Propan-butan má jak známo oproti benzínu vyšší oktanové číslo a zároveň pomalejší hoření. Některé zdroje uvádějí, že při přestavbě motoru na lpg by se měl upravit předstih. Montážníci lpg naopak tvrdí, že je to zbytečné.
Už od začátku, co mám v Prévii LPG, což je 5 let a 60 tis. km mi vždy po třeba 100-200km motor hodí chybu P171 a P174. příliš chudá směs. A to většinou při vyšších otáčkách a vyšším zatížení. Jednotku jsme několikrát překalibrovali. Nejdřív technik, co to montoval, pak několikrát já sám. Zkoušel jsem to nastavovat za jízdy. Podle lambdy je to vše v pořádku, Zkoušel jsem zapínat přívstřik benzínu, manuálně přidat směs při zatížení, chová se to furt stejně. Směs ve skutečnosti podle mě, chudá není, projevilo by se to na svíčkách a taky na ventilech, které jsem teď měřil 20tis. po seřízení a nehly se ani o píď.
Takže mám teorii, že při vyšších otáčkách a a plném zatížení prostě směs nestihne shořet a do výfuku jde nespálené palivo, ale zároveň také nespálený kyslík, který lambda změří a směs se obohacuje a lambda si furt myslí, že je chudá. Takže zvažuju, že bych namontoval variátor předstihu a předstih přidal. Kromě tohodle problému by se teoreticky měla snížit spotřeba a zvýšit výkon. Kromě toho si myslím, že bych ušetřil výfukové ventily, které jsou u japonců háklivé, páč směs by shořela dřív a výfukové plyny by byly chladnější.
U jedničkové Prévie je klasický rozdělovač. Tam jsem s předstihem hýbal při jízdě do kopce na plnej knedlík a jelo to nejlíp, když jsem ho dal úplně nadoraz.
Co si myslíte o zvýšení předstihu?
Naposledy editováno 04.01.2021 14:50:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
ano je to lambda jedna, jak pro plyn tak lambda jedna pro benzin … ale v jednom pripade lambda jedna (bezrozmerne) u plynu znaci 16dilu vzduchu, u bezinu 14.7 dilu vzduchu… a metanolu 7 dilu vzduchu (strilim cislo od boku) … tzn ten pomer neni urcite stejnej.
no ale to je teorie - ikdyz dam na dil benzinu 14,7 dilu vzduchu, porad je ve vyfuku kyslik, kdyby ne, tak uz za lambda jedna nic nenamerim… ale WB lambda zmeri klidne 1:13, 1:12, 1:10....
skokova lambda je levne meridlo.. dohromady skoro k hovnu… kdyz je smes chuda ukazuje "0" a kdyz bohata tak to ukazuje "1" … jednotka stale ubira a pridava a kdyz skokovka stejne osciluje 0 - 1 - 0 - 1 .. tak je to nejspis nekde mezi, takze zhruba stechiometricka…
WB lambda ti ukaze hodnotu lambda, nebo je zvykem ukazovat primo pomer - AFR - 10, 11, 12, 14, 15... podle toho uz se da ladit….
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
a ještě přidám malou úvahu. Je možné, že větší tepelné namáhání ventilů více prodlužuje ventilové dříky. Potom se může stát, že ventily nedovírají a podfukují, až se podpálí.
Tohleto všechno chápu. Ale ta lambda Ti měří stechiometrický poměr u spálené směsi. Když smíchám benzín se vzduchem nebo plyn se vzduchem a pošlu ho na lambdu aniž bych to zapálil, bude ta lambda furt ukazovat chudou směs i kdyby ten poměr byl 1:1.
Jinak souhlasim s tim, ze cim chytřejší jednotka LPG tim lip, kdyz ji nekdo dokaze naladit. Ja se o LPG temer nezajímal - je mi fuk kolik to zere - ale prislo mi, ze v cechach tam daj jednotku, "mapa" je tam “naka” a staci, ze to jede, kdyz ne tak se zmeni par naucenych parametru a Cau. Ze by to nekdo ladil pri jízdě/na brzde podle lambdy a dalších údajů je spis výjimka..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Tohle nam muze byt celkem fuk.
Podstatne je ze ta skokovka měří plus minus autobus a vlastne ani nevis co se tam deje.
Nejspis osciluje pomaleji/rychleji nez by mela, proto jednotka hlásí chybu...
2 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
naprostý souhlas. Ochladí se už jen tou expanzí. Další ochlazení nastane předáním tepla přes železo do chladící vody, část pobere olej. Pak jde do výfuku jen zbytek tepla. A ještě pro upřesnění, pokud píšu o teple, píšu o energii, teplota je aktuální stav. Hodně to spolu souvisí.
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
bohatší směs skutečně motor chladí. Je to nedokonalým spalováním a hlavně, více paliva spotřebuje na vypaření více tepla, které odebere ze spalovacího prostoru. To sníží výchozí teplotu těsně před zapálením směsi.
Já ventily řešil před půldruhým rokem a 20ti tis. Přesně jak píšeš. Sací ventily jako nové, výfukové měly vůli pod povolenou mez. Akorát já šroubky nemám, každej hrníček jsem vyndal, uložil do excelu a přebrousil v soustruhu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Mirekdoda píše: assassin>
bohatší směs skutečně motor chladí. Je to nedokonalým spalováním a hlavně, více paliva spotřebuje na vypaření více tepla, které odebere ze spalovacího prostoru. To sníží výchozí teplotu těsně před zapálením směsi.
Ovšem ne v případě plynu, který už přichází odpařený.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
assassin píše: To ze kdyz to staci vcas prohoret tak to hreje min ventily je opet úvaha opačná proti tomu co pozorujes v realu - extrémně chudá směs by znamenala, ze nameris mensi teplotu vyfuk plynu a i ventilu a je to presne naopak, bohatší směs motor chladi...
Včasné prohoření a bohatost směsi jsou dvě věci, které spolu přímo nesouvisí.
Představ si: Do sání pustíš bohatou směs s poměrem 12:1. Motor poběží správně. Do výfuku jde CO2, trocha nespálených uhlovodíků, nějakej CO, NOx... A teď poběží motor poběží na maximální otáčky a maximální výkon s malým předstihem. V okamžiku otevření výfukových ventilů směs stále hoří část paliva shořela, ale část stále hoří. Na lambdu jde CO2, hodně nespálených uhlovodíků a dost O2 . Skoková sonda ukáže nulu. Jednotka stříkne víc paliva. Širokopásmová sonda bude tvrdit, že směs je 18:1. V obou případech půjde do sání stále víc paliva, ale shoří ho ještě míň, páč ta hodně bohatá směs bude hořet ještě pomaleji. možná, nebo ne. Na lambdu ať už jakoukoli půjde pořád spousta kyslíku a s ním spousta uhlovodíku, Zbytek kyslíku a část paliva shoří v katalyzátoru a část paliva vylítne výfukem nespálená. A ten motor si pořád myslí, že má chudou směs.
Naposledy editováno 04.01.2021 21:17:28
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
Fundované argumenty, žádné nadávky, kéž by to tak bylo vždy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Mirekdoda píše: Chlapi, takhle kvalitní debatu jsem dlouho nezažil. A to myslím bez přehánění a bez ironie.
Fundované argumenty, žádné nadávky, kéž by to tak bylo vždy.
Taky už máme s Assasinem něco oddiskutováno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
2 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
Naposledy editováno 04.01.2021 21:44:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Redguy píše: Když už se tu probírají výfukové ventily u Japonců, což se týká i mýho krámu, jakou funkci má přímaz? Nějak nevidím smysl v mazání ventilů palivem, navíc ten olej musí přece shořet ve válci, nejde spíš o chlazení než o mazání? Jinak mám to tam a ventily jsem šteloval v 60.000 z min. vůle na max, to samé při 135.000 km a teď jsem to při 180.000 kontroloval a ani se to nehlo, už jsou asi ty sedla tak vytvrzené, že se to nezabouchává.
To patentované mazivo, co se tam dává, právě shořet nemá. Nevím, co to je, smrdí to jako jar.
Má namazat sedla sacích ventilů, pak stěny válce a pak sedla výfukových ventilů. A vyletět komínem.
Borntobewild píše: To patentované mazivo, co se tam dává, právě shořet nemá. Nevím, co to je, smrdí to jako jar.
Má namazat sedla sacích ventilů, pak stěny válce a pak sedla výfukových ventilů. A vyletět komínem.
Vyletět komínem znamená do katu, tomu to přece nemůže dělat dobře, nebo je to jedno?
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
To je zajímavá informace. V létě budu parkovat vejfukem k záhonku rajčat. . Ale očivedně je to teda něco, co neškodí ani katalyzátoru a ni životnímu prostředí.
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
Mimochodem, když už jsme u toho a jste tu taková fakt vševědoucí parta, potřebuje Guzzina Benadit? Předpokládám, že jelikož jsou hlavy hliníkové, tak sedla ventilů budou ve formě nějaké vložky a ta nejspíš nebude obyč litina? A i kdyby, po 50 letech budou ty sedla tak zatlučený, že už je to jedno, ne?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
motoservis Suzuki GSF 600 Bandit | miksenzo | 3 | 2.9.2024 v 16:54 nevo7 |
Suzuki Bandit GSF 600 má problém ve... Suzuki GSF 600 Bandit | Lonestar | 6 | 25.6.2024 v 22:17 Lonestar |
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 115 | 20.6.2024 v 16:48 SuperSic58 |
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |