AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: kuba350> Nemyslím si že ta indická jawa je něco špatného. Navíc když se dneska ta 50 let stará česká z jahodové oceli prodává za stejnou cenu. Tu indickou bych asi už skousl. Když byl P.Hoštˇálek v Chině a jezdil tam na Yukině nafotil místní fabriku. Takové muzeum jak v Týnci to rozhodně nebylo. Ten mě vždycky připadal jak výrobna Trabošů ve Zwikau.
U mě byl chlap, kterej si to vezl nový z Týnce a už na tom vozejku to bylo orezlý Netahám moudra z internetu, prostě sem to viděl1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: elevator> Jestli to stálo celoročně na dešti proč ne. Zkus ven postavit 640tku.
"Při nedávném řešení problémů s pozdními dodávkami se Jawa ocitla v další krizi. Podle nedávné zprávy si majitel motocyklu Jawa jménem Shailesh Suvarna stěžoval, že na panelech karoserie došlo ke rzi během pouhých 20 dnů od dodání." To je z článku k těm fotografiím černé Jawy 300.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ale těch závad je u jawy mnohem víc:
https://m.youtube.co...uery=jawa+42+problem
A to jsou některé zánovní, prý už zlepšené, což se mělo týkat i kusů pro eu. Tak si dáme citaci z českého fb:
Na mojej jawke 300cl:
1.hned od nova nefungoval palivomer, ten sa spametal az po cca tyzdni.
2. Motor ked som zastal na kryzovatke a chcel som sa znova pohnut vzdy, podotykam vzdy zdochol. Teraz mame uz 80km a zdochne len sem tam. Ale volnobezne otacky kolisaju az stahuje svetlo.
3. Centralny stojan nedosada na doraz ale opre sa o vyfuk a poskodzuje chrom. Ze sa na to kuknu v predajni na jar. Inak aj bocak som podkladal, lebo behal a mal strasnu volu ?
4. Ventilator sa pusta aj ked je vonka 10stupnov a ja jazdim.
Na kazdej kryzovatke ruci a aj po odstaveni este asi pol minut.
Je to tym ze sa este hreje v zabehu? Ako sa spravaju Vase.
5. Raz sa mi stalo, ze hned po nastartovani ostala svietit kontrolka dobijania. Ani po pridani nezhasla.
Musel som znova nastartovat motor.
Motorka se celkem povedla, hezky rezne už po pár dnech, má příjemně nízký výkon a tupé brzdy, ale bohužel je i co kritizovat. Pod motorkou není žádný olej a řetěz se musí mazat ručně jako na nějakém Japonci. Snad se to u dalších sérií zlepší a výrobce použije odpovídající těsnění motoru, které nebude tak nepropustné. Protože jinak motorka všechno, co zákazníci od jawy očekávají celkem splňuje.
Naposledy editováno 25.11.2020 13:22:36
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Před 30 lety si bratr nechal nachromovat nárazník ke své Tatře 57. Po roce dopadl stejně. Pod chromem nebyl podklad. Reklamace nebyla možná, protože chromovnu mezitím zrušlili. ( tuším to bylo Inklemo Praha). Pokud dávám něco chromovat, tak chromovně zadám nejprve malé součástky a potom podle kvality ty důležitější, větší.
Chybou je, že tato motorka má značku Jawa. Kvalitu si týnečtí asi měli lépe ohlídat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Kvalitu si týnečtí asi měli lépe ohlídat.
Jakou kvalitu? Jawa měla nějakou kvalitu naposled za pana Janečka.
Oproti jiným značkám se na ní nekazily rozvody, ventily, elektrovýbava, tlumiče, startéry...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
To, že mezi dovozem ze země výroby motorka nabude cenu na trojnásob její původní kvalitu nezlepší..
Stačí i obyčejná lojovka.
Vydrží to víc.
Měď se u nové výroby moc nedává, vesměs jen nikl a na něj chrom.
Pokud jsou vrstvy slabý a ošizený, drapne to lišku natotata.
To samé sváry a rám. I tam je barva bez nějakých inhibitorů přímo vrch na podklad.
Cena je tu nejdůležitější faktor a tak navrch huj a vespod fuj.
Pokud to nebude zmetek technicky, tak povrchovka se dá vychytat, tedy pokud bude vůle.
Ale tu jsem u Indů nikdy neviděl. Pokud nemají nad sebou bič, nic se neděje.
Už jsem to tu psal. Pokud jedeš do práce na střeše vlaku nebo autobusu ,
nějaké nařízení a postupy ti asi dech nevyrazí.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Opravdu jsem si myslel že toto dneska už není možné ani u Indiánů.
No a pak se mě někdo diví když si koupím za 10 tisíc XJéčko z r.86 a objedu s tím čtvrt EU.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: Kdžy vyjde základní červená na "174 000 indická rupie rovná se 51 889,45 česká koruna" tak se nedivte, že to má chrom ve spreji na hračky :)
To, že mezi dovozem ze země výroby motorka nabude cenu na trojnásob její původní kvalitu nezlepší..
Jirka4137 píše: elevator> Jestli to stálo celoročně na dešti proč ne. Zkus ven postavit 640tku.
Jak dlouho to vlastně v té indii jezdí?
To by muselo jezdit 10 let v soli a stejně bych neočekával, že to bude jezdit až takhle...
Jezdil jsem od sněhu do sněhu a byl otlušený a chycený rám za kolem vepředu pod motorem,
motorka byla leckde odřená, barva vybledlá, ale do budíku neteklo a prostě to vypadalo relativně
normálně, byť opotřebeně... Tohle vypadá jak kdyby to někdo ponořil do moře a vyndal za delší čas..
Kotouč na české motorce umí zreznout rychle a ale takhle důkladně ne... Chytí povrch a pak už nic.
Ten japonský nerezne... Zřejmě jiný materiál...
https://verdom.rajce.../VSJ_2020/1449711496
A znám z dodávek u nás Indickou kvalitu, trochu jsem to čekal.
Na druhou stranu, s Mahindrou se nemusíme bát o slovo Jawit.
Bo s tímto zgarbem ze slovníku nezmizí.
Milan1963 píše: Indický chrom, bída. Kde je podklad ? Nikl, měd' ? Chrom přímo na surový výrobek jinak dopadnout nemůže.
Před 30 lety si bratr nechal nachromovat nárazník ke své Tatře 57. Po roce dopadl stejně. Pod chromem nebyl podklad. Reklamace nebyla možná, protože chromovnu mezitím zrušlili. ( tuším to bylo Inklemo Praha). Pokud dávám něco chromovat, tak chromovně zadám nejprve malé součástky a potom podle kvality ty důležitější, větší.
Chybou je, že tato motorka má značku Jawa. Kvalitu si týnečtí asi měli lépe ohlídat.
Týnečtí a ohlídat? Indojawa i ČínoJawa jsou mrdky... Ale to co Jawa sama vyrábí není o nic lepší.....
Takže co sami neumí, nemůžou ohlídat... A druhak to ani nemůžou ohlídat.. Je to zboží z exotiky... Co přijde to přijde...
Chrom přímo na železo se dává a vypadá to dobře... Ale je tam jedna podmínka.... Že je to pouze pro vnitřní použití. Tj. nábytkové a interierové díly,
které nejsou použity v koupelně nebo kuchyni...
Borntobewild píše: Jakou kvalitu? Jawa měla nějakou kvalitu naposled za pana Janečka.
Oproti jiným značkám se na ní nekazily rozvody, ventily, elektrovýbava, tlumiče, startéry...
Protože to že tlumiče moc netlumily bylo konstrukční vadou všech těch starých, kterým se musí hodně
pomoci, aby fungovaly... A to ostatní to prostě nemělo...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |