AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Takže shrnutí... Klasická Jawa.... Na fotce dobrý, ale z blízka už hořký a za jízdy tragický... Takže šik to vypadá, supr kola, ale jinak je to mrdka z krtka...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
pech. píše: Nicméně znám i příběh, že nechtěli měřit Oltcita, pro vyhlášenost spotřebou oleje... Ale ten už je dááááávno v hutích...
Mne nechteli zmerit Malucha. Olej nezere. Ale pry jim to zasere masinu....jinej typek to zmeril v pohode, ale volnobeh nameril na svym aute. To mu masina nevzala.
pech. píše: Koukal jsem na test RVM500. Podvozek sice značkový, ale patrně původně určený pro lehčí stroje, protože je na hranici možností. Motor je poněkud líný proti konkurenci a nesnesitelně vibruje jako svině... Hůř než jednoválce. Vůbec to není motor Honda.. To je bohapustý chlíst. Je to možná nepovedená kopie... Spojka se dá snadno zkurvit, nebo je zkurvená už z výroby, Plasty se rychle rozvrzají... Ovládací prvky nemají preciznost a vypadá to, že se bude srát..
Takže shrnutí... Klasická Jawa.... Na fotce dobrý, ale z blízka už hořký a za jízdy tragický... Takže šik to vypadá, supr kola, ale jinak je to mrdka z krtka...
Zajímací. Co to bylo za recenzi?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
petruMRD píše: Byl tam 12 litr s turbem, ještě bez chladiče stlačenýho vzduchu a vim, že jsem nemoh do kopce prázdnej dohnat lízu valník, teď čumim, že měli větší motor 13.74l tak proto
Tak Líza v poslední generaci Tahač nebo valník (MAXI) měl cca 300-400koní podle verze motoru. Komunál měl výkon jako linkáč autobus, tj asi 230k. Takž i nejobyčejnější valník s výkonem kolem 300k tomu musel ujet... Pokud v tom byla další evoluce s výkony kolem 400k tak tuplem. Montovaly se v závěru na export i cizí motory, co si kdo objednal, kvůli servisu. Takže se v Liazce mohl bjevit, jak motor Caterpilar, tak Man a nebo i Renault, opět s výkony kolem 400k...
Těch 400k bylo pro běžný TIR tenkrát slušná hodnota, ale kulhalo to, že Liazácký motory nakrmený do těchto výkonů neměly předpokládanou životnost...
Takže když ty cizí motory najezdily v pohodě mega a pak po repasi ještě jedno, tak Líza to mega odjezdila na dvě generálky a po modernizaci se to sice zlepšilo, ale nijak radikálně, protože půl mega bez generálky se to stejně většinou nedožilo.... Toto hatilo výhody nákupu levnějšího auta... Servis byl trochu problém, což se porom snažili řešit právě montáží motorů, převodovek a náprav dle požadavků odběratele, aby se to dalo servisovat tam kam to chtěli prodat, ale když si tam místo Lízy s Pragou a Rábou koupili celý drivetrain z dovozu, tak už to auto nebylo ani levné... A výjimečné schopnosti jako Tatra, která má také svoje mouchy, nemělo... Protože jsou místa na světě, kde něco jiného než Tatra těžko obstojí a proto se jako malosériovka dodnes prodává, přestože je složitá a drahá, protože prostě dovede v terénu to, co jiní nedovedou... Líza byla obyčejné auto, které bojovalo jen tou cenou, protože nic navíc proti jiným neumělo...
Jirka4137 píše: Na motorce je ta kamera snad ještě důležitější než v autě. Mít ji než mě sejmul zemědělec jsem o m100000 bohatší. Jak ale vymyslet aby se rozběhla po zapojení klíčku na to by musel být autoelekrikář nebo pokaždé zapínat.
Po pár špatnejch zkušenostech jsem si na obě motorky pořídil duální kamerky (pod sedlem je modul s baterkou, kartou a od něj jsou vytažený minikamery dopředu a dozadu. Obraz se pak skládá do vertikálně dělenýho obrazu.)
Napojil jsem to na obrysovy světla a super - nemusíš se o to vůbec starat, zapíná a vypíná se automaticky
https://zpravy.aktua...ame=hpfeed.sznhp.box
Naposledy editováno 10.01.2021 14:50:04
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://zpravy.aktua...ame=hpfeed.sznhp.box
Sorry, už to sem dal Jirka, nevšiml jsem si
Naposledy editováno 10.01.2021 15:08:37
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 10.01.2021 17:46:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Geodet píše: Tahle:
Tak to je velký špatný. Dost jsem si sliboval od těch brzd. Na CB500X, která má jeden kotouč, mně přišla přední brzda taková slabší. RVM má dva kotouče a taky to spíš nebrzdí. Zbytek nekomentuju. Pro málo jezdící fanoušky nálepek Jawa asi dobrý. Jinak nula bodou
Naposledy editováno 10.01.2021 18:07:23
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Koudy01> Nekomentuju, tu motorku znám jen z fotek. Jeden kolega ale měl Jawu 650, prodal ji a tuto BY JAWA si koupil. Prý nelituje, je lepší než Jawa 650. No, nevím...pravdou je, že nemá poruchy jako každá nová Jawa 650 a asi pokaždé dojede do cíle, tak v tom asi lepší bude. Mít jistotu, že dojedu do cíle a motorka mně nenechá asi 7 krát za sezonu na silnici, jako se to stalo mně, to je úspěch. A jak jezdí, brzdí - to není tak důležité.
Milane je to důležité...
Účtují plnou cenu, je tedy očekávána plná kvalita. Tu kvalitu to nemá... Stojí to stejně jako Hodna, která je lepší.. Není tedy sebemenší důvod kupovat si tohle, když je to v naprosté většině parametrů podstatně horší, ale za stejné peníze...
Je to klasický Jawa ojeb. Prodávat mrdky za cenu slušných motorek... S tím ať jdou do prdele...
Mít jistotu, že dojedu do cíle a motorka mně nenechá asi 7 krát za sezonu na silnici, jako se to stalo mně, to je úspěch. A jak jezdí, brzdí - to není tak důležité.
Že motorka dojede do cíle je v dnešní době (a nějaký čas zpět) předpoklad. A ne úspěch. Nemůže být dokonalá. To je tak nějak vzhledem k původu jasný. Ale tady (aspoň na zánovním stroji z recenze) není správně vůbec nic - zpracování špatný, motor špatný, podvozek špatný, brzdy špatný. Jako aby motorka s 1000km takhle vrzala a spojka vydávala strašidelný zvuky, to není dobrý. Podle prvotních recenzí to vypadalo dost dobře. Ale toto je těžký zklamání.Naposledy editováno 10.01.2021 20:55:09
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jde o tom že RVM je další zkurvená mrdka...
Přitom jsou i dobré čínské motorky.. On to tam i zmiňoval. CF vstoupilo na trh se svým vlastním jménem
a za tu stejnou cenu nabízí motorku se silnějším motorem a dobře fungující... To už smysl má... Zaplatit
půllitra a mít šestpade... Ale zaplatit půllitra a mít za to horšího půllitra, to smysl nemá...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
A nevzpomínám si, že by náša straná i pravítělstvo na tom zpětně neco změnili...
Už to nejak nesleduju, páč auto mám mladší. Z roku 1980 .
Splňuje normu Euro 2 . Fakt.
Zdenalbenal píše: K těm emisím na STK - matně si vzpomínám, že auta do r.v. 74 neměly stanovené žádné emisní limity . Takže co vlastně ten technik na Populáru kritizoval?!
A nevzpomínám si, že by náša straná i pravítělstvo na tom zpětně neco změnili...
Už to nejak nesleduju, páč auto mám mladší. Z roku 1980 .
Splňuje normu Euro 2 . Fakt.
Výrobci vozidel složení emisí předepisovali, především kvůli seřízení. Ovšem nebyly zákonné limity pro homologaci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 13.01.2021 22:10:48
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tak jako na té speciální silnici v Kopřivnici bude jasně nejlepší, V určitých situacích v terénu bude taky lepší. Ale je to za cenu podstatně vyšší spotřeby pneumatik, páč jedou po hraně. A určitě se najdou v terénu i situace, kdy pevná náprava bude lepší než tatrovácký trubky.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Dnes v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |