Ahoj, můžu dodat, že přeci jen v Hondě něco málo opravili (ale trvá jim to hrooóóózně dlouho).
Letošní svolávačka asi z února 2023 na možné selhání/vynechání motoru přinesla toto, po ujetí 6000km můžu konstatovat (celkově 38000km najeto) :
- Automatické denní svícení (sice o tom svolávací akce nebyla, nebo to s tím souvisí) konečně funguje, doopravdy samo aniž by se jen tak z ničeho nic po např. projetí pěti tunelů vyplo.
- Chcípání se kterým se u tohoto stroje potýkám se mnohonásobně zlepšilo. Sice to není 100% odstraněné, ale nechová se to jak přes kopírák úplně nečekaně... dokonce mám i tušení kdy k tomu dojde (neumím momentálně popsat jak, ale dejme tomu na "půl" vteřiny dopředu vím, že to zakopne (i třeba na tom kruhovým objezdu)... je to smutné, ale považuji to za úspěch .
Vestavěná f-ce mlhovek se ale sama vypíná... v menu zapnuto, za neurčitý čas se světla spolu s kontrolkou vypnout, přitom navolené je to stále na zapnuto (!)... je to krám. Oživit to jde většinou bez záruky až po vypnutí a zapnutí zapalování.... stále se jim tam patrně něco laguje, tak jako ta jejich slavná načítací obrazovka, která dopředu říká s trhavou grafikou loga Africa Twin jak moc je to vychytaný
Svolávací akce:
Původní úvod z roku 2020:
Ahoj, budu rád pokud si zde sdělíme dojmy z nový Afriky 1100.
Osobně mohu sdělit, že jisté motorické necnosti jsem s tím už zažil, z toho několik jako přes kopírák z Afriky 1000, ty co jsem ze starých diskuzí našel a osobně jsem se s nimi setkal dávám níže jako printscreeny do příspěvku. Než jsem si je nedávno vyhledal, drobek zamrzelo, že věci od představení litru v roce 2016, nijak výrazně nebyli eliminovány.
Nechci aby toto téma vyznělo jako pomluva. Má pomoci všem co si chtějí sdělit anomálie, posloužit jako potvrzení či vyvrácení vnímaného problému. Tento problém zde řešit, druhým poradit pokud naleznou řešení.
Mimochodem, pokud jsem správně pochopil problémy u litru, tak se vyskytují převážně u manuálních převodovek, DCT na to choulostivé není. Dost často chcípání bejvá u vrknutí plynem, "meziplynu"...
Naposledy editováno 22.07.2023 22:25:44
Dušan_Sihelský píše: Jak je to s nabíječkou na tu Li-Ion baterku, už jsem to chtěl nabíjet klasickou, ale někdo mě upozornil že ne. Pak jsem četl, že klidně jo, jen se nesmí pustit "refresh" funkce. Ale radši si nechám poradit od zkušenějších, případně i typ co zakoupit (preferuji levnější).
Zatím je ve výběru tato: TECMATE OPTIMATE LITHIUM TM-470 12V
Co se týče elektronického podvozku, tak to je super, během chvilky je přenastavený. Chce to zkusit. Jsem rád že jsem koupil s ním. Dálnice tvrdá, cesta k rybníku nebo k rozhledně off-road měkký jak obláček.
1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Kemo M148A, 12V
Rozměrově to není úplně nejmenší, ale pod sedlo se to vejde, to už jsem nenačisto zkoušel.
edit.:
A ten 8-PIN nalezneš tady, viz. první dvě fotky, on je drobek skrytej a i snad zafačovanej.
Naposledy editováno 17.01.2021 01:26:29
Naposledy editováno 17.01.2021 08:04:38
1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
foxdive píše: Záleží kde ju máš, pokud mám moto venku třeba týden na mrazu mezi tím párkrát třeba zapnes klic tak ta baterie hodně klesne, zimu nemá ráda
Baterku mám doma v teple a odběr nemá žádný. Máš v motorce taky Li-ion baterii?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Stejně nechápu proč tam je taková blbá baterka. Nesmí se prý použít i startovací powerbanka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
2 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Ta výdrž je pěkná, ale když vidím na FB kolik uživatelů ji klidně mění po roce, po dvou, není blbuvzdorná. Já mám třeba moto v garáži kde asi nemrzne, ale má 13V (možná i 12,8V). Rád bych jí dobil pokud má mít víc v klidovém stavu. Ale jako úplně na to nechci strkat nabíječku za 5stovek, když si rázem můžu udělat škodu přes 10tisíc. Nevím proč k tomu nedávají i osvětový letáček, jak se k ní správně chovat... asi potřebují prodat více baterií. V návodu na straně 331 se leda dočtu , že mám dobít akumulátor když je vybití a to je jako kdy? Až jako nenatočim motor . Nějaký parametry tam být uvedený mohli
Kapacita
Je lehčí a menší a patrně i teplotně odolná, takže jí mohli šoupnout hnedka za motor. Jediný mínus asi ta kapacita, ale možná ne... nevím jaká je závislost u olova jak klesá i napětí v čase při odběru při srovnání s lithiem? Se nechám proškolit. Chtěl jsem najít nějakej graf a jediný co jsem našel, nějakou kresbičku, ale zase je to z ní patrný, teda pokud se to dá srovnat a věřit tomu .
Laickým pohledem se to na mě tváří, že s odebírajícím proudem, tolik napětí neklesá, tudíž při stejných parametrech, abych vůbec nastartoval s OLOVEM max. 50% a s LITHIEM max. 75%. By znamenalo pro start... 12Ah OLOVO max. 6A/h a 6Ah LITHIUM max. 4,5A/h. Jak je to ale ve skutečnosti? Takhle to zas tak moc neprohrálo.
Ještě mám prosím dotaz na 8 pin konektor pod sedlem na který chci napojit 12v zásuvku na stálo. Dá se zatížit stejně jako origo třeba kompresorem ( to samozřejmě po zapnutí). Hlavně to chci použít na dobíjení helem a takových drobností, a která je na to pojistka.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Nabíječku mám Origo Honda, koupil jsem ji s motorkou. Je to obyč Optimate.
jantov> Ten 8-PIN, podle mě v tom servisním manuálu to bude. Nevím, jen jsem na něj před dovolenou v říjnu nouzově připojil navigaci. Taky by mě to jinak zajímá, případně, která pojistka to jistí.
Já jsem si chtěl udělat česky srozumitelně pojistky, takže mi s tím můžete pomoci, protože u těch červených vůbec nevím a v ostatních můžou být chyby. Nebo jestli je to v návodu?
edit.: výměna obrázku
Ten 8-PIN v tom servisním manuálu není vizuálně znázorněn, z dat, který jsou k dispozici mi vychází, že využívá tyto pojistky... respektive jsem to radši změřil a zjistil aspoň pojistky, které s 12V souvisí.
Naposledy editováno 20.01.2021 18:47:35
1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
2 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Oldag píše: Stojí necelých 60 Chf,což je nějakých 1500.Docela koukám,jak se zdražuje,nechápu,jak někteří můžou vůbec přežít.
jo u vás je to cenově vše úplně jinde, akorát jídlo máte dražší jinak vše ostatní je spíš levnější než tady, včetně ojetin1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Afrika 1100, postřehy a zkušenosti
Kromě váhy je výhodou ještě životnost, oproti olovu asi 10x tolik nabíjecích cyklů. Už ani Yuasa není co bývala. Teoreticky by se neměla měnit baterie po průměrných asi 4 letech, ale po 10ti a víc. Uvidíme časem jestli teorie = praxe.
Další výhodou je nulové samovybíjení, když na podzim odstavíš tak na jaře nastartuješ a nemusíš nic dobíjet, u olova co měsíc stání to -20% kapacity.
Pak ještě malá výhoda, že se lithium dobijí mnohem rychleji oproti olovu.
Počet startů než dojde úplně šťáva, jsem nikdy nezkoumal. Matematicky asi 74x když na jeden start počítám 2 sekundy a 200A proudu. Za dobu používání nebyl s počtem startů nikdy problém. Až bude hezky tak můžu vyzkoušet jestli jde třeba 20x po sebě nastartova a chcípnout.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Android Auto - padání komunikace Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports | Rosta75 | 7 | 8.10.2024 v 20:07 Rosta75 |
Automat v SUV motocyklu Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... | Deadman | 24 | 8.10.2024 v 08:59 puffybodie |
Apple carplay funguje bez interkomu Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... | LuigiCB1300 | 14 | 13.9.2024 v 11:45 Rosta75 |
Studený start Afrika twin 1100 DCT Honda CRF1100L Africa Twin | Jiřřan | 2 | 12.9.2024 v 18:33 Zdenekkkkk |
Studený start Afrika twin 1100 DCT Honda CRF1100L Africa Twin | Jiřřan | 2 | 12.9.2024 v 16:11 Juraj22 |