1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
ruinin píše: Gahan37> Díky, to taky. Ale hlavně se bojím toho tvrdýho sedla. Já prdel téměř bez tuku, takže to by asi nedělalo dobrotu. Dálky mě lákají...
Já bych skoro šel do 500x když už, bude tam lepší uchycení na boční kufry, trochu větší pohodlí je vyšší a i ten přední štít na cestování ....stejný motor atd
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
Tak v tý recenzi je CB 500 X božská, prakticky dokonalá... Ale musel bych vyhnat toho naháče z hlavy, no...
Mimochodem - americká recenze motorky: jedu pořád rovně po dálnici a řeším, jak je to dobrá motorka. Jednou stopou - jedna zatáčka za druhou na Kanárských ostrovech. Jako nic proti Amíkům, ale měli by občas taky zkusit nějakou zatáčku, aby viděli, že motorka umí zatáčet. Fakt jim ty nekonečný rovinky nezávidím.
Naposledy editováno 29.01.2021 22:29:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
Tedy zcela sdílím Gahanuv názor - CB500X by byla mnohem lepší.
Mimochodem - nejlepší cesty jsou ty nejmenší v civilizací zapomenutých končinách. A pro taková dobrodružství se nemusí pokaždé daleko, jak si mnozí myslí - nejen Balkán a Rumunsko, ale i Slovensko či české kopečky mimo turistická centra. A na to se adventure hodí fakt lépe.
Neřku-li, že ztráci cenu pomaleji, než nevýrazný naháč.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
Ještě otázka off topic - za jakých okolností je v zatáčce skútr rychlejší než motorka? Pokud skútr a motorka váží stejně a jezdec je tentýž a má tentýž styl a talent? Vím, že skútry jsou někdy v zatáčkách rychlejší, ale pořád nemám jasno v tom, kde je pes zakopán. Já jsem teda zatím na silnicích v zatáčkách rozhodně pomalejší než většina motorkářů, který kolem mě prosviští. Jen jednou jsem narazil na nějakýho cruisera, co jel pomalejc než já a toho jsem teda na PCX předjel, to byl jeden motorkář z asi 1000 motorek. Ostatní byli rychlejší všude.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
Z křižovatky je většinou rychlejší skútr. Ale v zatáčkách?
Mnóó - já znám jen videa s T-maxem, jak si dává motorky v zatáčkách ke svačině.
Ale to je tím, že T-max má motorkovou konstrukci (na zadní kolo nevede variátor, ale řetěz nebo řemen dle roku výroby). Je to tedy jízdníma vlastnostma motorka.
Podobně se možná chovají i další moderní skútry, které jsou ale jen převlečené motorky (velká Forza? ...). Nevyznám se v tom.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
ruinin píše: má níž těžiště, projede zatáčkou rychleji kvůli nízkému těžišti - nic lepšího mě nenapadá.
Lenže to podľa všetkého nie je pravda. Motorky s vyšším ťažiskom sa preklápajú rýchlejšie.V každom prípade aj tu platí, že 80-90% je v jazdcovi a ten zvyšok v motorke, takže i o málo lepší jazdec bude vedieť kompenzovať slabšiu motorku (alebo skúter).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
ruinin píše: 650ccm> na slabších motorkách - tak pokud bych měl tu 500 F, tak je to stejná síla motoru jako 500 X, že jo? Nevyrazný naháč - na druhou stranu je to základní motorka, chtěl bych jako první motorku základní motorku, která vychází z idey motorky z historie - čili žádné vylepšení pro pohodlné cestování, žádné plexi, obě kola stejně veliké. Pak tomu dám volný průběh a když dojdu k závěru, že už jsem si naháč užil dost a chci cestovat pohodlně, prodám a koupím X.
Ještě otázka off topic - za jakých okolností je v zatáčce skútr rychlejší než motorka? Pokud skútr a motorka váží stejně a jezdec je tentýž a má tentýž styl a talent? Vím, že skútry jsou někdy v zatáčkách rychlejší, ale pořád nemám jasno v tom, kde je pes zakopán. Já jsem teda zatím na silnicích v zatáčkách rozhodně pomalejší než většina motorkářů, který kolem mě prosviští. Jen jednou jsem narazil na nějakýho cruisera, co jel pomalejc než já a toho jsem teda na PCX předjel, to byl jeden motorkář z asi 1000 motorek. Ostatní byli rychlejší všude.
Skútr je v zatáčce rychlejší, pokud je jeho jezdec šikovnější než ten na motorce, ale pokud jde o potenciální dosažitelnou rychlost v zatáčce v apexu, tak ta je u skútru mnohem nižší. Skútr má mnohem nižší těžiště a proto při stejném náklonu můžou gumy motocyklu působit větší dostředivou silou, aniž by ses převrátil. Navíc má motorka blízko u země užší konstrukci, proto můžeš dosáhnout vyššího náklonu před tím, než začneš brousit nějakou pevnou částí vozidla o zem (u skútrů brká první centrál a výfuk). Další nevýhoda je šířka gum, většina skútrů má v poměru k váze v porovnání s motorkami poměrně široké gumy. Ale čím širší guma, tím vyšší náklon je potřeba pro dosažitelnost stejné dostředivé síly.
Tomu, že na silnici někdo někoho předjede, nepřikládej velkou váhu, na silnici drtivá většina lidí nevyužije ani zlomek potenciálu svého stroje, takže výsledná rychlost je skutečně hlavně o jezdci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
Ale Mr. Dreamer to už pekne zhrnul.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
No ale shodneme se na tom, že mezi kužely slalom v rychlostech kolem 15 km v hodině bude průměrný skůtr 125 cc rychlejší ( tentýž jezdec ) než supersport 200 kg? Protože má malý kolečka nebo protože je o hodně lehčí? Nebo obojí?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
ruinin píše: Metric> Anglicky umím, je to pěkně složitý a já nikdy nebyl moc dobrej na fyziku nebo matiku, takže z toho moc moudrej nejsem. Co jsem pochopil, tak těžiště nízko žádná velká výhoda v zatáčce není. Z toho, co píše Mr.Dreamer vyplývá, že pokud jsou někde nějaký záběry, jak skútr předjíždí supersport na okruhu, asi je to drsnej, zkušenej skútrista, kterej zná limity toho skútru versus bojácnej, nezkušenej člověk na supersportu, kterej zdaleka nevyužívá možnosti toho stroje. Na druhou stranu Pepa Sršeň v jednom videu říká, že vespa 300 GT nebo jak se to jmenuje může člověka na supersportu překvapit, když ho v zatáčce předjede. Nemluví o schopnostech jezdce, asi jde o tu váhu a takovou celkově drzou povahu toho skútru versus o dost těžší supersport, kterej nikdo nechce položit. Jestli tomu dobře rozumím, tak v hodně pomalý zatáčce je třeba 50 kg navíc problém k tomu, udržet krok s lehčím strojem, když o výkon v tý zatáčce nejde. Myslím rychlost na apexu.
No ale shodneme se na tom, že mezi kužely slalom v rychlostech kolem 15 km v hodině bude průměrný skůtr 125 cc rychlejší ( tentýž jezdec ) než supersport 200 kg? Protože má malý kolečka nebo protože je o hodně lehčí? Nebo obojí?
Když mluví Pepík Šiler, je asi nejlepší přepnout na jiný kanál. Mohl by ses také dozvědět moudra o tom, že motorka se řídí nohama a ne rukama a nebo, že by se gumy na okruhu měly foukat za 2.9 (a to bylo tuším za studena ).
Pokud porovnáváš 125ccm skútr, měl bys to porovnávat s 125ccm motorkou, nebo minimálně motorkou podobné váhy, protože v zatáčce musíš změnit momentum soustavy motorka-jezdec a čím vyšší váha, tím více práce musí gumy udělat. Ale pokud někdo tvrdí, že vespa 300 GT může svou kvalitou porazit supersport (tedy 600cm sportovní motorku), tak to tvrdí z jediného důvodu - aby prodal divákovi vespu 300 GT.
Pokud tě zajímá, která motorka je rychlá v pomalých zatáčkách v rukou šikovného jezdce, stačí se podívat na výsledky české motogymkhany, případně se zajít podívat, kluci ti rádi ukážou co a jak. Můžeš to odjet klidně i na skútru, případně na CBčku zajet bez problémů na bednu, nebyl bys první. Realita je, skútry se vysoko nikdy neumisťují, protože je prostě nemůžeš dostatečně naklopit. Nízké těžiště je fajn na stabilitu, díky tomu dokáže na skútru jezdit i někdo, kdo má problémy s rovnováhou a nemá moc zkušeností, ale když chceš jezdit ostřeji, je to velký limit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
Jdu kouknout na tu gymkanu.
Abychom byli uplně důslední - závodní skútry maj spodek upravenej tak, že je jde klopit víc, asi jako běžnou nahou motorku, takže pak v tom klopení by neměly závodní skútry mít hendikep. Bude pak závodní skútr o objemu třeba 125 cc pomalejší v utažený zatáčce než CB 125 R? Asi je to blbá otázka, protože neznáme pneu, úpravu podvozku u toho skútru, jen víme, že těžiště bude u skútru níže...
https://i.pinimg.com...05e157e96cf5816e.jpg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
ruinin píše: Metric> Anglicky umím, je to pěkně složitý a já nikdy nebyl moc dobrej na fyziku nebo matiku, takže z toho moc moudrej nejsem. Co jsem pochopil, tak těžiště nízko žádná velká výhoda v zatáčce není. Z toho, co píše Mr.Dreamer vyplývá, že pokud jsou někde nějaký záběry, jak skútr předjíždí supersport na okruhu, asi je to drsnej, zkušenej skútrista, kterej zná limity toho skútru versus bojácnej, nezkušenej člověk na supersportu, kterej zdaleka nevyužívá možnosti toho stroje. Na druhou stranu Pepa Sršeň v jednom videu říká, že vespa 300 GT nebo jak se to jmenuje může člověka na supersportu překvapit, když ho v zatáčce předjede. Nemluví o schopnostech jezdce, asi jde o tu váhu a takovou celkově drzou povahu toho skútru versus o dost těžší supersport, kterej nikdo nechce položit. Jestli tomu dobře rozumím, tak v hodně pomalý zatáčce je třeba 50 kg navíc problém k tomu, udržet krok s lehčím strojem, když o výkon v tý zatáčce nejde. Myslím rychlost na apexu.
No ale shodneme se na tom, že mezi kužely slalom v rychlostech kolem 15 km v hodině bude průměrný skůtr 125 cc rychlejší ( tentýž jezdec ) než supersport 200 kg? Protože má malý kolečka nebo protože je o hodně lehčí? Nebo obojí?
To jsou ale už fakt bláboly tohle to. Tak se ruinine prokrista pána už svez v nějaký bandě nebo třeba jeď do prdele vlakem...nebo se zase příště zeptáš, jestli motorkář vypije víc piv než skútrista, ačkoliv ráno nadejchaj stejně? On by totiž skútrista mohl bejt norek a motocyklista ne, nemáš v tom ještě úplně jasno... Máš už fakt dotazy jak pojď na mě z boku, sorry
Naposledy editováno 01.02.2021 23:15:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
-ntroverznú vetu, že sa normálny človek nestačí diviť. Jazdiť vie, či vie aj učiť (čo z toho prvého nevyplýva), posúdiť neviem, lebo som uňho ešte nebol.
Mimochodom, v tom článku sa píše, že prvé NSR 500 mali nádrž umiestnenú dole v záujme zníženia ťažiska. Bohužiaľ sa ukázalo, že tento model mal problémy pri naklápaní sa a keď vyčerpali väčšinu paliva z nádrže a na miesto obvyklej nádrže umiestnili závažia, zrazu sa hbitosť dostavila. Je to tým, že pri nakláňaní sa motorka neotáča okolo osi umiestnenej na zemi (teda spojnice dotykov kolies so zemou), ale nad ňou - tým pádom je nádrž dole ďalej od tejto osi než na klasickom mieste a sklápaniu motorky do zákruty viac bráni.
Naposledy editováno 04.02.2021 00:22:40
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
ruinin píše: Teď se ale zeptám - codo, to nečti, prosím tě - když jsou supersporty třeba obratnější mezi kužely, proč malá kolečka skútru nepomůžou dosahovat v těch soutěžích mezi kužely skútrům lepší výsledky? Teoreticky menší kola znamenají snadnější manévrování po městě.
Človeče, ja som možno celkom teoretik, ale zasa až tak nie. Jednak tie výsledky závisia od mnohých faktorov, jednak, aspoň podľa mojich skúseností, na veľkosti kolies v menšej rýchlosti až tak nezáleží - ja mám vpredu 21" a kým v rýchlostiach 120+ je už zotrvačnosť rotujúcej hmoty pri otáčaní riadidlami celkom poznať, v meste je omnoho nižšia.ruinin píše: Metric> To jsem taky někde četl, asi v tom článku, na který jsi dal odkaz. Samozřejmě nemusím vědět o motorkách každý technický detail, ale vědět, že nižší těžiště není výhoda a že supersporty jsou na ghymkaně často obratnější než lehčí motorky nebo skútry je dobrý vědět. Teď se ale zeptám - codo, to nečti, prosím tě - když jsou supersporty třeba obratnější mezi kužely, proč malá kolečka skútru nepomůžou dosahovat v těch soutěžích mezi kužely skútrům lepší výsledky? Teoreticky menší kola znamenají snadnější manévrování po městě. Ale podle výsledků ghymkany jsou menší kola k ničemu, gromy tam taky nijak nevynikají.
Tohle si strašně snadno otestuješ, když si vezmeš třeba 450 krosku, ta bude mít přední kolo 21 a zadní 19, a pak na tu samou motorku dáš motardová 17' kola. Ten rozdíl je v tom, že menší kolo, má menší poloměr a ráfek s gumou, tedy ty nejtěžší části, jsou blíže ose rotace kola. Ve výsledku je snadnější otočit řídítkama a jde to rychleji naklopit, respektive, motorka k tomu nemá takový odpor. Tím více méně končí výhody malých kol.
Pak tu máme nevýhody, jak už jsem psal, pro stejnou rychlost, musí udělat více otáček za sekundu, rotory brzd nemohou být tak velké (u 17 to ještě nemá význam), asi největší nevýhoda je kratší rozměr kontaktní plochy se zemí v rozměru kolmém k dostředivé síle. Navíc menší kolo neposkytuje při zatáčení takovou stabilitu. A nakonec důvod, proč mám raději skútry s většími koly, čím menší kolo, tím více ho rozhodí každá nerovnost, těch na krásné silnici nebude tolik, ale ve městě nebo okreskách je to jedna vedle druhé.
V případě gymkhany je ta výhoda malých kol navíc dost mizivá, protože se nejezdí tak rychle, aby gyroskopická síla kola měla velký efekt.
Pro rychlejší jízdu jsou zavedená 17' kola jako optimální, pomalejší enduro a cross, kde je hodně nerovností mají 21' a 18' resp 19'. Skútry mají malá kola hlavně kvůli tomu, aby se všechno konstrukčně vešlo. Podívej se třeba na Integru, tam chtěli udělat motorku, která se dobře ovládá a hned má také 17'...
1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
Absťák Tě přepral.
Včera odpoledne fakt lilo.
No - aspoň si koupíš nepromoky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
Třeba po uschnutí bude vypadat zase jako nová, ale pochybuju... Každopádně chci v zimě na skútru jezdit, asi s tou solí se prostě musí počítat a brát skútr jako spotřební věc, která bude postupně reznout, tak snad do jara výfuk neupadne.
https://www.brudra.c...-carina-cerva-380003
A motorku radši ostříknout hadicí. Hondě by to nemělo ublížit.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
ruinin píše: Tak je rozhodnuto. Kdyby to někoho zajímalo, jakou motorku nakonec kupuju...
Gsx-R 1000?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Názor na Honda CB 500F Honda CB 500F | _Rendy_ | 6 | 23.7.2024 v 16:58 Dablicek200Mph |
Kontrolka motoru Honda CB 500F | Mkjuman | 7 | 2.7.2024 v 23:41 TomasRA |
Ukazatel zařazené rychlosti - špatn... Honda CB 500F | MichaelP | 7 | 29.4.2024 v 17:55 dva_hrnce |
Plexi na Honda CB500F 2018 Honda CB 500F | petr_klecka | 6 | 22.9.2023 v 09:04 petr_klecka |
Nová baterka, ale moto nereaguje [1, 2, 3] Honda CB 500F | ellie88 | 73 | 4.4.2023 v 14:09 mito7 |