Co řeším: Jezdil jsem řadu let na skútru Yamaha Majesty 250. Vloni jsem si koupil funglovku Kawasaki Versys 650 . Zajel jsem na ni do Rakouska, pojezdil kolem Ostravy.
Budu se stěhovat a čeká mě denní dojíždění do práce 60 km převážně po dálnici + jízda po Ostravě . O víkendu se rád sem tam projedu a párkrát do roka vyrazím s báglama někam u nás i do zahraničí. Versyska je na dlouhé cestování pohodlná, v pohodě motorka. Na každodenní dojíždění, jízdu po městě a projížďky po okreskách mi ale přijde zbytečně velká, těžká (217 kg) a trochu neohrabaná . Uvažuju, že bych ji prodal a koupil si něco menšího, s lepší spotřebou a zábavnějšího. Ale co?
Líbí se mi třeba Tracer 700, Leoncino 500 Trail, KTM 390 Adventure a taky naháče, hlavně ty s kulatým světlem jako je SV650 , nebo CB 650R . Vím, že jsou to dost odlišné motorky. Proto jsem tady a proto bych se rád zeptal vás. Věřím, že spousta lidí tu řešilo podobnou situaci a vybírali. Budu moc rád za vaše postřehy, rady, tipy... Předem díky a pěkný den.
PS: Ještě dodám, že jezdím bez baťůžku . A možná taky to, že mi na Versys 650 trochu vadí, že docela cuká - hlavně při podřezování a brždění motorem.
Naposledy editováno 05.02.2021 17:56:46
rousini píše: Mr.Dreamer: Tohle jsem chtěl udělat, ale model 2017 už má ty podtlakové nátrubky spojené ne napřímo, ale přes nějaký bazmek a od něj vede hadička dále - kamsi do nedohledna, takže jsem si netroufnul ho vyřadit...
Jeden tip , ale mám. Sklepnout svíčky na 0,8 mm. Se zánovníma iridiovkama se mi nechce experimentovat (blbě se to vrací).
Zajímavé, vím, že jsou ty motory za posledních 10 let téměř beze změny, ale pod airbox jsem se novějším kouskům nikdy nedíval. To by asi musel poradit někdo znalejší těchto strojů, co ta hadička dělá a jestli to jde přes T-spojky nějak napojit, aby se dalo docílit stejného efektu. Podle mě se jedná o nějaký diagnostický nástroj, protože tyto vývody se používají během servisu k seřízení reakce plynu. Technicky by to tedy mělo mít ještě lepší výsledek, než to propojení, což se ale asi neděje.
Tak jako tak, versys je bezva motorka a kdybych chtěl jednu univerzální, ne 4 jednoúčelné, rozhodně bych si ho pořídil. Na své jsem tu úpravu dělal před mnoha lety, kdy jsem měl airbox dole, takže to už nebyla žádná práce navíc, ale není problém ten plyn ovládat tak, aby to necukalo. Když člověk přidává opatrně a jen balancuje na hranici volnoběžky, tak to je ucukané, ale když je přidání plynu důrazné a plynulé, dá se ovládat velmi dobře i při nízkých rychlostech .
2 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety
Letos chci víc pojezdit delší trasy, tak uvidím kdo vyhraje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety
rousini píše: Tím cukáním myslím jen plyn ON/OFF a paradoxně se to nejvíc projevuje, když chceš jet jen kochačku. Když se potahá, tak se to v dalším návalu výkonu ztratí. Vlastně mě to sere jen při sjíždění vlásenek a brzdění motorem, kdy to na jemné přidání (ruku mám vytrénovanou, lanko bez vůle) hrkne do mašiny a v tom náklonu ji to při malé rychlosti rozhodí.
Letos chci víc pojezdit delší trasy, tak uvidím kdo vyhraje
No vždyť o tom mluvím, proto píšu těsně nad hranicí volnoběhu.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety
rousini píše: Prostě je to pokaždé při přechodu z brzdění motorem na sebemenší požadavek tahu. A protože ty serpentíny nesjíždím na 5000 rpm, tak si netroufnu tvrdit, že i při takových vyšších otáčkách.
Každá motorka má větší nebo menší tendenci při přechodu ze zavřeného na otevřený plyn trochu cuknout. Čím méně válců, tím více je to znatelné, mám dva jednoválce a ty už umí dost kopnout. Vždy to ale jde zmírnit cvikem. Netvrdí, že já jsem to dohnal do dokonalosti, však jsem také tu modifikaci podtlaků udělal, ale zase jsem to asi bych schopný eliminovat docela dost, protože, ač je to snadná úprava, udělal jsem to až když jsem měl airbox dole kvůli seřizování ventilů.
Škoda, že to na těch novějších modelech už nejde tak snadno, ale být vámi bych se poradil s někým zkušenějším, nějak to pořešit rozhodně půjde.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety
Naposledy editováno 07.02.2021 21:41:45
6 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety
Naposledy editováno 08.02.2021 10:36:31
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety
FatBoy105th. píše: Ahoj .Uz jsem par motorek a skutru mel ....pomalu premyslim co si koupit do duchodu . Skutr vs. motorku . Skutr je super vec , ale preci jen kdyz si sednes na motorku , tak je to jina .... a v hledacku mam jako ty i 390 Adventure . Vypada to dobre za dobrou cenu , neni to motorka pro zadne prcky. Da se s ni v poho do lesa a na polnacku . Vykon uchazejici a max rychlost dobra A zabava s ni bude taky . Jak to pujde , tak si ji nekde pujcim . I kdyz za lonsky model chteli 154.000Kc a letos uz je cena 172.900....pry kvuli nove Euro norme, takze to hur pojede . Celkem dobry test je tady :
Místo 390 ADV bych vzal Duka, dal pod něj šusplech, velké plexi, případně trochu zvýšit v brýlích. Je to o dost levnější než ADV verze, přitom je to skoro ten samý stroj. Lehký terén zvládne bez problémů, viděl jsem to projet i náročnější terén...
Naposledy editováno 08.02.2021 12:40:02
Co se tyka skutru mam stejny nazor . Mel jsem Aprilii 250 Sportcity a 2x 530 T-Max . Italku uz zadnou nechci , problemy s elektrikou a nahradnimi dily . T-Max je zkratka jednicka , ale pekny kus se blbe shani a novy je opravdu rana a navic 2021 zdrazili o 20.000 ....uz mi to pripada jako dovozove psycho ...vloni se prodejcum motorek darilo , tak to letos trochu omrskneme , ale otazka je zda budou mit lidi prachy . Potom je na rade Forza 350 nebo XMax 300 , jak pises . Oba skutry skvely , zalezi , ktery ti sedne o chlup vic . Potom dlouho nic a zase nic Nemyslim to blbe , se vsim co ma dve kola a motor je sranda . Ale jak jsem psal , spis bych skocil do 390ADV.....furt je to motorka . Ale to je jen muj nazor
Naposledy editováno 08.02.2021 13:54:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety
Až si ji půjdeš někam vyzkoušet, tak rozhodně nezkoušej těšně před tím cokoliv většího od KTM. Já asi udělal tu chybu, že jsem v rámci čekání na 790 ADV vzal na projetí právě 390tku. Těšně před tím jsem ještě projel 790 eRko a to je pak těžké srovnání.
Nicméně i tak, garantuji vám, že se na 390tce nebudete cítit dobře. Zakladatel 100% při jeho výšce! Já mám o 10cm míň a ty dozadu zalomené nohy prostě nechceš. . Jako offroad motorka se to jen úspěšně tváří, a to v reklamním videu. Tím netvrdím, že neprojede nějakou šotolinu... tím projede totiž každá motorka.
Pokud to má nově stát ke 170 k, tak za mě je to neprodejné. Určitě bych raději volil CB500X.
Na 500 ADV si budeme muset min rok počkat a jsem na něj moc zvědavý. Snad to bude o něco, myšleno o dost, lepší než 390. Ale tam bude cenovka určitě začínat 2kou
Naposledy editováno 08.02.2021 18:25:31
1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety
jincom píše: FatBoy105th.> seděl jsem na ni před týdnem v prodejně. Působí supr. Velikostně tak akorát (proti versysu má o 50 kg min a je to znát), líbí se mi moderní displej, ovládání z řídítek, na mých 180 cm a 77 kg mi to prostě přišlo ideální. Samozřejmě bych se na tom potřeboval projet, protože netuším, jak se jednoválec chová. Ale má to motor z Duka, který všichni chválí, tak by to mohlo být příjemné svezení. Výkon při té váze myslím stačí. Nehledám raketu Pokud bych šel do skútru, tak Forza 350 nebo Xmax 300, a to po přečtení mnoha recenzi
Samotného motoru bych se nebál svez jsem se na předváděčce a motor bylo jediný co stálo za koupi,nevyhovala mě ergonomie.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Benelli Leoncino 500 trail vs Moto ... [1, 2, 3] Moto Guzzi V7 Stone, Benelli Leoncino 500 Trail | wazan | 66 | 25.9.2024 v 11:59 yronesv |
Zápis změny rozměrů pneu [1, 2] Suzuki SV 650 | macumba | 32 | 15.9.2024 v 21:27 Kohlstein |
Dynamo (stator a rotor) Yamaha MT-07 | Frankie8 | 4 | 9.9.2024 v 11:38 Frankie8 |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
Něco spolehlivého na odjetí dovolen... [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 650 GS, Kawasaki Versys 650 | Modra_Vafle | 41 | 28.7.2024 v 21:00 Kohlstein |