AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: auta byly mensi, je otazka jestli by to auto obtocilo a slo to prekotit…
ja uz vidim jak prevracim to 1.8t auto na bok
Embéčko jsem coby puberťák dokázal na kolíbku dostat sám. Princip té kolíbky byl v tom, že její oblouk měl střed v těžišti auta. U dnešních aut by asi nebyl problém ta samotná hmotnost, ale to nalezení těžiště. Možná by se u některých aut muselo při nasazování kolíbky zvednout heverem výš, než to embéčko.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ve výsledku na tom musí mít víc než všichni Japonci dohromady. No a tak se stalo že Jawa předběhla konkurenci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Počítejte se mnou. Prodejní cena Jawy u Indiánů bez obdoby DPH cca 44 tisíc. To znamená že výrobní cena je daleko nižší. Odečtěte výrobní cenu od prodejní u nás.
Ve výsledku na tom musí mít víc než všichni Japonci dohromady. No a tak se stalo že Jawa předběhla konkurenci.
Z toho je jasne jkej to bude technickej skvost. Motorka v cene vidlice co mam na kole
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Za 40 proč ne, pro tu prdel, potunit motor, spojovací matroš dát nerez, bylo by to super retro, jawení zajištěno vzhledem ke kvalitě...
Ale takhle
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Z toho je jasne jkej to bude technickej skvost. Motorka v cene vidlice co mam na kole
Wergl za půl výplaty, ale prodává se za takřka stejnou cenu jako padesátikoňové motorky skutečných výrobců, které fungují...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Wergl za půl výplaty, ale prodává se za takřka stejnou cenu jako padesátikoňové motorky skutečných výrobců, které fungují...
Hlavně to s jawou nema nic spolecnyho, to uz si muzu koupit kawu w650, pretrit ji tou hnusnou cervenou a dat na nádrž logo jawa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: assassin> Njn. ale to by jsi pak nemohl Jawit
Tak k tomu koupit za 20litru jeste fichtla no
Netušíte jestli se da jeste sehnat motor cz 250 - jeden vyfuk, za nejaky normalni penize do Sportky, nejak se nevyznam v tech číslech modelu - mam tusim tu 473, proste klasická 175 Sportka, zničil jsem na tom motor a tu 250 jsem jako mladoch chtel, ze bych to rovnou předělal na 250...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Až nám soudruzi z Ano naserou další ekodobroty do benálu nechám to slisovat a bude po srandě.
assassin píše: Tak k tomu koupit za 20litru jeste fichtla no
Netušíte jestli se da jeste sehnat motor cz 250 - jeden vyfuk, za nejaky normalni penize do Sportky, nejak se nevyznam v tech číslech modelu - mam tusim tu 473, proste klasická 175 Sportka, zničil jsem na tom motor a tu 250 jsem jako mladoch chtel, ze bych to rovnou předělal na 250...
To je zrovna to míň dostupný. Bohužel.
assassin píše: Tak k tomu koupit za 20litru jeste fichtla no
Netušíte jestli se da jeste sehnat motor cz 250 - jeden vyfuk, za nejaky normalni penize do Sportky, nejak se nevyznam v tech číslech modelu - mam tusim tu 473, proste klasická 175 Sportka, zničil jsem na tom motor a tu 250 jsem jako mladoch chtel, ze bych to rovnou předělal na 250...
Jo drážní podbíječka.... Jede to nejlíp ze všech kulatic, ale vibrace jsou skutečně intenzivní.... Je to ale poměrně vzácný motor... Je to typ 455 pro malou a 475 pro velkou... Motor je samozřejmě stejný.. Dával se pak ještě do 485, ale ten se liší...
Jirka4137 píše: PetrL3> Jeden z důvodů proč si v poslední době hraju s Fáčkem a ne s dvoutaktníma motorkama. Kromě to že Fáčko jsem koupil za 17. Je taky na občasné ježdění a když dostane stejnou hodinovou péči tak funguje. Jasně není to auto na každodenní ježdění. Já ale vytáhnu auto 2-3x za týden a jedu 3 km Otrokovice,3 km Napajedla nebo 8 km Zlín -Centrum 15. Ostatní pojíždˇky udělám v rámci firemního nájezdu cca 350 km denně.
Až nám soudruzi z Ano naserou další ekodobroty do benálu nechám to slisovat a bude po srandě.
Pech: Jj, ze tech motoru neni moc vim :( Nemako jeden ma, ale nechce ho dat pryc :D
Vibrace by mi nevadily, beztak to je motorka tak na houby blby je, ze nam ted z vojenského prostoru udelali chko
Naposledy editováno 27.11.2020 20:57:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Motor 250 pro 485 má více nuancí a viditelně svíci z boku v hlavě
Díval bych se i po motoru 175/450, těch je ještě relativně dost a sehnal jsem ho levně na další torzo 175/450.05 de luxe, která čeká zkompletovaná na můj důchod.
Naposledy editováno 27.11.2020 21:35:30
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 27.11.2020 21:45:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: PetrL3> Jeden z důvodů proč si v poslední době hraju s Fáčkem a ne s dvoutaktníma motorkama. Kromě to že Fáčko jsem koupil za 17. Je taky na občasné ježdění a když dostane stejnou hodinovou péči tak funguje. Jasně není to auto na každodenní ježdění. Já ale vytáhnu auto 2-3x za týden a jedu 3 km Otrokovice,3 km Napajedla nebo 8 km Zlín -Centrum 15. Ostatní pojíždˇky udělám v rámci firemního nájezdu cca 350 km denně.
Až nám soudruzi z Ano naserou další ekodobroty do benálu nechám to slisovat a bude po srandě.
Já se taky občas rád odreaguju v dílně, radši teda mám motorky než auta, ale už nechci nic se slabým motorem. Auto musí "jet". Když jedno zdechne, tak to druhý musí bejt schopný ho chvilku nahradit, ne, že umře velkej kombík a pojedu do Chorvatska naloženej fáčkem. Koukám po něčem pro zábavu s velkým motorem, na hraní. Sem tam mě něco zaujme, ale zatím sem nic nekoupil. Samozřejmě nechci nic drahýho, moc s tím nenajezdim.
Jo, dnes sem si udělal záslepku na podsedlovej rám na Yamahu.
...a skupuju vejfuky na GSx z ebaye. Nebudou a v DE jsou zatím občas za hubičku. Tak když zahlídnu něco kolem těch 30-50 eur, tak to hned beru. Tady to pak stojí tak 4-5 tisíc, když to člověk zmuchlá a nikdy nevíš, kdy to položíš, tak ať dou do foroty. Už mám 3 náhradní páry. Je to taková moje úchylka.
Naposledy editováno 27.11.2020 21:56:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: PetrL3> Az budu mit cas na hraní tak mam jednu anglickou jawu a jednu německou skodofku na sroubovani
Na "někdy" já nespoléhám. Buď to mám na hraní už teď nebo ať to nezabírá místo. V tom jsou auta blbý. Motorka budiž, těch může stát u zdi několik nepojízdných
Blatníky pasujou celkem dobře do sebe, ale třeba nádrže jsou takový neskladný. Každá jedna zabere velkou krabici.
Naposledy editováno 27.11.2020 22:09:28
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Já mám hell, hoď to do googlu a budeš vědět hned.
Naposledy editováno 27.11.2020 22:14:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dolin píše: Borci mám tu Suzuki, jak fachčí systém brzdových hadic? Nutné kupovat originály, nebo se dají nějak doměřit v metráži a udělat na míru??? Zde sem úplně v pérdeli,..ale slyšel sem že se dělají i na míru. Dík za info.
Koukni na hadice Hell - jsou to pancéřovky a dělají hotové hadice pro běžné motorky, nebo i na míru, pokud chceš nějaké extra buřty... A je to normálně s Ečkem...
Formana mám 93 černý interiér. Měl by tam být snad jednobod stříkačka. Kamarád si se vstřikováním na bmw už hrál. Napoprvé mu to ale blaflo. Jsou tam obrovské tlaky a musí se to dělat strašně pečlivě jinak průsšvih.
Petr- Supr Yamaha. To jsem nevěděl že jsi takto jednostopově pojízdný.
Nic jdu dělat zabíjačku. Radosti plno.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |