AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
Bimbam píše: Milan - no asi jo, přístroje jiné, s nápisem Jawa ( místo já nevím, Motorpal?? ) Taky mám v dílně kdesi zasyslenej modernější tachometr s nápisem Jawa, najetými snad 1 500 km který byl na jedné třindě - neukazuje ani nepočítá. Tak si furt říkám že ten starý škodovácký vydržel víc. No, ve škodovce mi taky tachec už neukazuje ani nepočítá. Zacvakalo v něm , rafička dvakrát poskočila a šlus. Tak jezdím podle oka a otáčkoměru.
No tak 1500km je tak životnost autového tachecu v motorce.... Že si tam banda tupců z červenéhobaráku nechala natisknout ten nápis na jeho provedení nic nemění...
V autě taky občas chcípnul, ale spíš počítadlo ve smyslu ojetého nebo prasklého kolečka.. Pokud ani neukazuje, tak je to spíš náhon... U škodůra běžná věc, že odejde pohon v převodovce... Takže auto na zdviž, agregát spustit, sundat čelo převodovky, vyměnit malé kolečko a všechno zase zpátky... To už mám taky za sebou...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: pech.> Netecou. Nikdy mne na nicem netekly. Jedno jestli Japonec, Ital nebo Jawa. Ale pistky se nevraci uplne tak, jak by mely. Vymen gumicky a uvidis ten rozdil.
Jelikož jsem tu motorku už před lety prodal, tak ať si je vymění pan Soukup...
s tima gumickama do brzdicu - ono neni tak snadne sehnat originaly a co ma zkusenost, tak nove aftermarket jsou spis horsi. ja bych to peclive vycistil a pokud jsou neposkozene tak vratil zpet…
ono to jde proti sobe, perfektni funkce brzdicu a zivotnost… ja ma na zavodnim brzdici piskty bez stiraku aby chodily opravdu zlehka, ale je predepsana pravidelna udrzba, melo by se to vycistit po kazdem jezdeni
nejvetsi zabijak vsech tesneni na predku je prach z brzd, treba tekouci vidlice je tim zpusobena ve vele vetsine pripadu, malokdo totiz otre z kluzaku prach I zevnitr...
Naposledy editováno 07.02.2021 16:27:31
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kolega má zánovního Forda Focuse a pokud mrzne nebo prší, celá palubka zčerná a nenaskočí. Když je hezky, funguje. Prý není sám, to tedy Ford nevychytal... Kolega to zjistil až po asi 4 letech, po záruce, tak má s opravou smůlu. Proti tomu je nefunkční tacho Jawy 350 sranda.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://www.insportl...ource=zbozi.cz#65174
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PinkPanther píše: No, u těch novějších Jaw by to šlo řešit digitálním tachometrem třeba z kola za 2-3 stovky:
https://www.insportl...ozi.cz#65174 [/quote] Nové 350 již mají digitální tachometr.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Připomněl jsi mi, když jsem před skoro 40 roky kupoval Populara. Majitel měl Populary dva, resp. dva a půl. To druhé auto a půl byly rozebrány a uskladněny na nádraží v železničním vagoně. Měl jsem měsíc na odvezení. Tehdy jsme tam s otcem byli asi čtyřikrát s autem a vlekem. Do měsíce jsme to stihli odvézt . Taky říkal, že není sklad , na nádraží jen pracoval.
Otec tehdy nadával, že mu z baráku dělám kovošrot. Asi měl pravdu, ale tehdy za ty peníze mít doma dvě a půl auta mi přišlo v pořádku. Dnes bych za ně k Popularu nekoupil ani dveře .
Naposledy editováno 07.02.2021 22:41:50
Ale já na to vyzrál. Najezdil jsem půlku na MG a půlku na XJ. Takže sem se přesností přiblížil téměř té GPS
Naposledy editováno 08.02.2021 06:32:45
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: Tak se dneska ukázala výhoda staré pixle se zadním náhonem a motorem vzadu. Napadlo asi dvacet čísel bílého xindlu, devět pod nulou, víceméně prašan. Tak jsem si normálně jel do práce ( že by někde bylo protaženo, to ani náhodou, silničáři zase zaspali jako obvykle ) a na začátku svinibrodskýho nadjezdu nad tratí u Žosky se marně pokoušel do kopečka vyjet nějaký pán s moderním vozem. Všelijaký asistenty mu byly k dreku, protože byl pod sněhem led.Už tam byl poněkud naštorc, ale protože z druhé strany stál zase ve směru od města uvízlej kamion a nic odtam nejelo, najel jsem před něj, na kouli dal lano - on už měl na autě tažný oko, že ho prej už někdo ráno vytahoval od baráku a lano taky v pohotovosti no a povídám mu, žádný šlapání na plyn, dejte tam jedničku a na malý otáčky pomalu pouštějte spojku až se lano mezi autama napne. Dřív ne. Kupodivu nejančil, poslechnul a tak jsem ho do toho kopce vytáhnul. Nahoře už byli hašiši a připřahali za sebe ten uvízlej kamion, tak nás rozpojili, lano mu dali a jeli jsme každej dál do práce. Zimní gumy tam měl, ale akorát v tom místě kde zůstal viset byl pod sněhem led no a písek jsme prostě ani jeden v autě neměli.
99% těchto problémů není o autu ale o řidiči a hlavně o pneu. Mám 2 skoro stejný auta a jen to, jestli jsou zimáky ještě použitelný nebo už starý tvrdý udělá rozdíl v tom, jestli se do kopce na ledu vůbec ještě rozjedu.
Naposledy editováno 08.02.2021 10:04:57
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
S nostalgií vzpomínám jak jsem strávil 6 zim ve vyšších polohách Bílých Karpat a ta pomlouvaná 105/120 mě nikdy a nikde nenechala a ještě pomohla jiným z příkop, roztažením atd. Když bylo nejhůře dal jsem si na zadek staré ojeté 14" ještě z 1000mb s řetězy a byl jsem král hor
Naposledy editováno 08.02.2021 11:12:16
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
moderni auto se 150ti asistenatama mi maka top, muzu stat na podlaze a jen zatocim volantem kam chci jet a vse to udela samo…. nemuzu si stezovat, urcite ten kompjutr uvnitr ridi lip nez ja
ale asi teda zalezi co si kdo predstavuje pod pojmem moderni auto... ono I abs v oktavce funguje uplne jinak nez v "modernism aute" ...
Naposledy editováno 08.02.2021 11:27:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
e: Dodávku ber jako příklad auta s náhonem na zadek, ale váhou na předku. To BMW bude nejspíš další takový.
Naposledy editováno 08.02.2021 11:18:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Poprvé jsem si řetězy nasazoval doma v obýváku .
Na ty asistenty jako staromilec taky moc nevěřím i když jsem nedávno dostal školení na polygonu v Hradci i v moderních autech.
Naposledy editováno 08.02.2021 11:14:05
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: cmiral> Otec řetězy míval, dokonce je používal, ale to bylo před 35 lety, když bylo auto nové. Říká dodnes, že 120 s řetězy nic nezastaví. Já už řetězy nemám, kdysi se kamsi ztratily...kdoví, jestli se ještě dnes vyrábějí, když moderní auta mají 150 asistentů ( ale vesměs k ničemu ) a řetězy by si řidiči mladších ročníků možná ani neuměli na kola nasadit.
Rád ti jedny daruju, jestli je najdu. Na moderní auta nepasují, jsou jen na malá kola (120, favorit, felicie..). Když je najdu, dám vědět. Pokud je tedy chceš. Brácha měl chvíli kdysi felicii, tak zbyly.
Btw vyrábějí se pořád.
Naposledy editováno 08.02.2021 11:15:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
cmiral píše: Milan1963> já ty řetázky někde ještě mám , na feldu jsem je nikdy nedal páč jsem měl Vraníky a už jsem s tím tak nějak počítal, že s ní musím ubrat . Jednu zimu jsem dal v kopcích s O1 na GoodYear ultragrip 7+ a od té doby jsem lepší obutí neměl.
.
Ty sem měl před 10 lety na o1 taky, taky sem měl radost, jak krásně v zimě sedí.
A pak sem koupil další ultragrip 8 a to už nebylo ono.
Naposledy editováno 08.02.2021 11:28:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 08.02.2021 11:32:37
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |