1 reakcí na tento příspěvek předělat z karburátoru na stříkačku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
Mr.Dreamer píše: Oo, takový kapesní Thorium reaktor, který bych doplňoval jednou za 10let, to by byl splněný sen .
Na Thoriu není nic revolučního. Thorium není štěpitelné, slouží jako materiál, ze kterého se absorbcí neutronu namnoží Uran 233, který štěpitelný je. Stejným způsobem se z neštěpitelného uranu 238 převažujícího v běžném jaderném palivu množí Plutonium 239 (a vyšší) jako palivo v rychlých množivých reaktorech. Od 70. let ale vývoj tohoto typu reaktoru z ekonomických a politických důvodů ustal.
kerut píše:
reaktor v tyhle velikosti by nerealnej samozrejme nebyl, ponorky maji reaktory bezne a ty jsou realne velky cca jako kabina toho kamionu ta bezpecnost jako obecna by byla v klidku, spis by byla nebezpecnost ve zneuziti toho materialu (nemyslim primo k bombe, tam je od obohacenyho zarice jeste moooc dlouha cesta, ale jednoduse k intoxikaci)
Reaktory v ponorkách jsou malé, protože mají vysokou koncetraci paliva. Je to uran obohacený na od asi 50% v sovětských po 90% v americkych ponorkových reaktorech. K tomu jsou v něm namíchané prvky absorbující neutrony, které se "spalují" stejně rychle jako U235, takže reaktivita zůstává s poklesem paliva zhruba stejná. Proto ty ponorky fungují 30 let bez výměny paliva.
Problém (kromě ceny) je, že jaderné mocnosti si hlídají, aby nikdo neměl uran obohacený přes 20%, civilní sféra takový reaktor nikdy mít nemůže. To mají pouze vojáci zemí, které mají jaderné zbraně.
Borntobewild píše: Mr.Dreamer>
O vodíku v osobních autech se mluví hodně dlouho Už někdy v 90tých jsem četl článek o prototypu tuším VW bora na vodík. Do vývoje se toho imho nenacpalo úplně málo. Výsledek je Mirai. sedan srovnatelný se Superbem, ovšem těžký 2 tuny a za cenu 2 mega po všemožným dotování.
Vodík je drahý. Jeho výroba rozkladem vody je energeticky náročná, proto se vodík průmyslově vyrábí rozkladem zemního plynu. Ve výsledku je mnohem účinnější a ekologičtější jezdit rovnou na ten plyn.
kerut píše: HMS> no reaktoru se nedozijem, to je jasny... pro kamiony by bylo idealni zkrizeni silnice a zeleznice, asfalt+trolej+operacni trakcni akumulator na prejeti par kilometru od troleje k troleji.. ale toho se taky nedozijem, to se tu driv vyhubime vlastni hlouposti
Jediné reálné řešení, co mě napadá jsou kamióny s diesel-elektrickým pohonem (motor-generátor + elektromotor v podvozku) a troleje na dálnicích a hlavních tazích.
Kamión stejně jede většinu trasy po hlavních tazích, těch zhruba 20% na začátku a na konci by jezdil na naftu, stejně tak při průjezdu zemí, kde nejsou troleje. Představa, že by to pokryla baterka, je nesmysl. To by ji vozil místo nákladu.
Edit: Nejsem žádný odborník na jadernou energii, jsem jen velký příznivec.
Naposledy editováno 17.12.2020 15:27:46
Deadman> jj disel-elektrickej (prakticky hybrdni) pohon je mnohem realnejsi, lokomotivy takhle funguji desitky let,.. co se tyka obohaceneho zarce, je to bohuzel jak pises, pokrok drzi v sachu par zelenych mozku, ale co jineho (chytrejsiho) cekat od "pana tvorstva"
Naposledy editováno 17.12.2020 15:33:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
kerut píše: assassin> jenze reaktor v elektrarne vyrabi energii v radech GW, pro kamion by stacilo 10000x mene.. koukni jak maly jsou ty reaktory v ponorkach a ponorka tehle tridy bere porad minimalne stonasobne to co nakladni auto..
BTW koukam na wiki (neberu to jako relevantni zdroj ale ramcove snad sedi) vystavba jete 98miliard.. jsou tam dva reaktory a mraky budov.. cenu vrabcaka jsem nenasel, myslim ze miliardu by jaderka nesehnala ani kdyby prodala dekana na organy, a navic bude vzhledem k miniaturnimu vykonu vysoka (protoze vr neni primarne stavenej na vyrabeni energiere ale na pokusy...) tzn hadam ze cena kousku zarice a tehnologie kolem bude urcite radove mene nez miliarda, muj odhad par milionu max..
Vyrobit štěpný reaktor je enormně jednoduché a nejlevnější projekt stál přesně 0korun a 0 haléřů, jmenuje se Oklo a vyrobila si ho sama příroda. I začít vyrábět elektriku je vcelku jednoduché, stačí tím hřát vodu (což i Oklo dělá) v takové míře, aby vznikala horká pára, tu svádět k turbíně, kterou s dostatečným náporem páry roztočíš a dynamem indukuješ proud. Peníze stojí všechna bezpečnostní a monitorovací technika a možnost tuto reakci regulovat a provádět co nejefektivněji.
1 reakcí na tento příspěvek předělat z karburátoru na stříkačku
kerut píše: jo tak to jo, Řež má uritě miliardovej rozpočet.. a v tý kouli na palmovce ma VZLU usladneny zlaty cihly
hele me to je fuk, ja vim co jsme fakturovali… vim co tam delali a za kolik. nevim o co tvoje zpochybnovani opiras ty...
1 reakcí na tento příspěvek předělat z karburátoru na stříkačku
1 reakcí na tento příspěvek předělat z karburátoru na stříkačku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
Deadman píše: ... Nejsem žádný odborník na jadernou energii, jsem jen velký příznivec....
Ano, evidentně nejsi odborník (ve fyzice). Chudák Oppenheimer se obrací v hrobě. Možná by bylo lepší, kdybys jen rozváděl své úvahy na zcela jednoduché popularizační rovině.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
Naposledy editováno 23.12.2020 09:59:58
docent píše: Ano, evidentně nejsi odborník (ve fyzice). Chudák Oppenheimer se obrací v hrobě. Možná by bylo lepší, kdybys jen rozváděl své úvahy na zcela jednoduché popularizační rovině.
V hrobě se obrací spíš Fermi.
V postupném zkracování a zjednodušování textu mi vypadla samozřejmá ale důležitá část v transmutaci U238 na Pu239, že absorbcí neutronu se z U238 stane U239, který ale není s tímto počtem neutronů stabilní a rychle se rozpadá (neutron na proton+elektron) na jiný nestabilní prvek a ten se stejným způsobem rozpadne dál na Pu239, které je poměrně stabilní a hlavně štěpitelné. Stejným způsobem absorbce a následné dva rozpady pro výrobu U233 z Th232.
Podstatné je, že reaktor musí zařídil neutrony o vhodné energii k té absorbci, ten rozpad už prvky provedou samy.
Nemyslím si, že má smysl taky rozebírat fyziku. Jednak v tom nejsem odborník, jednak většina diskutujících zde na tom není o nic lépe.
Dead> do jadra a kvantovky vam nijak zasadne kecat nebudu, jsou to dva z mala oboru se kterejma si doma (prekvapive) nehraju..
rozpady co popisujes jsou znamy tusim ze jsou i v matfyz tab. pro SŠ, rozdil mezi reaktorem v elektrarne a v ponorce je rekl bych v tom, ze v elektrarne muzes stepeni ridit v sirokym pasmu (prave zasouvanim vselijakejc borovejch ci jinejch tyci) zatim co v tech malejch reaktorech na lodich maji ty moderatory a inhibytory jak pises castecne namichany v palivu, tzn. pasmo regulace bude radove uzsi, (+ myslim ze ty reaktory nejdou vylozene "odstavit", ale mozna jen hoolywodska pointa) .. ono uchladit ten relativne miniaturni vykon treba v nouzi nebude na vode (a tim spis pod vodou) zas az takovej problem jako uchladit brutalni GW (ta reakce ma samozrejme setrvacnost, velkou setrvacnost, jako kdyz se ti rozjede nejaka sulfonace ci nitrace v labcea... a GW tepla je kurva hodne.. strecha z cernobylu by mohla povidat ) v kameny elektrarne, ...no a zasoba energie je i tak zcela dostacujici na mnoho let, vojaci na nejakou efektivitu urcite nehrajou kdyz je o rozdil v desitkach let napr..
jinak teplo neni treba hnat zadnu turbinou (BTW nebudu spekulovat jak na ponorkach ale na velkejch lodich zene para rovnou hridele samozrejme, tak velky el. motory nejsou.. u ponorek si jistej nejsem, pac resej logicky i hluk.. ale myslim ze to budou mit stejne..), dal by se klidne vyuzit treba steering jako v saharskejch solarnich elektrarnach,..tech ktery jsou narozdil od tech mrdkopanelu u nas na polich (ktery generujou leda tak akorat zisk prostrednictvim ekodotaci) skutecne funkcni a celkem efektivni.. jen by misto ty dvacetimetrovy paraboly na slozity polohovaci zakladne byl malej kousek rozume osetrenyho (viz palivo na ponorkach) zarice.. vono jak uz jsem psal, nejmensi vyuziti zareni = rusove, zhaveni elektronek na lunochodu - jednoduche, ...a zcela genialni
Naposledy editováno 19.12.2020 02:22:11
2 reakcí na tento příspěvek předělat z karburátoru na stříkačku
Anti píše: Ono hlavně zasadit ty vaše teorie do vlákna o přestavbě karburátoru na vstřikování mi připadá jaksi mimo mísu..
Podle mě teorie mimo mísu patří ideálně pod dotaz mimo mísu. Správná odpověď padla už v prvním příspěvku, takže dále je to už volná diskuze .
1 reakcí na tento příspěvek předělat z karburátoru na stříkačku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
To by mě zajímalo jak programují jednotku, musím se tím prohrabat...
Imho to bude podobné jako nastavení jednotky lpg. Nějaká autokalibrace podle lambdy při volnoběhu, zvýšených otáčkách a při projetí. Pak ruční doladění korekcí při různých otáčkách a zatížení.
Edit. Já teda bych u svý japonský motorky japonské karburátory za neověřenou čínskou stříkačku nevyměnil. Ta cena taky není úplně zanedbatelná na to, aby se ukázalo, že je to šmejd. A to je tahle sada jen pro jednoválec.
Naposledy editováno 20.12.2020 10:44:50
2 reakcí na tento příspěvek předělat z karburátoru na stříkačku
Ten kit v odkaze nejspis nebude mit ani laditelnou tu jednotku, proste je tam nastavene palivo na mnozstvi vzduchu co projde tou klapkou... je pro pitbiky a podobny krapy,
Borntobewild: ladit lpg v aute je dost rozdil proti motorce. Motor v aute jede uplne v jinem rezimu, prevazne jede v zpetnovazebnim rezimu a na stechiometrickou smes. Takhle se naladit motor z motorky neda - respektive da, ale nebude mit velkou zivotnost...
A mam za to, ze jednotky lpg jsou jen pridavne ne? Tzn si berou informace z origo jednotky a upravuji je... kdyz z auta vystrihas origo ecu tak ta lpg sama o sobe nepojede...
Ale to jen tipuju, na psouky jsem nikdy se zadnym motorem nejezdil...
Naposledy editováno 20.12.2020 11:32:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
Ta jednotka nějak programovatelná je. Řek bych, že právě nastaví tu mapu na stechiometrickou a ty si to pak jako uživatel obohatíš.
Jasněže u toho lpg je to trochu jinak právě v ohledu toho, že je tam druhá funkční jednotka na benzín se kterou tu mapu porovnává. Ale mám 3 systémy ve třech autech a v každém je to na jiném principu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
Tak třeba ten stag, pokud jsem to správně pochopil, umožňuje namontovat na karburátorový motor, přidat lambdu a pracuje si nezávisle. Žádné signály z původních vstřiků nepotřebuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
Borntobewild píše: assassin>
Tak třeba ten stag, pokud jsem to správně pochopil, umožňuje namontovat na karburátorový motor, přidat lambdu a pracuje si nezávisle. Žádné signály z původních vstřiků nepotřebuje.
Systemy pro karburatorove motory podle me nejsou sekvencni a neni tam nic chytreho.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Předělání motoru a prevodovky Suzuki LS 650 Savage | mira181 | 5 | 10.8.2024 v 14:48 karavanista |
palivová směs karburátor Suzuki LS 650 Savage | Zvukostroj | 6 | 8.11.2023 v 10:48 Zvukostroj |
Výměna kontrolky neutrálu Suzuki LS 650 Savage | Pegas21 | 3 | 26.7.2023 v 13:15 Slávek-TDM |
Laďáček Suzuki LS 650 Savage | Bupo | 2 | 21.11.2022 v 10:30 ldoktor |
Suzuki ls650, nefunkční blinkry Suzuki LS 650 Savage | Majsik | 1 | 29.7.2021 v 10:04 grooll |