Propan-butan má jak známo oproti benzínu vyšší oktanové číslo a zároveň pomalejší hoření. Některé zdroje uvádějí, že při přestavbě motoru na lpg by se měl upravit předstih. Montážníci lpg naopak tvrdí, že je to zbytečné.
Už od začátku, co mám v Prévii LPG, což je 5 let a 60 tis. km mi vždy po třeba 100-200km motor hodí chybu P171 a P174. příliš chudá směs. A to většinou při vyšších otáčkách a vyšším zatížení. Jednotku jsme několikrát překalibrovali. Nejdřív technik, co to montoval, pak několikrát já sám. Zkoušel jsem to nastavovat za jízdy. Podle lambdy je to vše v pořádku, Zkoušel jsem zapínat přívstřik benzínu, manuálně přidat směs při zatížení, chová se to furt stejně. Směs ve skutečnosti podle mě, chudá není, projevilo by se to na svíčkách a taky na ventilech, které jsem teď měřil 20tis. po seřízení a nehly se ani o píď.
Takže mám teorii, že při vyšších otáčkách a a plném zatížení prostě směs nestihne shořet a do výfuku jde nespálené palivo, ale zároveň také nespálený kyslík, který lambda změří a směs se obohacuje a lambda si furt myslí, že je chudá. Takže zvažuju, že bych namontoval variátor předstihu a předstih přidal. Kromě tohodle problému by se teoreticky měla snížit spotřeba a zvýšit výkon. Kromě toho si myslím, že bych ušetřil výfukové ventily, které jsou u japonců háklivé, páč směs by shořela dřív a výfukové plyny by byly chladnější.
U jedničkové Prévie je klasický rozdělovač. Tam jsem s předstihem hýbal při jízdě do kopce na plnej knedlík a jelo to nejlíp, když jsem ho dal úplně nadoraz.
Co si myslíte o zvýšení předstihu?
Naposledy editováno 04.01.2021 14:50:17
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
Problémy jsem měl jen s dva roky starým benzínem v zahradním traktoru, blbě se mu s tím startovalo. Ale nakonec to sežral všechno
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
V jakém smyslu "překročený"?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Borntobewild píše: RED-MAN>
V jakém smyslu "překročený"?
ta korekce muze mit nejakou max velikost a kdyz jednotka dojde k tomu ze by korekce mela byt vetsi nez nastavena mez hodi chybu….
2 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
Jasně. Já to nepochopil, páč se furt soustředim na korekce plynové jednotky. Tzn. že buďto je v tohmhle pásmu špatně nastavená plynová jednotka. Nebo reduktor, vstřiky, multiventil, filtry, trubka ,nebo jiná mechanická část, nestíhá dodávat dostatek paliva. A nebo je tam ten problém s předstihem dle mé teorie.
assassin píše: wild: pro me jen to, ze auto minimalne jednou rocne stoji nekde v servisu navic je duvod, proc LPG ne. jak pises auto ma slouzit a ne abych resil nahradni, odvoz atd…
to ze to zabere misto v aute je dalsi minus a dodelavanej bastl co uz jen teoreticky snizuje spolehlivost.
pak omezeni ohledne podzemnich garazi…
me to do auta taky nesmi…. penize nejsou pro me nejdulezitejsi meritko.
myslim si to same o tom predstihu, od prednastavene mapy to podle cidla klepani predstih snizi. ze by se to cilene snazilo zvetsovat predstih az do klepani neverim...
To já si zas radši vozím zadek v 5.7 HEMI Chargeru na lpg, než abych měl "rozumné auto" na naftu, nebo malinký benzín... Jak psali ostatní, problémy s tím minimální (doma všechny auta na LPG) a na autech se vysírá spousta jiných věcí, než něco s LPG. Jediný co mi třeba komplikuje život s LPG je u Chevy Trailblazeru (4.2, řadový šestiválec), který je dost citlivý na typ použitých svíček, tak mi při provozu na LPG doslova papá předepsané iridiové svíčky. Normálně vydrží 60tis. mil, na lpg 15-20tis. km, max. Jiné než origo ani nemá cenu zkoušet, tam je ověřeno, že ty spapá tak za 10tis. km i bez lpg. A dále řekl bych ne moc povedená přestavba, kdy je prostě trochu cítit, že na lpg tam není ten výkon, co na benzín. Zato Charger je přestavěný tak, že provoz na lpg nejde výkonově poznat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
RED-MAN píše: Přesně tak. Jsou to korekce množství vstřikovaného paliva. Jakmile překročí určitou limitní mez, kterou má řídící jednotka nastavenou, vyhodí chybu. Mně to třeba hází chybu P174, což je druhá sada válců (4-6 u mě). Už si nepamatuju, na kterém to bylo nejhorší.
Na jakém autě? U mého bývalého Subaru Outback H6 to pak znamenalo podfouknutí výfukových ventilů (po cca 100 tisících na LPG bez seřízení vůle ventilů).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Ta spotřeba svíček může souviset s tou nepovedenou přestavbou. Pokud je to sekvenční vstřikování, mělo by to na plyn jet stejně jako na benzín. Nech si to zkontrolovat od odborníka. Se svíčkama jsem laboroval a nakonec jsem přišel na to, že nejlepší jsou Brisky. Různý iridiový a kdovíjaký prostě jely blbě a nevydržely. Ty brisky mě vydrží tak 20 tis a stojí asi 80kč.
Slávek-TDM píše: Na jakém autě? U mého bývalého Subaru Outback H6 to pak znamenalo podfouknutí výfukových ventilů (po cca 100 tisících na LPG bez seřízení vůle ventilů).
Nejspíš jsi měl skutečně chudou směs a ta způsobila podpálení ventilů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Bohužel Trail má iridiovky přímo předepsané výrobcem a fakt moc nemá cenu tam dávat něco jiného (dokonce i iridiovky jiných značek zničí hodně rychle). Technicky by mě zajímalo proč vlastně...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Svíčky mám v Prévii taky předepsaný iridiový. Důvod je servisní interval v autorizovaných servisech. U jedničkový se navíc nemění úplně jednoduše. Pokud stejně nedosáhneš životnosti víc jak 20. tis a ani s ní nepočítáš, zkus ty Brisky. Za pokus nic nedáš, jediný co se může stát, že ti odejdou dřív. Stojí opravdu pár kaček.
3 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
Ja chapu, ze mate spoustu duvodu proc jezdite na lpg, ale ja mam zas spoustu duvodu proc ja to delat nechci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
t_freedom píše: Borntobewild> u mě byl problém v tom Vialle. Holandskej a na bordel dost citlivej systém. Mě to pak naučili i kluci co nám dělali v práci VZV, takže jsem si reduktor dělal sám. Neskutečný co jsem tam občas nacházel za šlemy a sulfidy. Membrány ztvrdlý po 20tkm a to jsem to co 7-10 otvíral a čistil.
Na českou kvalitu LPG to nebylo dělaný. Zajímavý bylo, že jsem tady měl se zetecem 1,8 stabilně spotřebu přes 9l až 10l/100km...jen co jsem vyrazil do německa a NL najednou jsem jezdil za 8,5 - 9l... měl jsem s tím problémy a nějak mě to už neláká. ... v kombinaci s tím, že mám dnes auto co místo LPG jezdí na CCS, už to nechci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
assassin píše: j
Ja chapu, ze mate spoustu duvodu proc jezdite na lpg, ale ja mam zas spoustu duvodu proc ja to delat nechci
Naopak, já nemám jediný důvod jezdit na palivo, které mě vyjde na dvojnásobek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Proč?
Už jsem to psal. Svíčky dávám Brisk Silver. Stojí kolem 90kč. Vydrží cca 20tis. na benzín by vydržely možná 30. Další náklady jsou každý rok revize za 200-300, jednou za 2 roky ME o 300 dražší. po ti letech nádrž asi za 6 tis. a čas od času filtry za pár desetikorun.
Naposledy editováno 06.01.2021 18:07:32
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
predpokladam, ze to nekde prestavuji na lpg zadara
nevim z jakejch spotreb jsi vychazel, ale ani tak 0.8 neni pulka z 1.3 ...
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
motoservis Suzuki GSF 600 Bandit | miksenzo | 3 | 2.9.2024 v 16:54 nevo7 |
Suzuki Bandit GSF 600 má problém ve... Suzuki GSF 600 Bandit | Lonestar | 6 | 25.6.2024 v 22:17 Lonestar |
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 115 | 20.6.2024 v 16:48 SuperSic58 |
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |