Zde příkládám fota stupnice:
Zkoušel jsem taky měřit šuplerou vzdálenost mezi kyvkou a tím vymezovací čtvercem, viz foto níže. Akorát otázka, jestli je kyvka z obou stran stejná.
Napadá vás nějaký spolehlivý způsob? Díky!
1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
Obávám se, že ne.
To pak nemůžeš tvrdit, že máš osy kol přesně v zákrytu nebo alespoň jakž takž.
Právě proto, že téměř okem nepostřehnutelná odchylka od všelijakých stupnic na kyvce vpravo-vlevo udělá sakramensky velkou odchylku v poloze os kol...
Doporučuju přeskoušet obyčejnů lajsňů.
Poznámka - ty (zhruba) tři desetiny v délce napínáku je čtvrt otáčky u šroubu M8 se standardním stoupáním.
To na kyvce nepostřehneš, ale v zákrytu kol ano.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
Myslíš, že poznáš vychýlení osy o 2mm? Máš představu, jak se třeba hýbe jednostranná kyvka? Nebo nějaký lovcost jekl?
Při tak krátkém rozvoru a profilu gum poznáme leda hovno.
Tím chci říct, že značky na kyvce jsou pro 99,9% jezdců naprosto dostačující měřidlo. A na svojí motce jsem se přesvědčil, že to tam nikdo nenabouchal od oka. Pokud člověk nemá oko z Kašparovy krávy a není levý, jak turecká šavla, nastaví podle toho kolo dostatečně přesně.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
ramlik píše: Zdenalbenal> chtěl jsem troufale napsat +-0,2mm
Myslíš, že poznáš vychýlení osy o 2mm? Máš představu, jak se třeba hýbe jednostranná kyvka? Nebo nějaký lovcost jekl?
Při tak krátkém rozvoru a profilu gum poznáme leda hovno.
Tím chci říct, že značky na kyvce jsou pro 99,9% jezdců naprosto dostačující měřidlo. A na svojí motce jsem se přesvědčil, že to tam nikdo nenabouchal od oka. Pokud člověk nemá oko z Kašparovy krávy a není levý, jak turecká šavla, nastaví podle toho kolo dostatečně přesně.
Tohle nemůže napsat člověk, který tu rovnou lať na srovnání kol do jedné linie alespoň jednou použil.
Radši si bude vymýšlet argumenty, kterýma by se sám před sebou ospravedlnil, že vlastně neví.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
Na závodních motorkách se kola přehazují tak často, že není čas na tak přesné srovnání. Pro závodní motorky to stačí ale na naše mrdání po silnici je potřeba to seřídit na setiny stupně
Také na závodních motorkách jsou šponováky, a těma se hýbe jenom při změně převodu, ne při přehazování přezutých kol. Provázkovou metodu spousta lidí zavrhuje, protože je pracná (ale spíš je to pro někoho až příliš velká makačka na bednu). Přiložit lať je otázka minuty, stačí mít pomocníka, který podrží motorku za řidítka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
Teď jsem v sobotu přezouval, tak esli se mě bude chtít (spíš esli si vzpomenu), přiložím schválně lať. Ovšem dopředu říkám, že motka jede rovně, zatáčí na obě strany v rámci mých schopností a protože už to mám taky za ty roky v oku (moji motku), tipnu si, že se do toho 1 cm vlezu.
...jsi spokojen? Jak říkám, poznáme leda hovno, většinou je problém v "hlavě".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
Ono taky stačí tu gumu pootočit a 0,5cm je pryč, takže taky přesnost žádnáceláněco. Kontroloval jsem to čistě ze zvědavosti, ono ty dva cenťáky jsou půl otáčky na šponováku. Ale to už se opakuju, že stejně při jízdě poznáme velké kulové. Si to vyzkoušej.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
Na autě se taky předepisuje sbíhavost +/-1mm a nikdo nezkouší tvrdit, že 5mm je ještě v pohodě, protože prostě není.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
Kohlstein píše: ramlik> Ty jsi ukázka toho, že když někdo nedělá věci správně, tak by to nemělo být ostatním podsouváno, jakože to stačí.
Na autě se taky předepisuje sbíhavost +/-1mm a nikdo nezkouší tvrdit, že 5mm je ještě v pohodě, protože prostě není.
Teď to vypadá jako kdyby výrobce motocyklů předepisoval seřízení a kontrolu souososti kol pomocí latě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
Mr.Dreamer píše: Já bych teoretiky typu Kohlstein chtěl někdy vidět na okruhu nebo alespoň někde na úzké zakroucené cestě, asi by to dodalo hodně kontextu.
5mm na délce rozvoru se poznává těžko, ale 20mm dělá v levé / pravé znatelný rozdíl. Ale zrovna teď mám kola v lati, takže ti o tom rozdílném chování při průjezdu zatáčkou moc referovat nemůžu.
Jak jsem říkal, 4mm rozdíl.
Ještě před výměnou gumy jsem měnil pastorek z 16 na 15z, takže pohyb na šponovácích byl větši, než obvykle a kdybych si dal víc záležet a lépe shlídl gumu, mohlo to být přesnější. I podle značek na kyvce to bylo znatelné.
Na srovnání jsem pootočil šroubem šponováku o půl otáčky.
1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
Bylo by poznat aj čtvrt otáčky.
Takže prd na šponováku "hodí" znatelnou odchylku kola.
Jen tak podotýkám, že jsem na silničních motorkách nejezdil, jen na enduru. A můžu tady, jsa zcela při smyslech prohlásit, že aj na takových strojích lze jakýkoliv zásah do geometrie poznat.
Nejenom co se týká třeba zákrytu kol, ale i jinýc "špeků", kerýma se dají ovlivnit jízdní vlastosti stroje.
1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
Ještě se to dá řešit tak, že si na asfaltový cestě vytvoříš kaluž vody, rozjedeš se rovně a pokud se ti podaří udělat jednu souvislou lajnu, tak je to v cajku
Tak jak to má Ramlik poštelované, tak změříš metrem a otočením řidítek nastavíš z jedné strany přední kolo rovnoběžně s latí a pak z druhé strany musí být taky rovnoběžně.
Když je rozdíl v šířce předního a zadního kola menší, tak přimáčknu lať rukou ve dvou bodech k přednímu kolu a v jednom místě k zadku, a pak kontroluju mezeru mezi latí a zadkem zadního kola. To samé udělám z druhé strany, a musí to být stejně. Když je rozdíl v šířce větší, vkládám mezi lať a přední kolo kratší destičku. Nejzdlouhavější na tom je najít a přinést správnou lať.
Naposledy editováno 29.07.2020 08:46:04
1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
Naposledy editováno 29.07.2020 21:21:00
Všecko by se mělo dělat tak nejak s nadhledem a s vědomím, že vím, co dělám.
A tým štelováním se snažit dostat k co nejpřesnějšímu výsledku - zkrátka mět jistotu (nebo pocit?) že to líp nejde.
Nicméně musím říct, že to, co sem viděl u mladýho za štafle na Banditu nebo R6ce, sem neměl ani na fichtlu, s kerým sem kdysi spadl z mostku.
Takže je dobré si neco nachystat a chvílu se s tím problémem popasovávat. Nakonec sám dojdeš na to, že to néni až tak složité...a že to funguje.
S tím házením gumy si taky zručný a inteligentní mechanik poradí, ani to nemusí vycentrovat na nulu (aj když 2mm "osmica" je dost).
2 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Něco kape pod motorku Aprilia SL 750 Shiver | JakTakCvak | 11 | 9.9.2024 v 18:16 CloudJumper |
Motorka chcípla uprostřed jízdy Aprilia SL 750 Shiver | Metrly | 15 | 8.8.2024 v 20:32 Metrly |
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver | Lovaisek | 2 | 11.5.2024 v 22:50 ja1 |
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver | Lovaisek | 2 | 11.5.2024 v 12:43 rob456 |
Výměna kapaliny v hydraulické spojce Aprilia SL 750 Shiver | Lovaisek | 5 | 22.4.2024 v 17:24 Gahan37 |