Zde příkládám fota stupnice:
Zkoušel jsem taky měřit šuplerou vzdálenost mezi kyvkou a tím vymezovací čtvercem, viz foto níže. Akorát otázka, jestli je kyvka z obou stran stejná.
Napadá vás nějaký spolehlivý způsob? Díky!
1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
Naposledy editováno 17.07.2020 12:28:33
1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
U tvé motorky jsou i ty výstupy odlite - tzn nic moc přesného nebudou - presne je nasledne obrábění odlitku - tzn treba dira na osu bude pomerne presne symetrická na obou stranach - takze pokud si podle ni uděláš dost přesnou značku a budes odmerovat od ni bude to ok. U některých motorek jsou ty vystupky ve forme zářezu, vytvořené az pri obrábění odlitku a ty jsou přesnější.
Kde jsou šrouby zezadu, tak je to snazší, ty si asi počítej ty čtvrtotáčky, co ti ten odlitek pustí... Stoupání závitu je dané, to je přesné až dost.
Naposledy editováno 17.07.2020 12:48:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
Ale keď si dáš pozor alebo to podložíš tak bude to zadné koleso šikmo. Choď sa potom opatrne previezť či niečo spoznáš...
... nuž a ak by si nič nespoznal tak pokojne dôveruj tým ryskám.
2 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
Kafoholik: já neříkám, že mám problém Jen mě zajímá, jak po seřízení napnutí řetězu srovnat předek a zadek do roviny Toť vše.
Ale jestli to pustíš a jede rovně, tak není stres. Oni ve finále i po okruzích jezdí někdy pěkný křivule, jak jim to sem tam spadne do kačírku...
(Časově to šlo samozřejmě naopak, všiml jsem si, že to v těch zatáčkách blbne a pak jsem teprve zoufalej hledal v čem je problém. Docela se mi ulevilo, když jsem zjistil, že to je jen špatně usazený zadní kolo.)
EDIT: Co si pamatuju, tak to ale bylo fakt hodně křivý (minimálně o jednu čárku mimo).
Naposledy editováno 17.07.2020 16:02:39
3 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
Ten vehement co jsi zde postoval se dela i v laser verzi, ale osobne mi to prijde jako desna vlovina. Nemam s tim vsak osobni zkusenost.
Nicmene par retezu jsem jiz vymenil, par zadnich kol jsem jiz sundal a nasadil a vse jen podle te vyrobcem vyrobene stupnici na kyvce.
Nikdy se krive nesjela guma, motorka nikam netahla , retez se neojizdel sejdrem.
Tak nevim nooo.
Ty ten vehement mas?
zkousel jsi nastavit kolo a retez podle stupnice na kyvce a nasledne to tim premerit o kolik je to teda vedle?
Neber to jako navazeni se do tebe, zajima me to, ale nejsem ochoten za to vyhodit prachy kdyz si myslim, ze je to k nicemu. Proto by me zajimala zkusenost nekoho kdo s tim dela.
Co se tyka kontramatek na tech stavecich sroubech, tak tam byt nemusi. Sroub nema kam vypadnout a slouzi jen k pohodlnejsimu posunovani zadniho kola protoze pouze rukama by se to delalo blbe. Ale pak uz drzi kolo na miste jeho stredova osa ktera se utahne na predepsany moment. Takze ty kontramatky by tam byly k nicemu a jeste by zavazely v pripade noveho retezu, protoze by branily moznosti vyuzit zacatek drahy pro napinani..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
2 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
Co se týče kontramatek, díky za tip, asi je tam hodím, ale koukal jsem na PartsDepot a nemají tam být
1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
cuir píše: MartasUS:
Ten vehement co jsi zde postoval se dela i v laser verzi, ale osobne mi to prijde jako desna vlovina. Nemam s tim vsak osobni zkusenost.
Nicmene par retezu jsem jiz vymenil, par zadnich kol jsem jiz sundal a nasadil a vse jen podle te vyrobcem vyrobene stupnici na kyvce.
Nikdy se krive nesjela guma, motorka nikam netahla , retez se neojizdel sejdrem.
Tak nevim nooo.
Ty ten vehement mas?
zkousel jsi nastavit kolo a retez podle stupnice na kyvce a nasledne to tim premerit o kolik je to teda vedle?
Neber to jako navazeni se do tebe, zajima me to, ale nejsem ochoten za to vyhodit prachy kdyz si myslim, ze je to k nicemu. Proto by me zajimala zkusenost nekoho kdo s tim dela.
Co se tyka kontramatek na tech stavecich sroubech, tak tam byt nemusi. Sroub nema kam vypadnout a slouzi jen k pohodlnejsimu posunovani zadniho kola protoze pouze rukama by se to delalo blbe. Ale pak uz drzi kolo na miste jeho stredova osa ktera se utahne na predepsany moment. Takze ty kontramatky by tam byly k nicemu a jeste by zavazely v pripade noveho retezu, protoze by branily moznosti vyuzit zacatek drahy pro napinani..
Také jsem to pořídil, je to mnohem snazší než brejlit na nepřesnou stupnici a stojí to pár korun. Laser jsem měl půjčený a je lepší, ale dražší. Být mechanik, pořídím rozhodně laser, pro mě toto stačí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
Mr.Dreamer píše: Také jsem to pořídil, je to mnohem snazší než brejlit na nepřesnou stupnici a stojí to pár korun. Laser jsem měl půjčený a je lepší, ale dražší. Být mechanik, pořídím rozhodně laser, pro mě toto stačí.
supr... diky za reakce a informace... citim se byti mechanikem tak to asi dam... penez do vybaveni mi lito nein ,kdyz je to vybaveni k necemu, ale desne nerad vyhazuju prachy za kramy co nefunguji.
cuir píše: supr... diky za reakce a informace... citim se byti mechanikem tak to asi dam... penez do vybaveni mi lito nein ,kdyz je to vybaveni k necemu, ale desne nerad vyhazuju prachy za kramy co nefunguji.
jj, vím že jsi mechoš. Když toho děláš hodně, tak ten laser je luxus, jen to prdneš na rozetu, má to magnet, jen s tím pootočíš, 2 sekundy a hotovo. U toho udělátka musíš vyšroubovat, sundat kryt řetězu nebo vytáhnout zrcátko při namontování dolů, přišroubovat a pak zase vše vrátit, stále je to pohodlnější než drážky, ale pokud bych nedělal jen své motorky, profesionálnější nástroj by se rozhodně vyplatil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
...ale co mě zaujalo, ty kostky hliníkové, nejsou obě stejné? Nebo máš jednu tak a druhou mak?
...už to vidím, ta pravá drží osu proti otočení.
Naposledy editováno 18.07.2020 22:22:54
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Něco kape pod motorku Aprilia SL 750 Shiver | JakTakCvak | 11 | 9.9.2024 v 18:16 CloudJumper |
Motorka chcípla uprostřed jízdy Aprilia SL 750 Shiver | Metrly | 15 | 8.8.2024 v 20:32 Metrly |
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver | Lovaisek | 2 | 11.5.2024 v 22:50 ja1 |
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver | Lovaisek | 2 | 11.5.2024 v 12:43 rob456 |
Výměna kapaliny v hydraulické spojce Aprilia SL 750 Shiver | Lovaisek | 5 | 22.4.2024 v 17:24 Gahan37 |