Propan-butan má jak známo oproti benzínu vyšší oktanové číslo a zároveň pomalejší hoření. Některé zdroje uvádějí, že při přestavbě motoru na lpg by se měl upravit předstih. Montážníci lpg naopak tvrdí, že je to zbytečné.
Už od začátku, co mám v Prévii LPG, což je 5 let a 60 tis. km mi vždy po třeba 100-200km motor hodí chybu P171 a P174. příliš chudá směs. A to většinou při vyšších otáčkách a vyšším zatížení. Jednotku jsme několikrát překalibrovali. Nejdřív technik, co to montoval, pak několikrát já sám. Zkoušel jsem to nastavovat za jízdy. Podle lambdy je to vše v pořádku, Zkoušel jsem zapínat přívstřik benzínu, manuálně přidat směs při zatížení, chová se to furt stejně. Směs ve skutečnosti podle mě, chudá není, projevilo by se to na svíčkách a taky na ventilech, které jsem teď měřil 20tis. po seřízení a nehly se ani o píď.
Takže mám teorii, že při vyšších otáčkách a a plném zatížení prostě směs nestihne shořet a do výfuku jde nespálené palivo, ale zároveň také nespálený kyslík, který lambda změří a směs se obohacuje a lambda si furt myslí, že je chudá. Takže zvažuju, že bych namontoval variátor předstihu a předstih přidal. Kromě tohodle problému by se teoreticky měla snížit spotřeba a zvýšit výkon. Kromě toho si myslím, že bych ušetřil výfukové ventily, které jsou u japonců háklivé, páč směs by shořela dřív a výfukové plyny by byly chladnější.
U jedničkové Prévie je klasický rozdělovač. Tam jsem s předstihem hýbal při jízdě do kopce na plnej knedlík a jelo to nejlíp, když jsem ho dal úplně nadoraz.
Co si myslíte o zvýšení předstihu?
Naposledy editováno 04.01.2021 14:50:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
To je námět pro vývojovou firmu Kecal-Zich a spol. Měřáky plynu s podobnýma čidlama dokážou nejen detekovat přítomnost plynu, ale i změřit jeho koncentraci. Dalo by se namíchat stechiometrickou směs přímo v sání
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
kdyz je to takovej obrovskej rozdil, to je skoro s podivem, ze se to vlastne v temer nezmenene podobe pouziva v motoru na benzin.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
kerut píše: assassin> protoze LPG je plyn a benzin kapalina ? resp. protoze maji dost odlisny fyzikalni i chemicky parametry ? nezlob nebo te zaukoluju nejakym tiskem
A když to nepomůže, bude Tě vláčet tiskem.
namichat stech. smes v Sani a myslet si, ze takhle je to top je podle me uplnej nesmysl a to je to o cem od zacatku mluvim v souvislosti s tvou teorii.
mas sice spravne mnozstvi obojiho, ale nevis jak se to promicha, Kolik smesi vylita do vyfuku v prekryti ventilu, Kolik paliva ulpi kde na stenach atd atd… to jak bude to palivo prohorivat zalezi na tvaru spalovaciho prostoru, poctu a umisteni svicek atd atd… takze je monohem lepsi zjistovat z vyfuku, jestli vsechno shorelo nebo ne...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
u motoru te zajima, jak ta horlava smes prohorela a zjistujes to podle koncentrace jedne z latek po spaleni smesi .. chytrejsi je merit tu co je v atmosfere a tudiz stejny pro vsechny podobne aplikace na Zemi.
jestli merite plyn v jeskyni ze stejneho duvodu … tak jo, krasnej primer.
ale jinak bych spis rekl, ze placas uz totalni nesmysly….
argument vuci pouziti lambdy nemas, a jako argument pro mereni plynu ve vyfuku mas vase zvyky pri lezeni do jeskyni
Naposledy editováno 07.01.2021 16:46:41
si pis ze na emisich (merej teda az hodne daleko, rekneme "ustalenej stav" spalin to je jasny) tam budou mit tech detektoru slusnou mnozinu a k tomu mechanickou detekci pevnejch castic na nejakym fitrovacim prvku
jnak v dolech (do jeskyni nelezu) by bylo zrovna efektivni merit mnozstvi kysliku, vetsina tech plynu (snad krom CO, ale my pochodnema nesvitime) vylozene jedovatejch neni, ale kdyz je tam kyslik/dusik 50/50 protoze to nevetra a kyslik tam "pozira" nejakej sadrovec nebo jina mrdka (nejsu takovej geolog, ale tam kde je blbej vzduch rostou dycky takovy hnusny krystalky na stenach.. vetsinou na zlate to bejva, vyjmecne v zeleze..) tak se z toho solidne mota siska... jenze merit procento kysliku v tomto rozahu (treba od 50%) je dost obtizny, taxe bezne meri koncentrace tech vyslovene nebezpecnejch (CO stpovy, prip. CO2 > par %) a zbytek holt odhadujem podle urovne zmatlanosti a motani se
Naposledy editováno 07.01.2021 16:57:05
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Naposledy editováno 07.01.2021 17:45:40
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Borntobewild píše: Ladění směsi v sání pomocí čidla LPG jsem bral jako chalenge pro Keruta. Ne, tak, že by to dávalo nějaký smysl.
cimz se ovsem z roviny regulerniho experimentu posouvas do roviny ciste alchymie, protoze ladenim predstihu menis tolik promennych ze to tvou uvodni terii ani nepotvrdi ani nevyvrati.. coz asi az tak nevadi protoze v simpanzi komunite byva i alchymie ocenena vznesenym povykem a bananovymi hody
osobne si myslim ze uplne nemusis byt tak daleko od pravdy, ovsem jediny co by me a takovy uloze motivovalo je experiment samotnej, lpg je mi jakozto hodne uchylna slepa ulicka celkem ukradeny
Jenom jedna proměnná. Předstih. Tebe do svýho (našeho rodinnýho) auta vrtat nenechám Zapomeň na všechna čidla plynu a podobné hovadiny.
Jaczek už dostal své zloto a poczta mi už veze můj variátor. Takže upravím předstih a uvidím, jestli teorie je správná. Pokud ne, budu pionýrem slepých uliček. Pokud ano, prakticky nic tím nezískám, ale budu spokojený, že vím přesně, co se v mém motoru děje.
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Když jsem to vlákno zakládal, Ty jsi byl první, kdo mě napadl, že mi s tím poradí a pomůže. Máš o motorech přehled, vyznáš se. A i k tomuhle tématu jsi mi dal spoustu podnětů, které mi pomohly. Ale jseš přesně ten fachman, co pracuje podle naučených algoritmů, opakuješ zažité stereotypy a nepoužíváš logiku a vlastní rozum.
Borntobewild píše: assassin>
Když jsem to vlákno zakládal, Ty jsi byl první, kdo mě napadl, že mi s tím poradí a pomůže. Máš o motorech přehled, vyznáš se. A i k tomuhle tématu jsi mi dal spoustu podnětů, které mi pomohly. Ale jseš přesně ten fachman, co pracuje podle naučených algoritmů, opakuješ zažité stereotypy a nepoužíváš logiku a vlastní rozum.
Jsi uplne mimo, ja a fachman a nauceny postupy? nemuzes byt vic mimo…
Naposledy editováno 08.01.2021 00:13:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
kerut píše: assassin> no pri bohaty smesi tam nejakej asi zbude, zejo.. a wajld tak nejak tvrdi, ze ma nespalenej plyn ve vyfuku protoze ma spatnej predstih a plyn nestihne shoret ( coz je sice tazka samo o sobe, ale polemika nad tim zda tomu tak je neni prdmetem tehle diskuse), ...furt nechapu co na tom nechapes
psal jsi o mereni rozpraseneho benzinu, ano v sani jde o smes - vzduch a kapicky benzinu - ano to se meri spatne (proto se v praxi meri "hmotnost" vzduchu kterej projde sanim a davka benzinu se urcuje dobou otevreni vstriku
a pak nahle pises o detekci plynu ve vyfukovych plynech. on tam ale ten benzin asi nebude v podobe kapicek ne? A jaka je tedy teorie za tim, ze merit v tech plynech obsah propane/butanu je jednodussi nez merit obsah slozitejsiho uhlovodiku - plynu?
me porad prijde snazsi merit ten kyslik, na to totiz existuje hotove , pomerne presne a pouzivane meridlo - nez vyvijet svoje meridlo... ktere vlastne ani nemam kloudne jak zkalibrovat…
cela ta wajldova teorie je nesmysl. predpoklada nefunkcnost/nepresnost te lambdy co tam ma, udela upravu na motoru od oka a jestli je vse ok bude sledovat tim cidlem ktere je od zacatku predmetem spekulace…. takhle proste zadnej technickej experiment neprobiha.
Naposledy editováno 08.01.2021 00:26:33
jo detekce slozitejsiho uhlovodiku bude obtiznejsi,..
navic je zde jaksi fakt, ze automobilky neladi motory na vykon (bohatsi) ale na emise a spotrebu (stechiometricka) takze v tom ohledu ta lambda, dokonce i ta skokova vyhovuje.. protoze se snazej dostat na hranu stechiometrie z druhe strany, tak aby ve spalinach nebyl kyslik ale rozhodne to neni "jedinej pouzitelnej merici prostredek" (v plynech se provadi kvanta veci, napriklad prumyslovy nitrace) je to proste metoda pro dany ucel nejlepsi..
tzn. kdyz budes ladit motorku na AFR 13 tak ti bude skokovka taky napicu protoze rozdil mezi 10, 12, a 14,7 nepozna.. pozna az 14,8 ze je to chudy..
jezdeni na LPG neni globalni standard ale uchylka par divnejch jednotlivcu (vsechny najdes v tomhle vlakne a napocital jsem jich tusim pet ), takze nemuzes automaticky predpokladat vyuziti jen standardnich prostredku a metod..
ze je to nesmysl bych uplne netvrdil, ten plyn fakt hori pomaleji, jenze kdyz jen pohne predstihem, pohne i tlakama a dalsima vecma, resp. posunout predstih je reseni pokud ma nespalenej plyn ve vyfuku, ale neni to implicitne metoda jak zjistit jestli tam nespalenej plyn ma, a pokud tam neni a je to jen chudy bude to presne jak pises..
resit to osobne v praxi,. tak bych to udelal viz muj prvni prispevek,.. ... ale resit to teoreticky na wajldove aute, sel bych do experimentu
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Takže Ty tvrdíš, že i když do výfukového potrubí před lambdu přivedu nějakým způsobem vzduch, lambda mi bude stále přesně ukazovat bohatost směsi v sání motoru?
ja jen tvrdim, ze diky tomu, ze plyn hori o neco pomaleji, tezko dojde k tomu, aby po pracovni dobe - I kdyby smes jeste dohorivala ve fazi vyfuku - ze nameris ve vyfukovych plynech tolik kysliku aby lambda hlasila chudou smes prestoze to neni pravda....
Naposledy editováno 08.01.2021 09:58:32
Naposledy editováno 08.01.2021 14:54:10
2 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
kerut píše: ta rychlost bude kurevsky zavisla na spouste veci , tlak, teplota..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
motoservis Suzuki GSF 600 Bandit | miksenzo | 3 | 2.9.2024 v 16:54 nevo7 |
Suzuki Bandit GSF 600 má problém ve... Suzuki GSF 600 Bandit | Lonestar | 6 | 25.6.2024 v 22:17 Lonestar |
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 115 | 20.6.2024 v 16:48 SuperSic58 |
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |