To jestli motorka nastartuje nebo ne se zdá zcela náhodné. Někdy ji nakopnu na po 2. někdy po ní skáču hodinu a nic. Jak se zahřaje tak třebas 1, 2 nebo i 3x ji nakopnu (nahodně chytá) a někdy ji teplou (nebo studenou( nenakopnu vůbec.
Kde může být problém?
Zkoušel jsem:
Vyčistit karburátor
Štelovat směs (možná je kapku chůdá pořád - ale nezdálo se že by to mělo značný vliv jelikož startovala stejně od 1 ot. do 5 ot. na směsovém sřoubku (pilot screw) takže si nemyslím že by to bylo směsí, zítra pokud nastartuji zkusím ji ještě jednou seřídit)
Komplet nově udělaná elektrika
Vyměněná CDI - ze stejné motorky
Kontrola ventilů - byla provedena před koncem sezóny, ale zdá se jako poslední naděje, takže zítra ji mám v plánu překontrolovat, při poslední kontrole byl výfukový ventil o 0.03 mm mimo rozsah - rozsah je 0.08-0.13 a já měl 0.16mm
Změřena komprese při rozlačení z kopce naměřeno 7 ale se zavřeným plynem. (compression ratio 9.5:1)
Vyměněna svíčka
Natankován 100 oktanový benzín ze shellky.
Napadá vás co zkontrolovat? Už si opravdu nevím rady trápim se s tou mašinou dlouho už si ani nejsem jistý kdy přestala startovat..
EDIT:
Dnes jsem v karburátoru (mikuni TM33) prohodil Pilot a Main Air Screw (viz obrazek. 1-Pilot - volnoběz, 2- Main - Hlavní tryska).
Jelikož jsem se dočetl že mohly být zaměněny. Podle manuálůu má být Main Air Screw široký 0.9 mm já mám 0.7mm a pilot air screw 1mm a já mám 1.1 mm (již po přehození).
Zdá se že to pomohlo jelikož motorka chytá uplně pokaždé na max 2. nakopnutí, ale stále nechytá teplá to ani neškytne .
Dále jsem se pokoušel seřídit směs podle návodu na YT (pritahnout smesovy sroubek a vytahovat tak dlouho dokud nepřestanou otačky klesat a nechat je tam kde drží) ovšem nedostal jsem se ani k tomu aby otáčky klesaly pořád jen stoupají nebo se drží.
Mám to řešit? Například přetryskováním? A nebo se neřídit tímto seřizováním.
Případně kde sehnat kompletní přetryskovací sadu?
Edit:
Tak dnes jsme motorku nakopli a poštelovali jsme směs (cca na 3 otačky), kupodivu chytala i teplá na kopnutí (povedlo se nám ji nakopnout teplou 5x po sobě). Pak chvíli chladla a už zase nešla nakopnout ani za sviňu (jiskru to hazelo).
Napadá vás čím by to mohlo být?
Naposledy editováno 26.04.2020 16:34:05
1 reakcí na tento příspěvek DR 350 těžké nastartovat / špatně startuje
Pamatuju DR jako aktuální modely a tím že blbě chytaj byly pověstné.
Sytič jen úplně studená, jinak bez a maličko plynu. Ale polotepla suzuka umela potrápit vzdycky.
Často to dělal dekompresor, špatně seřízený. A karbce. Ale většinou kdo to měl dyl, ten to uměl odhadnout, jestli sytič jeste jo, nebo ne, kolik plynu...
Ventily u těch bucharů moc vliv neměly.
Ale jedna věc, když nechce, polož ji na cca 5 vteřin na levý bok. Ona se lehce přeplaví a většinou mi to pomáhalo. A došlapuj až dolů.
Naposledy editováno 24.04.2020 23:37:49
1 reakcí na tento příspěvek DR 350 těžké nastartovat / špatně startuje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DR 350 těžké nastartovat / špatně startuje
Ale tečení benzínu z karbce je problém, ja jsem treba benzin nikdy nezaviral, to tect nesmí, pokud neleží.
Asi by to chtělo od základu projit celou karburaci včetně stavu membran, těsnění atd.
Ale zase, jedině podle servis manuálu se dá něčeho dobrat.
Motorka je stará a mechanika karburátoru je dost jemná, takže se dá čekat že něco uz neni v pohodě.
Asi bych zacal tím že karbec úplně rozeberu a dam do stavu, prohlednu hrdla jestli těsní a ventil z nádrže, jestli neni zalepeny usadami.
Pokud lze hýbat snimaci civkou zapalování, může se zkusit menší predstih trošku, ale to si nepamatuju jestli u suzy šlo. U Yamahy s dalo.
A komprese v pohodě?
1 reakcí na tento příspěvek DR 350 těžké nastartovat / špatně startuje
Jelikož jsem se dočetl že mohly být zaměněny. Podle manuálůu má být Main Air Screw široký 0.9 mm já mám 0.7mm a pilot air screw 1mm a já mám 1.1 mm (již po přehození).
Zdá se že to pomohlo jelikož motorka chytá uplně pokaždé na max 2. nakopnutí, ale stále nechytá teplá to ani neškytne .
Dále jsem se pokoušel seřídit směs podle návodu na YT (pritahnout smesovy sroubek a vytahovat tak dlouho dokud nepřestanou otačky klesat a nechat je tam kde drží) ovšem nedostal jsem se ani k tomu aby otáčky klesaly pořád jen stoupají nebo se drží.
Mám to řešit? Například přetryskováním? A nebo se neřídit tímto seřizováním.
Případně kde sehnat kompletní přetryskovací sadu?
Naposledy editováno 25.04.2020 21:44:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DR 350 těžké nastartovat / špatně startuje
Pokuřuje cerně trošku? Mela by, ale skoro neviditelně.
Akorát bacha abys to tryskami neochudil moc, protože se bude přehřívat a dostane na frak. Vzduchem chlazený rovná se benzinem chlazený
Pokud utahujes směs a stoupají otáčky, je to za tepla bohatý asi. Dá se nastavit doraz šoupátka? Asi bych zkusil klasiku, utáhnout smes nakonec ( lehce), povolit o 1.5 otáčky a volnobeh koleckem zvednout vysoko. Nakopnout a stahnout volnoběh koleckem na normál. Za tepla.
Jo, a aby se ti vracel sytič, za tepla by mohl dělat bordel on.
Naposledy editováno 25.04.2020 22:06:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DR 350 těžké nastartovat / špatně startuje
Jak prokuřuje z výfuku? Toho jsem si nevšiml. Směs je podle mě chudá jelikož vytahováním směsového šroubku ji obohacuji a ten šroubek už víc vytáhnout nejde.
Jak to myslíš s tím nastavením to jsem uplně nepochopil. Volnoběh se šteluje dorazem plynu/šoupátka.
A mám karbec od Mikuni takže sytič vlastně není sytič jen obohacuje směs další tryskou.
Naposledy editováno 25.04.2020 22:18:32
A nebo se pletu a chybi jen zaslepka jak ukazuje tohle video.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DR 350 těžké nastartovat / špatně startuje
Ale to je vcelku jedno, podle mě bys se na to měl dostat tim, že ten šroubek zasroubujes na doraz a povolis o tu otáčku a půl (obvykle u podobných karbcu) . To by mělo být základní nastavení a mělo by to nějak chytnout a běžet.
Pak bych se snažil to kolečko úplně povolit nadoraz a tou směsí nastavit volnoběžné otáčky kde se to udrží za tepla v chodu.
Se zavřenou klapkou by se ti to melo chovat jak uvádíš.
V podstatě když tim koleckem úplně povolis doraz nemělo by to vyloženě chcípnout při provozní teplotě .
Volnoběh má bypass, klapka je zavřená, resp. na vnitřním pevnem dorazu.
Takhle bych nejak postupoval a většinou mi to funguje, pokud je vše cca v cajku. Ale pravda je že ty klapky bývají dost vytlučené a někdy je to pakárna dohonit aby to nejak pěkně fungovalo. A sytič musí opravdu zavírat, jinak to taky nejde doladit.
To video nahoře je pěkné. Škoda ze tam není to základní nastavení.
Naposledy editováno 25.04.2020 23:46:47
Napadá vás čím by to mohlo být?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DR 350 těžké nastartovat / špatně startuje
Naposledy editováno 26.04.2020 16:35:36
Az se tam dostaneš.
A tu zaslepku na tom natrubku tam máš?
A mezitim to projed, ono te svíčce to na místě taky nedělá dobře.
Jak jsem psal už vejš, suzuky na to startování byly vzdycky složitější. Se pamatuju jak jsme pokaždý čekali až to nakopnou DR kaři a pak jsme šlápli na XR jednou a jelo se Yamahy XT taky chytaly líp.
těžké starty stylem "díra v noze" důvěrně znám od roku 2003, kdy jsem pořídil DR350S (1991).
Loni na podzim stroj nestartoval a byl jsem na vážkách, jestli jej už nezruším. Nakonec jsem se rozhodl, že
se pokusím závadu najít a odstranit. Byla to spálena fajfka, zakarbonovaná a nevhodná svíčka "9", dal jsem "7",
nespolehlivý uzavírací ventil karburátoru (vysoká hladina - vyměnil jsem celý ventil) a opravil jsme výměnou konektory
CDI. DRko začalo startovat. Vše jsem popsal na Webu "www.dr350.euweb.cz".
Zdravím všechny DeeRáky a přeji mnoho zdaru.
Moravan alias DeeRak
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Záměna předních tlumičů na Dr 350 Suzuki DR 350 | Musitobyt | 4 | 26.6.2024 v 08:14 krokoš |
Suzuki dr 350 hlava Suzuki DR 350 | Repsolis | 4 | 4.4.2022 v 09:08 Pedl |
Zapojenie otackomera suzuki dr 350 Suzuki DR 350 | 820825 | 4 | 22.8.2021 v 00:30 combust |
Suzuki dr 350 Suzuki DR 350 | Simon456 | 6 | 18.4.2021 v 14:00 vlkivo |
Jakou motorku Suzuki DR 650, Suzuki DR 350, Honda XR 400, Yamaha T... | Ales5 | 19 | 27.12.2020 v 10:06 Palomoto |