AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://www.sauto.cz...19028557?goFrom=list
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PinkPanther píše: Jo, S 80 v plný palbě s T 5 motorem ( benzínový přeplňovaný pětiválec ) to je aspoň svezení. A za slušný prachy
https://www.sauto.cz...19028557?goFrom=list
No to je právě ten vtip, že ten výkon odpovídá atmosféře koncernový 2,8 a spotřeba ještě vyšší. Nemá to zas tak navrch ani jizdou ani nákladama.
Samozřejmě ale zase se budu opakovat, u ojitiny je potřeba srovnávat konkrétní 2 kusy. Jinak to nemá smysl, protože 2x jiný 2 kusy dopadnou zklušenostma třeba úplně naopak.
Naposledy editováno 20.03.2021 14:01:34
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PinkPanther píše: Tak v áčkách ( potažmo v autoesa ) nikdo normální snad auta nekupuje, ne ?
Tak já v AAA kupoval dvakrát jednou dodávku a jednou sporťáka a vždy spokojenost, ale nesmíš si nechat vnutit různé pojistky a záruky a hlavně zaplatit hned hotově celou částku. Jinak zaplatíš jednou tolik. Ale už je to 15 roků zpět.
Naposledy editováno 20.03.2021 15:47:57
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Milan1963> to je blbý u motoru, kterej je určenej pro přesnej opak
Protože J660 je krám blbej, krumpl nahovno už od prvního nápadu, dále stižen neschopností a tupostí bratrstva kočočí pracky z Týnce...
Motor tamnepatří, jízdní vlastnosti nahovno, startuje to na heslo a podle sluníčka, dražší než konkurence... No to přesně chceš...
Jirka4137 píše: Zdenalbenal> To jsou ale obecné vlastnosti. Já popisuju něco jiné. Po několika letech ježdění začala plavat. V malé rychlosti to šlo ukočírovat nad 60 už ne. Po výměně uložení už to zase šlo. Nevím jak by se chovala s bronzovým pouzdrem. Jisté ale je že tuhost zadního kola vedeného v rozplácnuté trubce byla tragická celkově. Ani rámy tehdejších motocyklů vyrobených na západ nebo v Japonsku nebyly zázračně tuhé. Nevím jakou měrou se na nestabilitě podílel zbytek rámu a sklon přední telesk. vidlice.
Čezeta přes stejné anebo horší podmínky se ale konstrukčně s tímto problémem vyrovnala lépe.
Čezeta byla vždy lepší... Vidlici jsem na ní nepřefutrovával nikdy a to jsem na tom najel 100 000km... Jediná závada zadní vidlice bylo to, že se mi v ní zadřela hřídelka na brzdu, takže se to muselo odvrtat, vypucovat, přemazat a udělat novej čep místo toho odvrtaného... Futra totiž byly bronzový. Co najela předtím nevím, ale podle toho jak vypadalo to úplně málo nebylo... U čízy se spíš vidlice zarve, když to někdo nenamaže, než aby se vyhonila do vůle...
Zdenalbenal píše: Skoty, esli máš březnické předky s hliněnýma kluzákama, tak tak omastek takové viskozity skoro patří. Oni píšou, že 10W-40 či co, musel bych se podívat do Chytré knížky.
Pokud mě má chabá paměť neklame, tak do původních archaických železných předků byl předepsaný tlumičák.
Ale protože to vyrábělo hrbaté gumy, tak sme tam míšali kde co.
Pomohlo to trochu.
Když dáš do březnických zadků enom tlumičák, tak to tlumilo na můj vkus málo. Takže si zkus neco "uvařit" sám a uvidíš.
Na kontrolu změny útlumu stačí svěrák a táhnout rukou...
No já abych se dopracoval u repasovaných vidlic skutečně dobrého tlumení, tak do plechových vidlic starého typu jsem dával převoďák 80w-90 a rozpěrku 32mm na péra. Tlumily pak krásně plynule, nepotápělo se to při brždění a dalo se o to opřít... Do hliníků jsem dával 15W a s pružimana jsem nedělal nic...
Zdenalbenal píše: Pechu, to sem vyšpekulovával já.
První varianta byla tá, že se použije rozeta 32 zubů na řetaz 5/8" (série má 1/2").
Aby tam vešla, muselo se odsoustružit něco unašeče na řetěz ale tak, aby tam zbylo něco materiálu a nerozlousklo se to.
Takže se to muselo jen trochu a rozeta se axiálně posunula s tím, že pod zubatý věnec se dal kroužek 3mm silný. O ten samý rozměr se upravil vnější kroužek unašeče, aby šel víc zasunout do náboje kola.
Další abrejduňk byla rozeta 33 zubů - tam se unašeč lízl na průměru enom trochu a rozeta se mohla použít bez distančního kroužku.
Pokud se použije rozeta s takovým počtem zubů, aby byl řetěz dostatečně daleko od těla unašeče, není třeba na unašeči vyrábět prostor pro řetěz a stačí jen unašeč osoustružit na průměr 122mm do takové hloubky, aby nová rozeta seděla axiálně na místě původní a udělat šest připevňovacích otvorů prům. 6,4mm na roztečném průměru 140mm pro šrouby M6.
Šrouby by se měly použít se zapuštěnou hlavou a pevnosti 10.9.
Uvedené připevňovací rozměry jsou shodné s továrními.
Jo, matroš rozety (origo) je plech 11.600.
Děkuji. Nějaký výkres, fotku, odkázek, bys nenašel?
Milan1963 píše: Odbočka k autům : Jaké máte názory, zkušenosti se šestiválcovými Superby ( at' už S I - 2,8 nebo S II - 3,6 ) ?
Jen upozorňuju - nekupuju, ptám se.
I když mít doma šestiválec vyznačující se proti čtyřválci kulturou chodu motoru nemusí být špatné.
Kamarád od Brna už od revoluce v 89 jezdí pouze v 6válcích ( BMW, amerika..
V S1 je to klasické véčko motor Audi, ten je OK...
V S2 je to veruna - VR6 - a ten je docela mrdka co se týče životnosti...
Milan1963 píše: Jirka4137> To video je Superb ? V životě jsem zažil nejvíc 160 km / h. a nebyl to dobrý zážitek, opakovat už to nechci. Jet 60 km/ h. klidně, ale 160 ( anebo víc ) už nikdy.
Petr : rozdíl mezi I a II. neznám. Nikdy jsem v tom ani neseděl .
Rozdíl je zcela zásadní... S1 je platforma Audi, tekže motor na podýl, i když už je to stará vrána, je to takové echt auto...
S2 je MQB, takže štorcka, prostě malé auto, co sežralo hodně kvasnic. Technika B6, kompromisní a méně trvanlivá konstrukce.
Já mám hodně nerad VW, ale kdyby poslední dvě auta na světě byly S1 a S2 a jedno jsem potřeboval, bral bych S1, pokud by nebyl shnilý....
Ano jedno auto v životě jsem jim pustil. Když jsem ho tam vezl mělo 220 tis. km a zákazník co ho vzal tak mělo 170 a vymazané popisky o rozvodech které byly čerstvé.
Dal jsem ho tam proto že se potkaly ventily. Cenu pokaždé co volali nabízeli kolem 200 a to jsem několikrát odjel a volali znovu. Mám je 4 km mě to netrápilo odjet. Jen to mělo jít na odpal jinde než ve Zlíně. Jasně že nevěděli co tam bylo. Jak oni ke mě tak já k nim.
To auto nakonec koupil jeden pan podnikatel co k nám jezdil pro zboží a kyž jsem řekl že to přeparkuju že bylo mé nestačil se divit do AAA už nejezdí.
Naposledy editováno 20.03.2021 20:47:20
Unašeč osoustružíš na průměr 122mm do hloubky, aby ti seděl řetaz na původním místě (pro rozetu na řetěz 5/8x1/4 to bylo 5mm), uděláš tam ďůry na šrůfky a po ptákách .
Výkres unašeče nemám, rozety jo.
Naposledy editováno 21.03.2021 00:01:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dan250 píše: Milan1963> Milane, auto bych neřešil, proč kupovat další verk do baráku? Radši bych dopřál motocyklům k odpočinku nějaký pěkný místo na stání a sobě fajn zázemí při montění. Trošku předělat tu stodolu a zas by to bylo někde jinde. Nehledě na to, že tohle je investice trvalejšího rázu a né koupě plechovky. To jen tak moje rada a názor .
Takže udělá pravý opak. Neprodá nic a bude tam hnít další wergl....
5 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
https://www.vrky.cz/vojenske-drevene-modely/
Naposledy editováno 21.03.2021 14:43:46
https://www.vrky.cz/...ene-modely/[/quote/]
Docela odvážné ceny na modely 13,5 cm,,,,
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |