Zde příkládám fota stupnice:
Zkoušel jsem taky měřit šuplerou vzdálenost mezi kyvkou a tím vymezovací čtvercem, viz foto níže. Akorát otázka, jestli je kyvka z obou stran stejná.
Napadá vás nějaký spolehlivý způsob? Díky!
1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
Naposledy editováno 18.07.2020 22:45:38
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
assassin píše: A ad ten pripravek - nemam s nim zkusenost, ale podle me srovnava zadni kolo s retezovou linkou retezu, ale to fujguje jen pokud je retezova linka perfektne kolma na predni osu. Pokud ne tak sice bude retez krasne nabihat na retezova kola, ale predni a zadni kolo muzou byt pri sobe sejdrem. Staci kdyz tam da nekdo blbou rozetu nebo kolecko - s jinym offsetem.
Takže chceš říct že řetěz není v absolutní souběžnosti s osou motorky? To jako vážně ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
Naposledy editováno 19.07.2020 18:14:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
Naposledy editováno 19.07.2020 19:46:23
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
Ja si myslim, ze znacky na kyvce jsou dostatecne presne
Netvrdím ze to nefunguje, jen Že v určitých podmínkách to nemusí být tak přesné
Naposledy editováno 19.07.2020 20:13:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
kuk píše: MartasUS> rozetu mam na gumovych silentblocich a tak jde u me jakakoli presnost do haje. Videl jsem kdysi i rozetu krivou do osmy (lehce samozrejme)
Jestli myslíš ty silentbloky co jsou zakomponované ve středu zadního kola a při sundavání kola se ti to jakoby samo oddělí, rozeta od kola, a vypadnou ty 3 černé gumové patrojúhelníky tak to mám na svém GS taky, ale to s tím nemá co dělat. Při dotažení osy kola ty dvě části stejně dosednou na sebe (kov na kov) a ty silentbloky prakticky tlumí otřesy pouze ve směru otáčení kola a rozety.
1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
MartasUS píše: Harry007> s tou tyčkou na rozetu za 5tikilo to máš za minutu hotové takže žádná dovolená
co mám VFR, tak stejně takový chujoviny řešit nemusím
Nákres od ruky
Naposledy editováno 20.07.2020 13:08:37
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
assassin píše: MartasUS> Můžeme spočítat rozměrovy obvod od rozety ke kolecku. Kazdej dil ma výrobní tolerance - nejde vyrobit presnej ale je v rozmezí 10,0 a 10,2mm na konci ti vyjde o kolik v nejhorsim pripade (ze se sejdou součásti na kraji tolerančního pole) a tipuju ze to bude hezkejch par mm. Řetězu je nejaka mensi výchylka v řetězové lince fuk, beztak vetsina levnějších rozet je vystrizena takze nemají dokonale kolmou dosedaci plochu atd.
Ja si myslim, ze znacky na kyvce jsou dostatecne presne
Netvrdím ze to nefunguje, jen Že v určitých podmínkách to nemusí být tak přesné
Je to přesnější než rysky a rychlejší než rysky, takže u mě jasný vítěz. Jinak samozřejmě to dělám tak, že po nasazení jednou seřídím a pak otáčím stejně a tyčkou se jen ujišťuju, že neakumuluji chybu, protože nastavuji docela často, obzvlášť na endurech, kde ten rozdíl mezi řetězem omezujícím podvozek a řetězem, který i přes ploutvičku vyskočil z kolečka je docela malý...
Respektive tam se na XT při nastavování snažím držet ty excentry stejně, ale taky s ohledem na širší drapák, aby nedřel o výfuk a kryt řetězu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
Edit: tim zaroven rikam ze na vulich generovanych resenim se silentbloky trvam a ze je mozne ze bazmek na srovnani muze fungovat ale jistotu si zajistuji dle nejlepsiho vedomi a svedomi coz by mi bazmek principialne nemusel zajistit
Naposledy editováno 20.07.2020 23:57:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
ramlik píše: kuk> Osa je dotažena na cca 90Nm, jsou tam tři ložiska. Pokud jsou v pořádku, žádný pohyb, ovlivňující opotřebení rozety, nebo řetězu, nezaznamenáš.
Je to stažené pres vnitrni kroužky ložisek a pokud je v unaseci rozety jen jedno ložisko, tak tam nejaka vule byt muze. Ale nepředpokládá se tam jine namáhání nez Momentem v rovině loziska, takze v praxi ok, konstrukcne to extra ciste reseni neni
Tohle nema reseni,tohle je dojmologie bez logickych argumentu. Az mi skonci dovca a dorazim k motce,hodim zadek na stojanek,dam tam hodinky a zmerim rozetu jak moc se mi vychyluje. Zkusim i vuli rozety vuci ose ktera take nebude zanedbatelna pokud me napadne jak to promerit. A.ze.mam retez presne veprostred zubu rozety si nemyslim,navic pak bych nepotreboval vyse diskutovany bazmek ale.stacilo by mi oko a bylo by to presne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
MartasUS píše: cuir> jj ten bazmek sem si koupil před 2 lety a je to fakt pecka. Do té doby sem to dělal jen podle té stupnice. Je to fakt pecka a i rychlovka. Ta tyčka je dost dlouhá na to abys poznal že je opravnu souběžně s řetězem. Hraješ si jen s těma štelovacíma šroubkama a mezi tim sáhneš na průvěs řetězu atk dokola než je to na své místě. Je to tak přesné že půl otáčky štelovacím šroubem je cca cenťák na konci té tyčky. Jinak kontramatky mám i na svém GS. Myslím, že by tam měli být protože tam je možnost že se ten štelovací šroub povolí a tah řetězu bude tahat kolo dopředu. Jak sem psal , dvě matky dvě koruny a máš jistotu že se to nehne
když to takto sešteluješ, jak ti to vychází pak na značkách na kyvce(pokud je tam máš)? Nečetl sem to celé, tak snad se na to už někdo neptal...
1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
Mam zkušenost, ze i rychlici jedou to same Funkcni i nefunkcni vidlici atd - ze kola nejsou v lajne asi taky clovek pozná az kdyz je to jak rohlík.
Dneska jsem videl na servisu KTM 1090 a ve vidlici jsou vyndany vsechny planzety - tzn ta vidlice vubec netlumí a majitel si niceho nevsiml.
Ona se casto dela veda z neceho co v praxi 99procent lidi vubec nepozna
mari píše: když to takto sešteluješ, jak ti to vychází pak na značkách na kyvce(pokud je tam máš)? Nečetl sem to celé, tak snad se na to už někdo neptal...
Ahoj. Od té doby co mám to štelovátko na rozetu tak na tu stupnici vůbec nekoukám, ale po této debatě to schválně zkusím rozhodit a naštelovat podle stupnice a pak až nasadim ten bazmek a uvidim. A pak ještě šuplerou pro trojí kontrolu a dám vědět. Samo mě to zajímá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Něco kape pod motorku Aprilia SL 750 Shiver | JakTakCvak | 11 | 9.9.2024 v 18:16 CloudJumper |
Motorka chcípla uprostřed jízdy Aprilia SL 750 Shiver | Metrly | 15 | 8.8.2024 v 20:32 Metrly |
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver | Lovaisek | 2 | 11.5.2024 v 22:50 ja1 |
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver | Lovaisek | 2 | 11.5.2024 v 12:43 rob456 |
Výměna kapaliny v hydraulické spojce Aprilia SL 750 Shiver | Lovaisek | 5 | 22.4.2024 v 17:24 Gahan37 |