1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
1 reakcí na tento příspěvek Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
1 reakcí na tento příspěvek Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
Chápu že v Praze je situace s placem složitější tak se jde rovnou na bojiště..
Ukazatel kvaltu nepovažuji za nějakého extra pomocníka, dle mého to jen odvádí pozornost.
S tím dojížděním na křižovatku - tam hodně záleží jak moc rychle musí člověk zastavit, ale ve městě stačí většinou první tři kvalty a tim se to dost zjednoduší.
Ale obecně platí, řadit s citem.
Pak prostě jedu pade, nevím úplně přesně co tam mám za kvalt, ale vymacknu spojku, plynule brzdim a do toho levá noha cvaká dolu.
Dejme tomu že tam máš pětku, tak na čtyřku to cvkane potichu, trojka už je víc nahlas, dvojka už docela rána a pak stačí lehce ťuknout a je tam N.
Když to prezenes az na jedničku, tak už je to rána jako prase (záleží samozřejmě na aktuální rychlosti motorky).
Je to vše o zvyku, vydrž, ono si to sedne a spoustu věcí začneš dělat automaticky a pujde to.
Já žáky tak trochu nutim čumět na přístrojovou desku co nejméně, naučit se tyhle věci řešit ušima a citem.
Na jaké moto jezdíš?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
jezdit a zapínat a vypínat blinkry, u mé PCx jsou uplně jinde, takže ten můj návyk mi je uplně k ničemu. Hodně mě překvapilo, že i když je to motorka těžká Kawasaki R6 pro instruktora s extra řídítkama - a navíc mi sedí za zády, spíš než váha mě děsí to množství úkonů, co musím řešit najednou - spojka, plyn, řadička, brzda a blinkry a do toho reálný provoz --- kdyby mi tu motorku někdo půjčil na parkoviště na víkend, tak za víkend si to řazení a blinkry v klidu v mozku poskládám - jak tohle může někdo zvládnout za šest lekcí a pak jít na zkoušky, a to aspoň umím na skútru a v autě v provozu.. no uvidíme
A snad vás tam nenutí řadit při dojezdu jedničku, to je pro převodovku BOMBA a kor bez meziplynu..
1 reakcí na tento příspěvek Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
Naposledy editováno 07.05.2021 10:59:32
Ale je to samo jak kde, věřím že může být problém...
Jinak tady už autoškoly dávají na letošek žadatelům pro motorky stop stav, lidí milion..
A pak zastavím a když se chci rozjet tak dám jedničku.
Nebo pokud dávám jen přesnost v jízdě, jedu pomalu, kouknu jestli můžu a pokud můžu, dle aktuální rychlosti dávám buď dvojku nebo jedničku a jedu.
Ale to je asi o zvyku a o tom jak to komu vyhovuje...
Ed: mě tohle naučil velký dvouválec který v nízkých otáčkách není úplně hladký a spojka jde ztuha, tak si ulehcuju život takto..
Naposledy editováno 07.05.2021 11:39:26
Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
Co se týče řazení před křižovatkou tak určitě za jízdy nedávat jedničku, maximálně při hodně pomalé jízdě. Jak píše kolega nahoře, když tam vrazíš za jedna, je to už dost velká rána. Je to taky o citu - prostě čím víc toho na stroji najedeš tím víc budeš cítit jak funguje a veškeré úkony pak budou automatické.
Pokud jezdíš na ER6 tak ta má mj. takovou fičurku zvanou neutral finder. Funguje to tak, že když stojíš a máš tam jedničku, tak dáš řadičku nahoru a jde tam dát jenom neutrál. Dvojka na stojícím motocyklu nejde zařadit. Pokud ti nejde najít neutral z dvojky za jízdy, tak můžeš úplně zastavit na dvojku se spojkou, hodit při stání jedničku a pak snadno neutral nohou nahoru.
1 reakcí na tento příspěvek Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
Jen musí bejt práce s meziplynem a pak to není ani slyšet.
Na druhou stranu je to zbytečný, když se dvojka sbírá vpodstate z místa.
Ale rozhodně bych netvrdil "nikdy neřaď jedničku když motorka jede"
A nejčastější příčina u žáků, že jim to v provozu zdechne je právě nechana dvojka v rychlosti chůze.
A když si to pak nepohlidaj spojkou, tak to chcípne.. ideálně když je to v oblouku a žák se mi kvůli tomu ještě skácí protože se mu zavřou řidítka a nečeká to..
Naposledy editováno 07.05.2021 17:58:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
Spojky běžné vydrží 100tis.km, neřešil bych.
Spíš bych brzdil motorem a brzdami a spojku + ťuk ťuk řešil před zastavením.
Ale to už řešíme zbytečně kraviny, děláš to dobře a ničemu to nevadí.
Ono je taky otázka na čem, na dvouválu bych to udělal jako ty, na čtyřválci bych tu trojku klidně zbrzdil do nějakých 20km/h a pak mačkal spojku..
Já to hrozně dramatizuju. Omlouvám se, ale netrpělivost stáří a ta pandemie, motorka zaplacená.... tak jsem trochu mimo.
Dnes bylo vše jinak.... Za prvé, celou dobu jsme jezdili po nefrekventovanějších koutech Prahy plus nějaké uličky ve vilových čtvrtích, kde bylo tisíce drobných malých křižovatek. Takže jsem jezdil, jezdil, jezdil...S intruktorem na sedle za mnou.
Oproti minulé jízdě jsem asi po deseti minutách zjistil, že řadit nahoru a dolu už bych uměl... to nemyslím jako že hladce, ale jako že jsem schopen řadit nahoru a dolu... nějak. Takže dnes jsem se snažil řadit hladce, to už se začalo dařit celkem. Takže řazení už mě neděsí. Tu a tam jsem si myslel, že mám dvojku, ale měl jsem trojku...
No co se týká instrukcí, jak řešit příjezd na křižovatku, kde budu skoro zastavovat nebo stát - dostal jsem instrukci zařadit jedničku když už jsem skoro na křižovatce, ale držet spojku, dokud nejedu už vyloženě krokem - takže metoda jedničku řadím ještě před křižovatkou, ale spojku pustím, až když skoro stojím. To necuká, to bylo v pohodě. To jsme hodně dnes zkoušeli na křižovatkách.
Nejhorší je - a to prý během dalších dvou jízd bych už měl celkem zautomatizovat - na složité křižovatce, kde jsou auta, chodci a neví se, jestli se pojede nebo ne, odbočuju doleva, chodci, atd... tak tam mi to mozek nepobral - v jednu chvíli jsem nebyl schopen ani dát blinkr, ani použít spojku, ani zařadit - ale to byla jen asi jedna velká krize za hodinu a půl, jinak často nestíhám blinkry a řazení, mozek nestíhá.... dostal jsem instrukci, nejdřív blinkr dám, pak odbočuju na jedničku, pak dám dvojku a teprve nakonec vypínám blinkr - budu zkoušet takhle pozdě vypínat blinkr na skútru, abych si zvykl, že vypínám až když vše už vyřešený, to mi pomůže to stihnout všechno najednou.
Celkově jsem si už dnes připadal jako v autoškole na auto - nebyl to děs, jen jsem se hodně soustředil, kdy řadit, co řadit, kdy spojka už jo, kdy ještě ne... myslím, že jsem nikde ten provoz neděsil, jen na té jedné křižovatce, ale tam to bylo trochu ucpaný, takže to skoro nejelo tak jako tak. Každopádně si prostě musím ještě pár hodin zautomatizovat řazení a blinkry a pak bude cvičák.
Instruktor je fakt velkej pohodář. Nikdy zásadně neuráží, nezvyšuje hlas, nemá sarkastický poznámky, maximálně řekne Takhle ne... A už chápu jeho metodu, první tři lekce po dvou vyučovacích hodinách se jezdí, jezdí a jezdí, v maximálním provozu a do sluchátek pořád slyším pokyny.
Prý budu dělat zkoušky na tý samý kawasaki, ale samozřejmě bez těch řídítek navíc, takže blinkry už snad do tý doby budu zvládat najít i vypínat.
Naposledy editováno 07.05.2021 20:53:25
1 reakcí na tento příspěvek Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
1 reakcí na tento příspěvek Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
2 reakcí na tento příspěvek Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
dva_hrnce píše: Vlada> jestliže jede cb650 na jedničku (příklad) max. 80 km/h , tak ji tam klidně můžu v padesáti vrazit.
Jen musí bejt práce s meziplynem a pak to není ani slyšet.
Na druhou stranu je to zbytečný, když se dvojka sbírá vpodstate z místa.
Ale rozhodně bych netvrdil "nikdy neřaď jedničku když motorka jede"
A nejčastější příčina u žáků, že jim to v provozu zdechne je právě nechana dvojka v rychlosti chůze.
A když si to pak nepohlidaj spojkou, tak to chcípne.. ideálně když je to v oblouku a žák se mi kvůli tomu ještě skácí protože se mu zavřou řidítka a nečeká to..