AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
Dnešní Jawy se rovněž nejsou v žádném ohledu krom ceny vyrovnat dnešním slušným strojům, proto si je krom pár nadšenců, nekritických pomatenců a naivních patriotů nekupuje...
Lid zkrátka potřebuje stroje, které fungují a poskytují slušné výkony... TY staré sice fungovaly, ale ty výkony nikdy neměly a ty nové jsou takové zgarby že až hanba....
Proto se kupují jiné stroje, lepší, výkonné a spolehlivé...
Ale toto není téma s názvem Jawa a nic než Jawa...
Toto je téma Jawablázni... Tudíž téma pro ty, co mají k Jawě nějaký vztah... A na vztah není nutné ji vlastnit....
A i Jawablázni jsou lidi. Lidi mnoha dalších zájmů....
Kdyby to tu bylo jen o Jawách, tak to tu chcípne za tejden a nikdo už to nenastartuje....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ono je to tak, že dnešní zhruba šedesátníci na ničem jiném než na Jawě nebo ČZ ani začínat nemohli. Když pominu těch pár Nortonů a Matchlesů co se tenkrát pár dovezlo.
Takže řidičák na pařezu, pak fichtl 21 po bráchovi ( samo že snižování hlavy, leštění kanálů ap. ) pak hned v 17 Bizon 350, tu mě musel dovézt otec, protože jsem ještě na třipade neměl papíry, pak 638 ( snižování hlav, soustružení klikovky, karbece Amal, leštění kanálů, pár závodů ve sprintu ) ale furt to nebylo ono.
Pak na Veletrhu v Brně poprvé vystavovala Honda i motorky a pak je prodával brněnský Tuzex. A protože strejda dělal ve Venezuele a měl bony tak jsem se dostal k CB 360. Proti Jawě neskutečný, a od té doby už jen Japonci kromě dvou Italek.
Takže závěr. Kdo nejel nikdy jinou motorku jak Jawu tak OK, ale kdo se někdy svezl na pořádné motorce tak už se k Jawě většinou nikdy nevrátil.
PS. momentálně renovuju Mustanga a chystám se na Californii. Nostalgie je hrozná věc Ty nový čínský a indický krámy z Jawy bych nikdy nekoupil.
PinkPanther píše: Tak přidám taky trošku do mlýna.
Ono je to tak, že dnešní zhruba šedesátníci na ničem jiném než na Jawě nebo ČZ ani začínat nemohli. Když pominu těch pár Nortonů a Matchlesů co se tenkrát pár dovezlo.
Takže řidičák na pařezu, pak fichtl 21 po bráchovi ( samo že snižování hlavy, leštění kanálů ap. ) pak hned v 17 Bizon 350, tu mě musel dovézt otec, protože jsem ještě na třipade neměl papíry, pak 638 ( snižování hlav, soustružení klikovky, karbece Amal, leštění kanálů, pár závodů ve sprintu ) ale furt to nebylo ono.
Pak na Veletrhu v Brně poprvé vystavovala Honda i motorky a pak je prodával brněnský Tuzex. A protože strejda dělal ve Venezuele a měl bony tak jsem se dostal k CB 360. Proti Jawě neskutečný, a od té doby už jen Japonci kromě dvou Italek.
Takže závěr. Kdo nejel nikdy jinou motorku jak Jawu tak OK, ale kdo se někdy svezl na pořádné motorce tak už se k Jawě většinou nikdy nevrátil.
PS. momentálně renovuju Mustanga a chystám se na Californii. Nostalgie je hrozná věc Ty nový čínský a indický krámy z Jawy bych nikdy nekoupil.
No oni na ničem jiném nezačínali ani dnešní čtyřicátníci... Protože motorky se daly kopit i lepší, ale mladí rybízci na ně neměli... Takže ti chudší měli kejchačky a jednofuky čízy kulatice, ti šťastnější měli 477 nebo třipade. Smolík byl totální unikum.... To už i eMZet bylo víc... Cizí motorku mělo jen pár kluků.....
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
PinkP píše o rozdílu Jawa - cizí motorka. Nevím, co jsi porovnával. Jestli kývačku a Transalpa, tak to jinak dopadnou nemohlo. Já nikdy nic jiného než Jawu / ČZ neměl. Do svých 50 let jsem ani na ničem jiném nejel. Od té doby jsem se svezl na BMW 650, Royalu Enfield , Hondě 1100, skútromotorce Honda a Transalpu 700. Celkem tedy 5 strojů - nejaw. Vše až na TA byly úplně nové stroje. Že bych byl nadšen a cítil markantní rozdíl proti Jawě 660 - ne. Příjemný byl RE, ale na cestování po Evropě třeba 600 km denně asi nevhodný. Honda 1100 je čtyřválec, to bych mít nemohl. Musím řadit a ona jela pětkou od 30 do 130....do garáže by mi mohl tak jedině Transalp 700. Moc příjemný stroj, krásně brzdící, pohodlný...ten mi připadal lepší než moderní Jawa. Jenže - Jawu mám v srdci, takže už 5 let jezdím na Jawě 660 a předtím 7 let na Jawě 650.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Koudy01 píše: Taky by mě na motorce, ze které mě bolí celé člověk, nebavilo jezdit
V tom obdvuju Oldu a jeho trajdání na péráku. Já na tom nemůžu prostě jezdit.
Už jsem letos prodal posledního a nechci to. Zlatá kejvačka.
Když jsme jeli Alpy, kluci měli péroše a byli daleko víc zmordovaný jak já s kejvou.
A to jeden měl sedlo vyvařený výztuhou o 5cm výš a stejně je to prostě krčidlo.
https://verdom.rajce.../Alpy_2015/936001853
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Lásku k motocyklům jsem zdědil asi po mamce, která už jako holka jezdila na ČZ 125 t, kterou měl můj dědeček, její táta. Prý už když mě mamka čekala, tak jí začal vonět benzín a schválně chodila do garáže pro brambory, aby tu vůni cítila . Po mém narození jí to přešlo .
Začínal jsem jako kluk právě na té Číze. Pak jsem si pořídil ČZ 175 470 Sport. Následovala delší pauza bez motocyklu, kterou jsem ukončil koupí Babetty. Tu jsem poslal do světa a pořídil první Jawu - 350 634 z roku 1979. Pak výměna za 350 640 Blue Style a další výměna za Hondu XL 600V Transalp. Tu mám dodnes a nedám na ni dopustit.
V době, kdy jsem měl jen Transalpa se mi začalo stýskat po dvoutaktní motorce. Pořídil jsem za symbolickou cenu ČZ 180. Byla přebarvená, ale jezdila. No a k té jsem pak ještě přidal Jawu 350 632. No a poslední výměny dvoutaktních motocyklů - 632 jsem poslal do světa a pořídil Jawu 350 RETRO 634 'nová ze současné produkce Jawy). Kupoval jsem ji v roce 2016, tehdy se ještě nechal koupit oilmaster. A ČZ 180 jsem prodal a pořídil tu samou motorku, ale v podstatně zachovalejším stavu.
A vloni jsem si splnil ještě jeden sen a pořídil Royal Enfield Bullet 500.
Jawu, Čízu a asi i toho Bulleta mám čistě pro radost. Jsou to motorky, které se mi líbí, baví mě na nich jezdit. Líbí se mi zvuk motoru. Vím, že to jsou zastaralé stroje, neřeším poměr cena : výkon. Rád si na nich vyjedu a toulám se krajinou. Ale na pravidelné ježdění nebo na cestu třeba do Albánie bych si vzal Transalpa. I když by to nejspíše i ty ostatní stroje zvládly. Mrzí mě, kam to Jawa dotáhla.
Naposledy editováno 08.12.2020 09:20:28
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 08.12.2020 09:55:15
Vím, že většině to bude proti srsti , ale já si jen polepšuju. Pionýr, pérák, 350 / 634, 640, potom Stylka 650 a ted' Adenium 660. Kvalitativně opravdu jen lepší a lepší. Kdo mohl porovnat rozdíl mezi 650 a 660, potvrdí. 650 bych už zpět nechtěl, svoje mušky měla pořád , nutila člověka být neustále ve střehu. Od toho mám ted' pionýry, asi ten adrenalin ( dojedu, nedojedu, budu jawit, nebudu... ) potřebuju, 660 je spolehlivá, už 4 roky jsem na ni nesáhl. Tedy - lžu , sáhl. Měním olej, mažu lanka a foukám pneu. Nebýt toho, že se mi líbí italské motorky a Moto Guzzi představila 85, která má špičkový vzhled a prý i hezky jede, tak nic jiného nechci.
Uvidíme, ještě jsem na ní nejel . Ale Jawa určitě stát nebude.
Nechci, aby MG dopadla jako Astra. Chtěl jsem něco modernějšího, než je Škoda 120, ale s automatem. Ideálně Fabii sedan. Nebyla, uviděl jsem ale Opela s 86 tisíci kilometry po důchodci 77 let , prvním majiteli. Servis Opel potvrdil dobrý stav, auto v zimě neježděné, neshnilé, tak je doma. Jenže jsem se až lekl, jak rychle a lehce proti 120 jede. Dál - už jsem to psal...
Tuším ve dvanácti letech dotáhl bratranec k babičce na vesnici jednorychlostní babettu. Drandili jsme na ni na střídačku, často jsme zpátky šlapali. Pak ještě z dalším bratrancem už jsme na jeden stroj byli tři a to už byly velké prostoje mezi ježděním. Napadlo nás tedy za babettu přivázat moje kolo - starej cykloš s banánovým sedlem a mohli jsme jezdit všichni Dopadlo to jak muselo - držkou na štěrku, ale od té doby to bylo tak nějak daný...Ve 14-ti fichtl s revmáčema a další nelegální trajdání v gangu podobně postižených po jesenických lázních. V osumnácti MZ150 - super stroj na který vzpomínám rád, pak Ve 22 (2007) první japonec XT 600 a první výpravy na balkán a UA. Pak mi ale začalo být líto, že jsem nikdy neměl velkou jawu a měl jsem pocit, že jsem o něco přišel... A tak jsem, z čilého nerozumu v roce 2012, dovezl, v kufru auta v krabicích, svoji čtveru... Od té doby začalo období permanentně špinavých rukou od šmíru a pronikání do tajů tohoto peklostroje Asi jsem masochista, ale i když mám někdy sto chutí hodit to ze skály, nějakým způsobem mě na tom baví jezdit i cestovat. K jawě jsem si ještě po KLX 250 pořídil Transalpa 600 - do terénu nebo když chci dojet někam včas a čistej
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kire640 píše: Jsou to motorky, které se mi líbí, baví mě na nich jezdit. Líbí se mi zvuk motoru. Vím, že to jsou zastaralé stroje, neřeším poměr cena : výkon. Rád si na nich vyjedu a toulám se krajinou. Ale na pravidelné ježdění nebo na cestu třeba do Albánie bych si vzal Transalpa. I když by to nejspíše i ty ostatní stroje zvládly. Mrzí mě, kam to Jawa dotáhla.
Mám to stejně. Alpa jsem měl chvilku, před ním Dominatora, Africu, Husaberga a po něm Varadero, po něm V-Stroma, je to vždycky nějaká oproti Jawě výkonnější a spolehlivější hromada plastu bez duše, se kterou se dá pohodlně dostat dál a výš a třebas i ve dvou. Beru to jako sporák nebo ledničku. Radost když to koupim a radost, když to dobře prodám.
Ale Jawy co sem si nechal, tak jsem koupil jako kluk,
několikrát je za těch 30 let sám zgenerálkoval,
pořádně potrápil nejdřív já je, pak zase ony mě a asi jim odpustí člověk kdeco.
Nehonim je, nehodí se to, starou bábu taky nenavlíkneš do elasťáků běhat na stadion.
Z toho co se s nápisem JAWA prodává dnes bych ale nekoupil nic.
Co jsem na tom tak seděl, asi jen ten scrambler by měl logiku.
Já se ale přiznám, že pro mě má "duši" i ten Transalp. Je to motorka, se kterou jsem něco prožil a tím si k němu ten vztah vybudoval. A i nějakou údržbu jsem s ním absolvoval (ventily, pneu, destičky brzd, olej,...).
Ještě jsem nenapsal, že moje motocyklení mělo namále, když jsme s manželkou na půjčeném Bulletovi (předváděcí kus) trefili 4. 4. 2018 daňka. 6 neděl jsem pak ležel se zlomenou pánví, třemi žebry a dalšími maličkostmi. První noc, když jsme nevěděl, co je s manželkou, tak jsme si říkal, že s motorkami končím. A když ,i po 6 týdnech dali fofrklacky, první cesta vedla do garáže a tam jsme se vyškrábal na Jawinku .
Vlasťák1973 píše: a mít tam čtyřtakt třeba jako měla J 250 Travel tak jsem spokojenej jak želva.
Zde existuje řešení. Pořiď 125 Travela a buď tam dát jednoválec 250ccm a pak jednou za 4 roky na STK prohodit nebo ještě 3 roky zpět Kraft povolil zástavbu dvouválce 250 ccm z Travela. Oba motory se dají sehnat nové a nejsou extra drahé.Verdom píše: Mám to stejně. Alpa jsem měl chvilku, před ním Dominatora, Africu, Husaberga a po něm Varadero, po něm V-Stroma, je to vždycky nějaká oproti Jawě výkonnější a spolehlivější hromada plastu bez duše, se kterou se dá pohodlně dostat dál a výš a třebas i ve dvou. Beru to jako sporák nebo ledničku. Radost když to koupim a radost, když to dobře prodám.
Ale Jawy co sem si nechal, tak jsem koupil jako kluk,
několikrát je za těch 30 let sám zgenerálkoval,
pořádně potrápil nejdřív já je, pak zase ony mě a asi jim odpustí člověk kdeco.
Nehonim je, nehodí se to, starou bábu taky nenavlíkneš do elasťáků běhat na stadion.
Z toho co se s nápisem JAWA prodává dnes bych ale nekoupil nic.
Co jsem na tom tak seděl, asijen ten scrambler by měl logiku .
jem taky koukal po scramblerovi, ale kdyby měl alespoň zdvihy 150...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jinak v roce 1990 sehnat něco jiného než jawu bylo nemožné i tak,...... Plat 2.500,-Kčs a cena ojeté ze západu dotažené motorky byla 100 litrů a to jako,......ani zesrandy,..navíc za to se dalo koupit mnoho stavebního materiálu, takže já raději bydlím bez hypotéky a s Jawou než Kawasaki a hypotéku..... (ale dnes je to jinak)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
přivezli pro kamaráda. Bandu jsme měli 7 motorek. Černobílá fotka na třindě je z garáží které jsme pronajali jako naše doupě. Třinda se na ni nechytala a to ta moje 638 měla nový motor 634 z mototechny. První čtyřtakt jsem osedlal po Samohýlovi mladším CB 750. S 65 kg jsem na tom byl jak vosa na bomboně. (Kamarádova mašina ) Při první jízdě mě ta klasika ve 160 utíkala z ruk. Kapota nebyla. Pláště se kupovaly jeté s 2 mm vzorku mm za tisícovku. Přilbu jsem měl Boerku z tuzexu a to jen proto že kamarádovi byla malá. Kombinéza boty ledvinˇák byly věci o kterých jsem si mohl nechat zdát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |