AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
PetrL3 píše: Milan1963> Elektrika (v tvém pojetí znamená MMA - ono vše kromě acetylenu a pod je elektrika, včetně kyslíkového kopí, céóčka, tigu) je lepší, když chceš svařit traverzu, koleje a pod. Spotřeba elektrod pro domácí použití je zanedbatelná, dnes si můžeš koupit invertor, ktetej váží kilo, dáš ho přes rameno a vaříš třeba na střeše. To s céóčkem tak snadný není.
Ale jinak, při dnešních cenách, určitě mag do každé dílny
To píšu jako hobbík, kterej doma používá jak mma, tig i mag.
Doma mám CO a koupil jsem jako doplněk invertor asi za 13 stovek v Globusu. Že jako na zkoušku za ty prachy. Napřed jsem to chtěl vrátit, že to ani nechytí oblouk, ale zkusil jsem jiný elektrody a překvapivě dobrý na domácí lepení. Police, regál... něco dovařit. Ale s CO je to jiná liga prakticky na cokoli, všecko čistý...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ohledně zatěžovatele - na to je třeba koukat. Jako reálně využtielný výkon lze uvažovat ten který se udává při zatěžovaleli kolem 40-60%. Některé papírovými parametry shodné svářečky mají zatěžovatel malý (10-20%) a to je pak nahovno. Potřebuješ zavařit dvě účka k sobě na překlad, uděláš metr svaru a svářečka se uhřeje a čekáš než se vychladí. Při 60% zatěžovateli to při ručním sváření můžete považovat za skutečně dosažitelný maximální výkon.
Ohledně materiálu - čistý má být vždy, pro všechny metody. Protože pokud se nechá rezatý, ošetřený nějakou barvou nebo jinou chemií, tak odpar z toho jak se tyto látky pálí kurví ochrannou atmosféru a je celkem jedno jestli ta atmosféra vzniká pálením obalu špejle elektrody, nebo přísunem ochranného plynu. Slyšel jsem také že se to nemusí čistit, protože to před svarem shoří... Ano, shoří, ale ochranná atmosféra má mít pro každou metodu jasné složení a exhalace z pálící barvy jí kazí, stejně jako oxidy z rezu...
CO2 je nejpoužívanější metoda jednak proto, že sváry jsou kvalitní, bez strusky, lze dosahovat vysokých výkonů (pokud to stroj umožňuje) a stabilních výskedků, protože nastavení stroje drží a pokud má synergic tak se i podle průběhu samo koriguje.
Wlsp je mašina do těžké výroby... Svým výkonem dodnes těžko (draho) nahraditelná, protože ta může vařit na 300A od rána do večera celý den, celý týden, celý rok... Jediné co ji zabije je zanedbaná údržba a nefunkční ventilátor. Její původní podavače za moc nestály, ale dá se to dnes nahradit podavačem moderním, který toto vyřeší. Domů to ale nikdo nepotřebuje...
Autogen je dneska věc takřka zbytečná. To už potřebuje jen málokdo a dělat s tím dneska opravy karoserií je vyloženě na palici. Zybtečné mrdání, drahý provoz a horší výsledky. Ohledně svařování je Tig schopen autogen plnohodnotně nahradit, ohledně řezání jej nahradí plasma, obojí funkčně lepší a provozně levnější a tak využití zůstává na to když prostě někdo potřebuje z nějakého důvodu ohřát hroudu železa do červena (předehřev silného dílu před svařováním velmi silného ke slabému, demontáže, atd...) Špejlovku usměrněnou dnes nahradí slušný invertor co se odnese v ruce, zapaluje sám a vaří jak kule.
K nákupu levného CO2, když už je vám líto dát 15-20000 za dvoukilo od české značky:
Zásadní je provedení podavače - nesmí být s planžetou, ale pákový s předpětím pružinou a možností seřízení.
Zatěžovatel - v požadovém výkonu ať má alespoň 40%, raději 60%
Ať má plynový ventil - některé levné svářečky jsou dělány na trubičkový drát a vůbec nejsou připraveny na provoz s plynem.
Kdo si chce koupit levné CO2, nechť si přečte tohle: Levné CO2 - jak se nenapálit - díl 1.
A tohle: Levné CO2 - jak se nenapálit, díl 2.
Konkrétně náš stroj dá 175A při zatěžovateli 60%.
Naposledy editováno 03.07.2020 08:16:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
https://www.maxtechn...ecka-mig-mag-tig-mma
Naposledy editováno 03.07.2020 09:23:56
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://www.motorkar...akce/akce/?aid=12994
Naposledy editováno 03.07.2020 13:44:25
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Řešim to tak, že dávám gumovej co kupuju u nás v krámu, ten mám vyzkoušíno že rok dva vydrží, ale i tak na jaře pokaždý preventivně měním a mám celou sezonu klid.
Naposledy editováno 03.07.2020 15:20:38
U palivových kohoutů na číze jsem měl stejný problém a kupoval těsnění od různých prodejců. Dopadlo vždycky stejně než jsem koupil kohout celý. Dokonce se dá koupit i kohout úplně jiný od výrobců kteří dodávají na Japonce. Myslím že tam bude životnost ještě delší.
Naposledy editováno 03.07.2020 16:03:40
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: pech.> posuď sám, co se dá dnes koupit za ty prachy nové, jak je to kompaktní a jeké to má funkce. Toto má i 4T.
https://www.maxtechn...ecka-mig-mag-tig-mma
Lžou tam v parametrech. Na pohled to nevypadá marně. Pokud tam skutečně jsou IGBT tak budiž, podavač vypadá slušně a je na sice staré provedení,
ale běžně dostupných normalizovaných kladek, je to na pětikilovky s čímž už se dá žít. Má to antistick a má to vylepšené zapalování, ale....
Není možné z jednofázové svářečky při jištění 16A vytlačit víc než nějakých cca 130A podle účinnosti zdroje... Když bude joooooo super dělaný, tak o 15-20 víc a to už je na hranici fyzikálních zákonů a pro klasický odbočkový stroj je na hranici fyzikálních možností už těch 130A... Dá se s tím pro doma celkem slušně žít, o to nic,
ale udávaných 220A může být pouze nějaká špičková hodnota v řádu vteřin (V inv. zdroji je velká baterie kondů) nikoli trvalý proud... Pokud udělají brutální chlazení,
je možno mít třeba těch 130A ve 100% zatěžovateli ale dvě kila prostě z jedné fáze nikdy a v plném zatěžovateli tuplem ne.... To by muselo předjištění v jedné fázi být tak 20-25A a to za normálních okolností nelze a ani to výrobce neuvádí v údajích o příkonu. Jsou průmyslové rozvody 230V/32A - jsou na to speciální zásuvky které se objevují například na elektrocentrálách, ale zde ani zmínka ani o příkonu nad 16A ani o nutnosti pro plný výkon svářečky využít jinou zástrčku..
Jako bude to šikovná věc, ale lhát v parametrech mi sere natolik, že bych měl přes jinak slušné provedení morální problém s nákupem...
Radši si koupím věc u které se nelže, abych se mohl spolehnout na to, že když jsem dle potřeb stanovil parametry které stroj který požaduji musí
splňovat, že je skutečně splňuje...
Naposledy editováno 03.07.2020 19:35:16
PetrL3 píše: V_i_c_i> Tak výjimky se nejdou ve všem. Třeba můj einhel má funkční plynulou regulaci podávání drátu
Ale se zatěžovatelem je to horší.
Zato moje čínský mma/tig jsem viděl vypnout tepelnou pojistkou snad jednou ze ty roky co ho mám při dlouhým vaření 160 A a je to stroj za 14 litrů. Je to o konstrukci. Má dva větráky a dobře řešenou bednu.
Měl jsem Einhell - černý, ten byl ještě v rámci možností OK. Regulaci jsem předělal na PWM, předfuk dodělal, chlazení vylepšil, hořák vyřešil... Na auta super - malé, regulacše byla před úpravami funkční, po úpravě na PWM skvělá, je to mobilní, a prastaré 4 stupňové Einhelly měly ještě slušné trafo, normální podavač a tlumivku...
Když jsem vařil jäkly, uhnal jsem ho po pár hodinách... Když jsem vařil hutní profily, uhnal jsem ho po pár minutách...
Pro automechanika po úpravách OK, pro běžného kutila celkem vyhovující, pro náročnejšího kutila už je zatěžovatel Einhellky (a všech ekvivalentů) problém....
U invertorových mašinek je výhoda, že to bez chlazení nepojede ani minutu, takže i sebehorší a sebelevnější invertor bude mít ventilátor a ve výsledku bude zatěžovatel lepší než u odbočky bez větráku vzdor menším rozměrům....
skodovak píše: PetrL3: Vysvětli pojem "hezký svár" Já ti udělám ukázkově vypadající svár, který ulomíš rukou :D A taky hnusnej, vošklivej poprskanej, kterej udrží bagr. Ve svárškoile jsem taky čučel, když jsem se naučil udělat hezký souměrný svár se správnou kresbou, a učitel řekl "tak estetika by byla, teď pevnost" a strčil to do lisu, a ono křup, nic moc
Jinak co tak jsem koukal, tak použitelné COčko bych asi dnes pod 13-14 nevybral, a to je otázka, zda se to vyplatí. Na dvacet prskanců do plechu ročně bych asi 10 a víc nedal.
Skodovak: když je rozstřikjak prase, tak tam hulíš moc drátu a nebo je tam nečistota... Je to cítit v pistoli, že má odpor... Strká ti proti ruce. Svár s rozstřikem ale zpravidla nebývá porézní... Nicméně když je problém jiný (rezatý materiál, blbý plyn nebo málo plynu, mastnota) tak svár vypadá na první pohled krásně hladký a je porézní jak houba na mytí nádobí... To se holt musí nakoukat...
Třeba já raději auto, kde výrobce udává 250 koní a má jen 200, než srovnatelné co má skutečných i udávaných 190. Sice mě to lhaní taky sere, ale to už za volantem (při sváření) nehraje roli. Pak už jde o vlastnosti a ne co prodejce s výrobcem tvrdil.
Naposledy editováno 03.07.2020 22:02:03
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
No lhaní mně sere.. Je mi milejší když bude mít auto udávaných 200k a bude je mít skutečně, než když bude udávat 300 a skutečně bude mít 230.... To je nahovno... Mašinky se vybírají podle parametrů. To je jako kdybych si kupoval dodávku, potřebuji určité rozměry ložné plochy a nosnost... Budou uvádět dve tuny, já je na to naložím
a ono se to rozpadne... To je naprosto stejné... Je na palici, když se lže, že abych mohl vozit dvě tuny, musím koupit třítunovou dodávku, protože výrobce lže a ta třítunová uveze jen dvě? Kdyby na ten pixle která dává 170A bylo napsáno 170A, tak OK a beru...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zrovna jsem chytil Petrovu přednášku jak byli se Šímou v Africe.( Jawa 660 Adenium)
Naposled jsem tam byl v sedmičce na lyžáku a nějak mě neleze do hlavy jak jsem ten kopec mohl vyšlápnout s báglama na zádech. (Skoro 700 m n. m.)
Naposledy editováno 03.07.2020 23:31:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vloni mi Jarda Šíma soukromě řekl, že už by ale Jawu 660 mezi ty baworáky apod. raději nechtěl. K pouštnímu cestování zrovna určená není. O tom asi Petr taky mluvil, a o to je jeho výkon lepší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
No člověk může cestovat,sbírat vetroše nebo být doma a budovat. Záleží co podědí.Žít z práce je tady tak sotva na přežití.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dnes jsem měnil olej v tlumičích Adenia. Bohužel Italové zapomněli vyvrtat výpustné otvory, tak jsem musel celý předek rozebrat, olej vylít a nalít nový. Se vším okolo práce na půl dne. U pumpy koupený tlumičový olej je jako voda, tak jsem ho smíchal s PP 44 , je hustý akorát. Motorku jsem hned projel a předek je znatelně klidnější.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Milan1963> To je normální postup, když se mění olej ve vidlích. Má se to čistit komplet. Absence výpušťáků není ošizení.
Tak. To je primární záměr donutit líného mechanika vykadat opravdu všechna hovna ven... Navíc ty M5-6 výpušťáčky co bávaly dříve obyčejně díky úsadám dole
netekly skoro vůbec nebo vůbec... Na starých českých vidlích taky nebyly a na novějších vidlích jak kdy...
Já bych potřeboval na Nakonecjaponci vyměnit pružiny za tvrdší nebo předepnout... Jak vížím za dva hubené, sneslo by se tužší pružení na předku, zadek je štelovatelný, tam se to hodí o zub vejš a je pohoda... Buď koupit pružiny nové, ale nevím aby nebyly stejné, nebo rozpěrky jako jsem udělal na smolíku... Tam byly přední vidlice vyloženě tragické... Volné, měkké tak že při brždění klepaly o doraz a já je vyladil pěkně na tuho, tlumí jak fíci, a motorka jezdí poslušně bez jakýchkoli šimů a i při plném brzdění je zcela stabilní... To je sice japonec taky, ale když schytám nějaký výmol, bejvá to někdy dost rána... nedávno jsem se svezl na jiné číze ze stejné doby a to bylo vrtkavé a nedůvěrné... Kolega si chválil podvozek smolíka (konstrukčně shodný, ale ve stavu bez chybičky) jak se pěkně chová.....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Je to teprve 3. ročník místních Jawařů.
Nainvestovaných peněz v tom mají hodně bohužel jsou to trubky a na motorkáře to nedají. Pacienti.
Naposledy editováno 05.07.2020 10:58:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |