AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Verdom píše: Nějaké obrázky z VSJ.
https://verdom.rajce.idnes.cz/VSJ_2020/
Rád jsem vás kucí po čase zase viděl.
Škoda že Hruška neměl koule na to, v těch Číňanech a Indovi mít benzín a půjčit je.
Nebo je nechat alespoň navrknout.
A co bys asi tak čekal od proradné podvodnické lůzy, bratrstva kočičí pracky a dotačních vyžíračů...
Kdyby to půjčil, mohl by někdo zjistit že jsou to sice menší sráče než ty větší, na kterých byla
Vyšší míra jejich "invence" ale přesto bastly s nedůvěryhodným zpracováním a neodpovídající cenou...
Indická Jawa vypadá hezky... Něco takového mělo ale napadnout je samotné a dělat to v lepší kvalitě...
Ona ale i ta indická "kvalita" není horší než jejich vlastní dílo, ale přes veškerou ledabylost pořád spíše lepší....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: Vlasťák - to je divný že ti ferodo vydrželo tak málo. Vážíme zhruba podobně a mám na číze 477 najeto na ferodo spojku nejméně dvojnásobek..
Najezdil jsem na 477 cca 100 000km za 15 let... Ohledně spojky a primáru jsem řešil 2x vyhřáté meziplechy po uvíznutí v terénu. 1x rozpraskaný spojkový koš, 1x ojeté zuby na spojkovém koši. Lamely tam byly pořád ty jedny... Lamely jsem měnil jen na pionýru a různých automobilech..
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Třebas Verdom píše, že se mu na tem jawském Scrambleru sedí líp...je vyšší, že?
Pokud jo, tak bych- i když Pech bude tvrdit, že v té Jawě sů úplní diletanti - mohl říct, že je to schválně.
Neboť na takové motorce se předpokládá, že se bude jezdit aj v terénu. No, v terénu...
Nicméně pokud se tam vyjede, sem tam se tak činí i ve stupačkách a aby to vstávání ze sedla bylo lehčí (a rychlejší), volí se sedlo vždy o něco výš.
Na první pohled prkotina, ale tohle si mnozí piloti upravovali na svých strojích sami...oddělali koženku a vyhlodali a nebo přidali molitan (teda latex).
Asi aj proto má podobnou stavbu rámu a sedla i Sportard.
Tož tak.
Nejspise nebudu kupovat nic z toho, co tam meli, ale kdyby k tomu doslo, asi by to ten scrambler vyhral.
Edit: Jinak ta mahindra ma 293 kubiku, zatimco shineray ma 397. Navic diky te plecharine a deklovani motoru vykon na kilo bude na hranici udrzeni rychlosti v provozu. Ma vyhodu vodnika, pujde s emisema lip ladit a skrtit, ale 160-180 tisic je cenovka dost vysoka na Inda. A kdyz jsem videl ty svary, drzim jim palec, ale optimismus mi dost vyprchal. Za ty kacky to bude dost zdechlina. Leda to prekopat, odrezat katy, vymenit vstriky, prehrat palivovou mapu a vubec to cely prekopat.
Naposledy editováno 29.07.2020 14:37:02
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
zde
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Samý falešný žebra, falešný výfuky, falešný kryty karterů... Díky tomu jí nějak neumím ocenit a to nepochybuju, že technickej základ Mahindra je v pohodě
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dan250 píše: Pánové, ale Vy zapomínáte na jeden vážně důležitej fakt: má to název Jawa a tak si to nějakýho zákazníka určitě najde .
Bohužel je nová Jawa 300 CL uváděna na trh v době, kdy jsou lidé obecně opatrní s utrácením peněz. A věci zbytné půjdou teď mnohde stranou. Prodejní cena je nastavena oproti konkurenci vysoko. Když srovnám technicky srovnatelnou retro Benelli 400 Imperial, která stojí 115t, tak nevím proč dávat 35t navíc za Jawu. Tady už to chce opravdu velké srdce a malý rozumPrý je to navíc tvrdé, pro průměrného Evropana malé a nepohodlné.
Raději bych dal přednost Jawě 350 OHC, která je větší, výkonnější, vzduchem chlazená bez zbytečných serepetiček.
K lepšímu vizuálnímu dojmu potřebuje pár úprav, ale furt je to lepší a lacinější motorka.
Nicméně ať je Bullet sebevíc bídný, je sám sebou... To mu prostě nelze upřít. Není to převlíkačka čehosi na cosi, je to prostě Bullet... Už 70 let je to Bullet.... A to může být pro milovníky tradic zásadní...
elevator píše: Bohužel je nová Jawa 300 CL uváděna na trh v době, kdy jsou lidé obecně opatrní s utrácením peněz. A věci zbytné půjdou teď mnohde stranou. Prodejní cena je nastavena oproti konkurenci vysoko. Když srovnám technicky srovnatelnou retro Benelli 400 Imperial, která stojí 115t, tak nevím proč dávat 35t navíc za Jawu. Tady už to chce opravdu velké srdce a malý rozum
To je přesně ono... Velké srdce a malý rozum... Je to slabá motorka za hodně peněz. A platí to pro všechny modifikace. Jsou slabé výkonem, zpracováním i tím srdcem.
Indo Jawa je dobrý nápad, nicméně je to wergl v provedení: "Čím dál - tím lepší...." Z deseti metrů super, z pěti budiž, ze dvou je to noční můra a denní běs padne-li zrak kamkoli pod sukně..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
elevator píše: Bohužel je nová Jawa 300 CL uváděna na trh v době, kdy jsou lidé obecně opatrní s utrácením peněz. A věci zbytné půjdou teď mnohde stranou. Prodejní cena je nastavena oproti konkurenci vysoko. Když srovnám technicky srovnatelnou retro Benelli 400 Imperial, která stojí 115t, tak nevím proč dávat 35t navíc za Jawu. Tady už to chce opravdu velké srdce a malý rozum
ale prdlačky, lidi prachy mají a budou je utrácet, když na za Jawu tak jinde. To bylo fňukání, ale už zase jich muselo tisíce ke slanýmu rybníku s kufrem paštik a jinam. A kolik se těch opatrných měsíce válelo doma za peníze?
Naposledy editováno 30.07.2020 21:32:59
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
edit - na šutr ztvrdne ten z velkokrámu kde mají "pekárnu" která je ale spíš pakárnou - pečou z rozmrazeného polotovaru...fujtajxl....jedlý to je ten den kdy se to koupí, druhej den už ne. Tady se prostě o dobrej chleba nezavadí co u nás ve vsi v lednu zavřel krám pan Veselý a nastoupila do krámu Jednota. Veselej bral chleba nevím odkud, kterej byl výbornej. Tak se ho snažím napodobit.
Naposledy editováno 30.07.2020 23:57:45
Minulý týden přivezl kamarád ukázat nový strojek.
Za 105 tyček rovnou ze salónu.
28km na budíku, z toho 26km jeho, když si motorku 2x půjčil na zkoušku
Motorka krásně provedená, samolepky tvarované, nádrž zakrytovaná plechem (drží magnetický nádržbágl)….opravdu pěkně provedené sedlo s vyšitým logem stroje a italskou vlajkou
Krásná motorka, i ze dvou metrů i méně . Člověk z něho nemá pocit, že byl ojebán.
http://www.motoforum...-1948-sport-classic/
Naposledy editováno 31.07.2020 01:01:07
Horší je, že se z týnce stává maloseriový výrobce. Už za únor před virem měli cca 80% pokles produkce (že by už Kuba nechtěla dvoutakty) a nyní v něm setrvávají, i když dorazily shineraye na dodělání. Jestli nezapočítají 200ks podzimních indek, těžko překročí 500ks roční produkci. Že za loňský rok vykazují opět ztrátu 15milionů kč už ani nepřekvapí (holt chtějí ten prodělečný litr představit za každou cenu). 7mil. dotace na elektrokoncept jim už nepomůže. Shineray na euro5 asi nepůjde, tak asi budou překupovat jinou čínu (přes argentinu).
Naposledy editováno 31.07.2020 10:26:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: No co, zasadíme erteple, zelí a mrkev a nějak přežijem. Chleba už stejně peču od koronáčka raději doma než bych dlabal ten z krámu co zplesniví třetí nebo čtvrtej den...nebo druhej den ztvrdne na šutr...
edit - na šutr ztvrdne ten z velkokrámu kde mají "pekárnu" která je ale spíš pakárnou - pečou z rozmrazeného polotovaru...fujtajxl....jedlý to je ten den kdy se to koupí, druhej den už ne. Tady se prostě o dobrej chleba nezavadí co u nás ve vsi v lednu zavřel krám pan Veselý a nastoupila do krámu Jednota. Veselej bral chleba nevím odkud, kterej byl výbornej. Tak se ho snažím napodobit.
Domácí chleba z kvásku je super, taky jsem ho dělal, neni to nic složitýho, kvásek to byl takovej domácí mazlíček, dycky jsem ho nakrmil a on si radostně bublal
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |