Naposledy editováno 22.11.2020 13:51:14
1 reakcí na tento příspěvek Enduro na začátek
Na cesty, i když budou polní, potřebuješ řidičák, od toho začni.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro na začátek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro na začátek
Lkomarek píše: Kohlstein> tak já spíš chtěl poradit jakou motorku vím že se i cesta bere jako silnice ale papíry neřeším volil bych možnost ujíždět
A budes to umet? kdyz si neumis vybrat motorku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro na začátek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro na začátek
Lkomarek píše: assassin> tak já sem se ptal na radu, ptal sem se proto aby mi třeba někdo poradil proč si to třeba vybratt a proč nevybrat ne?
Kup si to co bude za ty prachy v nejlepsim stavu - ostry motorky ala exc jsou docela drahy na provoz a to co dokazou stejne nevyuzijes.
Jezdit sam v lese je blbost a kdybys mel partu, tak ti nejspis poradí oni ... takze je to takovej dotaz jen aby rec nestala..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro na začátek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro na začátek
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro na začátek
Lkomarek píše: Kohlstein> tak já spíš chtěl poradit jakou motorku vím že se i cesta bere jako silnice ale papíry neřeším volil bych možnost ujíždět
To jsem tak trochu čekal. Je mi jasné, že v šestnácti neřešíš, co z toho může být. Minimální pokuta za jízdu bez oprávnění je ve výši průměrného měsíčního platu, a protože papíry nemáš, tak si je pak nebudeš moct nějakou dobu udělat. Když na to budeš srát dál, hrozí recidiva a už ti je nebudou chtít nechat udělat nikdy - protivení se vrchnosti je dneska nejhorší zločin.
Zkus si počíst krimi rubriku ve zprávách, jak jsou dneska policajti nadržení někoho honit a dohonit. Já bych už nepřejel ani přes ulici na motorce bez značek nebo bez papírů.
PS: ináč ti závidím ten názov témy: Enduro na začátek, ja už to mám: enduro na koniec.
Naposledy editováno 22.11.2020 17:09:47
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro na začátek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro na začátek
Lkomarek píše: Kohlstein> tak samozřejmě vím že by mě chytit mohli ale bez značek a papíru a následky vím ale když se to tak vezme tak jezdí 90 procent lidí v terénu
Ty nějaké znáš? To by ti mohli i poradit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro na začátek
PS: pre zakladateľa témy, u nás na SK je to dokonca benevoletnejšie ako za komančov . Za komančov sa nesmelo jazdiť bez papierov ani na oficiálnej motokrosovej trati. Teraz to je dovolené a pod dohľadom, môžu jazdiť aj deti dokonca aj závody. Na uzavretej trati. Za komančov museli byť aj motorky atestované komisárom. Záleží ako bývaš , ako sa dá dostať do lesa z domu. U nás domáci si to dovezú na vozíkoch a to bývajú pár metrov od trate, ja idem po osy, lebo to mám na číslach.
Naposledy editováno 22.11.2020 17:40:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro na začátek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro na začátek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro na začátek
Lkomarek píše: Kohlstein> myslel sem že je třeba najdu tady a ne že najdu jen ty co s tímhle nemaj zkušenosti jako ty
Tak to shrneme. Nikoho takového, kdo jezdí na krosce bez papírů přírodou, neznáš. Přesto tvrdíš, že je to u enduro jezdců 9 případů z 10.
Já si v mládí svoje s fízlama užil, a jsem rád, že se to odbylo domluvou a menším fyzickým příkořím, protože jsem jim vletěl do spárů, když měli na práci něco zrovna důležitějšího. Dneska mám všechno legální a jezdím pokud možno taky legálně - tam, kde to není zakázáno, kde to nikomu neškodí a kde to nikoho extrémně nesere. To znamená, že se vyhýbám lesu, jak jen to jde.
Nemůžu su dovolit přijít o papíry a následně o práci, jenom kvůli tomu, že by se mi líbilo jezdit na něčem, co nemá značky. A od určité doby, když to bylo bez značek, nastal akorát stres namísto dřívějšího "tady je to v pohodě".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro na začátek
Být tebou, tak se těším, až na jaře otevřou autoškoly a mezitím bych vybíral a případně neutrácel, ať zbyde na slušnou mašinu na značkách - DT 125, Aprila RX, atd..
Ježdění na loukách za dědinou tě přestane po pár týdnech bavit. Bez papírů a na krosce se nikam dál nepodíváš. Pita na velkých kolech bych koupil jedině nového, jenže až se to začne rozpadat, tak budeš mít problém se toho vůbec zbavit. Nějakou zhuntovanou Yamahu DT 125 bez papírů jedině v případě, že budeš připravený se v tom taky občas pohrabat a pořídit jí gumy se špalkama. S opradovou 125 kroskou, což já osobně vidím jako nejlepší variantu pro ježdění na MX trati, tě přestanou lidi i ti jezedáci milovat hodně brzo. Ono je něco jiného nechat žít partu patnáctiletých blbečků na starých fechtlech, a něco jiného, když ti skoro dospělí prasí za barákem nebo rozjíždí louky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro na začátek
Lkomarek píše: Kohlstein> tak samozřejmě vím že by mě chytit mohli ale bez značek a papíru a následky vím ale když se to tak vezme tak jezdí 90 procent lidí v terénu
Ono nelegálně tu jezdí svým způsobem 99,9% majitelů ostrých endur. Motorky se prodávají s homologací do cca 8 kw výkonu, ale každý má odstraněný restrikce a jezdí se jen na otevřených verzích, který díky tomu ztrácí technickou způsobilost. Až se po tmhle začně někdo aktivní vozit, tak je po po žížalkách ...
Když se nebudu tímhle detailem zabývat, i tak máš pravdu. Mám novou motorku z 2019, kterou jsem ještě napřihlašoval a najeto cca 120 mth ....Prostě moto bez papírů. A takhle jezdí strašně moc lidí ...
Ale k tématu.
Výbavu kup bazarovou, ušetříš tisíce za stejnou službu, kterou ti to udělá. Zrovna včera jsem koupil lehce jetý gatě shift za 500,- na motoinzerci.
Vem kvalitní boty radši na bazaru, než nový ve stejný ceně, ale sračky - boty jsou v terénu nejduležitější. Helmu zas tolk řešit nemusíš, řeš hlavně větrání a cenu náhradního kšiltu . Jezdím asi 3 roky cyklo downhillovou Oneal přilbu, váha kolo kila, cena pod 3ojku, vzdušná, vejdou se dobře i velký brýle Scott Prospect ... opravdu dobrá helma za tyhle peníze ... ale zas jiný ti řekne, že by to na hlavu nedal, aniž by to na hlavě někdy měl a vyzkoušel ...
Mám i Airoha Aviator 2, což je helma top, ale tu jsem si koupil až minulý rok, protože je na mě drahá ... takže pokud budeš jezdit, třeba k tomu taky dozraješ.
K motorce:
Na začátek kup jen podle stav x cena. Neřeš 2T x 4T a podobně.
Osobně tvrdím, že minimální potřebný základ pro enduro vyjde na 100 000, pokud to chceš brát trochu vážně.
alší věc je, že do lesa jen enduro a na mx jen mx. Prostě MX do lesa nebrat z mnoha důvodů = nesvezeš se. Zatímco na enduru se svezeš i na mx trati v hobby režimu.
Výběr motorky:
U 4T bych nekoupil nic ve 250 od KTM do roku cca 2015. V lese i verze EXC není zrovna moc použitelná, divný zpřevodování, nesvezu se na tom ani když už v lese něco málo umím.
Naopak bych hledal WR 250, což je skvělá motorka i ve starších ročnících.
Objem 450 byl ještě před pár ley hodně doporučovaný i pro začátečníky ... ale za mě to zabiják. Začínal jsem na 450, bylo to fajn, .... ale nic jsem se nenaučil i když jsem jezdil dost
Zkus taky pohledat, jestli někdo neprodává AJP PR5. Je to čína 250 4T, ale jako základ na seznámení s endurem stačí klidně na 2 roky. Výhoda je zena ojetiny x rok výroky, ale malá nabídka. A i tka se nevejdeš do 50000,-
Dvoutakty
EXC 200 dobrá volba, ale už bys k sobě potřeboval někoho, kdo ti poradí co a jak. Zábavná motorka, ale 2 (platí to všeobecně) ti oproti 4T neodpustí skoro žádnou chybu. Nadruhou stranu se díky tomu můžrš dost naučit.
125 bych nekupoval, jsi na to těžkej a hlavně vyžadují častější servis.
250 2T je už dost divočina, ale pořád lepší, než 300. To je takový ikonický objem u 2T, o kterým každý sní, ale je to pro většinu nesmysl.
Při výběru bych se držel značek:
KTM - najvyšší pořizovací cena, výborná dostupnost origo dílů a největší nabídka dílů z druhovýroby. Kvalita u 2T dobrá i u starších ročníků. U 4T bych si v cenový relaci do 50 nevybral.
Yamaha - výborná kvalita, dostupnost dílů, o dost lepší podvozek u starších ročníků. Výbět 250 4T, u 2T minimální nabídka YZ250X pro enduro použití.
Beta - nejlepší poměr cena x rok výroby, jsou to kvalitní motorky, který u starších ročníků sdílely 4T motory od KTM, ale nemají motor 250
TM - nekupuj to, většinou agresivní výkonný motory, malá nabídka druhovýroby .... bývají za pěkný ceny, protože jsou těžko prodejný.
Husqvarna - asi jedině 4T bejby motor 250/310 - poslední verze před prodejem do KTM. To jsou pěkný hadimršky, ale třeba titanový ventily tě vyjdou na cca + 10000,-. Ze rtarších modelů jsou skoro všechno pasti.
Pokud chceš zabít čas do 18, kdy sedneš do auta, koupil bych si radši nějakou PC hru a neřešil to, protože enduro je žrout peněz.
Každopádně do 50000 bude těžký výběr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro na začátek
Kohlstein píše: ....Zkus si počíst krimi rubriku ve zprávách, jak jsou dneska policajti nadržení někoho honit a dohonit. Já bych už nepřejel ani přes ulici na motorce bez značek nebo bez papírů.
Teď už jen nasadit roušku, kývat jako osel a jít volit Bureše
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro na začátek
Naposledy editováno 24.11.2020 10:00:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro na začátek
Lkomarek píše: Janek> díky za radu
Hoď prosím tě odkaz na nějaký video z Youtube, co by sis představoval, že chceš jezdit. Pomůže to s výběrem. Ne na vše je nutně potřeba ostrý enduro.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro na začátek
2 reakcí na tento příspěvek Enduro na začátek
tak to bych vzal rovnou exc - jen budes muset prisetrit...
Naposledy editováno 25.11.2020 09:43:29