přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Krejza píše: assassin> to přece ale nemusí hned znamenat, že si nenajde kupce.
Abych ti řekl pravdu, nedokážu si představit mít jen jeden převodník a velké skoky mezi převody. Přitom mi je úplně jedno, že 1x12 je moderní a 2x11 zastaralé.
Tam ale nejsou velky skoky mezi prevodama, jsou dokonce mensi protoze zadni kazeta je jemneji odstupnovana. Ty skoky jsou nejvetsi kdyz pouzijes naraz prevodnik a presmykac. U dvou placek jsou zbytecny extremy ktery se realne malo pouzivaly. Takze realne ti spis vadi ze nemas prevod na silnicni svih.
Kolo si urcite najde kupce za tech 30 jak jsi psal, ale za 60 je to past.
E: teda kazeta samotna je odstupnovana podobne a nejlehci prevody trochu vetsi skoky, ale v realu je to mensi skok a prijemnejsi nez kdyz prehodis prevodnik a hledas vzadu odpovidajici prevod.
Naposledy editováno 25.05.2020 18:35:41
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Jinak španěla jezdím občas, tam zase takový problém není.
assasin> mám zkušenosti s 3x8/9 a ano, tam jsou krajní pozice hodně omezené.
2x10 vozím roky jako klasiku na silnici a jediné, co asi neřadím nikdy, je malá/malá.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Krejza píše: Stev> vždyť řetěz křížíš i s jednou plackou. Jediné, co vadí, je velký převodník, pokud máš malou/malou.
Jinak španěla jezdím občas, tam zase takový problém není.
assasin> mám zkušenosti s 3x8/9 a ano, tam jsou krajní pozice hodně omezené.
2x10 vozím roky jako klasiku na silnici a jediné, co asi neřadím nikdy, je malá/malá.
jenze to na to neni designovane... narozdil od toho jednoplackoveho systemu. me se se na 2x9 u tech krjnich prevodu ozyvaji zvuky z kterych je jasne, ze se to te technice nelibi...
navic se to na jednu stranu logicky krizi vic nez u jednoplacky....
ale jak rikam, je to zbytecnej flame, komu to vyhovuje at to vozi. v technickym terenu je to pomerne neprijemna komplikace - razeni dvema ovladaci...
Naposledy editováno 25.05.2020 19:42:52
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Jeste jedna věc. U 32/10 jet 60 km/h znamená asi 140 kadenci. To si nedokážu vůbec představit.
assassin píše: jenze to na to neni designovane... narozdil od toho jednoplackoveho systemu. me se se na 2x9 u tech krjnich prevodu ozyvaji zvuky z kterych je jasne, ze se to te technice nelibi...
navic se to na jednu stranu logicky krizi vic nez u jednoplacky....
ale jak rikam, je to zbytecnej flame, komu to vyhovuje at to vozi. v technickym terenu je to pomerne neprijemna komplikace - razeni dvema ovladaci...
...tak to už ale ten flame trošku sám vytváříš ...asi jste aktivně nazažili trojplacky, ta by vás to naučila pochopit a rozumně používat ...nějaká dvouplacka pche
...ale vážně buďme soudný a neplácejme tady píčoviny u věcí který jsou na trošku vyšším stupni než je pluh a do kosmický rakety maj daleko světelný roky
edit: zmrvená hranatá závorka u citace
Naposledy editováno 25.05.2020 20:00:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Krejza píše: osiris> taky si myslím, že jedeš větší placku a shodíš na menší, až když potřebuješ. S tím jdou 2-4 dolů vzadu a zase jedeš po kazetě nahoru. Když je třetí placka, tak se to opakuje.
...nevím jestli se správně chápeme, někdy jsem to tak udělal, že jsem to došlapal na větší do stěny až kam to šlo a pak teprve řadil menší placku a "ladil" optimál vzadu dolů a protože jsem hojně jezdil s bývalým závodníkem, vysvětlil mi a ukázal mi, že dělám hloupost a jezdí se to jinak, kdy jedeš do stěny už předpřipravenej (to jakoby krytický si uděláš ještě v nižším sklonu, nebo hned v začátku a zařadíš si v odpovídající rychlosti o to těžší kolečko vzadu, při lehčím předku)
...nechytejme se ale za slovo tím, jestli teprv najíždíš, nebo už jsi za zlomem, nebo kus v ní; mám na mysli tu podstatu, že to převeksluju včas, kdy mám ještě čas šlapat relativně v pohodě a ne to rvát
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
osiris píše: Stev> já jsem psal skoro od kraje a to navíc platí spíš dokonce u trojplacky vpředu; dvojplacky už jsou spíše v pohodě a nekurvíš ten řetěz zásadně víc než u jednoplacky s dvanáctkou vzadu ...pravděpodobně to zbytečně moc prožíváš s tím řetězem
Neprozivam, vsak pisu ze je otazka nakolik to krizeni vadi. Na trojprevodniku jsem v mladi stravil tisice kilometru na cestach, a jednoprevodnik beru jako zasadni zlepseni. Nechci to ale brat podle sebe, protoze na univerzalnim kole kde najedu i kolem 80 km za den mi naprosto stacilo 8 prevodu s nejvyssim 32-32. Ale pristupuju k jizde uplne jinak nez zamlada.
Kdyby ty dvouprevodniky byly lepsi tak porad na kolech jsou, shimano je jeste nedavno vyvinulo i pro nove xtr, ale z nejakyho duvodu se na mtb jenom doprodavaj zasoby a novy jsou jen jednoprevodniky.
Stev píše: Neprozivam, vsak pisu ze je otazka nakolik to krizeni vadi. Na trojprevodniku jsem v mladi stravil tisice kilometru na cestach, a jednoprevodnik beru jako zasadni zlepseni. Nechci to ale brat podle sebe, protoze na univerzalnim kole kde najedu i kolem 80 km za den mi naprosto stacilo 8 prevodu s nejvyssim 32-32. Ale pristupuju k jizde uplne jinak nez zamlada.
Kdyby ty dvouprevodniky byly lepsi tak porad na kolech jsou, shimano je jeste nedavno vyvinulo i pro nove xtr, ale z nejakyho duvodu se na mtb jenom doprodavaj zasoby a novy jsou jen jednoprevodniky.
...ja ale jednoprevodniky prece nehanim a ani neříkám jestli je lepší to, či ono; narážel jsem na způsob řazení který tady padlo a obavu z křížení řetězu, která nemusí být ani obavou
...až budou mít všichni jednopřevodníky, tak možná ještě jednou, dvakrát vymyslej něco podobnýho a až toho bude zase trh přesycenej, bude potřeba vyrábět a prodávat, tak se začnem zase obloukem vracet k inovacím používaných starých systémů ...a když to na kolo daj nějaký cyklistický hvězdě a řeknou jí, že s tím musí chvíli jezdit, to se to mezi hobíkama rozjede, vlastně i mezi hvězdama
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Krejza píše: assassin> ok, na 2x něco nevyuziješ kolik? Dva krajní převody u každého převodníku? Takže reálně máš buď 12 nebo +-18 převodů.
Jeste jedna věc. U 32/10 jet 60 km/h znamená asi 140 kadenci. To si nedokážu vůbec představit.
60kmh - to se jezdi v lese mezi stromama na endurech bezne...
Trosku mi prijde, ze se bavíme o uplne odlišných cyklistických disciplínách. A tudiz i o uplne odlišné technice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
osiris píše: ...nevím jestli se správně chápeme, někdy jsem to tak udělal, že jsem to došlapal na větší do stěny až kam to šlo a pak teprve řadil menší placku a "ladil" optimál vzadu dolů a protože jsem hojně jezdil s bývalým závodníkem, vysvětlil mi a ukázal mi, že dělám hloupost a jezdí se to jinak, kdy jedeš do stěny už předpřipravenej (to jakoby krytický si uděláš ještě v nižším sklonu, nebo hned v začátku a zařadíš si v odpovídající rychlosti o to těžší kolečko vzadu, při lehčím předku)
...nechytejme se ale za slovo tím, jestli teprv najíždíš, nebo už jsi za zlomem, nebo kus v ní; mám na mysli tu podstatu, že to převeksluju včas, kdy mám ještě čas šlapat relativně v pohodě a ne to rvát
Tohle se ale asi netýká jezdeni na technickém trailu ne?
Sam zjišťuji, že je lepší si to takto připravit dopředu. Častěji začínám jezdit malou, když vím, že ji budu potřebovat.
Chtěl jsem jen říct, že těžko někdo bude řadit velkou a malou na střídačku v jednom kopci sem tam podle převodového poměru. Příklad: 53/15; 39/12; 53/27; 39/13; 53/19.
Což mi vychází z obhajoby jednoplacky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Já jen nechápu, mimo marketingu, proč se jedna placka ujala. Rozumím, že pro dané užší použití na trailech stačí. Ale pro přesuny a univerzální využití to není. Respektive musí mít člověk velký rozsah kadence, kterou ušlape.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
assassin píše: Tohle se ale asi netýká jezdeni na technickém trailu ne?
...nepostřeh jsem, že je řeč výlučně o technickým trailu; zapojil jsem se do debaty o řazení a křížení řetězu
...nicméně pokud pojedu i na trailu do kopce, budu řadit a rád (a u dvojplacky, klidně trojplacky, u toho i myslet)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
osiris píše: ...nepostřeh jsem, že je řeč výlučně o technickým trailu; zapojil jsem se do debaty o řazení a křížení řetězu
...nicméně pokud pojedu i na trailu do kopce, budu řadit a rád (a u dvojplacky, klidně trojplacky, u toho i myslet)
Resime tu konkrétní kolo.
Naposledy editováno 25.05.2020 21:59:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Krejza píše: assassin> já jen, že argumentuješ 29"/160 mm při 60 km/h +.
Já jen nechápu, mimo marketingu, proč se jedna placka ujala. Rozumím, že pro dané užší použití na trailech stačí. Ale pro přesuny a univerzální využití to není. Respektive musí mít člověk velký rozsah kadence, kterou ušlape.
... 15+kg kolo s sirokyma pneu a velkym zdvihem neni na presuny ani na univerzalni vyuziti. to je fakt.
Ani moje supermoto neni dobre na presuny a univerzalni pouziti. Dokonce ani kroska ne. No a vlastne ani 999... da se rict, ze nemam ani jedno kolo a ani jednu motorku pro univerzalni pouziti a presuny - zda se ze jsem se stal obeti marketingu
Naposledy editováno 25.05.2020 22:10:42
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
assassin píše: Resime tu konkrétní kolo.
...aha ...a kdo má tušit, že kluka kterej se nevyjádřil kde na něm bude jezdit, ty automaticky přesuneš pouze k technickýmu trailu
...nebuďme tady kokoti jak na bikeforu, že všechno co není z posledního katalogu, je něco na čem se nedá už jet a nebo že na všechno potřebuje zvlášť speciál, třeba mu zrovna bude vyhovovat XC se 120mm zdvihem a pojezdí si na tom všechno
...moc se nevyjadřuju, ale někdy mi to tady připadá, že ten kdo nejezdí výlučně traily, hustý traily (samozřejmě musí i skákat, ale to si podle fotek leckdy myslí jen on sám), tak je píčus co nemá na kole co dělat ...mír
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Vozíš si tedy kolo autem na okraj lesa/parku k trailu?
Zbytek viz. Osiris.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
osiris píše: ...aha ...a kdo má tušit, že kluka kterej se nevyjádřil kde na něm bude jezdit, ty automaticky přesuneš pouze k technickýmu trailu
...nebuďme tady kokoti jak na bikeforu, že všechno co není z posledního katalogu, je něco na čem se nedá už jet a nebo že na všechno potřebuje zvlášť speciál, třeba mu zrovna bude vyhovovat XC se 120mm zdvihem a pojezdí si na tom všechno
...moc se nevyjadřuju, ale někdy mi to tady připadá, že ten kdo nejezdí výlučně traily, hustý traily (samozřejmě musí i skákat, ale to si podle fotek leckdy myslí jen on sám), tak je píčus co nemá na kole co dělat ...mír
Ne, on psal ze si zkusil konkretni kolo a jestli je dobry. No neni, ve stejny kategorii jsou lepsi/vhodnejsi pro tu kategorii kol. Tak nejak predpokladam, ze na trailovym kole nebude jezdit 100km na silnici, nebo sprinty na draze....ale treba se pletu.
Vubec se neptal, jaky kolo a na co koupit - proto ani nikdo jiny typ kola neradi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Krejza píše: assassin> na supermotu taky asi nejezdíš na dromy po ose...
Vozíš si tedy kolo autem na okraj lesa/parku k trailu?
Zbytek viz. Osiris.
ano kolo si vozim do bikeparku autem.
Krejza píše: assassin> na supermotu taky asi nejezdíš na dromy po ose...
Vozíš si tedy kolo autem na okraj lesa/parku k trailu?
Zbytek viz. Osiris.
Ja treba jo, jedu autem 50km treba a pak jezdim v trail centru. A nebo jezdim za barakem v lese.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Naposledy editováno 25.05.2020 22:56:53
Krejza píše: Londoner> no, 2x11 je pravěk a 680mm řídítka jsou prehistorická...
ano v kontextu kola ktere bylo v odkazu ano.
kdyz ti sem nekdo hodi jawu350 oblecenou do kapot a do slicku za cenu R6 tak si taky nedovolis kritizovat tu motorku z pohledu jezdeni na okruhu? ze treba to ma slabej vzduchem chlazenej motor? mizerny tlumice a brzdy ktery nejsou staveny na jizdu na okruhu?
a kdyby sis to nahodou dovolil napsat, tak bych se do tebe pustil, ze vy hustaci z okruhu, kdyz nemate techniku podle katalogu tak se vam to nelibi ... pritom stejne jezdite casy o kterych si myslite, ze jsou rychle jen vy... a ze spousta lidi se vzduchem chlazenejma motorama jezdi, tak jak sis to mohl dovolit rict, ze vzduchac je pravek?