Nedá mi spát otázka jaký je rozdíl mezi řadovým a Včkovým 4 válcem. Jedná se mi asi spíše o vlastnosti výkonu a momentu, točivost.... Jediné co jsem dohledal na internetu, že co do šířky je Včková konstrukce užší.
Děkuji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
véčko má oproti řaďáku menší stavební šířku, V je také výrobně komplikovanější a dražší.
Průběh výkonu, krouťáku, otáček lze dohledat pro každý motor, nelze paušalizovat R4 vs V4.
Liší se průběh zapalovacího (pracovního) cyklu jednotlivých válců v poměru k otáčkám klikového hřídele.
Toto se liší a dělá to u V4 ten "charakter" a jiný zvuk. Přesazením klikového hřídele lze dostat charakter V4
z řadového motoru za menší náklady než z V4 (ale pořád při větší šířce motoru) - viz R1 od 2009 atd...
kerut píše: assassin> tak hlavne od 5 tisic vejs uz je nejakej moment setrvacnosti spis na skodu.. von ten zakon setrvacnosti plati i obracene, nejen pri udrzovani otaceka ale i pri roztaceni do otacek spis pro vyvazeni v otackach je to podstatny, ale vyvazit ctyrval vecko nebo radak neni takovej problem, jednovalce to maji horsi
to by mohl vypravet treba yoshboy - na TLR nechal sundat na setrvaku (ne primo na klice) asi 2kila a motorka pak jela vyrazne hur
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Normik píše: je také výrobně komplikovanější
ani nemluve o komplikovanosti nasledneho servisu, to ctyrkilo to je jak hrabat se v hodinkach,.. v tomhle směru zlatej AŠ-62Assassin> však tele točí dost pod deset na max mk ne ? ubirat hmotu ma smysl u jecicih malejch vicevalcu, a samozrejme ze to pak nepojede dole uplne stejne jako s pruchozim vejfukem ale to se lidem vetsinou dost tezko vysvetluje samozrejme ze jsou pak extremy, lodni modelarsky motory mivaji externi setrvaky, ale tam jsou uz ty "klicicky" fakt brutalne lehoucky,.. vseho moc skodi a vseho malo taky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
kerut píše: ani nemluve o komplikovanosti nasledneho servisu, to ctyrkilo to je jak hrabat se v hodinkach,.. v tomhle směru zlatej AŠ-62
Assassin> však tele točí dost pod deset na max mk ne ? ubirat hmotu ma smysl u jecicih malejch vicevalcu, a samozrejme ze to pak nepojede dole uplne stejne jako s pruchozim vejfukem ale to se lidem vetsinou dost tezko vysvetluje samozrejme ze jsou pak extremy, lodni modelarsky motory mivaji externi setrvaky, ale tam jsou uz ty "klicicky" fakt brutalne lehoucky,.. vseho moc skodi a vseho malo taky
TLR bude mit spicku kroutak nekde kolem 7,5krpm
ty jsi psal o 5krpm a momentu setrvacnosti na skodu - popravde ani nevim proc, protoze my jsme predtim neresili pridavani a ubirani, ale rozdilne momenty setrvacnosti klik u motoru R4 a V4 ( nekdo teda R4 vs V2)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
...kazda vec ma svy navrhovy parametry, odlehcovat kliku na litrovym dvouvalci je samozrejme pitomost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
kerut píše: assassin> psal jsem ze od peti vejs uz to muze byt spis na skodu, ne ze vsechny motory co tocej byt jen fous pres pet tisic nemaj mit tezkej setrvacnik
...kazda vec ma svy navrhovy parametry, odlehcovat kliku na litrovym dvouvalci je samozrejme pitomost
Ten fous je 2x tolik, ale nebudem se trapit detailama, tady stejne nikdo odlehcovani setrvacniku neresil...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
kerut píše: assassin> 2x ? to zvladne utocit 10000 a nevyskocit z ramu ?? (podle katalogovejch udaju je optimum, tzn nekde mezi max mezi krouakem a max vykonem, kolem 8 tisic ne ?) ...asi se shodnem ze tele nema motor postavenej na otackach, a snizovat hmoty ma smysl spis tam kde se objem nahrazuje otackama.. + souhlas ze je to zde fuk..
Tele ma v kategorii v2 1000 temer nejvyssi vykon - u verze R je to 135k - tzn podobne jako novejsi RSV, 999s atd a ty kone tam nejdou dostat jinak nez otackama, ta motorka pod 7k moc nejede, 7500 je max kroutak, 9500 je max vykon ... kdyz jezdim svizne jedu 7 az omezovac porad sem tam ... to neni sv650
Co je lepší než V2 -- V4!! V4 skoro kombinuje vlastnosti motoru V2 spodek +střed -nahoře umírá -(neplatí pro dnešní motory např KTM ..) a točivost až 14tis ot jako řadové 4 válce ,ale bez gumového a jemného spodku .(hlavně 600 ,litry lepší ).
Naposledy editováno 19.08.2020 10:10:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
kerut píše: assassin> OK, tak to formalne posuneme nad 9,5k i kdyz asi oba vime jak je to myselny... co se tyka telatka tak ale cumim, to uz musi byt hukot dva pullitry na desiti tisicich, to verim.. ze nejde pod 7 je mi ale divny, ze pod 7 netahne moje vfr s minivaleckama je v celku pochopitelny, ale takovejhle motor by mel tahnout uz o spoda,..
Jestli tam litaj dva půllitry nebo jeden uz je asi jedno - ty 450 mi točí jeste vic
On kazdej si pod pojmem jede/nejede představuje neco jineho. Nez VFR 400 to nejspis bude tahat vic vsude...
Kazdopadne, jak uz jsem psal, řešil se tu obecne průběh v4 vs r4 - coz si myslim, ze zobecnit nejde - a tak nejak nerozumim proc jsi to zacal komplikovat teoriema o odlehcovanj kliky.
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Ja sazet nebudu, to bych prohral
Naposledy editováno 19.08.2020 23:10:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
no vychazelo by to se zdvihem tlr/s (schvakne jsem kouk do motokatalogu) na pistovku kolem 32, a to je uz fakt hodne hodne moc.. (samozrejme ze je to neporovnatelne rypnuti, vykon 400 ten dvouval bude mit na par tisicich, s nadsazkou kusek nad volnobehem, to je jasny.. )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Freedom prisel o stranku zpet s porovnanim momentu setrvacnosti kliky u v2 vs r4 - a ja mu na to jen napsal, ze tu od zacatku resime r4 vs v4 ... tot vse
Naposledy editováno 19.08.2020 23:22:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
kerut píše: assassin> ajo, mas recht nacelniku, a ty jsi reagoval az na me.. beru zpet uz ani nevidim na vlastni voci, nejvyssi cas dat kafe a zalehnout..
Tak ono je to celkem fuk, uz z toho zadani nemohlo vzejit nic jineho nez ruzne roztrzky
Pijes kafe abys usnul? Mas taky rezistenci na kofein jako ja?
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Z principu, big bang by měl mít hmotnější setrváky, aby to ten big bang absorbovalo, ale pak to líně akceleruje. Nebo se setrváky odlehčí, ale tím motor akorát trhá zadní gumu na cucky.