1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Hanz.D. píše: dave-lister> a který to jsou?
Vyvoskoval jsem rám a ty držáčky na nádrži.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Jednoduše jsem si to nemohl v sobě nějak obhájit a taky nemám moto jen jednu a zvažoval jsem vyměnit Speed Tripla za Tuono
Dopadlo to tak, že jsem si přivezl z D 2016 litrového Stroma. Určitě je Afrika krásnější a víc do offu. Ale sehnal jsem ho za krásnou cenu a hlavně mi ta motorka sedla posezem. Dal jsem na ní letos 15tis km a to byly jen 2 menší dovolené.
A co bych volil dnes - myslet to vážně s víc off, tak 790R (normálně verze je nonsense podle mě) + rally paket, případně 700 Tenere. Podle toho, jaké bych měl s offem plány. To jsem nakonec ale vyřešil s WR250R a to už je zase taky trošku něco jinýho. za 400 tis bych volil 1290, protože to prostě jede jak kráva. Pořád si ale myslím, že je Afrika krásná a při vhodné kombinaci zamýšleného on a off ježdění, je pro spoustu lidí ideální. A taky asi musíš mít srdce házet o zem něčím za tolik peněz a to já nemám
Sorry, je to takový delší nesourodý text, psal jsem to, jak to přišlo.
Naposledy editováno 01.10.2020 15:04:38
Proč to píšu - podívej se na ceny na inzerci. Sorry, nedokážu si v sobě obhájit koupit rok až dva jeté motorky s 10tis km za cenu jako se prodávala nová. A starší model 2016 s lankem na plynu bych nechtěl.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Tak sháním něco spolehlivého. Dívám se i po novem stromovi 1050XT i ta KTM 790 adventute ale ne R ta je moc "vysoká"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Oproti spouste motorek ma pro me Strom dve vyhody - je na nej vazne spoleh. To je pro cestovani dulezite. A sedi mi ergonimii.
A taky se da ojety sehnat za vyznamne lepsi penize nez ojeta Afrika.
790 bez R nedava smysl.
Animals21 píše: Metric: proto je tam v zavorce to AS jako Adventure Sport.
Oproti spouste motorek ma pro me Strom dve vyhody - je na nej vazne spoleh. To je pro cestovani dulezite. A sedi mi ergonimii.
A taky se da ojety sehnat za vyznamne lepsi penize nez ojeta Afrika.
790 bez R nedava smysl.
S tou poslední větou naprostý souhlas
Strom je určitě dobrá motorka, s kroutakem ktery ma maximum myslím v nejnižších otáčkách ze všech cendur
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Nevím, jaký máš rozpočet, ale vyzkoušej určitě Multi(e)strádu 950, Tigry XR i XC, na mě udělal obrovskej dojem Tiger 1200, ale mohl by ti dobře sedět i bawor 800-850 (fakt nevím, co ten rozpočet). Capo je taky výborná motorka, navíc to není tuctovka. Je toho dost myslím.
Naposledy editováno 02.10.2020 07:42:32
Animals21 píše: maximum krouťáku je už na 4tis otáčkách
Musím Ťa opraviť - to platilo pre 1000ku (teda do minulého roku). Nový má max. v 6000. (Pre porovnanie - AT má v 6250.) Ale ťahá dosť.Inak pekný zoznam motoriek na testovanie, ja by som možno ešte pridal Super Ténéré, ak nie si príliš vysoký (je dosť malá). Pokiaľ nechceš jazdiť mimo cestu, ešte asi aj Versys 1000 - z tých motoriek, čo som testoval (takmer všetky 800-ky a 1000-ky) mi najviac sadli práve Versys a Multistrada (950). Na Versyse sa ale nestálo tak pohodlne.
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Když si najdeš grafy průběhu výkonu a kroutícího momentu pro Stroma od roku 2014, tak zjistíš (ty asi víš), že od 4000 do 7000 otáček je krouťák víceméně na maximu, což je to, o čem tu mluvíme. To je prostě luxusní naladění motoru. Některá měření ukazují maximum opravdu už ve 4tis, některá ukazují ve 4tis cca 95% a těch tebou zmiňovaných 100% je v 6tis. Ale to jsou naprosto minimální a prakticky nepodstatné rozdíly. A viz obrázek, někde na motorové brzdě naměřili max v oněch 4tis.
1050 už je bohužel uškrcen další Euro normou.
Průběh kroutícího momentu Afriky není tak plochý jako u Stroma a přestože je ten motor příjemnej, je takovej točivější. Jak podle grafu, tak reálně - najel jsem na ní asi 2000km. A taky se opět bavíme o litrové Africe. Tak jsem to z výběru Trafiky chápal.
Btw. jak jsi spokojen s Tigrem? Já osobně byl zklamaný, ten motor jakoby nejede a musí se dost točit. Navíc do offu je jeho naladění taky dost nevhodný. Ale jsou lidi, co s ním objeli svět, takže to jsou asi jen mé pocity
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Animals21 píše: tebe hodně baví naprosto malicherné opravovaní lidí, viď?
Je mi ľúto, ak som sa Ťa dotkol, ale nenapadlo mi, že by si sa mohol uraziť.Na tých starých je to pochopiteľne tak, ako hovoríš. Tu je graf z testu Motorradu, síce im tam ukazuje špičku v 6700, ale už v 3800 je to možno percento-dve pod tým:
Je tam vidieť aj tá Afrika, že má v stredných otáčkach špičku, ako hovoríš.
Animals21 píše: Btw. jak jsi spokojen s Tigrem? Já osobně byl zklamaný, ten motor jakoby nejede a musí se dost točit.
Pre mňa to nie je vada. Podľa môjho názoru mal aj v nízkych otáčkach dosť výkonu a bol plynulý, naopak Afrika mi prišla ucukaná. Ale môžem potvrdiť, že lepšie ide, keď sa vytáča.Animals21 píše: Navíc do offu je jeho naladění taky dost nevhodný.
To už vada je (pokiaľ teda jazdíš off), ale 900-ka mi v tomto príde lepšia. (Stále je lepšia v 2. polovici otáčkového spektra, ale dá sa používať aj na spodku.)Inak ergonomicky aj odpružením lepší ako konkurencia, aspoň teda tie staršie modely, teraz je v tej kategórii pretlak a 900-ku som si už nekúpil. A s výnimkou nutnosti čistiť teleso škrtiacej klapky, pretože po istej dobe off jazdenia sa zanieslo a chcípalo to na voľnobeh, som s ním za cca 50 tis. km nemal problémy. Počul som, že to bola vada len 1. generácie (2011-2015), ale to nemôžem potvrdiť.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Naposledy editováno 02.10.2020 14:47:52
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Jenže jednak je to práce navíc, ke všemu ovlivněná šikovností testera správně citlivě přidávat zlehka plyn (i když v době palivových map a el. plynů asi zbytečná obava). A také moc lidí nezajímá porovnání, jak je motorka hodná nebo zlá při pomalé jízdě. Nechávají se překvapit, až se na ní projedou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
vilemx píše: Metric> Mně na drtivé většině grafů štve, že začínají až někde kolem 2.500 otáček. Přitom značná část lidí jezdí na (c)endurech v terénu (pokud tedy v terénu vůbec jezdí) na bubláka mezi volnoběhem a třemi tisíci - tedy pokud to naladění motoru vůbec dovolí, aby nevyskočil z rámu.
Čteš mi myšlenky, jediná Afrika vypadá, že se nelekne pomaloučkých technických sekcí. U Storma a Strady to chápu, ty tíhnou více k silnici, ale u KTM je to trochu zklamání. Musím dodat, že jsem 1090 nikdy nejel, takže třeba graf neříká všechno, ale myslím si, že třeba 950 by kolem 2000 vypadala lépe, ta se technické jízdy nezalekne .
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
OLEJ, olejovy filter, vzduchovy fil... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | robozaho | 71 | 25.8.2024 v 12:20 DZARDINO |
Spojka CRF 1000 rv2019 Honda CRF1000L Africa Twin | Zbyněkl | 4 | 11.8.2024 v 20:15 Fratr |
Crf1000L servis na 20tis Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 22 | 24.7.2024 v 19:21 Juraj22 |
pneu na Africu Honda CRF1000L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... | AfricaXena | 30 | 8.7.2024 v 10:38 fanda5 |
CRF1000L - seřízení vůle ventilů [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | MirSe | 68 | 25.6.2024 v 08:57 DZARDINO |