Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
nenapada me jak to lepe vysvetlit, popsat, chuze nebo lepe beh, to je hodne podobny, kdyz pobezis jen nohama pobezis relativne pomalu, kdyz zapojis horni cast tela pobezis rychleji ale boty (grip) mas furt stejny, v druhem pripade budes rychlejsi protoze se "opiras" o dynamiku tech pazi kteryma kmitas proti pohybu.. a stejne tak kyz se nadlehcis na sedle a posunes do strany tak prakticky nepusobis na motorku/ram, sve telo nadlehcis nohama smerem kolmo k zemi/stupackam a posouvas ve fazi kdy je dynamikou toho nadzvednuti odlehcene.. fakt to zni krkolome ale funguje to jinak nez kdbych sedel a kolenem nebo rukou se odtlacil do strany od nadrze...
1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu
schvalne zkus se na houpacce nebo na koleckovych bruslich na rovnem hladkem povrchu zhoupnout jen pohybem nohou (bez svihnuti, jen premystenim, a pak schvalne se svihem v rycholsti) ci rozjet jen pohybem pazi nebo trupu
Cílem není držet se jenom nohama, to je zase jedna ze zjednodušujících generalizujících hlášek. Ano, než nechat spodek těla volný a držet se jenom rukama, je opravdu lepší zapojit spodek těla. Ale to neznamená, že to 1. jde udělat stoprocentně, 2. je cílem při brzdění. Cílem je ubrzdit co nejvíce na co nejkratší vzdálenosti a zároveň odbrzdit v co nejvyšší rychlosti pro následný průjezd zatáčkou.
Tohle a mnoho dalšího jsou věci, o kterých teoretik nemá ani potuchy. To je přesně důvod, proč se mu směju. Má svoji jedinou teoretickou pravdu, která ale není aplikovatelná v praxi v úrovních, které tu tvrdí. To by se ještě dalo pochopit, kdyby se tu pravdu nesnažil tvrdohlavě cpát lidem, kteří mají mnohem více zkušenosti s reálným chováním motorky.
Naposledy editováno 30.08.2020 02:29:04
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Krejza píše: kerut> já se ti jen směju, kam až jsi schopen ve své nezkušenosti zajít a trvat na své teoretické zaslepenosti, přes kterou nevidíš, co je přímo před tebou. Kdyby to bylo jednou, dvakrát. Jenže tohle je tvůj obecný problém, jak tě sleduju ze všech tvých diskuzí.
Hodit Krejzu do beztíže a pak by se divil, jak by se při hajlování točil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Naposledy editováno 30.08.2020 10:02:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Vilem> vsichni kdo davali pri mechanice pozor to ale vedi jak jsem psal, vezmi si koleckovy brusle, a zkjus se rozjet jen pohybem pazi nebo trupu, schvalne
1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu
nerad tu mechaniku jizdy na motorce resim, ono je to pomerne slozita problematika, hlavne na predstavivost. clovek co jezdi dela veci co si ani neuvedomuje, ze je dela a tezko se to dava do kontextu odborneho textu kterej si nasledne precte. Takze bych ty detaily asi tolik neresil a soustredil se na to co je pro bezneho pilota dulezite pro to aby dobre motorku ovladal.
Stejne tak mam zkusenost, jak se chova kolo, lehka a tezka motorka, kdyz nesedim jen na prdeli, ale neco na nich aktivne delam.
Takze pokud na ni sedim v ose, motorka jede rovne, vse je vyvazeno. Abych vysedl do prava (akce), motorka diky reakci dostane silovy impuls a vychýli se doleva.
Pokud jsem vysednuty silnicarsky do zatacky a uklouzne mi to, tak uz nemam takovou sanci se vratit, protoze snaha o priblizeni se k motorce vyvola silu, ktera ji posle do jeste vetsiho naklonu. Muzu to resit jen velice omezene, oproti moznostem endurackeho stylu to je bida.
Kdyz naopak vysednu po bahnacku, tak navrat na motorku v pripade podklouznuti vyvola silu, ktera motorku zveda.
Naposledy editováno 30.08.2020 17:53:19
2 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu
vilemx> jeste me napada vzit to z druhe strany, celkem spravne jsi uvedl Archimeda, tak to vezmeme opacne, motorka bude ta zeme, a kde vezmes ten pevny bod aby jsi na ni, svym pohybem zapusobil silou ? uz je to jasny ? opiras tou rukou (zadkem, telem..) se jen o vzduch, ne o zed vedle motorky, snad je to jasnejsi.. takze reakce tveho pohybu na moto bude umerna jen aerodyn. odporu posouvajici se casti tela..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Pokud by ruzne vyosovani tela nemelo na motorku/kolo vliv a neslo tak pracovat s rozdilnou hybnosti a setrvacnosti stroje vs. tela, tezko by existoval treba nejaky trial, ktery je na tomhle principu zalozen. Ten jsem sice take jezdil, ale rad se priucim
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Naposledy editováno 30.08.2020 18:14:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Stev píše: kerut> ty kdyz vyskocis absolutne rovne nahoru ze zeme, tak umis spadnout zpatky tezistem o nekolik centaku vedle nez si byl?
zalezi na definici inercialni soustavy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
no a samozrejme ze pokud by ses soupal po sedacce, pak tam bude jeste treci odpor mezi sedackou a tvoji hmotnosti, a ten uz bude radove vetsi, to je jasny.
no, a stejny to bude s odporama v kloubech/svalech, kdyz ten pohyb provedes "staticky" jen do boku, budou zatizene takze se tam nejaka podobna reakce (jako pri uvedenem treni prdele o sedlo) vyskytne, a prenese do stupacek/ramu, ale pokud to udelas (jako clovek) dynamicky, preneses do stupacek podstatne vetsi silu kolmo k zemi (ktera nas ale v tuhle chvili nezajima, neresime tlumice atd.. nybrz stranovy pohyb) ale za odmnenu uz prekonavas prakticky jen ten odpor vzduchu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
E: btw vis jak funguje padlova mechanika rc heli ? malou silou natocis padlo, na nem vznikne sila aerodynamicka a osa tahla touto vetsi silou se natoci list... je samozrejme vic podobnych prikladu "zesilovace".. proste minimalni silou vytvoris jinou radove vetsi.. beznej princip
Naposledy editováno 30.08.2020 19:06:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Tak to by mne zajímalo, jak u heli funguje pádlo jako zesilovač pro rotorový list. Pádlo funguje na klopení a klonění a s rotorovým listem nemá nic společného. Rotorový list zajišťuje vztlak, aby heli letěla a proti jeho pohybu působí ocasní vrtulka. Nějak začínám pochybovat o tom vysvětlování těžké teorie.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Craymadape píše: kerut> Tak to by mne zajímalo, jak u heli funguje pádlo jako zesilovač pro rotorový list. Pádlo funguje na klopení a klonění a s rotorovým listem nemá nic společného. Rotorový list zajišťuje vztlak, aby heli letěla a proti jeho pohybu působí ocasní vrtulka. Nějak začínám pochybovat o tom vysvětlování těžké teorie.
nevim teda co hulis, ale musi to bejt slusnej matros.. videls nekdy jak ta mechanika vypada, a jak funguje ?
E: ale je teda fakt, ze jsi se (byt ironicky) defakto zeptal, takze:
deska rizeni za kterou kterou tahaji serva se nataci (cyklika) a zveda (kolektiv), potud doufam chapeme.. tim natacenim hybe pres tahla padlama, ale protoze musi fungovat i kolektivni rozeni a padla jsou spojena pevne osou, tak by to nefungovalo bez kompenzatoru kolektivu, to je ta vec na ktere vysi prepakovani a cela se posouva po hrideli rotoru nahoru a dolu.
-kdyz se deska rizeni zvedne cela, zmeni se pres prepakovani (zablokovane z druhe strany prave pevnou osou padel) uhel obou listu, bez oheldu na jejich aktualni polohu (uhel otoceni rotoru)
-kdyz se deska natoci, natoci se pres prepakovani uhel padel (kompenzator se neposune, nema k tomu duvod), osa padel se cela natoci kolem cepu (btw uz kvuli tomuto stupni volnosti je snad totalni nesmysl myslet si ze padla hybou vrtulnikem ne ? ale co uz..) a tohle natoceni pres prepakovani zmeni uhly nastaveni listu ovsem tentokrat uz v zavislosti na jejich aktualni polohu (uhlu otoceni rotoru) ...proste na jedne strane "rotoroveho disku" je vztlaku vic a na druhe strane mene..
u bezpadlovky jsou listy propojene primo na desku rizeni, coz ma dve nevyhody, jednak to neni uplne luxusne riditelne (v modelovem meritku), a druhak musi serva tahat celou vahu heli, takze musi byt relativne silna..
Naposledy editováno 31.08.2020 20:57:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Příklad 1: Uvést porušení soustavy pouze u vysednutí, ne u zatlačení na řídítka.
Příklad 2: Nějakou dobu zpátky v jedné z předchozích diskuzí tvrdil, že při vysednutí nedochází k pohybu řídítek. Teď už to automaticky uvádí, došel k pochopení.
Příklad 3: Ta jeho plachta a ruka - to je příklad tak úplně mimo, až pochybuji o jeho zdravém rozumu.
Tvoje poslední věta je něco, co upravuji roky tak, aby to bylo co nejsrozumitelnější. Už jsem si našel svůj způsob a asi celkem funguje, pokud lze soudit z reakcí ostatních.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Craymadepe> to pochopeni je vec uhlu pohledu (viz krejza o vetu vejs..), ale samozrejme pripoustim ze opravdu nejsem pedagog ci vysvetlovac, to jo...