Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04
2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
Já si první oranžovou integrálku dovezl z Maďarska a byl v okolí asi jedinej, kdo ji měl na fichtlu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
Naposledy editováno 10.01.2021 11:45:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
Kohlstein píše: PinkPanther> Od kdy byly helmy povinné na pinckovi, vzpomeneš? Já teda vozil Cassidu Cross, ale jenom když to počasí dovolovalo. A spolujezdec v obci?
Někdy po roce 1975.
Kohlstein píše: PinkPanther> Od kdy byly helmy povinné na pinckovi, vzpomeneš? Já teda vozil Cassidu Cross, ale jenom když to počasí dovolovalo. A spolujezdec v obci?
Vozil jsem ji na pinckovi ( 1975 - 1976 ) i když to tenkrát povinné nebylo, ale dělal jsem machra s belkou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
FJRPEPA píše: Někdy po roce 1975.
Ty jseš hodně mimoSchválně jsem si to našel, že to mělo platit od roku 1990 i pro spolujezdce. Vím, že jsem před r. 1990 vozil po vesici kamarády vzadu bez helmy, a synovce od jeho 6 roků (smělo se od 7)
https://www.zakonypr....cz/cs/1989-99#cast2
Někteří tvrdí, že na pincka to bylo od r. 1991.
Kohlstein píše: Ty jseš hodně mimo
Schválně jsem si to našel, že to mělo platit od roku 1990 i pro spolujezdce. Vím, že jsem před r. 1990 vozil po vesici kamarády vzadu bez helmy, a synovce od jeho 6 roků (smělo se od 7)
https://www.zakonypr....cz/cs/1989-99#cast2
Někteří tvrdí, že na pincka to bylo od r. 1991.
No vždyť je to po roce 1975
Já to bral, tak, že do 1975 jsem jezdil na pincku a bez přilby a potom už jsem na pincku nejezdil, takže nevím.
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
dovážená do SRN ...
Další, co se v Tuzexu "objevovalo" byly ještě integrálky UVEX (Made in Germany ?) a její lepší
provedení MAX, plus "italky" BOERI .
MirkuVTR , seš před boxy starýho Masecu (jak říkáme my brňáci ) parádně *vystajlovanej*
Dvěpade ČZ (o které šla v těch 60.letech pověst, že " jde " líp než Jawská Panelka 250 !)
v provedení *BÍLÁ+ CHROM a *pan řidič* v klasicky ČERNÉ kůži a přilbě viditelně ČERVENÉ ...
Tady je jedna z těch hězd, co zmiňuješ - Mike Hailwood na MZ-RE (taky 250 ) na Sachsenringu v r.1963
P . S .Taky jsem nějakou dobu před "uděláním papírů" v r.1964 nevydržel a párkrát vyjel . Jednou to bylo "o fous",
když jsem uviděl na krajnici policajta s plácačkou a už počítal s vyloučením z kurzu. Ale patron nás bajkerů
mně asi chtěl do řad svých chráněnců, protože to nebyla kontrola dokladů, ale jen posečkání až pár stovek
metrů po směru jízdy silničáři dokončí opravy výtluků po zimním období ...
Naposledy editováno 11.01.2021 14:40:43
PinkPanther píše: V brněnským Tuzexu měli tenkrát integrálky Römer, červené s takovým černým límcem vzadu, kdo ji měl, byl King
Já si první oranžovou integrálku dovezl z Maďarska a byl v okolí asi jedinej, kdo ji měl na fichtlu
Jo jo, ty Römerky si pamatuju a ten kožený límec se mi nelíbil. Tuším, že stály 220 bonů a tak coby učeň jsme koupili v roce 75 italskou "belku" MAX za 150 bonů.
Podle ní jsme odlili formu a na koleně vyrobili 3 belky alá Lauda. První LIFE jak měl Teuvo na své Suzuki. Další podle Cecotta a třetí je dodnes nedodělaná, pže jsem šel na podzim 77 na vojnu. Upínání bylo z vojenských spacáků a plexi jsme nějak taky sehnali, vyřízli a ohnuli.
A machral jsem s něma na pětistovce, velké bubny a kejvačka, kterou jsme napodobili Hondu 900F Bo'l de Or.
Výfuky, budíky a to dokonce v mílích, světlomet a přepínače Aprilia, sklíčka na blinkry snad z Barkasu, to vše jsme kupovali v bazaru na Jugoslávské v Brně. Měli tam vše.
Naposledy editováno 12.01.2021 05:18:01
Byla to doba lidové tvořivosti, protože koupit něco "normálního" vyžadovalo maximální úsilí a velké peníze. Stejně tak se vyráběly plastové kufry na motorky ze záchodových splachovačů - a Němci na to jen nechápavě čuměli
Ty galusky rozměrů nejspíš 3,25 /3,50 - 18 vypadají neuvěřitelně "tenký" ...
Josefe (58 ),
Ten Tvůj parádní půllitr si zasloužil lepší zrcátka a doufám, že je později dostal !!?
Stejně v nich asi nic vidět nebylo,protože na těch tenkých "stopkách" musela šíleně vibrovat )-:
Ta později vyráběná černá kruhová pod názvem VELOREX měla tlustší "tyčky" a nevibrovala
Naposledy editováno 12.01.2021 20:19:36
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
výkony a dokonce mu říkali Our Frankie / Náš Franta ...
Nebýt Milana Chalupníka , n. p. JAWA by Frantovi něco takového určitě neumožnil !
**********************************************************
https://www.garaz.cz...bert-auriol-21005464
********************************************************************
https://www.garaz.cz...awa-500-ohc-21005455
IvanDvoutakťák píše: Zasloužená odměna Františkovi v zemi (na ostrově) kde ho každý znal, obdivoval jeho
výkony a dokonce mu říkali Our Frankie / Náš Franta ...
Nebýt Milana Chalupníka , n. p. JAWA by Frantovi něco takového určitě neumožnil !
p. Chalupnik nejakou Frantiskovu motorku opatroval az do smrti, asi i jako dalsi stroje, kde je jim dnes konec? Mozna by neco vedel Michal Dokoupil, kterej k nemu mel blizkej vztah