Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50
kerut píše: ....a v druhem pripade (krejzo ) vznikne prvni ta porucha, nerovnovaha, ta zatlaci pres zminenou geometrii na kolo resp rizeni, rzeni se pohne taky opacnym smerem nez je vnesena porucha, ALE ne proto ze by motorka chtela zatocit, ale protoze se snazi tu poruchu vyrovnat (proto je ta geometrie takova je, kdyby nebyla mirne autstabilni neuridili bychom to)
..no, stejne to nikdo nepochopi, pulka bude vyrusovat a druha v tom uvidi kouzlo, ale coz hrachu je dost...
Jo, motorka se snaží poruchu vyrovnat tím způsobem, že zatočí. Netuším, kam na tohle chodíš
Když už jsi u poruchy, tak i pohyb předního kola je pro ni porucha a po zatlačení do řídítek a následném uvolnění má tendenci se srovnat/zbavit se poruchy.
Přední kolo se prostě hne nejdříve na opačnou stranu než je náklon zadního kola a poté se srovná, bez ohledu na místo vzniku poruchy.
Srovnání tak není a nemůže být instantní v okamžiku, kdy k poruše dochází. To se děje až po vzniku poruchy. Ale v tu dobu je již přední kolo otočeno na jednu stranu.
Máš soustavu dvou částí motorky a bez ohledu na vznik poruchy se tyto dvě části navzájem ovlivňují.
Tření gum v náklonu.... Při jízdě rovně asi tření gum neexistuje.
Těžký výfuk nebo rozdílná poloha zrcátek má vliv na na oskákané gumy..... Nedej bože, abys měl na jedné straně helmy intercom.
2 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu
Tak si puč od zedníků kolečko, to je na testování ideální.... Jednak reaguje na náklon kupodivu stejně jako motorka, a pak tam lze i pozorovat jak se odvaluje kolo v náklonu.
Nic, kašlem na to, pro jízdu není nutný vědět jak to funguje...
Chlastat taky umim a nevim jak se to pivo dělá...
Ale jo, budu hodnej a jeden případ ti vysvětlím.
Když je motorka na vrcholu křivky výkonu motoru a více se z něj už nedá dostat, nepomůže zvyšování otáček. Maximální výkon totiž nebývá na maximu otáček motoru, ale při trochu nižších otáčkách, potom výkon klesá.
V zatáčce do toho promlouvá tvar motocyklové pneumatiky, který má na krajích menší obvod. Tudíž při stejných otáčkách ujede menší vzdálenost nebo-li jede nižší rychlostí. Pokud tedy v otáčkách, ve kterých je maximální výkon, motorku zatočíme, dojde ke zpomalení, protože zvýšení či udržení výkonu zvýšením otáček již není možné.
Řešení je dost jednoduché.
Naposledy editováno 28.08.2020 20:00:43
2 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu
ohledne priciny zpomaleni bych byl opatrnejsi, myslenka v celku spravna a trefna, nicmene bude tam napr. i hodne prokluzu (urcite vic nez pri jizde rovne)... co bude mit vetsi vliv si urcite netroufam z hlavy nastrelit...
1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
reakce je sila, kdyz vystrcim ruku, prekonavam dejme tomu nejakou tihovou silu ale ta pusobi kolmo k zemi, a dal uz jen odpor vlastniho tela a odpor vzduchu,.. vzduch pri rychlosti vytrkovanbi ruky tak moc velkej odpor nema, takze vytrcenim ruky skutecne zapusobi na me telo reakce opacneho smeru... a bude v radu milinewtonu
kerut píše: divny ze nemci nepadali pri pozdravu na zada
Tak oni při tom většinou nestáli na zadní hraně podpatků, navíc v labilní poloze
Proč bys někam vystrkoval ruku? Tou držíš řídítka, ne? Pro vysednutí do zatáčky musíš přemístit už docela značnou část těla, takže ta reakce rozhodně nebude mít předponu mili
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
kerut píše: vilemx> divny ze nemci nepadali pri pozdravu na zada
reakce je sila, kdyz vystrcim ruku, prekonavam dejme tomu nejakou tihovou silu ale ta pusobi kolmo k zemi, a dal uz jen odpor vlastniho tela a odpor vzduchu,.. vzduch pri rychlosti vytrkovanbi ruky tak moc velkej odpor nema, takze vytrcenim ruky skutecne zapusobi na me telo reakce opacneho smeru... a bude v radu milinewtonu
DOcela mne to baví. Ale pokud jsou to milinewtony, tak by asi plachetnice nejezdily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Krejza píše: kerut> celá tvoje existence je založena na potřebě vždy s někým nesouhlasit, co?
Já si myslím, že mu křivdíš… Kerut je vědec a trpí, když se problém zjednoduší tak, aby porozuměl i laik. Sranda je, když to čtu, že vlastně oba říkáte totéž, jen každý jiným jazykem!
Já to znám od svého syna, doktoranda chemie, když se mi snaží vysvětlit něco ze svého oboru. To je vidět vyslověně fyzická bolest, když musí něco zjednodušit, abych mu aspoň trochu rozuměl! Takže tady Kerut zavléká závleky kola a další… a tím vůbec nechcu říct, že to s problematikou nesouvisí.
PS: Nerozumím mechanice, ani neumím jezdit!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Jinak ještě když sem byl mladý a blbý což sice některé věci se i za ty roky nezměnili tak jsme zavařili na kole řidítka a věřte nebo ne zatočit vážně nešlo a ani náklonem když si matně vzpomenu tak většinou každej natom hodil hubu
Naposledy editováno 29.08.2020 12:33:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Asi bys mel zajet někam na kurz čoveče...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Vilem> pri vysedavani zvednu zadek cimz pusobim na stupacky vicemene kolmo k zemi, a posaim ho o kousek bokem, tim na ram opravdu zadnou silou nepusobim.. ty si to pletes se situaci kdy sedis vedle krabice (vezmeme to zjednodusene) a odstrkujes se o tu krabici, pak samozrejme pusobi stejna sila na tebe i na krabici...
Naposledy editováno 29.08.2020 13:18:43
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
kerut píše: vilemx> a o riditka se nemas co opirat, ta jsou na rizeni
Teď si lámu hlavu jak to děláš při prudkém brždění, se vždy před jízdou přilepíš za kombinézu ne?