externí zaplavení)
3) do filtru
4) z filtru dále do motoru
A z toho plyne, že pokud máš špony v motoru, tak sice je asi neprotlačíš přes filtr do ložisek motoru apod., ale odnese to to čerpadlo, ve kterém se ten bordel umí řádně mstít...
Když necháš honit bordel v zubovém čerpadle, tak jednak ojedeš tím abrazivem boky zubů toho čerpadla, které bývají jen povrchově kalené (protože tam není uvažovaný velký Herzův kontaktní tlak) a tím se dokutáš "do měkkého"... a pak se to kolečko ojede jedna radost...
A druhý důvod je ten, že zubové čerpadlo se dává do skříně bez axiálního těsnění, tj. šířka těch kol musí být jen o pár stovek menší, než vývrt ve skříni čerpadla, protože jedině tak bude fungovat "hydrodynamická těsnící vrstva".
Osobně jsem podobných závad na čerpadlech opravoval v životě už mnoho (výměnou kol, úpravou skříní čerpadel apod... dle aktuální situace), ale spíše na větších strojích... tady se to pak mění celé (i u motorek jsem ale viděl zlikvidovaná čerpadla tímto způsobem).
Jednoduše řečeno, pokud necháš v motoru plavat bordel, tak přes filtr ho sice spíše nedostaneš na mazací místa, ale odnese to čerpadlo, které je vždy ještě před filtrem .
E: vytrousil jsem pomlčku .
Naposledy editováno 10.04.2020 11:31:04
Díky všem za reakce . Nakonec jsem našel na YT návod, jak kryt sundat, nic složitého, už to mám dole, byla by blbost to pokoušet jen proto, že chci co nejdřív jezdit. Konec z helicoilu jsem ani nestihl ulomit, dřív jsem objevil závadu, teď ho tam mám jen tak pokusně.
Každopádně mám další dotaz - teď bych potřeboval poradit, jak to zadělat. Napadl mě tekutý kov. Jeden kamarád tvrdí: „Ano, použít“, druhý říká: „Něco podobného jsem řešil a několik pokusů za sebou to nevydrželo“, co myslíte vy? Má někdo zkušenost s podobnou aplikací tekutého kovu? Je tam olej, nějaký to teplo a vibrace... Případně prosím o konkrétní značku tekutého kovu, který se osvědčil. Zavařit, co jsem tak četl, to asi nepůjde, je to nějaká slitina s magnesiem.
Naposledy editováno 13.04.2020 10:22:21
Naposledy editováno 13.04.2020 10:21:54
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně
Mohl bys udelat fotku toho vika tak aby byla videt plocha na ktere to tesni?
Naposledy editováno 13.04.2020 10:54:29
Pokud je tam dost materialu okolo, bylo by reseni vysoustruzit vlozku se slepym dnem, ktera by se tam dala misto helicoilu, ta by se zalepila. Jen by se asi musel zvetsit ten zavit -pokud je misto. Zavit helicoilu ma synchronizovane zavity s minimalni tloustku - to nebude uplne easy vysoustruzit - resp je to skoro ukol na cnc soustruh.
Zatka zevnitr - pokud je zavit dost dlouhej.
No a taky treba nove viko - nevim kolik stoji nove, ale asi se najde par padlejch motoru, co nemelo smysl opravovat - poptal bych se lidi co delaji mx motorky. Z padlyho motoru by mozna vyslo levneji, nez tyhle vsechny operace.
No a jeste jedna moznost - udelat tesneni pod vicko filtru, ktere bude tesnit celou plochu - i pod srouby.
Ja bych asi jako prvni zkusil to vetsi tesneni
Naposledy editováno 13.04.2020 11:31:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně
A jinak jak píše assassin, nic nevař, ani nelep, pod hlavičku šroubu dej tenkou měděnou podložku, nebo jen podmázni silikonem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 450 R díra v levém krytu klikové skříně
PETARDAK píše: Embie> Je tam neodborně, vražený hellicoil, ten konec musíš ulomit, je z výroby, načlý a pokud ho neulomíš tak časem upadne sám, do magnetu, jak ti píšu výš...
A jinak jak píše assassin, nic nevař, ani nelep, pod hlavičku šroubu dej tenkou měděnou podložku, nebo jen podmázni silikonem
...ve vší úctě k vám oběma, podložkou pod hlavou šroubu nic nevyřeší, protože mu bude prolínat olej podél závitu mezi víkem motoru a víčkem filtru, kde není žádné těsnění...já bych koukal po jiném víku z mrtvého motoru a pokud by nebylo k sehnání, řešil bych to zalepeným šteftem a kloboukovou matkou...
Filous píše: ...ve vší úctě k vám oběma, podložkou pod hlavou šroubu nic nevyřeší, protože mu bude prolínat olej podél závitu mezi víkem motoru a víčkem filtru, kde není žádné těsnění...já bych koukal po jiném víku z mrtvého motoru a pokud by nebylo k sehnání, řešil bych to zalepeným šteftem a kloboukovou matkou...
Tlak tam není a ten šroub je vysoko nad hladinou oleje... pokud lehce mázne závit silikonem, je to 100%... ta trčící, vysoká, uzavřená matka je schopna při sklouznutí v terénu (což je denní chleba) "zakopnout" o kámen a způsobí násobně větší škody....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nové CRF450R versus EXC500 na cesto... [1, 2] Honda CRF 450R, KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days | ZdendaZB | 31 | Včera v 18:35 ZdendaZB |
CRF450- zaměnitelnost převodovek Honda CRF 450R | Anti | 2 | 11.7.2024 v 22:18 Anti |
jakou motorku na enduro Honda CRF 450R | XT_600 | 11 | 13.5.2024 v 09:08 Vlnič |
Pomoc s výběrem krosky Honda CR 125, Honda CRF 450R | Dzony321 | 14 | 25.3.2024 v 18:17 krokoš |
Yamaha yzf 450 nebo honda crf 450 Honda CRF 450R | Hrobnik2005 | 6 | 22.2.2024 v 15:00 assassin |