rad bych se zeptal jestli je resitelne, kdyz motorka nema VIN na ramu? Historicky to bylo bud nalepeno na stitku, nebo prinytovano, ale pred pripravou ramu na lak jsem nic nenasel. Jde o Ducati Monza 160, kolem roku 66-67. Bohuzel pro potvrzeni puvodu pry potrebuji lejstro od vyrobce/zastoupeni, jenze tam ho bez VIN pry nedostanu.
Díky za rady
1 reakcí na tento příspěvek není VIN rámu
je to bez papírák a dle všeho - je-li potvrzení původu, tak s tím jde něco dělat. Krom shození ze skály, nebo potkávání se s ostatními Ducatisty ráno v servisu na kafi :D
Destroyer> to je sice fajn, ale teď bych tam ohl vyrazit akorát svůj nick. Protože číslo rámu neni.
Naposledy editováno 31.10.2020 18:21:06
2 reakcí na tento příspěvek není VIN rámu
Jestli to nemá žádný papíry, tak je to asi jedno, ne? Stejně to nepřihlásíš, ať s "vinkem", nebo bez. Teda, pokud nemáš hodně dobrý známosti, ale to by ses tu zas neptal, že.
Takže jedině veteránský, a tam je to zas jedno.
Naposledy editováno 31.10.2020 18:46:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu
1 reakcí na tento příspěvek není VIN rámu
Udělej veteránský testace a nevěř všemu, co se na netu píše.
OndraCB píše: 99,9% fabrik co dělalo auta nebo motorky a dneska jsou z nich veteráni, dávno zaniklo. To maj psát veteránisti pomocí stroje času do minulosti?
Udělej veteránský testace a nevěř všemu, co se na netu píše.
OK, ale Ducati furt jede, ne ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu
E: mimochodem, víš třeba o tom, že předválečný jawy nemaj číslo rámu? Resp. výrobák je číslo motoru a na rámu je pouze raženo montážně pořadové číslo. To samý předválečný škodovky. Výrobák se řídí motorem - prostě se vzal motor a ten obestavěl autem. Číslo rámu se dalo stejný jako motoru, kastle opět jen montážní dílenské číslo. Pravda je, že škodovka má štítek....
Naposledy editováno 31.10.2020 20:14:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu
Tohle by mělo stačit. Ale... Bohužel, spoustě kolegů vlezlo kulatý razítko do hlavy a stali se děsně důležití. Když projdeš takle klubovou testací, můžeš ev. narazit u krajský. Ale i tam jsou stále ještě normální lidi. Většinou... Vidím, že jsi z Prahy, takže pro značky na registr na Bohdalec. Tam sedí ouřada C-K typu. Občas si vymejšlí kraviny. Nicméně, v poslední době je tak zavalen agendou, že už vyhořel a celkem neprudí. Už chce mít taky klid.
Takže, pokud můžu radit, osobně bych šel cestou nejmenšího odporu a vyrazil stejný číslo jako má motor svisle na krk, viz foto výše. Pokud bys z nějakýho důvodu nechtěl "prznit" rám (ačkoliv Monza zas není žádná rarita), vyrobil bych nějakej štítek a ten přilepil oboustrankou na krk. Pokud jsi trochu počítačově zdatnej, namaluješ si ho sám, jinak třeba nějaká reklamka.
Obavy z toho, že by snad někdo poznal, kde má být u dukny číslo a v jakým formátu jsou naprosto lichý. Jo, kdyby to byla džawa, bude mít každej plnou hubu keců. Tady na to v 99,9% případů budou jen tupě zírat a plkat kraviny o tom, jak byla Jawa dobrá, že ji kopírovali japonci, teď i Taliáni, protože rozvod OHC je přece vynález Jawy, stejně tak jako teleskopický pérování - a ostatně i motocykl jako takový vynalezli v Týnci!
Nicméně, nechce se mi věřit, že by na tom rámu nikde nic nebylo. Ani stopa. Už ho máš opískovaný?
Pokud máš stále obavy z testace, tak až to bude aktuální, pošli mi PM. Duknu ti uděláme, s tím celkem nemám problém. Tuším, že jsem si do odbornosti drze zapsal i Ducati.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu
A mockrát díky.
V noci jsem ještě zasurfoval na mnou zapomenutý Ducati singles forum na motoscrubs.com a tam mi člověk napsal to samé, že do nějakýho roku 70-80, kdy měla Ducati finanční problémy, se evidence řešila pramálo. A že se z 99% jako číslo rámu používá číslo motoru, vyražený na štítku - buď na krku, nebo někde v okolí baterky. Takže vlastně potvrzeno co si psal, resp. on. Tím líp pro mne :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu
1 reakcí na tento příspěvek není VIN rámu
Naposledy editováno 01.11.2020 19:57:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu
1. číslo bylo vyražený, ale vyrezlo, zmizelo po opískování atd. Podívej se mu do profilu, jak ta dukna vypadá.
2. byl tam štítek, ale upadl, shnil, urval ho sběratel atd. atd.
3. Italskej lempl tam to číslo prostě ve fabrice nevyrazil
4. Taliáni sami na nějaký čísla u těhle polo-mopedů prděli (což mu i potvrdili na italským značkovým fóru, jak píše), motocykl se evidoval na číslo motoru.
Asi bych si dokázal vymyslet i další důvody, proč tam to numero není. Kdyby to byla čorka, měl by nejspíš i vybroušený číslo motoru, ne?
Bavíme se tu o veteránu. No dobře, o skoroveteránu. Mohu tě ujistit, že číslo na rámu opravdu není 100% pravidlem. Znova opakuju, u veteránů.
Výraz "VIN" tady byl použit přeneseně, my víme, že v šedesátejch vinka nebyly. Děkujeme panu C&K pedantovi. Hele, neděláš náhodou na Bohdalci?
1 reakcí na tento příspěvek není VIN rámu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu
Naposledy editováno 02.11.2020 09:59:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu
ale tazatel nemusí zoufat, může mít veterána doma v garáži, renovovat, leštit, kochat se, ale nemusí na něm jezdit, pak ty veteránské značky ani papíry nepotřebuje
Naposledy editováno 02.11.2020 10:48:38
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu
A tady aspoň názorně vidí, proč má použít raznice nebo reklamku. Ještě ani nic Atestovat nezačal a už tu blbě pyskuje každej, kdo má do prdele díru, ale ví úplný kulový.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu
Naposledy editováno 02.11.2020 11:52:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu
Proč by měl "zprasit" ražbu? Vyrazit se to dá i tak, že nikdo nic nepozná. Stejně jako vyrobit repliku štítku. Sám jsem to tak měl před skoro čtvrt stoletím u předválečnýho mercedesu. Nikdo nepoznal repliku štítku, vesele procházel technickejma. Už jsem medvěda sice dávno prodal, ale myslím, že ten štítek bez problémů funguje dál.
Pořád je tu řeč o veteránu. Nálezový stav. A u toho se holt stává, že něco chybí. Tu štítek, tu kolo, tu vidlice, motor, rám... Spousta věcí se musí nahradit, často vyrobit znova. Kokoška nahoře zmiňoval Jawu 350 SV/OHC. Si představ, že na tu se dělá v replice prakticky vše. Máš pouze kus motoru? V poho, na netu si objednáš zbytek. Rám, vidlici, kola... A představ si, že to ani nemá vyražený homologační Éčko! To by tě muselo teprv mrdnout!
Takže výroba nějaký repliky štítku už je prkotina.
A teď znova, ještě jednou pro byrokraty. Máme tu motorku, veterána, předrenovační stav, u který se nedochoval štítek. To je prostě fakt. Tazatel potřebuje testovat. Takže, jaký je řešení? Jsou pouze dvě. Buď to poctivě přizná do protokolu (a tím se vystavuje riziku úřednické buzerace), nebo si prostě to číslo nějakým způsobem dodělá. (Teoreticky je ještě třetí varianta, že koupí jinej rám, ale to je v podstatě nesmysl.) Troufnu si tvrdit, že už teď vím, jakou zvolí variantu, když si tu přečetl tvoje vejšplechty.
E: koukám, že sis fofrem zeditoval ten svůj výkřik do tmy. Pročpak? Jen ho tam zas pěkně vrať, srrrrabe.
Naposledy editováno 02.11.2020 12:06:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|