Nebo je to někde určeno?
Kamoš si 100 oktanový benzín pochvaluje u své NC 750X, kde pak cítí větší výkon. Přitom motorka má kompresní poměr 10,7:1. Africa Twin má 10:1. Jestli tohle už lze považovat za vysoký KP?
Můj V-Strom nebo Triumph 900 GT má 11,2:1, Yamaha MT-07 11,5:1, GS 1250 má 12,5:1, KTM 890 má 13,5:1....
https://dsportmag.co...ion-ratio-101-part2/
BTW ten duke ma 13,5 ? tyvole fakt ma no.. https://www.motorcy...ktm_890_duke_21.html no, tak to je uz docela hodne,...
Naposledy editováno 27.05.2021 18:26:58
1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr vs prémiový benzín
Naposledy editováno 27.05.2021 19:27:50
Zkoušel jsem různé benzíny. Prémiové, i normální, a pocitově nejlépe mi z toho vyšel Natural 95 Optimal, od Eurooilu. Pocitově píšu proto, že jsem neprováděl žádný emperický výzkum, ale chod motoru, reakce na plyn, a dojezd jsou rozpoznatelné. U V-Stromu nalejvat 100 oktanů mi přijde spíš takový placebo efekt. Alespoň já jsem nějakou zásadní změnu nezaznamenal. Spíš mám pocit že je ten motor hlučnější, a má větší vibrace. Toliko moje pozorování.
Samozřejmě u jiných motorů to může být úplně jinak i v rámci jednoho modelu.
Naposledy editováno 27.05.2021 19:30:21
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
2 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr vs prémiový benzín
časem se odělí,v plovakové komoře klesne ke dnu a po nasátí do válce ho jiskra nezapálí.navic poškozuje plastové hadičky.já dávám 98,nebo vervu100,které líh nemají.je to drobet dražší,ale nám klid.-memu miláškovi jen to nejlepší.
1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr vs prémiový benzín
tak a teď věcně... veškerý motory koncipováný na 95okt nepojedou na 98 o nic víc... žádnej vyšší výkon z toho NELZE dostat ... jen po-zápaly se zlepší, nebo lepší chod motoru(ve smyslu nezapálených cyklů, nebo vibraci)..ostatní je jen " chtění "
1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr vs prémiový benzín
Zkusím příště tankovat stejné palivo jako on a uvidíme.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
ale jak chápete Natural 95 E10?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
Calomel píše: Ahoj s kompresním poměrem se netrap,běžná 95tka benzin uspokojí krom supersportů,každou motorku.problem nastává u moto s karbcema,když delší dobu nejezdíš.(cca2-3 měsíce).obsahuje babišovi biosložky na bázi lihu a jelikož se v benzinu nerozpouští a je těžší,
časem se odělí,v plovakové komoře klesne ke dnu a po nasátí do válce ho jiskra nezapálí.navic poškozuje plastové hadičky.já dávám 98,nebo vervu100,které líh nemají.je to drobet dražší,ale nám klid.-memu miláškovi jen to nejlepší.
Ještě že tuto informaci nemají motorové stroje, co doma (na zahradě) používáme, dvě sekačky na trávu čtyřtaktní (traktůrek a sekačka) a dvoutaktní křovinořez a pila. Ty sekačky se nepoužívají od podzimu do jara, je v nich normální natural 95 s lihem, tak jak se tankuje u pump, na jaře chytnou na první otočení klíčkem a na první zatažení za špagát a ty dvoutakty chytají na drc i po odstavení delším než rok a to je v nich ten benzín i s olejem
t_freedom píše: jj, NC musí se svými 5326 otáčkami vysloveně letět na ten vysokooktanový benzín ... tvůj kámoš musí bejt fakt vyjetej na milionu mašin a úplně trhat ruce s tím poměrem 3:1 ...
tak a teď věcně... veškerý motory koncipováný na 95okt nepojedou na 98 o nic víc... žádnej vyšší výkon z toho NELZE dostat ... jen po-zápaly se zlepší, nebo lepší chod motoru(ve smyslu nezapálených cyklů, nebo vibraci)..ostatní je jen " chtění "
Ten prvni odstavec nejak nechapu, ja mam dostatecne výkonné motorky na to abych to poznal nebo ne?
1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr vs prémiový benzín
Všeobecný popisek výrobců paliv, že je doporučeno pro motory s vyšším KP, je nekonkrétní.
Kamarád si na NC 750X s KP 10,7:1 benzin 100 oktan pocitově chválí, zatímco já na V-Stromu s KP 11,2:1 stále laboruji s tím, co je pro motorku lepší. Bez ohledu na finance. Na Vervu 100 to jede líp za plynem, reakce na plyn jsou rychlejší, ale hlavně nezasírám motor bio bordelem. Jenže, jak už tady víš někdo psal, mám stejný pocit, že motor je hlučnější a víc vibruje než s Efectou 95. Škodím mu nebo ne? V manuálu je neurčitě 91 a vyšší. Proč tam nepíše výrobce kromě toho rozptylu, co motor zvládne i doplňující info "ideálně N95" například. A když si dáte práci a obvoláte více prodejců značky, tak se nic moc nedozvíte, protože půlka si myslí to, půlka ono.
A pak jsou jen nekonečné debaty na netu jako tato.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
kerut píše: Pedl> ciste teoreticka technicka poznamka - komprese je (u motoru normalni koncepce) stejna ve sviznem i pomalem tempu
Efektivní komprese bude při svižné jízdě(plný plyn) určitě větší, než při pomalém tempu (škrcené sání). Od toho se odvíjí, že na pomalé tempo (škrcené sání) stačí menší oktanové číslo, než na plný plyn. Takže je to vlastně napsané správně.
1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr vs prémiový benzín
Jen s tou motorkou si nejsem jistý, co je pro ni lepší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
..jinak jsem bral od oemfuj (jina pumpa nebyla po ruce) ten jejich normalni 95 za skoro 35! a byl takovej hnusne zakalenej,.. ale jede to teda vyrazne uplne stejne, jako na kazdej jinej benzin vcetne 98 z ONO (u 95 byla fronta a za 32 bez cekani, neber to), to zase jo
1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr vs prémiový benzín
Odporúčam tankovať len z pištole na ktorej je E 5. Benzínom s obsahom 10% (E10) bio zložky by som sa z ďaleka vyhol a môže mat aj sto oktaVy.
zahadnytajemny píše: V autě jezdím poslední rok a půl jen na 100 oktan. Motor 1,4 TSI 150k. Tam vůbec pochyby nemám. Motor se ve všech směrech chová o něco lépe.
Jen s tou motorkou si nejsem jistý, co je pro ni lepší.
Tak to ale mícháš hrušky s jabkama, u toho TSI bych předpokládal, že má čidlo klepání, upraví si předstih a tu 98 využije, u motorky aditivovaná 95 stačí. 100 oktanů pokud vím nemá nic, ale třeba se pletu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr vs prémiový benzín
Jinak, ty benziny jsou v pohodě do snad každý motorky, ale pikud se na ně nezmění mapa nebo seřízení karburátoru, tak to nemá celkem smysl.
Ten vstrom na to nereaguje dobře, taky mám tu zkušenost ze na normální benzin jede líp. Asi jsou mapy napsané na horší paliva, aby na cestach bylo jedno co tam dáš.
Ale i tak jsem do V stroma dával lepší když byl, protože tam obvykle neni tolik bioslozky.
Ale na běžný provoz se mi nejvíc osvědčila ta verva. Ne že by to nějak jelo víc, ale je to čistý, je v tom hodně aditiv.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom | Bundik17 | 20 | 25.9.2024 v 08:47 hruso25 |
Problemy so startom Suzuki DL 650 V-Strom | IvanJJ | 6 | 19.9.2024 v 09:42 IvanJJ |
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 13 | 13.9.2024 v 13:58 _Michal |
Řetěz na V-Strom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | zahadnytajemny | 10 | 12.9.2024 v 17:17 karlos-transalp |
Snížení výkonu motorek Suzuki DL 650 V-Strom | Machy2001 | 2 | 4.9.2024 v 21:28 Martin1980 |