1 reakcí na tento příspěvek Opakovaně přidřená klika motoru
Naposledy editováno 02.06.2020 00:03:43
1 reakcí na tento příspěvek Opakovaně přidřená klika motoru
Naposledy editováno 09.11.2020 21:52:35
kvůli pouzdrům na klice jsem si zkrátil interval výměny oleje ( piaggio master) z doporučovaných 6000km na 4500
Naposledy editováno 02.06.2020 09:01:43
1 reakcí na tento příspěvek Opakovaně přidřená klika motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakovaně přidřená klika motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakovaně přidřená klika motoru
Valve píše: milonovo> Proč děláte něco čemu nerozumíte?
Kdo nic nedělá, nic se nenaučí
1 reakcí na tento příspěvek Opakovaně přidřená klika motoru
kawasaki-man píše: přidřelo se to po 100 km s novým olejem...asi by to chtělo přeměřit ty kartery...no nevím
kluzny loziska by mely mit urcitou definovanou vuli - tzn to ze jste to do sebe nalisovali a pak se to nejak uvolnilo rozhodne neni spravnej postup.
na klice byva znacka a podle te se vybiraji hlavni loziska, byva jich vic - ne jen jedny loziska pro vsechny motory daneho typu.
Naposledy editováno 02.06.2020 15:42:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakovaně přidřená klika motoru
Naposledy editováno 09.11.2020 21:52:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakovaně přidřená klika motoru
Stát se to může i bezduvodne..delal jsem Felicii, najeto 350tis,olej ok a pravidelně menen, pez důvodu se zadržela váčka na prostředním ložisku. Jen jsme ji na brusnou pastu proběhly a jezdí dodnes.. Nikdo neví proč se to stalo..
Naposledy editováno 02.06.2020 16:34:45
1 reakcí na tento příspěvek Opakovaně přidřená klika motoru
Ono když něco nejde, tak nutně neznamená že to půjde větší silou, kor u něčeho tak přesného jako je uložení klikové hřídele. Nevím jak to má řešené zrovna tato Aprilka, ale běžný postup je takový, že pokud se jedná o kluzné uložený, tedy šály, tak je potřeba vybrat správný rozměr ložiska. Nefunguje to jak u motorku s valivými ložisky, kde je prostě jeden rozměr ložiska a hotovo. Mezi klikovou hřídelí a tím šálkem musí být určitá vůle aby motor fungoval jak má. A protože při výrobě klikovky a kartrů dochází k určitým výrobním tolerancím, tak přesná vůle se vymezí právě ložiskovou pánví (šálkem). Proto existuje cosi čemu se dá říct třídění ložiskových pánví. V manuálu najdeš tabulku podle které zjistíš na který čep patří jaké ložisko. Každý výrobce to má řešené po svém, ale princip je stejný. Vždy máš nějaké značky na kartru které v podstatě uvádí rozměry děr v kartrech. To samé máš značky na klice v kterých je zašifrován rozměr čepů. V praxi to vypadá např. takto. Když to bude jednoválec. Tak na kartru budeš mít třeba značky A B a na klice zase 1 3. V manuálu máš tabulku pro velikosti děr kartrů, většinou jsou to tři rozměry, např. A,B,C. Taky máš tabulku pro velikosti čepů kliky, většinou také tři rozměry, např. 1,2,3. Každé písmeno a číslo znamená jiný rozměr díry a čepu. Pak máš třetí tabulku kde máš ve vertikálním sloupečku velikosti kliky a ve horizontálním velikosti děr v kartrech (nebo obráceně, to není podstatné). A kde se ti to uprostřed tabulky sejde tak máš už uvedenou konkrétní velikost ložiska jaké tam patří. Každý rozměr je většinou označený barvou. Zpět k příkladu. Takže pro čep kde mám v kartru díru A a kliku o průměru 1, zjistím dle tabulky, že potřebuju např. žluté ložisko. Pro díru B a čep 3 potřebuju zase např. zelené ložisko. Každá barva znamená konkrétní rozměr ložiska. Celkem bývá třeba 5 velikostí ložisek a právě tímto způsobem vybereš to správné. To samé platí pro sestavu ojnice/ojniční čep. Nové ložisko musí jít do kartru nasadit prsty, maximálně mírným poklepem paličkou, rozhodně ne pod lisem! Po stažený kartrů se musí klika volně točit. Jak už bylo řečeno proč se to zadřelo podruhé snad není třeba rozebírat. Ale je třeba zjistit proč se to zadřelo poprvé. Začal bych kontrolou olejového čerpadla a průchodnosti mazacích kanalů. Teď otázka po tom druhém zadření jestli to přežily čepy na klice, respektive jestli nebyly už KO po tom prvním zadření když byly šály spálené do modra
1 reakcí na tento příspěvek Opakovaně přidřená klika motoru
1 reakcí na tento příspěvek Opakovaně přidřená klika motoru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakovaně přidřená klika motoru
kawasaki-man píše: ty kanálky mě také napadly,ale je to nový stroj s 1000km,ale to samozřejmě nic neznamená.Již to může být nějak zvýroby špatný odlitek.Kdyby nefungovalo čerpadlo ,tak by se to první přidřelo na pístu ne?
To neni v zaruce?
Samo od sebe se to obvykle nezadre a rozhodne si nemyslim, ze s poškozeným čerpadlem se to zadre nejdriv na pistu. Zalezi dost na stroji, rika se, ze pri poklesu tlaku jsou nejdriv chycené vacky - vršek. Ja zas mam zkušenost, hlavne teda z velkeho v2, ze prvni to odnesla klika.
A jak už se ptali ostatní to nebylo v záruce když to mělo jen 1000km? By mě fakt zajímalo jak se může nový motor zadřít? Napadá mě buď nesprávným zajížděným nebo špatný olej a nebo zkrátka opravdu nějaká výrobní vada. Každopádně jste do toho neměli hrabat jestli je to nový stroj, takhle už vám nikdo nedá ani korunu.
1 reakcí na tento příspěvek Opakovaně přidřená klika motoru
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nestartuje Aprilia Atlantic 125, Aprilia Atlantic 200, Aprilia ... | mates1303 | 13 | 23.7.2013 v 18:11 keto |