AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
edit - asi největší hřeby co jsem koval byly hřeby na spojení dvou vrstev pražců v přejezdech - dlouhý zhruba 35 centimetrů pod hlavou přibližně 20x20mm a hlava cenťák vysoká tři cenťáky v průměru. Kovanej hřeb tam prostě drží líp a dýl než nějakej obří vrut. Traťováci si celkem pochvalovali že se jim dobře zatloukaly. Nejdřív na to koukali jak z jara protože třeba kolejnice se u nás už dávno nepřidělávají do pražců hřebama, tak jsem musel prvních pár hřebů zatlouct do prvního přejezdu osobně aby viděli že ty hřeby drží i když se zatloukají pětikilovým kladivem
Naposledy editováno 19.11.2020 09:25:01
Zdenalbenal píše: No nevím...jestli máš na mysli to, co je namontované třebas v Oktávce dvojkové řady, tak to je tak napotlamě.
Zkus si cyklovač třeba v Polonézu a nebo v Lublinu.
Právě proto, že Oktávka je oproti těmto strojům technicky úplně jinde - o to víc je rozdíl v uživatelském komfortu zarážející...opravdu nelze srovnávat...
Tohle je cyklovač z Favorita.... Paměťový, čas nastavitelný od nuly až do minuty.. Když jsi potřeboval setřít, tak jsi dal polohu cyklovače, stěrače setřely a páčku jsi vrátil do nuly. Když bylo zapotřebí střít znovu, tak jsi opět dal páčku na cyklovač a nechal jsi ji tam... A stíralo to vždycky akorát... Když si nechal páčku sepnutou na cyklovač, tak si to pamatovalo čas i když jsi to chcípnul, po nastartování (třeba po tankování) to stíralo dál na ten čas.
Btw v tom einhellu co si zamluvil pech je hořák už měněn taky. Tam by se mohly počítat peníze, protože kdo je švorc, tak bez eurokoncovky ušetří (komplet hořák s kabelem stojí jen asi 700 - 800 kč) ale za předpokladu, že si to vymění sám, protože cena servisu, žejo (nás se to tady sice netýká, ale ne každej zahrádkář to umí a pak s tím běží někam a platí).
Naposledy editováno 19.11.2020 09:42:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Verdom> Já koupil toto v akci za 6800 Kč na jiném obchodě (tam už to ale asi vyprodali):
https://www.hobynara...xgZ87uoaAvN6EALw_wcB
Kdybys jel kolem, můžeš si ji vyzkoušet. /jako zatím mi přijde asi nejlepší ze všeho co si zmínil a díky za nabídku, ale asi to vezmu i bez testu/
mají i slabší o 10 A:/to asi ne, ta 230 má poměr cena/výkon lepší/
https://svarecky.heu...QX6RYYaApBXEALw_wcB#
Čtyřtakt: /čtyřtakt asi nevyužiju a nevěřim té automatice, hlavně nemožnost nastavení posunu drátu/
https://www.maxtechn...w4-kFZoaAtrlEALw_wcB
Může mít i synergii, čtyřtak dohromady při slušném výkonu: /4t nevyužiju a synergie jakožto všeho, co do vaření zasahuje se bojim, ono čím věcí se může rozbít, tím víc se jich rozbije/
https://www.maxtechn...svarecka-mig-mag-mma
Tohle by mohl být favorit pro tebe (výkon nízký, ale na plechy s rezervou a cena lidová): /no cena na to, co by to mělo umět až nebezpečně nízká. /
https://www.maxtechn...mma-lift-tig-synergy
Od všech udávaných hodnot max I si odečti cca 30A.
Více na: https://www.motorka...48678&c=1#insert
Copyright © Motorkari.cz
Díky za uvedení do Polských svářeček, obcházel jsem je a asi možná neprávem, protože i na netu nemají rezenze o nic horší jak ty Gujdy a jednopekelné stroje Einhellu. Profi mašinu mám, jen prostě nedělám jen v dosahu kabelů a garáže mám tři a tu WLSP prostě nevyužiju i kdyby měla kabel 10 metrů. Navíc už pětimetr utlačit kladkama není snadný. Tu výměnnost asi užiju, mám tu dvoumetr i třímetr s eurokoncema. Víc není potřeba, toho kladkostroje se u této cenové relace bojim. I u WLSP rolny na slabší drát někdy zablbnou a čím kratší bowden, tím o starost míň při prosoukávání nového drátu v případě zámotku u podavače.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale nakonec ze stejných důvodů jako ty sem zvolil taky ten 230T.
Co je divný, takovej detail, je nepoměr délky kabelů. Hořák 4m na tak krátkou kostru (2m), ten sem hned vyměnil za delší, aby rozdíl byl jen cca metr. Rovnou sem dal lepší zemnící svorku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Verdom> Taky sem dlouho čekal a zkoumal. Člověk musí bejt realista.
Ale nakonec ze stejných důvodů jako ty sem zvolil taky ten 230T.
Co je divný, takovej detail, je nepoměr délky kabelů. Hořák 4m na tak krátkou kostru (2m), ten sem hned vyměnil za delší, aby rozdíl byl jen cca metr. Rovnou sem dal lepší zemnící svorku.
No protože tam byl původní skládaný hořák o délce cca 2m a oni na to sice nabastlili euro patici, kde je nejkratší ruční hořák 3,5m.
Taky to bejvá kvůli průřezu toho kabelu... Oni tam s oblibou dávají 6-10mm, a ten těch 100A na dovu metrech unese, ale na čtyřech už ne... To by museli přejít
na 16mm2, což je takový slušný průřez pro svářečky do 150A.. Euro hořák, krátká "MB 15" má v sobě vodič pro ten proud dimenzovaný a tak tam to nehraje roli...
Já ale tyhle slabé hořáky nemám moc rád... Jsou sice lehčí, ale náchylné na zasrání, náchylné na delší svařování vyšším proudem... Takže i když mám svářečku zhruba na polovině výkonu WLSP, používám hořák MB 25, který je celkově bytelnější, není hajsavý a a s konickou hubicí se s ním dostaneš i do míst kvůli kterým si karosáři kupují patnáctku... Jenže karosář tu patnáctku neužene, ten nebude vařit půl metru tankána najednou...
Ale výkon WLSP je pověstný.. Ono totiž svůj proud dává při 100% zatěžovateli, tj dává 300A 24/7/365 s prstem v nose... U proudů, asi to tu už Petr zmiňoval jde o zatěžovatel... Slušní výrobci uvádí proud, který je schopna svářečka dávat při zatěžovateli cca 60%, hobby třeba při 20%.....
V práci svařujeme automatem 1,5m svaru při proudu cca 250A.... Ten 1,5m svaru to zavaří za něco málo přes minutu času. Pak necelou půl minutu přejezd, naložit a znova... Čtyřstovka Fronius se u toho zadejchá až jí to užene... Protože ve 100% má tak +-200A... WLSP to může jet na tři směny a dokud se jí nezastaví větrák, tak jí to neužene.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše:
Ale výkon WLSP je pověstný.. Ono totiž svůj proud dává při 100% zatěžovateli, tj dává 300A 24/7/365 s prstem v nose... U proudů, asi to tu už Petr zmiňoval jde o zatěžovatel... Slušní výrobci uvádí proud, který je schopna svářečka dávat při zatěžovateli cca 60%, hobby třeba při 20%.....
A proto právě oceňuju poláky, že si zadali tu výrobu tak, aby to mělo tyhle parametry slušný. Ta moje má papírově při 180A 100%, zakže pro takový ty jekly do 2-3mm síly stěny, kde se nechodí na plnej výkon, se nesepna tepelná pojista nikdy.
Naposledy editováno 19.11.2020 12:18:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Nevýhodou je, že po letech práce už jsem se setkal s vypálenym konektorem. Ne u svého stroje, ale u jedné staré mašiny na jedné dílně. Přecijen je to další místo pro vznik přechoďáku. Ale za mě konektor ano, klady převažují nad zápory
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: A proto právě oceňuju poláky, že si zadali tu výrobu tak, aby to mělo tyhle parametry slušný. Ta moje má papírově při 180A 100%, zakže pro takový ty jekly do 2-3mm síly stěny, kde se nechodí na plnej výkon, se nesepna tepelná pojista nikdy.
Tak 2-3mm jäkly, to vaříš v ruce pod 100A, v automatu by to bylo jinak....
skodovak píše: PetrL3: Jasná výhoda je, že origo pevný hořák taky nemusí vyhovovat, a když máš tedy eurovku, tak koupíš hořák dle svého gusta.
Nevýhodou je, že po letech práce už jsem se setkal s vypálenym konektorem. Ne u svého stroje, ale u jedné staré mašiny na jedné dílně. Přecijen je to další místo pro vznik přechoďáku. Ale za mě konektor ano, klady převažují nad zápory
Ty vypálené Eurovky a bajonety na kabelech jsou lemplovitost svářeče, že ho nenapadne to občas přitáhnout... Ono se to za provozu ohřeje, pak vychladne a furt dokola... Je schopno se to poměrně rychle a poměrně dost povolit.. Má se to utahovat. Stačí jednou za směnu.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Stejnak nejvíc je používaná ta 0,8.
S 1,2 jsme vařili akorát samodomo hydraulický 20t lis z traverz a velký pláty na tupo či hrubé kusy oceli, aby se provařily.
Jinak to moc nevyužiješ.
Edit:
PetrL3: Když jsme u drátu, to co dole u svářečky doporučují, je klasika pětikilo
https://www.hobynara...si1-0-8mm-5kg-kowax/
ale ten powermax má slabý trn.
https://www.hobynara...m-img-230t-powermat/
Neměl by tam být spíše tento drát na plastové cívce?
https://www.hobynara...drat-0-8mm-5kg-geko/
Nebo je k tomu nějaká redukce na drátěnou cívku?
Naposledy editováno 19.11.2020 13:48:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já to kupovval na maxitechnika za těch 6800 (v akci) a tam to měli propojený správně. Ta 5kg cívka měla prasklou plastovou bočnici, tak mi ji nechali za 200.
Naposledy editováno 19.11.2020 14:00:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tak asi není co řešit, mají ji pořád a ještě i o chlup levnější jak ti Hobbíci.
https://www.maxtechn...svarecka-mma-img-tig
U doporučených variant drátu mají tady zase ten trubičkový, do čehoš se mi teda nechce ani ze zvědavosti.
Takže předpokládám tento:
https://www.maxtechn...drat-0-8mm-5kg-civka
nebo tento od POWERMATU:
https://www.maxtechn...drat-0-8mm-civka-5kg
Rozdíl asi jen ve výrobci počítám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan- Tatraplána mít doma tak ho nedám ani za dva miliony. Ten borec mě docela baví. Prej v tom autě zařvalo víc naci důstojníků než zlikvidovala naše armáda.
Škoda že mu nikdo neudělí metál-Tatře Adolf ho zakázal důstojníkům používat.
Naposledy editováno 19.11.2020 15:24:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ono je to ale jedno, svoji cenu mají dneska všechny typy z této řady.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jo tam zarvalo spousta aut/motorek ktere jsou dnes za miliony...
Zustal uz tam jen citroen 11 a jawa350 ohv, dobovej bastl - predelavka na peraka
Verdom píše: Mám k WLSP všechny rolny, ale "skladem" mám kluba 1,2, a 0,8 drátu. Bohatě stačí.
Stejnak nejvíc je používaná ta 0,8.
S 1,2 jsme vařili akorát samodomo hydraulický 20t lis z traverz a velký pláty na tupo či hrubé kusy oceli, aby se provařily.
Jinak to moc nevyužiješ.
Edit:
PetrL3: Když jsme u drátu, to co dole u svářečky doporučují, je klasika pětikilo
https://www.hobynara...si1-0-8mm-5kg-kowax/
ale ten powermax má slabý trn.
https://www.hobynara...m-img-230t-powermat/
Neměl by tam být spíše tento drát na plastové cívce?
https://www.hobynara...drat-0-8mm-5kg-geko/
Nebo je k tomu nějaká redukce na drátěnou cívku?
Jsou drátěné cívky i na malý průměr ale spíš značkové a existuje i redukce na jednoduché cívky bez středu. Bajonetový nebo dvoukotoučovy.
Bimbam píše: No, tak jsem na to koukl, minule mi pan opravář vynadal že nemám na škodárně ty plechový kryty kolem motoru a na těch našich kvalitních silnicích mi tam lítá bordel. Mají tam jen levej, pravej nee. A vůbec nevím jestli tam ty plechy kolem motoru celý ty roky byly anebo ne. Já škodovku koupil z druhý ruky a nikdy jsem po těch plechách nějak nepátral jestli tam jsou nebo nejsou...
Ahoj, aspoň ti to lip chladí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 19.11.2020 21:44:17
Jirka4137 píše: assassin> Jako kluci po vyučení jsme mohli mít 613 chromku v bledě modré metle za 20 tisíc. Nikdo to s tou spotřebou nechtěl ale asi jim bylo jasné jak by auto v rukou kluků dopadlo tak to pak koupil někdo z šoférů. Jinak 350 OHV nejkrásnější ze starých jawek. Mám s ní hrníček . I jako překopávka má hodnotu. Myslím že to komisaři hodnotí jako dobovou úpravu. Za mě právě časy kdy se tyto motorky upravovaly nejvíc vypovídají o naší historii. Třinda s laminátovou kapotou uplácanou za bolševika vypovídá o době kdy si člověk nemohl koupit podobný motocykl venku víc než deset přelakovaných originálů. Taky o tom co lidi na koleně doma uměli udělat.
Ja mohl mit za 30 500ohc, rekl jsem, ze to za ten kram nedam
Tu ohv bych na veteransky dostal, sundali jsme ji z pudy, ja ji zprovoznil, svezl jsem se a stryc ji tam dal zpet... ono se tak nejak nevi ci vlastne je (bracha je ze tri bratru) tak tam jen hnije na pude...
Ma to origo motor a tu trikomorovou bandu, ram je perak a i predni svetlo je kulate a ne jake bylo na ohv. Svezeni to je ale docela dobry, rozhodne slusnej zazitek.
Stryc ma jinak jeste docela peknou bd500 - to se mi libi jeste vic
Naposledy editováno 19.11.2020 23:35:39
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | Včera v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | 27.9.2024 v 21:53 vasik006 |