Téma: Jakou motorku pro A2
21.4.2020 v 13:19
Dobrý den, je mi 18 a chystám se si udělat řidičák A2. Můj rozpočet je cca 55 000,- Dám přesnost nějakému typu jako je třeba yamaha r1, r6, ale ty bohužel nemají 35 kW.
Ale tak, třeba se zamiluji i do jiného typu motorek.
Děkuji předem za tipy.


Děkuji předem za tipy.

1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro A2
Kapotovaných motorek je halda i ve tvé cenové relaci. Na čem jezdíš teď? nebo jdeš rovnou bez zkušeností po R1/R6? ono to není jen tak zvládnout takovej bajk bez zkušeností. rozepiš se trochu..
E: obávám se že dle popisu jsi řídítka ještě v ruce neměl/neměla takže pro tebe bude to co se odehraje níž trochu šok.
No, přeju pevný nervy

Naposledy editováno 21.04.2020 13:53:33
E: obávám se že dle popisu jsi řídítka ještě v ruce neměl/neměla takže pro tebe bude to co se odehraje níž trochu šok.
No, přeju pevný nervy


Naposledy editováno 21.04.2020 13:53:33

Ty obě Yamahy jsou nervozní motorky které trestají začátečníky... Ocení je okruháři a střelci, právě pro jejích agilitu, ale ta CBR je daleko použitelnější v běžném provozu a netrenovaných rukách.
Ale kvůli návyku na provoz, určitě je lepší pro začátek nějaký cestovní stroj do 600 ccm, ale radši menší, nebo i enduro . Nějaká třeba CB500,Hornet, Bandit, SV...Než se naučíš číst spolehlivě silnici, sledovat provoz a orientovat se v pruhu, bude rozumné sedět na něčem vzpřímeně.
Už samotná poloha na siničce je dost v předklonu a kdo není zkušený, moc toho kolem sebe nevidí.
Snížení výkonu je možné cca za 10 tisíc u většiny běžných motorek, dělá se to sadou. Info zde:
http://www.motosouku...snizeni-vykonu-35-kw
A R6 zde: http://www.motosouk...rok-2008-detail_3886
1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro A2
Až v Třebíči otevřou autoškoly, tak tě tam budou učit jezdit na ER-5 / ER-6 / CB500. U toho pak i zůstaň, R1 je na nic.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku pro A2
Kohlstein> Budu se učit na ER 5 a na ER 6n, ER 5 nebudu chtít, ER 6n se mi líbí, ale stojí minimálně 60k
Simonavo píše: Kohlstein> Budu se učit na ER 5 a na ER 6n, ER 5 nebudu chtít, ER 6n se mi líbí, ale stojí minimálně 60k
Ze začátku bych se úplně vyprdnul na to co se mi líbí nebo ne. Důležitější bude to, na čem se budeš cítit dobře a s čím se ti bude dobře jezdit - tím nemyslím nebrat kapoty, myslím tím nezavrhnout hned vše ostatní ale vyzkoušet. Ta dváca je oproti pětistovkám a šestistovkám jako hračka pro děti.1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro A2
Suzuki Inazuma 250,moje první... učí mě je a je moc hodná

lucík74 píše: Suzuki Inazuma 250,moje první... učí mě je a je moc hodná
Dobrá rada nad zlato. Pro holku začátečníka úplně ideál!!



Ale když vydržíš,tak i R6/R1 bude


Simonavo píše: Kohlstein> Budu se učit na ER 5 a na ER 6n, ER 5 nebudu chtít, ER 6n se mi líbí, ale stojí minimálně 60k
Já teda nechci bejt za vychouše, ale jestli řešíš 5 tisíc navíc, abys pak nebyla překvapená, co stojí provoz. Jen taková poznámka.
Uvažoval jsem úplně stejně jako ty. Od 4 let jezdím motokros, první A1 v 16 a yamaha dt 125, A2 v 18. Tady jsem se s tátou pohádal, protože jako každý mladý kluk chci prostě to nejrychlejší, abych byl cooool. Do dnes jsem rád za to, že mi nedovolil koupit R6. Koupilo se sv650, je to 2V, celkem i hodný, nezáludný, chce to už ale mít trochu něco naježďeno. Čisté A v 21 a SV1000. Pokud ti můžu dát radu do života, nikam se nežeň. Radši buď 2 roky na nějaké "jebce" kolem 50kw. Naučit se ovládat, předvídat a hlavně respekt, protože můžeš skončit jako ti v TV nova ve zprávách, kde jsou nehody mladých lidí cca 25 let a mají motorky ve stylu R1. Život máš teprve před sebou, nehoň se za rychlostí. Co jsem poznal 2V, tak 4V už v garáži nemáme. Prostě ten nádherný zvuk, 4V nevykouzlí. Ale tím neříkám jdi do 2V, každý si hledá podle svého vkusu. Vybírej ale hlavou a sbírej zkušenosti, pokud budeš chtít R1, to jsou už mašiny pro ŘIDIČE (pokud to tedy používají k čemu jsou tyto mašiny stvořené). Jinak počítej, že ve větších kubatůrách jsou celkem velké výdaje: pneu, řetězové sady.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro A2
Zajímalo by mě (tedy nejen mě...) jaké máš proporce, tedy rozměry...? Míry...!!! Rozumíme si...?!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku pro A2
kuzmič> Mám 168 cm a asi 52 kg
1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro A2
tyhle "zalehávačky" jsou zrovna na učení nic moc...nehledě na skutečnost, že tě to bolet i finančně - kapoty jsou drahé
Motorka, která má výkon do 35 kW pro začátek bohatě stačí. Kór když jsi omezená A2. Parádně rozšvihat se můžeš i na skutru, kterej má třeba 10 koní. Vyber si něco rozumného, na čem si zažiješ návyky a naučíš se číst silnici. Ta eršestka na začátek není špatná. Výkonu hromada, snadná na ovládání a hravej dvouvál. Hlavně s pokorou a nikomu na silnici nevěřit. Otevřít plyn umí kdejakej blbec...
A taky nezapomeň na hadry. To je jediný, co je mezi tebou a asfaltem


Simonavo píše: kuzmič> Mám 168 cm a asi 52 kg
Takže zhruba stejný střízlík jako moje ženuška. Zatím papíry nedělá ale už teď vím že jí A2 a nějaká pětistovka bude stačit. Ze začátku jí ale nechám jezdit na 125ccm ať si zvykne na ovládání. Takže A1 nemáš? Co jsi dělala poslední 2 roky? Už jsi mohla 2 roky nějakou "kapotu" jezdit a něco se naučit. Dcera už takhle jezdí 4 roky a pořád jí ta 125 ccm stačí. Je o 9 cm menší, váží 50 kg, tak jí ani žádná těžší motorka neláká. Ideálně říká, že by to chtělo aby neměla ta motorka víc, než dvojnásobek její váhy. Teď má její motka cca 130 kg a sama jí nezvedne.

moje žena má podobné parametry, jezdí na Kawa ER-6n, je to krásně ovladatelná moto, není problém ji snížit na 35 kW, pokud na tom budeš dělat autoškolu, tak už budeš vědět, do čeho jdeš, pokud se ti líbí více kapoty, tak ER-6F( třeba tuto ) pokud ti nebude vyhovovat, tak je tu spousta jiných moto podobného typu
Tak , hlavně se šedesátikilovou holkou třeba to SV650 poletí jako blázen... nebo i ta CB500F, ta je výborná. To je good
A za mě, já jsem celý život nevážil víc než 80 kilo, spíš ale taky pod 70 dřív. Měřím 178. Jezdil jsem MX a soutěže, kdysi.
Někdo říká že je to jedno, kolik vážíš, ale nevím.... nikdy jsem nebyl schopen se dobře bavit na těžkých potvorách, ani v terénu na těch 600 ccm , ani pak na cestě . Nejvíc kámoš s něčím lehkým, max 600 ccm.
I přes nějaké zkušenosti, vážně přemýšním o CB500X nové, protože mě uveze a je s ní legrace víc než s litrovou těžkou krávou... Mám teď V strom na výlety, bo jsem vyblbnutej, ale i ta 650 mi přijde na mou postavu zbytečně neohrabaná
A za mě, já jsem celý život nevážil víc než 80 kilo, spíš ale taky pod 70 dřív. Měřím 178. Jezdil jsem MX a soutěže, kdysi.
Někdo říká že je to jedno, kolik vážíš, ale nevím.... nikdy jsem nebyl schopen se dobře bavit na těžkých potvorách, ani v terénu na těch 600 ccm , ani pak na cestě . Nejvíc kámoš s něčím lehkým, max 600 ccm.
I přes nějaké zkušenosti, vážně přemýšním o CB500X nové, protože mě uveze a je s ní legrace víc než s litrovou těžkou krávou... Mám teď V strom na výlety, bo jsem vyblbnutej, ale i ta 650 mi přijde na mou postavu zbytečně neohrabaná
mariano píše: tě to bolet i finančně - kapoty jsou drahé
To je pravda, brácho si ako prvú kúpil kapotu, i keď si pôvodne vyberal naháča... a na jeseň ju postavil na dvore na hlinu, zaboril sa mu stojan do zeme a spadlo to...Na druhej strane, keď má zakladateľka vybraný typ motorky, chce nejakého športa, možno na okruhu, nech do toho ide. Motorky Ťa majú baviť, ja by som si tiež nekúpil cruisera, ani ak by to bola najvýhodnejšia voľba.
Chápu, že chceš supersport s kapotáží, není na tom nic špatného, jestli se ti líbí. Když už chceš něco takového, tak bych určitě nešel do něčeho škrceného na 35 kW, ta dynamika stroje bude horší skrze vyšší hmotnost aj. než něco, co má ten výkon standardně. Výjimkou budou lehké stroje typu SV650, ale seděl jsem na modelu 2013 (model S, polokapota) a nejsem si jistý, jestli na tom nebudeš moc natažená. Kámoš, co to měl, má asi 175 na výšku a často si stěžoval, že ho z toho bolí záda, že ten posez je jak na sportu, takže u menší postavy, jakou máš ty, si to nedovedu představit. R6 bude asi taky lehká, ale když jsem měl A2, ani mě nenapadlo přemýšlet nad něčím takovým. A za ty peníze snad ani neseženeš nic v slušném stavu.
Většina lidí první motorku vymění, protože si osahají co to obnáší a kam je to táhne - jestli sport, cesťák, enduro atd., může se stát, že tě to přestane brzo bavit a začne táhnout k jinému stylu (naháč, enduro...), třeba i skrze to, že tě z toho posezu můžou často bolet záda na delších trasách. Ale na to si musíš přijít sama, záleží jak často a jak dlouhé trasy hodláš jezdit.
Píšeš, že máš rozpočet cca 55 tisíc. Pokud nemáš rezervu, tak hledej motorku cenově tak o 10 tisíc níž, ať ti zbude na počáteční servis, vždycky se něco najde . Osobně bych ti doporučil z kapotovaných třeba GS500F, i velikostně ti to bude akorát. Za rok dva, až se trochu vyjezdíš, uvidíš co dál. Pokud bys netrvala na kapotáži, existuje varianta i bez nich, případně škrcené CB500 nebo ER-5 (ale ta se ti nelíbí a ani mně
). Já osobně jsem na A2 jezdil Bandita 400, super motorka, ale nevím jestli se dá sehnat nějaký škrcený.
Naposledy editováno 22.04.2020 10:36:28
Většina lidí první motorku vymění, protože si osahají co to obnáší a kam je to táhne - jestli sport, cesťák, enduro atd., může se stát, že tě to přestane brzo bavit a začne táhnout k jinému stylu (naháč, enduro...), třeba i skrze to, že tě z toho posezu můžou často bolet záda na delších trasách. Ale na to si musíš přijít sama, záleží jak často a jak dlouhé trasy hodláš jezdit.
Píšeš, že máš rozpočet cca 55 tisíc. Pokud nemáš rezervu, tak hledej motorku cenově tak o 10 tisíc níž, ať ti zbude na počáteční servis, vždycky se něco najde . Osobně bych ti doporučil z kapotovaných třeba GS500F, i velikostně ti to bude akorát. Za rok dva, až se trochu vyjezdíš, uvidíš co dál. Pokud bys netrvala na kapotáži, existuje varianta i bez nich, případně škrcené CB500 nebo ER-5 (ale ta se ti nelíbí a ani mně

Naposledy editováno 22.04.2020 10:36:28
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024/2025 [1 ... 1261, 1262] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 37839 | Včera v 20:22 Veverčák |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 28, 29] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 856 | 11.3.2025 v 19:23 Ariete |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 11 | 27.2.2025 v 18:50 doucha |
Nesvítí brzdové světlo Yamaha YZF-R1 | Radidks | 3 | 26.2.2025 v 22:38 dva_hrnce |
Nesvítí brzdové světlo Yamaha YZF-R1 | Radidks | 1 | 24.2.2025 v 22:58 ja1 |