Naposledy editováno 05.01.2015 18:54:21
1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11
elektroinstalace na V11 patří k vrcholným dílům italské elektrotechnické školy, složitější zapojení snad neexistuje na celé zeměkouli.
Máš barevné schéma? Když ne napiš mi do SMS tvůj email, pošlu ti to.
Na kontrolku dobíjení (a taky tlaku oleje+brzdové spínače) jde plus z 10A pojistky č.5 přes startovací relé a světelné relé, k "uzemnění" slouží světle modrý vodič na relé.
Dále je ve hře spínací skříňka a pojistka 10A č.4 pro aktivaci světelného relé. Složitá cesta aby se ti rozsvítila jedna kontrolka.
Proč běží motor jen volnoběh? Zkus palivovou pumpu /zase pojistky a relé) nebo TPS.
ze začátku šel motor jen na volnoběh, při přidání hned chcípl. Po druhé demontáži se rozsvítila kontrolka dobíjení /po zapnutí klíčku/ a při startu motor vyletí na cca 2000 otáček a hned zdechne.
je edit 31.7.
To vypnutí při určitých otáčkách mně navedlo i díky Tomášově radě na snímač otáček. Magneti marelli sen 8i3 je u elitu záměnné za facet FA 9.0032 který uvádi ohmovou hodnotu 700. Při změření u obou stejná hodnota.
Po namontování nového čidla vše ok. Motor chytne a dá se vytočit dle potřeby.
Díky Tome.
Na Guzzitech je tam trochu debata která se týká stelvia ohledně stejného čidla.
https://www.guzzitec...riangle-again.18966/
Naposledy editováno 31.07.2020 10:49:52
Koudy01 píše: Měl bych takový dotaz na majitele spíš asi kousků s dvoulamelovou spojkou. Stává se mi, že na neutrál má motor po každým puštění spojky jiný zvuk. Někdy po puštění spojky neslyším nic. někdy lehce klepe, někdy klepe víc. Prostě když na neutrál opakovaně mačkám a pouštím spojku, slyším od motoru (asi od spojky) po puštění klepání různé intenzity od 0 po celkem dost hlasitý. Klepání je ustálený. Není to tak, že by to třeba po deseti vteřinách nebo po vrknutí plynem přestalo.
Nedokážu říct, jestli to začalo dělat postupem času a nebo to tam je od začátku. Všiml jsem si toho až teď. Připadá mi to, jako kdyby byla spojka nevyvážená a záleželo na momentu, kdy pustím spojku/přitlačí se lamely - jestli je to vůči sobě pootočený zrovna tak, že je to hodně nevyvážený (klepe) a nebo naopak, že je do vyvážený (neklepe).
Pozorujete někdo taky něco takovýho?
Dnes jsem to nahral. Co na to rikate? I po vrknuti plynu se zvuk na volnobeh zmeni - stejne jako po zmacknuti a pusteni spojky.
Naposledy editováno 02.09.2020 09:27:54
1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11
Nadrz se chystam sundavat , tam bych rovnez pozadal zkusenejsi o postup abych neco neutrhl
Diky
Naposledy editováno 19.10.2020 22:07:36
2 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11
K nádrži. Jakej máš ročník? Máš vývody z nádrže vlevo nebo vpravo? Pokud máš novější ročník, jsou vývody vpravo (dvě hadičky na rychlospojkách a dva konektory) a postup je následující.
Nádrž drží jeden šroub pod sedlem. Šroub vyšroubuješ a nádrž vzadu lehce pozvedneš a podložíš nějakým špalíčkem (cca 5cm vysokým). To z toho důvodu, aby si měl lepší přístup k hadičkám a konektorům. Odpojíš ty dva konektory a zkusíš nastartovat motorku. Nejspíš nechytne a nebo jen na chvilku (nejede čerpadlo). To proto, aby poklesl tlak v hadičkách a šly líp rozpojit rychlospojky hadiček. Ty teda rozpojíš (to jde dost blbě). Ještě jsem nepřišel na ten správný grif. Otlačený prsty a spousta nadávek. Pomáhám si páčením šroubovákem, ale není to moc šikovný. Potom nádrž ještě víc přizvedneš a koukneš pod ní. Zhruba v půlce délky nádrže je napojená hadička od přepadu, která vede někam pod motorku. Jsou tam dva vývody. Hadička jen jedna. Zapamatuj si teda, na kterým vývodu je hadička nasazená a hadičku odpoj. Teď máš vše vypojený a můžeš nádrž sundat. Vpředu je nasunutá na dvou gumách. Takže nádrž opět vzadu přizvednout, směrem dozadu vysunout z gum a je hotovo.
Jak je to s nádrží na starším typu nevím.
Naposledy editováno 20.10.2020 06:35:54
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11
Koudy01 píše: ... a šly líp rozpojit rychlospojky hadiček. Ty teda rozpojíš (to jde dost blbě). Ještě jsem nepřišel na ten správný grif...
Jak je to s nádrží na starším typu nevím.
Rychlospojka - nejprve zatlačíš hadici proti nátrubku nádrže (jako by jsi ji chtěl nasadit), potom zatlačíš velký kroužek rychlospojky proti hadici a pak současně táhnout hadici a tlačit kroužek dolů z nátrubku, stále tlačit/tahat v ose hadice, nic se nestlačuje zboku kroužku, jak jsem si kdysi myslel. Video to snad ukáže nejlépe
www.youtube.com/watch
Starší V11 do 2002 s pumpou mimo nádrž mají na levé straně klasický kohout (elektrický nebo šroubovací) s hadicí pr.10mm a na pravé straně regulátor tlaku paliva s hadicí pr.8mm, na obou hadicích jsou běžné šroubovací sponky. Nalevo je ještě konektor od čidla pro kontrolku rezervy.
Koudy, jak ti funguje nový typ lambda sonda, cos o tom psal někdy v září?
Ciao
Geloš
Co se týká lambdy. V otáčkách pod 3000 bych řekl, že se motor dost zklidnil. Ale pocitově to víc kecá do akcelerace. Je to takový vlažnější. Cítíš, že by to chtělo jet, ale něco tomu trochu brání. Nechám to tam. Jde poznat, že to reguluje líp. Ale rozhodně to není takový terno, jak se píše v tom vlákně na v11lemans. Aspoň na mojí motorce ne.
Kdyby ta lambda stála všude 2500, jak to někteří prodávají, už bych to znovu nekoupil. Za tu tisícovku, za kterou jsem to koupil, bych do toho kvůli pocitu, že jsem tam dal něco lepšího, zase šel.
A taky je tam při větší akceleraci odezva na plyn po přeřazení někde mezi 4500-5500 ot. na vyšší stupeň. Po přeřazení se chvíli nic neděje a pak to vystřelí.
Zkoušel jsem jezdit i s origo výfukama. Spíš pro klid duše skrz policajty na dovolené v Německu. A chová se to víceméně stejně.
Možná to k té motorce patří. Ale tak trochu mě i baví tady ty projevy sledovat a zkoušet řešit.
Naposledy editováno 21.10.2020 08:00:22
Líbí se mi jak se tě V11-ka baví svýma neduhama, ať se ti daří ji vylepšovat. Já teď jezdím více na mých 8V kozách, ale když občas vytáhnu V11 je to taky pecka svezení (i když ne teda kvůli vynechávání při 3k rpm).
Geloš
1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11
Přečetl jsem si to vlákno na V11LeMans.com až z tvého odkazu a naprosto souhlasím s Lucky Philem, že nejlepší je hodit lambda sondu do koše a fungovat s dobře udělanou mapou.
Je to možný. Třeba k tomu taky dospěju a někdy se za tebou podívám. Větší radost ale mám, když k nějakýmu výsledku dospěju sám (když nejde o život). I když mě to většinou stojí víc úsilí a někdy i peněz
A že při akceleraci je lambda sonda skoro vždycky mimo hru, to asi víš.
Vím. Nicméně, když lambdu v mapě vypnu, rozdíl v akceleraci je znatelný. Zkoušel jsem to hned po sobě (noťas v kufru a na parkovišti přehrát mapu).
Mně ani tak nejde o to, aby to mělo co největší prdy. Ať si do toho klidně lambda kecá (zatím). Ale toho občasnýho kucknutí bych se zbavil rád.
Jestli tě teda dobře chápu, motorka ti s novou lambda sondou hůř akceleruje. Mohl bys teda zkusit namísto vypnutí lambdy zresetovat autoadaptační parametry a hned nato vyzkoušet akceleraci, ještě jako bez načtených korekcí.
1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11
Jestli tě teda dobře chápu, motorka ti s novou lambda sondou hůř akceleruje.
No, určitě hůř akceleruje než s vypnutou lambdou. Rozdíl mezi starou a novou sondou jsem tam pocitově taky nějaký zaznamenal. Ale nedokážu říct, jestli tam fakt byl a nebo to bylo placebo. Nezkoušel jsem prohazovat lambdy opakovaně, abych to skutečně ověřil. Adaptační parametry jsem při výměně lambdy zresetoval. Teď po nějaké době jsem to nezkoušel resetovat znovu.
Ty na svojí V11 máš předpokládám nějaký úpravy a k tomu precizně vyladěnou mapu. A jezdí ti to bez nějakýho cuknutí? A prodlevu při přeřazení tam taky nemáš? Jel jsem třeba na oldynovo Stelviu a tam to po přeřazení při akceleraci jede hned (jasně - jinej motor, jednotka,...moc to porovnávat nejde..). Mně V11 chvilku nedělá nic (cca 1 sekundu) a pak zabere.
Já tam mám asi něco jinak. Třeba ta mapa, kterou si mi tenkrát poslal k vyzkoušení, mi vůbec nefunguje. Nedrží to volnoběh a jede to, jak kdyby to mělo o takových 20 kW míň.
Jen aby tady nenastal pocit, že na tu motorku nadávám. Nebo že mi tady ty věci nějak kazí požitek. To vůbec. Normálně jezdím, jezdím rád a užívám si to. Ale jak jsem psal. Baví mě zjišťovat a zkoušet. Takže ti opravdu upřímně děkuju, že reaguješ a dělíš se o své dlouholeté zkušenosti.
Naposledy editováno 22.10.2020 06:46:11
Tak hobluj, jak říká Honza Průcha, ale já myslím že bez nějakého vybavení na sledování odezvy budeš každou úpravu mapy dělat ve stylu střelby se zavázanýma očima. Klidně někdy vyraz k nám na sever, scuknem se s Pospou a Podasem a aspoň budeš moct porovnat svoji vránu s našima.
Ciao
Geloš
Tak hobluj, jak říká Honza Průcha, ale já myslím že bez nějakého vybavení na sledování odezvy budeš každou úpravu mapy dělat ve stylu střelby se zavázanýma očima.
Jsem si toho vědom. A jak jsem už psal, je možný a i dost pravděpodobný, že využiju tvých služeb. Ale nechci to vzdát bez boje.
Klidně někdy vyraz k nám na sever, scuknem se s Pospou a Podasem a aspoň budeš moct porovnat svoji vránu s našima.
Když čas dovolí, bylo by to super Chtěl bych i na nějaký ze srazů, kde bych tě poprosil, aby ses na tom aspoň projel a řekl mně svůj názor a postřehy. Ale zatím mi to nevycházelo termínově.
Naposledy editováno 23.10.2020 06:49:03
Prvně mapu, kde jsem přidal trošku v air temp. Cukaní i odezva plynu po přeřazení se dost zlepšila. Potom jsem zkusil ještě trochu přidat v hlavní mapě v oblasti, kde to cuká. A opět další zlepšení. Naposled jsem vypnul lambdu. A to bylo nejlepší. Ale v úplně nízkých otáčkách to nejde tak hladce jako s lambdou. Minimálně tam to bude chtít určitě doladit.
No, koupil jsem wideband lambdu s budíkem a zkusím si s tím ještě pohrát.
Kdyby někdo chtěl, mám i mapu od meinolfa překlikanou na jednotku 15RC.
Ještě zoufale sháním mezisvod od Stucchiho. Tak kdyby se ho chtěl někdo zbavit
A taky kotouče. Z nějakýho důvodu začaly lehce kopat. Nikde sem s tím nesekl a ani na limitu zdaleka nejsou. Zaregistroval jsem to chvílu po přezutí přední gumy. Tak jestli to nespadlo mechošům v pneuservisu při přezouvání...Kdo ví. Ale ty mají zatím čas. Není to nijak hrozný. Cítit to jde jen při vlažným dojezdu na křižovatkách.
Naposledy editováno 29.10.2020 14:56:43
Mezisvod Stucchi je fakt povedený, měl jsem kdysi štígro a sehnal ho za 150 Eur, snad se ti zadaří, ale asi je ti jasné, že to najdeš spíš ve světě než u nás v CZ. Nový se dá snad ještě pořád u Luigiho objednat. Hlavně neber Mistral, to je shit, však jsi jistě viděl moje grafy z brzdy.
Mapu od Meinolfa jsi konvertoval z 15M na 15RC sám? To musí být jebačka, on fakt neváhá hrábnout do spousty věcí včetně breakpointů na osách, já myslím že ten perfekcionismus někdy už trochu přehání, ale zas je dobře že existují týpci jako on, a někdy má i docela dobré frky.
Taky jsem o víkendu ještě trochu zkoušel dolaďovat Stelvio, okolo 4000 rpm cítím nějaké větší vibrace než u Grisa, ale zjistil jsem že bohatostí to nebude.
Tak hobluj dál a piš.
Geloš
1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11
Co sis pořídil za WB lambdu? To musel být docela rychlý výběr, ještě před pár dny jsi nic nezmiňoval.
To byla spíš taková rychloakce (a můj osobní vývoj v jednom). Zkusil jsem vypnout tu lambdu a fakt se mi líbilo, jak to jede. Hlavně v dědinách bez pohupování. Asi si tušil, že k vypnutí lambdy dřív nebo později taky dojdu. A náhodou byl na bazoši zrovna čerstvej inzerát na rok starej set AEM 30-0300. Měla by tam být lambda Bosch LSU4.9.
ale asi je ti jasné, že to najdeš spíš ve světě než u nás v CZ.
Sjíždím hlavně ebay (anglicky, německy i italsky ).. Že se dá objednat nový, jsem netušil. Zkusím poptat cenu. Tvoje grafy jsem právě viděl a Mistral zavrhl. Dík za ně
Mapu od Meinolfa jsi konvertoval z 15M na 15RC sám? To musí být jebačka, on fakt neváhá hrábnout do spousty věcí včetně breakpointů na osách, já myslím že ten perfekcionismus někdy už trochu přehání, ale zas je dobře že existují týpci jako on, a někdy má i docela dobré frky.
Klikal sem to tak 2-3 hodiny. Včetně breakpointu, předstihu,... Prostě vše.
Ta mapa i dost dobře funguje. Taky jsem ji zkoušel. Ale bylo to takový vlažný při akceleraci. Jednotka 15RC má v tabulce akcelerace skoro všude hodnotu 107. Mapy na jednotku 15M májí většinu hodnot v této tabulce o dost menších. Tuším to začíná někde na 12. Nevím, jestli to může být tím. Ještě bych možná mohl zkusit dát do té akcelerace meinolfa hodnoty z mojí mapy. Ale to nevím, jestli na to dojde. A taky teda nemám splněný ty podmínky, co tam k tomu píše (zavřený bypassy, ventily na 0,3). Zkusím moji mapu a i tu jeho projet s tou wideband lambdou a tu lepší pak zkusím dopilovat na moju motorku.
Chtěl bych ty hodnoty i zkusit logovat do ntb. Z AEM budíku hodnotu A/F a k tomu přidat čas, úhel TPS a otáčky z Guzzidiag. Zkusím na to vytvořit prográmek, ale nevím, jestli to dám. Zima je dlouhá Ale byly by to super vstupní data pro ladění - z jedné projížďky bych měl grafy pro všechny sloupečky hlavní palivové mapy.
Naposledy editováno 30.10.2020 08:15:07
Sondou chceš měřit oba válce ve svodu nebo ji dáš přes adaptér do levého kolena? Já jsem pro druhou variantu a pak ověřit ještě znovu i pravý válec. Jen to chce při změnách base fuel nechávat stále stejný RH trim procentuálně, ne absolutně.
Fungování hodnost akcelerační korekce jsem dodnes úplně nepochopil, zkoušel jsem radikálně měnit nahoru/dolů a měřitelná změna se nedostavila, kromě případů kdy jsem napsal 0, to pak byla směs extrémně chudá i když jsem skoro netahal za plyn, fakt divné. Já si za těmi čísly spíš představuju nějakou prahovou rychlost otevírání klapky, od které se začíná obohacovat pro zrychlování. Dost se dá ale ovlivnit i v základní palivové tabulce.
Tak snad ještě letos něco naměříš, klukům v Austrálii začíná sezóna a my už to tady asi pomalu zabalíme.
Držím palce a piš dále.
Ciao Geloš
1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11
Moc děkuji za rady a tipy k měření a ladění. Dost mi to urychlí moje snažení. Zejména ta připomínka o procentuálním doladění trimu druhýho válce je dost na místě. To mě totiž nenapadlo řešit.
Pokud lze použit doraz jen pro 25° a výš (asi jen 1/3 mapy), jak ladíš ten zbytek?
Chtěl jsem to měřit v koleně, ale nenašel jsem žádný adaptér. Ty jsi si ho vyráběl?
Doufám, že se mi nebudeš smát, ale trošku mi není jasný z jakýho pohledu se bere levý a pravý válec? Už jsem se nad tím pozastavoval i v tabulkách mapy.
Jsem si myslel, že hlavní mapa je pro válec s TPS. Ale TPS je podle mě vpravo.
e: Už jsem vyčetl, že s určením stran nemám problém jen já. To mě trošku potěšilo To TPS je tam matoucí. Takže odpověď na tuto otázku už znám.
Naposledy editováno 31.10.2020 13:24:48
Já loguju A/F, výstup z konektoru TPS a otáčky přímo do LM-2 od Innovate motosport, jejich program LogWorks na vizualizaci a úpravy je hodně geniální, Bernd dokonce napsal pro Meinolfa prográmek k převodu dat z jiného lambda kontroleru do LogWorks. Na displeji LM-2 vidím i napětí z TPS, takže pro malé úhly otevření klapky si vypíšu hodnoty, přilepím do zorného pole a za jízdy se je snažím klidnou rukou na plynu vychytat a udržet. Naštěstí mám nablízku vhodnou testovací silnici, několik kilometrů rovinka s mírným stoupáním i klesáním, tam se dají vyzkoušet i takové režimy, co se běžně moc nepoužívají a nasbírám hodnoty do celé plochy mapy. Zkoušet někde na klikaté okresce nemá moc smysl, cílem je udržet ustálené stavy klapky aspoň na pár vteřin. Motorka přitom samozřejmě zrychluje, takže na dodržování pravidel provozu zapomeň.
Jestli se nepletu tak máš Ballabio, to má na kolenech zátky pro CO tester kousek nad propojovací rourou, závit je M10x1, lambda sonda má M18x1,5, udělal jsem si redukce z šestihranu 24mm, funguje to spolehlivě. Důležité pro životnost sondy je nechat ji dobře předehřát, už mi jich pár odešlo. A taky umí ten tvůj kontroler kalibraci sondy? Na vzduch by měla ukazovat 20,8-20,9, ale to asi znáš ještě z fyziky na základní škole.
No už se těším až přijdeš s nějakými objevy, měj se fajn.
Zkoušet někde na klikaté okresce nemá moc smysl, cílem je udržet ustálené stavy klapky aspoň na pár vteřin.
To nebude problém. U nás pod Brnem jsou zatáčky vzácností.
Motorka přitom samozřejmě zrychluje, takže na dodržování pravidel provozu zapomeň.
Ono mi to moc nejde, ani když nic neladím
Důležité pro životnost sondy je nechat ji dobře předehřát, už mi jich pár odešlo. A taky umí ten tvůj kontroler kalibraci sondy?
Předehřev by si měl řídit ten kontroler při zapnutí, ne? Na budíku chvílu svítí "Heat". To moc neovlivníš. Nebo jako myslíš, že třeba nastartovat, až se to předehřeje? Nebo jak to jde ovlivnit?
Kalibrace tam je nějaká "ze vzduchu" (pro běžného uživatele) a druhá podle resistoru (pro výrobce). V manuálu píšou, že pokud to neukazuje na první pohled blbiny, tak nekalibrovat. Zkusím, co to ukazuje na volným vzduchu a uvidím. Ještě to nemám doma. Pošťák se někde zasekl.
Naposledy editováno 02.11.2020 08:04:04
1 reakcí na tento příspěvek Technické okénko Moto Guzzi V11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11
Napsal jsem si prográmek, kterej čte hodnoty z mojí lambdy a slučuje to za chodu do jednoho souboru s hodnotama ze ScanST (otáčky, TPS). Ale skrz přístup k hodnotám ze ScanST je to pomalý (cca jeden zápis za sekundu).
Upravit ScanST nebo i Guzzidiag pro čtení toho mýho lambda kontroleru by bylo na chvilku - jen tam zakomponovat ten můj jednoduchej prográmek pro čtení A/F z druhýho portu. Zkusím opět napsat Beardovi. Vývoj ScanST je podle toho, co jsem pochopil, po příchodu Guzzidiag ukončenej.
Naposledy editováno 05.11.2020 10:56:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Technické okénko Moto Guzzi V11
Ten kontroler ti klidně můžu půjčit. Bych ti ho i prodal ale když už něco máš ... No a dalo se to i spojit se ScanM5X pro Android a k tomu připojit přes BT-serial výstup z LC-2 ale myslím že úplně ideálně to nikdy nechodilo. Logovat s Innovate LM-2 je asi jistota
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kemp v RO Moto Guzzi V11 | Podas | 11 | 2.6.2024 v 08:01 __RomFox__ |
Vliv předstihu na detonace při dece... [1, 2, 3] Moto Guzzi V11 | Koudy01 | 76 | 27.6.2022 v 10:22 Anti |
Italské železo v detajlech(mouchy a... [1 ... 10, 11] Moto Guzzi V11 | Markus.1 | 301 | 14.8.2020 v 23:59 Koudy01 |
Tachometr Moto Guzzi V11 | štylák | 0 | 21.9.2019 v 01:29 štylák |
Problém s otáčkoměrem Moto Guzzi V11 | Koudy01 | 3 | 24.7.2019 v 06:42 Koudy01 |