mám už delší dobu Kawasaki KLR 600 (asi 10 let) a už jsem měnil baterii asi 4-5 krát, v podstatě každý rok a až tři odejde baterie a je potřeba koupit novou zpravidla je to tím, že začne ukazovat malé napětí většinou kolem 10V tzn. no pravděpodobně se rozpadne jeden článek někdy asi i víc protože teď mě ukazuje 6V. Baterie vždy přes zimu poctivě dobíjím a doplňuji elektrolit který vždy chybí do cca 1cm pod minimální hladinu, nevím čím to je jestli se z té baterie vyklepe či co. Vždy jsem zatím kupoval klasické varty.
Není to sice nějaký zásadní problém protože motorka má naštěstí kromě elektrického startéru i nakopá vačku, která funguje perfektní a nejhůř na potřetí motorka chytna i s baterií která ukazuje 6V, nicméně mě to nebaví. Přemýšlím, že bych koupil nějakou lepší baterii na druhou stranu mě zase někdo říkal, že není dobrý nápad tam koupit nějakou jinou něž klasickou (tím myslím nějakou gelovou, AGM) či dokonce Li-on protože motorka respektive její dobíjení na to není stavěné a baterii to odrovná ještě rychleji a já jen zbytečně vyhodím peníze.
Nějaký odborník co poradí?
EDIT: Tak jsem to proměřil při volnoběhu ty volty dost lítali od cca 10,5 do 12,5 nicméně jakmile se přidali otáčky tak Volty spadli klidně i na 7,5V při tom jsem si myslel, že by měli jít nahoru. Bylo to vše měřené na přívodních drátech k té zničené baterky, tak nevím jestli ta nezkresluje to měření ...
EDIT2: Je někdo v Praze kdo by byl ochotný to za úplatu proměřit? Ideálně v okolí Řep/Střížkova?
EDIT3: Po nainstalování nové baterie Yuasa která má sama o sobě napětí 12.99V tak když měřím v na přímo zapojené 12V zásuvce s vypnutými světlem jsem na vonoběhu na nějakých 13,8/13,9 při přidání plynu na cca 4000 otáček napětí trošičku poklesne na cca 13,75-13,8V
Je to OK či nikoliv?
EDIT 4: díval jsem se i na kontakty u regulátoru, jeden vypadal že byl někdy v minulosti vypálený/ohořelý, trochu jsem ho očistil. Nainstaloval jsem i voltmetr takže teď mám poměrně přesnou představu jak je to s napětím.
Když jsou zapnutá světla ukazuje nejčastěji hodnoty(během jízdy kolem 3-4 tisíc) 13,7-13,9 když světla vypnu je to 13,9-14,1. Chvíli po nastartování než se motorka ohřeje ukazuje cca 13,4-13,4 když se motorka ohřeje ukazuje o pár desetin víc. Nepřijde mě že by ty hodnoty byli zrovna vysoké, ale na druhou stranu je to 35 let stará motorka a myslím, že těch 13,7V je stále v normě a možná byl prostě problém v mizerných baterkách(vždy to byla Varta za 7 stovek)
Naposledy editováno 27.08.2020 17:09:20
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLR 600 žere baterie
To jak dobíjí změřím jak? Vím jak změřit napětí na baterce při běhu motorky, ale nevím jestli je to to co máš na mysli.
Tím zkontrolováním hlavní elektrických obvodů máš na mysli co? Jestli to někde nezkratuje a není porušený kabel? To jsem nedávno kontroloval byl tam zkrat na jednom kabelu který se dotýkal kostry a spálil pojistku, ale to už jsem vyřešil (kabel jsem zaizoloval)
Poradíš jak zkontrolovat zda nedochází k nežádoucímu vybíjení při vypnutém klíčku?
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLR 600 žere baterie
Naposledy editováno 06.07.2020 16:35:50
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLR 600 žere baterie
Odpojíš baterku jedním pólem připojíš stejnosměrný ampérmetr a měříš.
Měl bys naměřit co nejmenší proud v mA.
Ještě doplním při vytaženém klíčku ze zapalování,ampérmetr si přepni na větší rozsah zkus to a když nic nenaměříš
tak postupně přepínej na nižší rozsahy.
Naposledy editováno 06.07.2020 18:20:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie
kratkej01 píše: Poradíš jak zkontrolovat zda nedochází k nežádoucímu vybíjení při vypnutém klíčku?
Odpojíš baterku jedním pólem připojíš stejnosměrný ampérmetr a měříš.
Měl bys naměřit co nejmenší proud v mA.
Takže jestli jsem to pochopil správně odpojím jeden pol baterie od motorky (v mém případě mínus protože to mám jednodušší) a následně vezmu multimetr kdy budu měřit ampéry a jedním z těch hrotů multimetru se dotknu kostry motorky a druhým hrotem se dotknu toho odpojeného minusového pólu na baterce?
Firecracker píše: Takže jestli jsem to pochopil správně odpojím jeden pol baterie od motorky (v mém případě mínus protože to mám jednodušší) a následně vezmu multimetr kdy budu měřit ampéry a jedním z těch hrotů multimetru se dotknu kostry motorky a druhým hrotem se dotknu toho odpojeného minusového pólu na baterce?
ANO
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLR 600 žere baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLR 600 žere baterie
není taky "šunt", ale proslýchá se už dlouho, že olovo na desky je
používáno z "bůhvíčeho" a právě toto by mohlo být příčinou té
skandálně krátké životnosti .
HornisGSX : baterie označené na krabici (!) i povrchu baterie(!!) GEL, po naplnění
uzavírá výrobce a v provozu se ani NESMÍ jejich víčko otevírat .
Baterie GEL i AGM mají stejnou konstrukci desek.
AGM někdy plní výrobce, nebo dodává se šesti ampulemi elektrolytu,
který do baterie plní prodejce až při prodeji, nebo zákazník doma sám .
Vsakování elektrolytu do separátorů desek z netkaného SKELNÉHO
vlákna trvá docela dlouho a zákazník pak víčko uzavře NATRVALO .
Baterie GEL plní směsí elektrolytu s jemným skelným práškem
a uzavírá je výhradně(!) výrobce .
Vynikají odolností proti vibracím a minimálním samovybíjením v období
kdy jsou mimo provoz . Používá je armádní technika .
Musí se u nich dodržovat MAXIMÁLNĚ 14,4 V dobíjecího napětí což
však u dnešních *inteligentních* nabíječek není problém .
Naposledy editováno 07.07.2020 18:13:07
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLR 600 žere baterie
a možná taky japonská motocyklová "čtyřka" pro nový bajky.
Kde jsou ty časy, kdy při slušné údržbě ty primitivní s dolejváním destilky a odvětráním
hadičkou vydržely běžně cca 4 roky a občas člověk slyšel i delší životnosti .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie
Nové moto běžně 7 let.
Auta slušný značky 10 let.
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLR 600 žere baterie
Zdá se že k samovolnému vybíjení baterky nedochází nenaměřil jsem žádný probíhající proud baterka - kostra
Naposledy editováno 07.07.2020 22:43:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie
primární problém bych viděl jinde - to napětí za chodu motoru není normální (ano špatná baterka to ovlivňuje, ale tohle je moc) a pokud nefunguje regulace tak to tu baterku likviduje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie
kratkej01 píše: IvanDvoutakťák>
Nové moto běžně 7 let.
Auta slušný značky 10 let.
I víc, mojí baterce táhne na dvanáctý rok, je to AGM originál Yuasa v Tenerce, najeto 70000 km, startuje i v zimě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KLR 600 žere baterie
Na Yamaze jsem měníl po 10 letech a kdybych nebyl blbej tak by vzdržela i déle.
Jet na dovolenou do zahraničí bych si na 12letý už asi netroufnul.
A to přesto, že jsem na novej motocykl nikdy neměl dost peněz Zato naše "ojeté"motocykly Suzuki od poloviny 70.let
vždycky stály zato a moji synci se jejich opravami, renovacemi, repasemi a přestavbami hodně naučili
Je to už mnoho let, co vlastní opravy, či dokonce přestavby nových typů nepřichází v úvahu, kvůli elektronikou "nabitým"
technologickým fičurám a náročnosti STK .
Honza-TA950 píše: Firecracker> klidový odběr bývá v řádu nízkých mA (v servisním manuálu bývá i hodnota max. klidový odběr) dost se ot mění pokud máš alalrm či jinou stále běžící věc
primární problém bych viděl jinde - to napětí za chodu motoru není normální (ano špatná baterka to ovlivňuje, ale tohle je moc) a pokud nefunguje regulace tak to tu baterku likviduje
V zásadě to nemá co odebírat je to motorka z 85 dual sport tam jsou elektrický jen světla a startér(nicméně stále má i nakopá vačku) když se mě přepálily pojistky tak sice nesvítili světla a nešla nastartovat el. starterem ale nakopnout šla a stále jela
Koupím novou baterii zkusím to změřit znovu a pak to asi nechám proměřit někoho kdo tomu rozumí. Není někdo takový v Praze?
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLR 600 žere baterie
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna/vyndání tlumiče na KLR Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 13 | 28.5.2024 v 22:23 Firecracker |
duplikát, prosím smazat Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 0 | 9.5.2024 v 18:58 Firecracker |
na smazání Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 0 | 9.5.2024 v 18:42 Firecracker |
Regulátor nereguluje (možná) [1, 2] Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 52 | 10.8.2023 v 20:29 Anti |
Regulátor nereguluje Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 1 | 13.7.2023 v 18:53 spac1 |